Het grote rijdendetreinen-app topic
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Het lijkt er op dat mijn al eerder vermelde (en toen opgeloste) verstoringen-push-bug terug is...
Ik heb in de afgelopen 2-3 uur al een aantal keer een push bericht over Rotterdam - Utrecht (meen ik?) gehad, maar de laatste update is van 17:16.
Edit: en zojuist nog een keer, dus hij is helaas terug...
(heb evt Screenshots mocht dat iets toevoegen)
Ik heb in de afgelopen 2-3 uur al een aantal keer een push bericht over Rotterdam - Utrecht (meen ik?) gehad, maar de laatste update is van 17:16.
Edit: en zojuist nog een keer, dus hij is helaas terug...
(heb evt Screenshots mocht dat iets toevoegen)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Die bug is helaas ook nog niet opgelost, ik had er wel eerder naar gekeken maar het is vrij complex en er waren andere prioriteiten. Staat nu wel weer op de lijst, je bent overigens niet de enige die er over klaagde dus het is geen lokaal probleem.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dat het NS-personeel zelf deze app gebruikt was al bekend, maar nu werd het ook even omgeroepen:
De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut), maar blijkbaar waren er nogal wat reizigers die ruim verspreid stonden op het perron: iig aanleiding om na Aml even om te roepen dat er een app is (rijdendetreinen) waar je precies kon zien hoe lang de trein is. :D
De 1722 is vanaf vandaag wat korter dan voorheen (VIRM6 tussen Es-Dv, VIRM12 Dv-Ut, ipv VIRM10 Es-Ut), maar blijkbaar waren er nogal wat reizigers die ruim verspreid stonden op het perron: iig aanleiding om na Aml even om te roepen dat er een app is (rijdendetreinen) waar je precies kon zien hoe lang de trein is. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
En het mooiste is: tegenwoordig zit dat zelfs in de NS app (inclusief aanduiding van normaal-gepland/huidig)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Bij enkele vertrekkende treinen staat er nu "SLT ES-6" (of 4) in plaats van dat gewoon een plaatje van het betreffende treinstel getoond wordt.
Dit is bijvoorbeeld nu het geval bij trein 5177, welke met de 2634 rijdt.
Dit is bijvoorbeeld nu het geval bij trein 5177, welke met de 2634 rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Dat van ES-6 zit hem in de InfoPlus-data, want OVinfo kent het probleem ook. Dit schijnen ook de proefstellen te zijn voor de inmiddels beruchte softwareupdate.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Zit er gelukkig ook nog niet zo lang in....https://twitter.com/groningenhc/status/ ... 9449924610
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Kan er een "waar moet ik zitten" functie in de app komen? (of maak daar een apart appje voor )
Hierbij denk ik aan een functionaliteit die mij de meest optimale plaats in de trein (voor/midden/achter, of uitgebreider zo u wilt) aangeeft gebaseerd op mijn uitstapstation. Er zijn namelijk genoeg stations waar je dat een flinke wandeling bespaart, en waar het het verschil kan maken tussen je overstap/aansluiting wel of niet halen (A)
Zomaar een ideetje
Hierbij denk ik aan een functionaliteit die mij de meest optimale plaats in de trein (voor/midden/achter, of uitgebreider zo u wilt) aangeeft gebaseerd op mijn uitstapstation. Er zijn namelijk genoeg stations waar je dat een flinke wandeling bespaart, en waar het het verschil kan maken tussen je overstap/aansluiting wel of niet halen (A)
Zomaar een ideetje
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Geweldig idee, maar ik vrees dat ik daar voorlopig niet aan toe ga komen :)
Had zelf eerlijk gezegd ook al eerder met dat idee gespeeld, maar je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.
Maar wie weet, ooit :)
Had zelf eerlijk gezegd ook al eerder met dat idee gespeeld, maar je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.
Maar wie weet, ooit :)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:
Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.
Maar wie weet, ooit :)
Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Precies dat vroeg ik me ook al eens af. Inmiddels heeft NS zelf zoiets in hun reisplanner geïmplementeerd, maar toch niet helemaal op een handige manier :')microshit schreef:Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Er zijn toch al snel een aantal variabelen die meespelen:Aking schreef:Voor een simpele voor/midden/achter valt dat in de meeste gevallen wel mee toch?Geert schreef: je zit een beetje met de data over goede uitstapplaatsen op de stations (en die data actueel houden). Met alleen de plattegrond ben je er niet, je moet ook nog weten waar de bakbordjes staan etc. om een beetje zinnige planning te maken.
Maar wie weet, ooit :)
Je tuurlijk heb je stations met 20 uitgangen waar je op 6 manieren kan komen, maar hoeveel zijn dat er? Daarnaast kun je bij die stations de hoofduitgang nemen, en dat er bij zetten. Maar er zijn genoeg kleine(re) stations/haltes met een uitgang, daarvoor moet het niet heel moeilijk zijn toch?
- Station
- Spoor(fase)
- Materieel
- Treinlengte
- Overstappen vs station verlaten
Bijvoorbeeld bij treinen uit Tiel, die in Geldermalsen aankomen, en daarbij volledig spoor 3 gebruiken.
Voor overstappen naar Dordrecht kun je beter voorin zitten, maar voor station verlaten achterin. Wordt deze op 3a neergegooid, kun je voor de overstap al beter in het midden zitten. Op spoor 3b kun je dan voor station verlaten beter juist NIET achter zitten, maar voor.
Aankomst uit Woerden op Utrecht Centraal, spoor 21. Overstappers kunnen beter de tunnel pakken, en daarmee achterin zitten. Verlaters via de stationshal, die afhankelijk van treinlengte voor (4 of 6 bakken) of midden (8-12 bakken).
En dan nog niet eens kritisch gekeken naar de subtiele verschillen tussen SLT en SGM
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Gaat er voorlopig niet komen, op de achtergrond wordt de normale NS reisplanner gebruikt voor het plannen van een reis en die heeft zo'n optie niet. Overigens zijn treinsamenstellingen pas 70 minuten voor vertrek bekend dus je zou dan hooguit 1 of 2 treinen betrouwbaar vooruit kunnen plannen.microshit schreef:Nog even een suggestie van deze kant, die theoretisch simpeler zou moeten zijn Misschien ooit al eens benoemd, maar voor de zekerheid:
Samenstelling staat nu mooi in de AV, maar komt niet terug in de reisplanner. Zou het iets makkelijker maken om op een reis met 2x overstappen een korte trein te vermijden :)
Sinds het laatste redesign kun je vanuit de reisplanner wel op een ritdeel klikken voor de ritdetails. Daar staat ook een treinsamenstelling in.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Maar ik denk dat de kleine stations niet zo interessant zijn. Juist op grote stations met krappe overstaptijden zou zo'n functie het verschil tussen een gehaalde of gemiste overstap kunnen maken, maar tegelijkertijd zijn die stations ook het meest lastig om te realiseren.Aking schreef:Daarom zou ik beginnen met "station verlaten via hoofduitgang" op de meeste (kleine) stations hangt het dan alleen van de rijrichting af of het verschilt...
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Rijdendetreinen.nl laat het duidelijk zien: zowel Bd als Tb hebben de komende tijd alleen IC-materieel :Y . Alleen nog jammer dat er geen flirt te zien is :( , maar goed, die is ook pas gloednieuw.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Kunnen we DDZ-4 nog wel IC-materieel noemen? Het rijdt alleen maar in Sprinters...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
De vaste maker van de tekeningen heeft het momenteel erg druk met andere zaken (verhuizing geloof ik). De tekening voor FLIRT komt er wel maar het kan nog even duren.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ze dragen wel de IC kleuren. :YChrysa schreef:Kunnen we DDZ-4 nog wel IC-materieel noemen? Het rijdt alleen maar in Sprinters...
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Het viel me vanochtend in Gouda op, toen ik daar om 08:07 uit de Sprinter kwam, dat ik op de vertrektijden nog de vertraagde IC van 07:54 zag staan. Nadat ik via OVzoeker ging kijken waar die trein uithing, bleek deze al lang en breed bij Woerden te zitten. Enkele dagen eerder zag ik hetzelfde ook op Utrecht Centraal voor een vertraagde trein, die op de TBP's qua vertraging op bleef lopen, maar in werkelijkheid al ruim onderweg was. Een bug wellicht?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Zag je die IC toevallig ook op de TBP in Gouda staan? Heel soms wordt het vertrek van een trein niet (goed) doorgegeven en dan blijft zo'n trein hangen tot 10 minuten na vertrektijd (inclusief vertraging).
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Nee, daar niet meer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote rijdendetreinen-app topic
Ok, duidelijk. Mocht je dit vaker zien (geldt ook voor anderen) hoor ik het graag, mogelijk komen sommige treinen niet door en hoe beter ik daar een beeld van heb, des te beter kan ik het aankaarten bij de partijen die daar wat mee kunnen doen :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten