Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel :)

Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.

Afbeelding

Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.

Afbeelding

Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.

Afbeelding

Maar goed, trein is trein :pos:

Afbeelding

Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.

Afbeelding

In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar :)

Afbeelding

Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.

Afbeelding

In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang :)

Afbeelding

Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht :pos:

Afbeelding

Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:

Afbeelding

Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:

Afbeelding

Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.

Afbeelding

Afbeelding

Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar ;) Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten :o

Afbeelding
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door JeePee »

Toch nog gelukt dus, ondanks wederom Veolia die weer dwars lag.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

veolia moet sterven. Maar idd toch gelukt, ondanks sperringen in de buurt waar ik NET geen last van had (1 bij Doetinchem en 1 tussen Essen en Mülheim)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Suus »

Misschien heb ik een bril nodig, maar is die 928 niet een 628, zoals op de trein staat? :oops:

Enkele van die trams hebben ook tijdelijk in Amsterdam gereden, tussen 1999 en 2002. Zie ook deze foto:

Afbeelding

Leuk tripje :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Bee schreef:Misschien heb ik een bril nodig, maar is die 928 niet een 628, zoals op de trein staat? :oops:
Is hetzelfde blijkbaar. Op de andere bak staat 928 ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Daan »

ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door BR628 »

Daan schreef:ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
Nooit verder gekomen dan Noord Nederland per trein? Je kan op de foto's toch duidelijk zien dat Fles in de ICE is gestapt te Ah...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Daan »

Spijt me zeer hoor... :roll: Normaal antwoorden ben je blijkbaar verleerd?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Haren trekken is op Somda, hier OT reageren gaarne. Dank u wel :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Suus »

Nog op de 928 terugkomende. Daar mijn intresse was gewekt (en ik ook niet alles weet :P ) ben ik eens op de Duitse Wikipedia gaan neuzen, en ik kwam dit stukje tegen: http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureih ... .1.2F928.1
1981 präsentierte man den Triebwagen Baureihe 628.1. Wichtigster Unterschied war der Wegfall der zweiten Maschinenanlage, da der verbliebene Motor allein stark genug war, um den Triebwagen fortzubewegen. Der zweite Wagenteil konnte dadurch zum Steuerwagen BR 928.1 werden.
Oftewel, het deel van de trein met de motor is de 628, en het deel van de trein met alleen een stuurstand is een 928.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Geert »

Geldt dat niet voor meer Duitse treinstellen? 6xx -> aangedreven gedeelte, 9xx -> andere bak?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Bastiaan »

Klopt. 6xx zijn aangedreven bakken van dieseltreinstellen, 9xx zijn bijwagens van dieseltreinstellen. Bij elektrische treinstellen is dat 4xx en 8xx. Zijn er twee aangedreven kopbakken, dan begint het volgnummer van de ene kopbak bij 001 en dat van de andere bij 501. Eventuele aangedreven tussenbakken bij 101, 201 of iets anders wat nog beschikbaar is, of gewoon in een geheel nieuwe Baureihe (bijvoorbeeld treinstellen BR 420, samenstelling BR 420.0 + BR 421 + BR 420.5). Uitzonderingen natuurlijk daargelaten :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Dit was iig de 628 501 / 928 501 :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Daan schreef:ICE's stoppen tegenwoordig in Ed?
Nee :9
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Karl »

Ah, ik was vandaag nog in Ruhrort. Blij dat ik daar weg was. :pos:
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

Karl schreef:Ah, ik was vandaag nog in Ruhrort. Blij dat ik daar weg was. :pos:
Ik denk ook niet dat ik er ooit nog terug zal komen :lol: Maar als volgend jaar die twee dooie lijntjes bijvoorbeeld zomaar ineens opgeheven worden, lach ik me gek :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Suus »

Das niet de bedoeling dat het wordt opgeheven. Ruhrort moet het eindpunt worden van een geplande S-Bahn lijn, de S23, die ook een nieuwe doodlopende tunnel in Bottrop moet gaan bedienen. Om die tak wat minder dood te maken, zijn er tussen Duisburg Hbf en Ruhrort nog twee stations geplanned.

De lijn naar Entenfang moet ook een S-Bahn lijn worden, de S20 tussen Wesel en Düsseldorf Hbf. Daar is een extra station tussen Duisburg Hbf en Wedau geplanned (DU-Barbarasee), meerdere stations in Ratingen en een extra station in Düsseldorf.

Zie hier het geplande netwerk: http://www.marco-wegener.de/s-bahn/zielnetz.pdf
Wat echter niet in 2015 gehaald zal worden, wegens financiële problemen bij de deelstaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door isadora »

Gaaf nog even retro te gaan. :pos: :pos:

Was toen nog geen lid van het forum, dus besef me nu, dat er natuurlijk daarvóór ook al verslagen werden geschreven.
Morgen maar eens verder spitten in het verleden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door Fles »

isadora schreef:Gaaf nog even retro te gaan. :pos: :pos:

Was toen nog geen lid van het forum, dus besef me nu, dat er natuurlijk daarvóór ook al verslagen werden geschreven.
Morgen maar eens verder spitten in het verleden.
:D Welkom! *O* Ik moet nog zo'n pareltje van voor jouw tijd hebben hier, momentje

viewtopic.php?f=56&t=2908
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een dinsdagavond zonder Rail Away op TV...

Bericht door ZO6176 »

Van de serie 628 bestaan ook exemplaren die in beide bakken gemotoriseerd zijn. Die zijn aangegeven als 628/629
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten