Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Doorgegeven :pos:

Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)
Kon helaas niet zien of de verlichting gedoofd was omdat de zon er recht op scheen. Zal er voortaan op letten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ik wilde de klok op spoor 2 van station Tilburg Reeshof doorgeven, deze staat sinds de aanrijding met een persoon op Kerstavond al op 12 uur. Zit rood/wit lint omheen, alleen de verlichting weet ik zo even niet. Zal zo even kijken.
🍉
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:Doorgegeven :pos:

Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)
Da's snel. Geen nummer van de klok nodig of spoorlocatie..?

:wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Op kleine stations zoals Waddinxveen staat / hangt maar 1 stations klok.

Maar voor grotere stations lijkt een locatie aanduiding wel handig :idea: :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Waddinxveen heeft maar een klok. Geen idee of die vorig jaar vervangen is, in Boskoop is dat wel gebeurd namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Helder. :pos:
PHS

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door Karl »

KM46 schreef:Op kleine stations zoals Waddinxveen staat / hangt maar 1 stations klok.

Maar voor grotere stations lijkt een locatie aanduiding wel handig :idea: :pos: :wink: .
Maar ook dan kan 'het systeem' wel een objectnummer vragen, al lijkt dat hier gelukkig niet het geval te zijn.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

olof schreef:Is er een verband tussen de aanrijding en de kapotte stationsklok?

Zal waarschijnlijk gezien het rode lint wel op de to do lijst van ProRail staan, net als het kapotte blauwe bord (dat bord dat aangeeft waar de trein moet stoppen, ik ken de exacte naam niet).
Geen idee eigenlijk. Ik ging gemakshalve maar uit van dit verband. :oops:

Edit: de klok is een echte Brabander, er brandt nog licht. :D
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:Het gaat om deze 2 schermen: 11109 (beide kanten zwart) en 11110 (Houten-zijde zwart, Breukelen-zijde werkte wel)
Twee weken verder inmiddels is de 11109 nog altijd zwart zonder sticker van herstelbedrijf dat gekeken heeft.
Voor degene verderop aan de A-zijde geldt dat de Houten-zijde zwart is (zal bovengenoemde 11110 zijn dus), maar daar zit wel een sticker van het herstelbedrijf op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik krijg geen terugkoppeling op de meldingen buiten dat ze doorgezet zijn naar de juiste afdeling, dus ik vermoed dat die zonder sticker (11109) dan bewust uitstaat.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik snap dat je het waarschijnlijk niet voor mijn terugkomst donderdagavond geregeld krijgt, maar ik ga er toch eens over beginnen:
Mikos schreef:want daar zou ik een gratis kopje koffie krijgen met de bon die bij het goedkope weekendkaartje zat.
Nou is het specifieke geval hierboven voor mij persoonlijk wat minder van belang, maar waarom verstrekt NS tegenwoordig bij dit soort zaken, maar vooral bij verstoringen, alleen nog maar koffie en thee?

Heel vroeger, zo rond het geboortejaar van Chrysa, had de dikke controleur (was jij dat toen al Mikos? :mrgreen: ) dit soort bonnetjes naast zijn UvB-boekje zitten:
Afbeelding

Waar zijn die gebleven? :(

En ja, ik weet dat een blikje frisdrank inkoop een stuk duurder is dan een bakkie koffie/thee, maar het verschil tussen koffie/thee en warme chocolademelk (bijvoorbeeld) moet toch niet heel achterlijk groot zijn.?
(En ja ik weet ook dat één van de redenen om die bonnetjes af te schaffen het misbruik was: ze werden nog al eens doorverkocht aan vriendjes die zo goedkoop blikjes konden halen :mrgreen: en daarbij spreek ik, helaas, niet uit eigen ervaring :') )

Uiteraard kun je zeggen: "Wees blij dat we iets aanbieden, we hadden je ook gewoon kunnen laten doodvriezen op station Lage Zwaluwe", maar dat is niet mijn vraag/klacht/opmerking/suggestie/tip *O*

Dus waarom worden wij, niet koffie-/theedrinkers, altijd zo gigantisch benadeeld ten opzichte van al die malloten die dat wel drinken? Vanwaar dat onrecht?! En kan daar iets aan gedaan worden? :Y (A)

Mede namens ons webcare-team danken wij u voor het luisteren naar PENiS, wensen u nog een prettige dag en graag tot ziens :)
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:"Wees blij dat we iets aanbieden, we hadden je ook gewoon kunnen laten doodvriezen op station Lage Zwaluwe",
Zelfs als de trein rijdt gebeurt dat nog hoor. :p

Over Lage Zwaluwe gesproken: Tijdens de onverwachte werkzaamheden aan de Moerdijkbrug april vorig jaar waren er wel blikjes frisdrank en gevulde koeken te krijgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Als dat gebeurt kom jij ons redden toch? :o Of heb ik je heel zwaar overschat? :(
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik herken je 'klacht': Het is hoogzomer, 30 graden en de treinen rijden niet vanwege [vul hier een reden in], waarna er gratis koffie en thee wordt aangeboden... Intern hebben we dat ook al eens aangekaart (doe iets met waterijsjes, desnoods), maar dat zal inderdaad wel het kosten/baten-verhaal worden. Ik kan het natuurlijk nog een keer opgooien, maar ik vermoed dat het de kosten zijn die invoering daarvan tegenhouden.

Tegenwoordig hebben we trouwens bonnetjes voor de Kiosk ter waarde van 2,50, naar eigen voorkeur uit te geven (met natuurlijk uitzondering op tabak en alcoholische versnaperingen). Ik denk dat je dat een beetje als vervanger kunt zien voor die bonnetjes.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef:Tegenwoordig hebben we trouwens bonnetjes voor de Kiosk ter waarde van 2,50,
En wanneer krijgen mensen die? €2.50 is toch redelijk wat vergeleken met een bekertje koffie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

In uitzonderlijke gevallen; we hebben een beperkt aantal dat we weg kunnen geven voor specifieke, uitzonderlijke of speciale situaties. Soms kun je iemands dag daarmee maken als alles al hopeloos mis is gegaan. Een klein gebaar, zeg maar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En Chocolademelk/alle warme dranken bij verstoringen? zo ontzettend groot kan dat verschil toch niet zijn?

Want bij, bijvoorbeeld waterijsjes, zit je ook weer met de logistiek: je moet die dingen in voldoende aantallen op de stations krijgen (ik geloof niet dat de gemiddelde kiosk standaard een paar honderd raketjes heeft liggen) maar die warme dranken zijn, als het goed is, in redelijke mate aanwezig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Ik krijg geen terugkoppeling op de meldingen buiten dat ze doorgezet zijn naar de juiste afdeling, dus ik vermoed dat die zonder sticker (11109) dan bewust uitstaat.
Ik zou niet weten waarom die bewust uit zou moeten staan, zeker gezien ik hem eerder nog werkend gezien heb.
In elk geval veel zoekende reizigers vandaag die de HC gingen vragen. Niet gek met een verstoring, spoorwijziging, zwarte TBPs en blanco koersdisplays op de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Doorgeefluik

Bericht door baladid »

Ik weet niet waar dat ding exact staat, maar was er niet ooit eens iets in Ut met borden die exact ter hoogte van de treinsplitsing stonden?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Dat was in de vorige dienstregeling (bij de IC's naar Rotterdam/Den Haag), maar die treinen vertrokken van spoor 8.

Voor verwarring bij splitsende treinen moet je nu bij spoor 18 zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

En in Eindhoven 's avonds. Sommige treinen uit Schiphol komen daar 's avonds binnen als twee stellen, waarvan het achterste stel "Niet instappen" en het voorste stel Venlo is, dat vinden mensen ook niet echt logisch...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

1759 op dinsdag gepland met 9 bakken had 4 minuten voor vertrektijd al staanplaatsen in de gangpaden vanaf Utrecht C. Die dag met andere lengtevariant mag dus ook nog wel even gemeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Staat erbij :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Ook de 661 mag op dat lijstje, iig voor Ut-Amf. Twaalf bakken ICM was vanmiddag alsnog recept voor staanplaatsen tot in de gangpaden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten