Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Afgelopen zaterdag zijn er inderdaad 7 Amba's vanuit Eindhoven naar Heinenoord gekomen. Maandag is de eerste ( bus 3339 )naar de spuiter gegaan, om in de consessie-kleuren gebracht te worden. Tot vandaag heeft geen enkele van deze wagens ook maar 1 minuut op dienst gezeten, en het gerucht gaat dat 4 stuks weer ongebruikt weg gaan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

- Ik voel me zo stoer/gelukkig, want ik mocht een Geen-Dienst-rit meemaken. Ik vertrok met de 180 als eerst naar Heinenoord en dan verder naar Kralingse Zoom. Compleet snelweg en het was leuk om gewoon voor het eerst in een 999 bus te zitten. Bus 5846 gaat herinneringen oproepen bij mij voortaan.
- Ik zag werkelijk een Hermes bus naar Heinenoord stalling rijden en volgens een referentiepunt is het niet de bedoeling dat ze hier in het HWGO in die Hermes-zooi gaan rijden. Ze worden hier tijdelijk opgeslagen, maar ik denk dat ik die referentiepunt wel pech kan wensen, want het gaat vast toch gebeuren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

De Hermesbussen voldoen gewoon aan de eisen hoor.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De Hermes wagens 3339 en 3340 zijn al in de Connexxion kleuren gespoten en komen na de kerstvakantie gewoon in dienst. De 8341 en 8479 gaan dan lekker met pensioen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Wubbo »

OmniLezer schreef:- Ik zag werkelijk een Hermes bus naar Heinenoord stalling rijden en volgens een referentiepunt is het niet de bedoeling dat ze hier in het HWGO in die Hermes-zooi gaan rijden. Ze worden hier tijdelijk opgeslagen, maar ik denk dat ik die referentiepunt wel pech kan wensen, want het gaat vast toch gebeuren.
Wat bedoel je met referentiepunt?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

OmniLezer schreef:- Ik voel me zo stoer/gelukkig, want ik mocht een Geen-Dienst-rit meemaken. Ik vertrok met de 180 als eerst naar Heinenoord en dan verder naar Kralingse Zoom. Compleet snelweg en het was leuk om gewoon voor het eerst in een 999 bus te zitten. Bus 5846 gaat herinneringen oproepen bij mij voortaan.
- Ik zag werkelijk een Hermes bus naar Heinenoord stalling rijden en volgens een referentiepunt is het niet de bedoeling dat ze hier in het HWGO in die Hermes-zooi gaan rijden. Ze worden hier tijdelijk opgeslagen, maar ik denk dat ik die referentiepunt wel pech kan wensen, want het gaat vast toch gebeuren.
Die zag ik ook over de snelweg racen. Gewoon in SRE kleuren met Hermes stickers.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Wubbo schreef:
OmniLezer schreef:- Ik zag werkelijk een Hermes bus naar Heinenoord stalling rijden en volgens een referentiepunt is het niet de bedoeling dat ze hier in het HWGO in die Hermes-zooi gaan rijden. Ze worden hier tijdelijk opgeslagen, maar ik denk dat ik die referentiepunt wel pech kan wensen, want het gaat vast toch gebeuren.
Wat bedoel je met referentiepunt?
De chauffeur die ik het vroeg. Ik ken zijn naam niet dus referentiepunt klinkt officieler en lekker mysterieus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

aadvannijen schreef:Afgelopen zaterdag zijn er inderdaad 7 Amba's vanuit Eindhoven naar Heinenoord gekomen. Maandag is de eerste ( bus 3339 )naar de spuiter gegaan, om in de consessie-kleuren gebracht te worden. Tot vandaag heeft geen enkele van deze wagens ook maar 1 minuut op dienst gezeten, en het gerucht gaat dat 4 stuks weer ongebruikt weg gaan.
Dat laatste van de 4 ongebruikte wagens is wat die chauffeur bedoelde. Hij heeft nu al pech omdat zijn nachtmerrie toch uitkomt. Er zijn al een paar in Connexxion kleuren gespoten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Wubbo »

OmniLezer schreef:De chauffeur die ik het vroeg. Ik ken zijn naam niet dus referentiepunt klinkt officieler en lekker mysterieus.
Een referentiepunt is een punt waarvandaan gemeten wordt. Je bedoelde dus gewoon referentie (of bron)?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Wubbo schreef:
OmniLezer schreef:De chauffeur die ik het vroeg. Ik ken zijn naam niet dus referentiepunt klinkt officieler en lekker mysterieus.
Een referentiepunt is een punt waarvandaan gemeten wordt. Je bedoelde dus gewoon referentie (of bron)?
Verdorie, ik bestudeer het vak landmeten en nog steeds moet iemand me voor schaamte zetten. :')
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me af wat er met lijn 165 gaat gebeuren als Amstelwijck gesloten wordt. Gaat deze dan via Dordwijk rijden?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Welke 165? Die rijdt sinds een jaar niet meer. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

CamilleKreemers schreef:Ik vraag me af wat er met lijn 165 gaat gebeuren als Amstelwijck gesloten wordt. Gaat deze dan via Dordwijk rijden?
ArrivaBas schreef:Welke 165? Die rijdt sinds een jaar niet meer. :wink:
En die reed een halfjaar voor opheffing al niet meer via Amstelwijck. Alle bussen die vanuit de Hoeksche Waard naar Dordrecht rijden doen dat via ziekenhuis Dordwijk en het Leerpark.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Wubbo »

Topic opgeruimd. Modereren doet het beheerdersteam en niet de gebruikers. En let svp ook op de quotes.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Oh, ik loop achter zie ik. Dank voor opheldering.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door wouter15 »

Welke wagens van Hermes en Connexxion Utrecht zijn er nu eigenlijk voor HWGO?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Van Connexxion Utrecht geen. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

De Hermes wagens die naar Heinenoord zijn gekomen hebben de nummers 3339-3340, 3346-3347, 3350, en 3353-3354. Hiervan zijn, zoals eerder al gemeld, de 3339 en 3340 in de HWGO kleuren gebracht. Vandaag ontbrak de 3346, en het is mij nog niet bekend waar deze bus nu is. Kan verplaatst zijn of naar de spuiter. Zal deze week eens navragen.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Zoals eerder al beloofd hier de stand van zaken rond wagen 3346. Inmiddels is deze gisteren voor het eerst ingezet in de nieuwe HWGO outfit. Bus 8341 en 8479 zijn nog aanwezig, maar in principe niet meer inzetbaar. Voor de ex-Hermes wagens zijn 2 ( gebroken ) diensten aangewezen, zodat er ( normaal gesproken ) 1 op reserve zal staan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Guess what. Hermes bus 3339 in dienst in HWGO kleuren, maar alleen had deze wel de Hermes-interieur of het Utrecht interieur... Dat was niet duidelijk te zien omdat de ramen zeer getint waren. Ik zag alleen de gele houdstangen en de stoelvorm.

Lijn dat ik het zag, was lijn 166 en ikzelf zat ik lijn 180.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Waarschijnlijk is er aan het interieur niets gedaan. Dus zag je gewoon het hermes interieur. Zo hebben de witte citea's ook nog gewoon hun veolia interieur.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanmiddag bus 4185 gehad op lijn 104. Dit is een Cxx groene Amba zonder WiFi. Is waarschijnlijk een bus uit andere regio en tijdelijk in gebruik bij Voorne Putten.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op vr 20 jan 2017, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

dylanwild94 schreef:Waarschijnlijk is er aan het interieur niets gedaan. Dus zag je gewoon het hermes interieur. Zo hebben de witte citea's ook nog gewoon hun veolia interieur.
En de TCR Amba's een Arriva of ook een Veolia interieur. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

OVFlakkee schreef:Vanmiddag bus 4185 gehad op lijn 104. Dit is een Cxx groene Amba zonder WiFi. Is waarschijnlijk een bus uit andere regio en tijdelijk in gebruik bij Voorne Putten.
Is een ex Provincie Utrecht-bus en zover ik gelezen heb niet tijdelijk maar definitief daarheen verhuisd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Daniel schreef:
OVFlakkee schreef:Vanmiddag bus 4185 gehad op lijn 104. Dit is een Cxx groene Amba zonder WiFi. Is waarschijnlijk een bus uit andere regio en tijdelijk in gebruik bij Voorne Putten.
Is een ex Provincie Utrecht-bus en zover ik gelezen heb niet tijdelijk maar definitief daarheen verhuisd.
Alleen de 4185 of zijn er nog meer verplaatst?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 50 gasten