Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Hé dat is de klassieke s140 8-)

Ik vind het onverkoopbaar dat deze via de Zuidtak wordt geleid... :roll:
Het moet haast wel, anders moet er in Amsterdam extra materiaal zijn voor kerende treinen richting Amersfoort, aangezien je de IC naar Duitsland niet binnen 30 minuten weer terug wil sturen. Dan is er amper tijd voor reiniging, pauze, aanvullen van voorraden en om eventuele vertragingen die op lange afstanden wordt opgelopen eruit te krijgen. Daarbij gaat de trein ook ooit nog een keer doorgetrokken worden naar Den Haag Centraal, voor internationale zakenreizigers ook een aantrekkelijke stad door de vele overheidsinstellingen en bedrijven. De tussenstop in Leiden Centraal is ook uit toeristisch oogpunt aantrekkelijk.

En vanuit Hilversum of Duivendrecht ben je ook nog snel op het Centraal Station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

^^ Tot vorig jaar kon het één keer per dag nog wel gewoon in ieder geval...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door dennistd »

Werd ie toen niet de Zaanstraat opgestuurd dan? Overigens had ie toen zo'n vier uur om gereinigd te worden, aangezien keren in -4 minuten niet kan en de 140 toen nog 1x per 4 uur reed.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Caspar »

verigens had ie toen zo'n vier uur om gereinigd te worden
Hij had de hele nacht overnacht in Amsterdam, met een vertrektijd van 10u57, kan ie nooit al eerder die zelfde dag uit Duitsland aangekomen zijn.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

ik hoop dat s240 naar Amsterdam en s140 naar Den-Haag CS gaat. :)
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

Want? En de zin daarvan is? Beetje onderbouwing van de ideeën is misschien wel handig...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Caspar »

Er is maar 1 reden voor de laatste trein uit Berlijn dat die niet verder zou gaan dan Schiphol, en dat is de aankomsttijd van 23.06 daar, en er vermoedelijk niet zo veel reizigers meer zijn die dan nog naar Den Haag willen. Maarja het is natuurlijk wel zo duidelijk gewoon alle treinen zelfde begin en eindpunt te geven. Ook met een vertrek van 6.49 sochtends op Shl kan er best goed in Den Haag gestart worden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Deventer Zuid/Epse staat inderdaad al lang in de planning, in verband met een nieuw te ontwikkelen industrieterrein ten zuiden van de A1. Ben wel benieuwd hoe ze de dienstregeling dan gaan uitvoeren, gaat de s3600 daar dan ook stoppen? Zelf lijkt het me het handigste, ook met het oog op een nieuw station in Deventer Noord, dat al jaren in de toekomstvisie van de gemeente staat, dat de 3600 weer een intercity wordt die Olst en Wijhe overslaat, en dat de sprinter Nijmegen-Zutphen wordt doorgetrokken naar Zwolle, en de stations Deventer-Epse, -Noord, Olst en Wijhe aandoet.
En Zwolle Zuid!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Er is maar 1 reden voor de laatste trein uit Berlijn dat die niet verder zou gaan dan Schiphol, en dat is de aankomsttijd van 23.06 daar, en er vermoedelijk niet zo veel reizigers meer zijn die dan nog naar Den Haag willen. Maarja het is natuurlijk wel zo duidelijk gewoon alle treinen zelfde begin en eindpunt te geven. Ook met een vertrek van 6.49 sochtends op Shl kan er best goed in Den Haag gestart worden.
Schiphol - Den Haag is zonder stop in Leiden nog geen half uur aan reistijd. Die ICE kan dan makkelijk door naar Den Haag. Op dit moment ligt de laatste mogelijke vertrektijd vanuit Berlijn op 16u37 (16u50 met een overstap van 12 minuten in Hannover) naar Schiphol. Dat is dus erg vroeg. Voor Den Haag is dat nog 2 uur eerder.
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

Mededeling!!!

Aanstaande zondag zijn er ICE's en CityNightLine in Apeldoorn, Deventer En Zutphen :?
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daan »

Geloof dat je dat ook al eerder gemeld had...
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door pytoyo123 »

Let op.

Nachtnet (Schiphol - Enschede) wordt 1e nacht Gratis.
lees meer: http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... ttrein.ece
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
apdtrein
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 19:24
Locatie: Apeldoorn

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door apdtrein »

Nou... iemand nog geweest in die Nachttrein?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door playertwo »

Ik heb van horen zeggen, dat die zou zijn opgeheven :mrgreen: (sorry heb geen zin om rond dat tijdstip aan een PC te zitten of op een station te zijn). Een mens dat niet werkt slaapt dan :twisted:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door dennistd »

Volgens de reisplanner zou ie op de terugweg niet rijden, maar getuige deze foto heeft ie dat wel gewoon gedaan.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Rijdt dat kreng eigenlijk gewoon over de Zuidtak, via CS of kan dit per nacht verschillen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Wubbo »

Het ding rijdt via de Zuidtak.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ardan »

Ik ben meegeweest met die nachttrein, Deventer-Schiphol. Aan boord waren de 'treinstewards' Peggy en Percy, twee van die hyperactieve opgedirkte entertainers die de hele tijd last hadden van turbulentie. En de trein, gereden met ICM-stel 4216, zat nog behoorlijk vol! Veel Schiphol-vakantiegangers, maar ook een enkele gekken zoals ik. Tussen Stroe-Amf-Hilversum reden we links, net als Gaasperdammerweg-aansluiting - Schiphol. Het is best apart om Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid zonder stoppen doorheen te rijden.. De trein kwam om 3 15 keurig op tijd op Schiphol, en werd om 3 34 bij vertrek weer uitgezwaaid door Peggy en Percy en enkele belangstellenden (zoals ik. Ik besloot maar een beetje in de buurt te blijven omdat ik toch vroeg naar Brussel heen ging.) Een goede aansluiting richting Den Haag of Amsterdam geeft deze trein trouwens niet: die vertrekken drie kwartier later.
(ander puntje: het verbaasde me echt hoe druk het is op Schiphol om half vier 's nachts!
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door deadlock »

Om half vier komen de autoreizigers aan omdat er ingecheckt moet worden voor de eerste vluchten (op Schiphol vinden namelijk geen échte nachtvluchten plaats, hooguit vertraagde aankomst).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Mikos »

Een succesvolle trein, dat moet het zeker gaan worden! Heb er persoonlijk wel mijn bedenkingen bij, maar dat moet NS zelf weten.
Om half vier 's nachts kom je op het hoogtepunt van de nacht binnen op Schiphol; vooral Transavia is dan aan het inchecken (met lange rijen tot gevolg) en ook andere chartermaatschappijen zijn dan flink bezig de vakantiegangers te gaan verwerken. (Vorig jaar zat ik zelf oa nog achter de incheckbalie, dus het kan echt flink druk zijn voor de vroege vluchten) :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door M57 »

Mikos schreef:(Vorig jaar zat ik zelf oa nog achter de incheckbalie, dus het kan echt flink druk zijn voor de vroege vluchten)
Zozo, het was druk omdat jij achter de balie zat. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Daantje »

Ik vlieg dit jaar met Transavia, vertrek om 5.45 uur en moet dus ook om 2.45 uur inchecken ;)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

DRIE uur vantevoren? Ik heb ook wel eens met Transavia gevlogen, maar dat was toch echt 1-2 uur van tevoren, niet meer.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Transavia is zo pesterig dat ze dat aanraden in de zomerperiode. Ik doe er niet meer aan sinds ik in de buurt van Shl woon, daarvoor zou ik het misschien ook doen vanwege pech onderweg, waardoor je dan niet ook nog eens vlak voor vertrek van het vliegtuig in een of andere drukte wilt belanden. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door JeePee »

3 uuur van tevoren inchecken is echt onzin. 1,5 uur van tevoren is meer dan zat. Volgens mij willen ze alleen maar de winkels spekken. Midden in de nacht is het echt niet dermate druk dat je uren van tevoren aanwezig hoeft te zijn is mijn ervaring.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten