Arriva wil spuugkit in bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva wil spuugkit in bussen

Bericht door Daniel »

Arriva wil spuugkit in bussen
Geplaatst op: maandag 22 juni 2009 om 20:29
Laatst bijgewerkt: maandag 22 juni 2009 om 20:29

HEERENVEEN - Arriva wil uit speeksel DNA kunnen afnemen wanneer iemand een buschauffeur heeft bespuugd. Het vervoerbedrijf heeft het Openbaar Ministerie gevraagd hiervoor bussen met zogenoemde spuugkits te mogen uitrusten.
Een woordvoerster van het bedrijf bevestigde maandag een bericht hierover in Sp!ts.
Het idee komt van Arriva in Liverpool, waar het aantal incidenten daalde nadat de 'spitkits' waren ingevoerd. Potentiële onruststokers zijn bang dat hun DNA wordt geregistreerd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arriva wil spuugkit in bussen

Bericht door Geert »

Wat is het volgende? Handboeien voor de chauffeurs? Ik kan me voorstellen dat men harde maatregelen wil treffen tegen wangedrag, maar met de voorgestelde maatregelen krijg je haast het gevoel in een gevangenbus mee te rijden...
Oud forumgebruiker

Re: Arriva wil spuugkit in bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nou nou, dat valt ook wel mee. Als het gewoon in een kastje ligt bij de chauffeur ergens, heb je er niet eens erg in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva wil spuugkit in bussen

Bericht door Suus »

In Liverpool zijn er dagelijks 4 controleteams die bussen aan het leegplukken zijn. Die zijn zo geoefend daarin, dat ze binnen 1 minuut een volledige bus kunnen controleren. Daarnaast hebben ze speciale lokbussen voor stenengooiers, wat in sommige wijken een volkssport schijnt te zijn.

Het is allemaal zo erg nog niet hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Arriva wil spuugkit in bussen

Bericht door Fles »

Geert schreef:Wat is het volgende? Handboeien voor de chauffeurs? Ik kan me voorstellen dat men harde maatregelen wil treffen tegen wangedrag, maar met de voorgestelde maatregelen krijg je haast het gevoel in een gevangenbus mee te rijden...
Nou nou, wat weer een paniek :lol: Je zou bijna vergeten dat je ook gewoon vriendelijk glimlachend en SOV-wapperend langs die chauffeur kunt lopen, die in je de meeste gevallen NIET EENS zal martelen, vermoorden en je lijk aan de ratten voeren :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten