(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

Pijnackerbus schreef:Vandaag naar de luchtmachtdagen in Volkel geweest, het volgende waargenomen:
- Ed Slangen 626, 639 (ex RET)
- Juijn Rossum met hun geledes (ex Hermes en ex Arriva Touring en ex BBA)
- Connexxion Tours met hun Integro's en O408
- GEBO Tours met de ex Luxemburgers en een MB230
- Betuwe Express met 2 alliances.
- Fortezz (ex Syntus 7110)
He zij dat dan was ook effe langsgewipt 8-) .

Is 5km vanaf mijn huis fietsen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door tsov »

Vandaag heb je nog een kans ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

Dan bedoelde dat ik hem tegenkwam.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag in lijn 2 bijzondere halteafroepen:
- Bestuurder; "Volgende halte: Spui, Next stop: Spau, Spo, Es, Pee, Uu, Ie. Geinig hoffie, het begijnhof, dat is een geinig hofje, Waterstones, Atheneum Boekhandel, Amsterdams Hysterisch Museum"
- Conducteur: "Niet te veel he, anders wordt de rekening een beetje hoog"

- Bestuurder: "Volgende halte: De dam. Next stop: Damsquare, Dam Platz, Madame Tussaud's, Paleis op de dam, Pizza dadadadadadadadam."
*gong*
- Bestuurder: "Dam Squa-ua-ua-ua-ua-ua-ua-ua-ua-uareeeeeeeee"

Weer eens wat anders dan Marcje. Over Marc gesproken, op de heenweg in de 13 vielen mij enkele zaken op:
- In plaats van: *gong* De Dam; was het *gong* De Dam, Damsquare, Royal Palace. Evenals:
- *gong* Centraal Station :arrow: *gong* Centraal Station, Central Station, eindpunt.

Het zal me niet verbazen als het bij meerdere toeristische plekken gedaan is, en ik heb al zo'n hekel aan die mensen :( :( .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Alle trams en bussen zijn voorzien van enkele toeristische attracties in de omroep:

Centraal Station - Central Station
Dam - Dam Square, Royal Palace
Spui - Church and Chapel
Muntplein - Flowermarket
Rembrandtplein - Rembrandt Square Entertainment Area
Waterlooplein - Hermitage aan de Amstel, Hermitage Museum, Fleamarket
Plantage Kerklaan - Artis Zoo
Leidseplein - Leiden Square Entertainment Area
Museumplein - Concertgebouw, Concert Hall
Albert Cuypstraat - Amsterdam Famous Street Market
Westermarkt - Jordaan District

Die kan ik bevestigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Spui - Church and Chapel
Heel erg veelzeggend...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Net op de A50 bij Heerde, in de richting van Apeldoorn een gelede Citaro van Arriva. Iemand enig idee waar die naar toe ging?
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door pytoyo123 »

vreemde bus gistermiddag bij station Deventer.

wel van Connexxion
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Ja, omschrijving is misschien wel makkelijk dan hè... :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag in een Citaro op RET-buslijn 44 had de halte-info wel erg veel haast: nog voor we bij de halte Erasmus MC waren, toonde het scherm al 'Sophia Kinderziekenhuis' (= 2 haltes verder) en net voor we bij Sophia Kinderziekenhuis waren, toonde het scherm al 'Claes de Vrieselaan'(= 3 haltes verder). :shock:
Hierna kreeg de chauffeur het ook door en stelde de info zo in, dat nu gewoon 'Breitnerstraat' (en daarna alle andere haltes) getoond werd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

De RET-Citaro op lijn 56 ri Holy-Noord in Vlaardingen vond het vrijdagavond eigenlijk allemaal wel mooi geweest, en bleef maar beweren dat de eerstvolgende halte Garage Kleiweg was. Was kennelijk toe aan zijn nachtrust, die bus ;-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was een chauffeur op Utrecht Centraal op zoek naar de halte van lijn 277 (althans, dat neem ik aan met 277 Utrecht CS op de film: kan ook de vervolgrit geweest zijn).
In ieder geval vroeg 'ie het na bijna de hele binnenkant van het busstation al rond gereden te zijn maar even aan een collega om vervolgens nog een rondje te kunnen gaan rijden naar z'n halte :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Het zal wel de uitstaphalte zijn geworden? Aangezien ik die lijn niet op de wiki kon vinden, maar het een ochtendsspitsbus blijkt te zijn die alleen naar Utrecht gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Nee, het werd de halte van de lijnen ri. Wijk bij Duurstede. Wellicht dat die lijn gekoppeld is aan de 677 ofzo? Da's ook zo'n lijn die nergens op de borden staat namelijk. Heb rond hetzelfde tijdstip ook weleens een 677 op Utrecht CS gezien, maar op deze bus stond toen mijn bus vertrok nog altijd lijnnummer 277.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Vanmiddag in een Citaro op RET-buslijn 44 had de halte-info wel erg veel haast: nog voor we bij de halte Erasmus MC waren, toonde het scherm al 'Sophia Kinderziekenhuis' (= 2 haltes verder) en net voor we bij Sophia Kinderziekenhuis waren, toonde het scherm al 'Claes de Vrieselaan'(= 3 haltes verder). :shock:
Hierna kreeg de chauffeur het ook door en stelde de info zo in, dat nu gewoon 'Breitnerstraat' (en daarna alle andere haltes) getoond werd.
Dit gebeurt elke dag. :wink: De haltes zijn volgens mij afgesteld op het aantal gereden meters en door de omleiding bij de Dorpsweg wordt dat dus meer. Vlak voor de Breitnerstraat komt het altijd weer goed. Ik vermoed doordat dan de locatie van de bus weer gevonden is met GPS. Dit ligt dus niet aan de chauffeur. Zou anders wel erg toevallig zijn als het elke dag met een verschillende chauffeur op exact dezelfde plek zou gebeuren. :wink:

Vorige week was er bij dezelfde lijn 44 nog een omleiding door de afgesloten Mathenesserlaan (ook toen sloeg overigens de haltelijst elke dag op dezelfde plek goed). Hierdoor waren de haltes rondom het Sophia Kinderziekenhuis en bij metrostation Dijkzigt vervallen. Elke dag waren er echter mensen die dit niet doorhadden en dus naar de chauffeur liepen om te vragen waar de bus uitkwam. Vandaag is die omleiding echter weer voorbij, maar nu stapten er juist extra veel mensen uit bij de halte ervoor (die bij het Erasmus MC) en diezelfde mensen zag ik later verderop bij het Sophia Kinderziekenhuis lopen. Die kijken dus duidelijk niet op de RET-site en/of op de vervallen haltes.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Nee, stel je voor dat je in het voertuig wordt geïnformeerd :roll:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Dat is ook gebeurd tijdens de omleiding door de chauffeur door om te roepen dat men voor het Sophia Kinderziekenhuis uit moest stappen bij het Erasmus MC.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

mb90 schreef:
meltrain schreef:Vanmiddag in een Citaro op RET-buslijn 44 had de halte-info wel erg veel haast: nog voor we bij de halte Erasmus MC waren, toonde het scherm al 'Sophia Kinderziekenhuis' (= 2 haltes verder) en net voor we bij Sophia Kinderziekenhuis waren, toonde het scherm al 'Claes de Vrieselaan'(= 3 haltes verder). :shock:
Hierna kreeg de chauffeur het ook door en stelde de info zo in, dat nu gewoon 'Breitnerstraat' (en daarna alle andere haltes) getoond werd.
Dit gebeurt elke dag. :wink: De haltes zijn volgens mij afgesteld op het aantal gereden meters en door de omleiding bij de Dorpsweg wordt dat dus meer. Vlak voor de Breitnerstraat komt het altijd weer goed. Ik vermoed doordat dan de locatie van de bus weer gevonden is met GPS. Dit ligt dus niet aan de chauffeur. Zou anders wel erg toevallig zijn als het elke dag met een verschillende chauffeur op exact dezelfde plek zou gebeuren. :wink:
Waarom werkt dat niet gewoon op GPS? Bus 38 is ongeveer een half jaar lang omgeleid en iedere keer liep de omroep weer verkeerd na het stukje dat-ie werd omgeleid. Hoe moeilijk is dat aan te passen, vraag je je af... :roll:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Tja, hier in Groningen ook zo'n situatie. Een paar lijnen rijden al bijna een jaar om, maar blijkbaar is het te ingewikkeld om die haltes gewoon voor een jaar uit de dienstregeling en omroep te halen... :?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Hier rijden ze al sinds 1 mei langs de halte Binnenmaas met lijn 164, en nee.. Die omroep zit er nog stééds niet in.. :roll: :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Waarom werkt dat niet gewoon op GPS? Bus 38 is ongeveer een half jaar lang omgeleid en iedere keer liep de omroep weer verkeerd na het stukje dat-ie werd omgeleid. Hoe moeilijk is dat aan te passen, vraag je je af... :roll:
Ik ken de precieze werking van die RET-dingen ook niet, maar er is wat voor te zeggen om de omroep etc. iets te laten doorlopen. Op die manier wordt tijdelijke onbereikbaarheid (van de GPS-satellieten) ondervangen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ardan »

Vinny schreef:
Spui - Church and Chapel
Heel erg veelzeggend...
Dat heb je dan waarschijnlijk ook verkeerd verstaan. Het is Courtyard with chapel. 'Yard' is tuin/hofje, dus dat is dus het Begijnhof :idea:

pytoyo123 schreef:vreemde bus gistermiddag bij station Deventer.

wel van Connexxion
Dat is normaal... de Deventer stadsbus is echt een potpourri van van alles en nog wat. Normaal Berkhofjes uit de serie 8100 of 8300, maar Van Hooltjes zitten er ook wel eens op. En dan ook nog in drie verschillende uitvoeringen, wit met geel, wit met rode en blauwe bies, en de normale kleurstelling..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kreeg ik een Citaro G voorgeschoteld op lijn 65 van rond 16.40 uur vanaf halte Europalaan in Utrecht naar het centraal station, da's niet bepaald gebruikelijk. Opvallend wel dat het normaal goed druk is op die rit en nou net vandaag met een gelede was 't rustig :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Vandaag een omritje naar huis gemaakt met de Connexxion 2340, dat ding is echt nog in volledig originele staat, met Midnet logo's op de glazen scheidingswandjes, en hij is natuurlijk nog geel 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten