[Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

[Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Meltrain »

Duivels dilemma: tram of auto eerst
Door GERT ONNINK

ROTTERDAM - Wat een dilemma! In de strijd tegen files lukt het de trams steeds voller te krijgen. Daarom zijn er plannen de freqentie van de lijnen 8, 21, 23 en 25 te verhogen.
Maar dan staan auto’s bij verkeerslichten nóg langer stil.

Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Geert »

,,Om het Weena te ontlasten, zijn er meer oplossingen nodig,'' meent Bruijn. Hij noemt de optie om meer trams door de Delftsestraat te leiden en een deel niet meer langs CS te laten gaan en aan de kant van de Provenierswijk te laten stoppen. Ook komt het eerder gesneuvelde voorstel voor de aanleg van een tramtunnel naar de Schiekade weer uit de kast.
Als je een deel van de trams niet meer langs het CS laat gaan raak je denk ik ook een deel van de reizigers weer kwijt: CS is het centrale overstappunt, en volgens mij zijn er ook behoorlijk wat overstappers daar (in ieder geval tram <-> trein).
Een tramtunnel onder de Schiekade lijkt me ook wel wat, dat zou ook meteen het Hofplein ontlasten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Vinny »

De Provenierswijk, dat is toch áchter het CS? Dan kunnen reizigers met bestemming Centraal best met de tram mee, ze moeten alleen de andere kant op lopen in het station 8-) (het is wel een veel leukere rit, want de Provenierswijk en het Oude Noorden zijn wel de mooiste wijken van Rotterdam :D )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Karl »

AD schreef:De frequentie van lijn 21 en 23 moet van 10 naar 9 minuten, die van lijn 8 gaat van 10 naar 8 minuten.
Han-dig, voor je aansluitingen en makkelijk te onthouden. :roll:
Vinny schreef:De Provenierswijk, dat is toch áchter het CS? Dan kunnen reizigers met bestemming Centraal best met de tram mee, ze moeten alleen de andere kant op lopen in het station 8-) (het is wel een veel leukere rit, want de Provenierswijk en het Oude Noorden zijn wel de mooiste wijken van Rotterdam :D )
Ja, maar dan schiet wel de reistijd omhoog, aangezien het stuk Hofplein - Provenierswijk langer (qua tijd iig) duurt dan Hofplein - voorkant. Vanuit het noorden kan het uiteraard wel sneller zijn.
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: [Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Stefan »

Karl schreef:Han-dig, voor je aansluitingen en makkelijk te onthouden. :roll:
Tsja.. Ze zouden nu iedere 10 minuten moeten rijden op de 8, maar ik sta toch met enige regelmaat 20 minuten te wachten op een tram.. Voor mijn idee rijden ze echt alleen maar wanneer de trambestuurders zin hebben. :roll: :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [Rotterdam] Duivels dilemma: tram of auto eerst

Bericht door Fles »

Nou, wat een dilemma. Het is als het kiezen tussen een heerlijke chinese rijsttafel met alles erop en eraan, en een emmer stront. God, wat moeilijk. Zitten er alleen maar mongolen in het besluitvormend comité of wat?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten