Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Er vanuit gaande dat de trein om :45 vertrekt uit Antwerpen, het ongeveer 13-14 minuten is naar Noorderkempen (de huidige IC doet er met tussenstop op Luchtbal 15 minuten over en moet doorwisselen) ben je ongeveer rond :59 op Noorderkempen, dan schat ik dat je rond :20 aankomt in Breda. De [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] naar Amsterdam vertrekt om :15 en de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Den Haag vertrekt om :23. Of je moet de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] omwisselen van kwartier, alleen sta je dan wel erg lang stil in Breda en Breda krijgt 4 uren per dag slechts een uurdienst richting Schiphol en Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat de Benelux 4x/dag naar Den Haag moet...Daniel schreef:
Het zal ook wel aan die grenstijd gelegen hebben dat men niet heeft gekozen om die Benelux in de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] te integreren, want dan had je geen extra trein Rotterdam - Breda over de HSL nodig gehad.
Re: Dienstregeling 2018
Alleen is er van de snel trein van Syntus nog niet bekend waar die gaat stoppen? Hoor de laatste tijd wel verhalen gaan dat Raalte mogelijke stop wordt...dennistd schreef:Ik heb aan de hand van het Locov-document een poging gedaan om de dienstregeling in Twente te reconstrueren: http://dennistd.nl/trein/twente2018.htm
Conclusie: het past, maar het houdt allemaal niet veel over...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Je moet niet gaan lopen zoeken naar verbanden die er niet zijn. Zoals gezegd hanteert men de huidige dienstregeling in België als uitgangspunt, de tijd dat de Benelux de grens passeert ligt dus min of meer vast. Daaruit volgt een vertrektijd uit Breda, en die sluit in Rotterdam min of meer aan op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] (na een wat langere stop, maar niet zo lang als de Benelux nu heeft). En nee, je kan niet eventjes ook nog via Dordrecht rijden, dan wordt de reistijd weer langer en mis je waarschijnlijk net de aansluiting op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] in Rotterdam. Antwerpen - Rotterdam via Breda is ongeveer even lang als via Roosendaal en Dordrecht dus die twee keuzes heb je om op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] aan te sluiten.JWM schreef:Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat de Benelux 4x/dag naar Den Haag moet...
Re: Dienstregeling 2018
Ik moet gelijk hier aan denken :')
Bemined schreef:Jammer altijd dat mensen het hier altijd beter willen weten, haalt de lol er wel af
Re: Dienstregeling 2018
Er is een verschil tussen het corrigeren van fouten en alles wat iemand anders schrijft direct in twijfel trekken
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
De leugen waar ik het over heb slaat niet op de IC Brussel, maar op de vervoersvraag voor het aantal IC- treinen. NS geeft nu zelf aan dat er 4000 mensen gebruik maken van de rechtstreekse IC/ICD tussen Breda en Rotterdam.Bemined schreef:Welk leugen? Er staat nergens "Omdat hier 4000 reizigers van profiteren rijdt er een extra trein", het feit dat er 4000 reizigers van profiteren is een bijkomend voordeel en niet de reden. De werkelijke reden is dat de Benelux via de HSL gaat rijden en daarmee via Breda ipv Roosendaal gaat.OVinspecteur schreef:Al is de leugen nog zo snel...
Vorig jaar meldde NS dat er 4000 mensen gebruik maken van de IC tussen Dordrecht en Breda en dat zouden er te weinig zijn om een IC-verbinding in stand te houden.
Met 5x per uur een IC/ICD over de HSL zijn de verhoudingen compleet zoek en dat erkent de NS nu zelf impliciet.
NS hoeft er contractueel maar 3 over de HSL te sturen: de IC Brussel en 2 van de andere 4.
Laatst gewijzigd door OVinspecteur op zo 05 feb 2017, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2018
Met alle respect hoor, maar als je zo aankijkt naar de bijdrages van anderen kan je beter je eigen forum oprichten en daar met jezelf in discussie gaan.Bemined schreef:Er is een verschil tussen het corrigeren van fouten en alles wat iemand anders schrijft direct in twijfel trekken
Re: Dienstregeling 2018
Aha, het is mijn fout dat jij verkeerde aannames maakt en daar niet op aangesproken wil worden? Moeten we dan alle foutieve aannames maar laten staan voor het geval dat diegene er niet tegen kan om op zijn fouten gewezen te worden? Daar wordt niemand beter van. Meningen moet je zo veel mogelijk respecteren, maar feiten kunnen weerlegt worden als ze onjuist zijn. Als je daar niet tegen kunt zul je niet allerlei verzinsels op een forum moeten gooien waar ook andere mensen op zitten. En nu weer verder over de dienstregeling van 2018: de Benelux rijdt via Breda en gaat vanaf Rotterdam verder als [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] omdat dit nou eenmaal het beste uitkomt, niets meer niets minder.
Re: Dienstregeling 2018
Het is ook de toon die de muziek maakt. Natuurlijk is het goed dat je in jouw ogen foutieve aannames wil weerleggen maar met het gebruik van woorden zoals 'het corrigeren van fouten' blijkt dat je niet echt open staat voor de mening van anderen en dat vind ik jammer.
Kijk, als men de ICdirect Amsterdam - Breda had willen integreren in de Benelux had er ook gekeken kunnen worden naar een andere tijdligging van de Benelux in België en/of van de ICd Amsterdam - Breda maar dan blijven de 4 treinen per dag naar Den Haag een struikelblok. Volgensmij is dat dus zeker een relevante opmerking maar dat jij daar anders over denkt, prima.
Kijk, als men de ICdirect Amsterdam - Breda had willen integreren in de Benelux had er ook gekeken kunnen worden naar een andere tijdligging van de Benelux in België en/of van de ICd Amsterdam - Breda maar dan blijven de 4 treinen per dag naar Den Haag een struikelblok. Volgensmij is dat dus zeker een relevante opmerking maar dat jij daar anders over denkt, prima.
Re: Dienstregeling 2018
Ik ga er vanuit dat het nog steeds variant 2 is die gekozen is: http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf (pagina 116)cassie127 schreef:Alleen is er van de snel trein van Syntus nog niet bekend waar die gaat stoppen? Hoor de laatste tijd wel verhalen gaan dat Raalte mogelijke stop wordt...dennistd schreef:Ik heb aan de hand van het Locov-document een poging gedaan om de dienstregeling in Twente te reconstrueren: http://dennistd.nl/trein/twente2018.htm
Conclusie: het past, maar het houdt allemaal niet veel over...
Dat houdt dus in dat er alleen in Almelo en Hengelo gestopt wordt. Daar hoort het tijd-weg-diagram op pagina 63 van datzelfde document bij, en daar heb ik de tijden in mijn dienstregelingsreconstructie weer op gebaseerd.
Overigens zou volgens dit document voor de sneltrein ook het perron in Raalte verbreed moeten worden, dat is nog niet gebeurd volgens mij?
De sneltrein komt daar namelijk voorbij op het moment dat het nogal perron het volst staat: als de stoptrein halteert.
Re: Dienstregeling 2018
Perron in Raalte is niets aan veranderd nee. In Heino ook niet. Daar hebben ze wel rekening gehouden met het plaatsen van de bovenleiding door aan een kant wat meer afstand te houden van het spoor.maar er is in Zwolle ook nog niet een extra perronspoor waar ze het al over hadden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Misschien is het een idee om niet in elk topic over de IC Breda - Dordrecht te gaan drammen? Zoals in eerder topics ook begin je er weer over terwijl het er niets mee te maken heeft.OVinspecteur schreef:De leugen waar ik het over heb slaat niet op de IC Brussel, maar op de vervoersvraag voor het aantal IC- treinen. NS geeft nu zelf aan dat er 4000 mensen gebruik maken van de rechtstreekse IC/ICD tussen Breda en Rotterdam.
Vorig jaar meldde NS dat er 4000 mensen gebruik maken van de IC tussen Dordrecht en Breda en dat zouden er te weinig zijn om een IC-verbinding in stand te houden.
Met 5x per uur een IC/ICD over de HSL zijn de verhoudingen compleet zoek en dat erkent de NS nu zelf impliciet.
NS hoeft er contractueel maar 3 over de HSL te sturen: de IC Brussel en 2 van de andere 4.
Er is geen leugen van NS. Nergens zegt de NS dat de reden voor een extra IC is dat er 4000 reizigers van profiteren, de NS merkt slechts op dat dat het gevolg is van de wijziging.
NS moet er contractueel 4 over de HSL sturen, dus je bent ook nog eens slecht geïnformeerd.
Re: Dienstregeling 2018
Relevant detail is dat bij de andere verbindingen natuurlijk meer reizigers voordeel hebben van de route dan alleen die die tussen Breda en Rotterdam reizen. Wat te denken van Eindhoven-Rotterdam en Tilburg -Den Haag? Deze hebben niets aan de benelux.
Re: Dienstregeling 2018
Heren, houd de discussie over de dienstregeling van 2018 en laat verwijten of eigen verzinsels achterwege. Sta open voor de mening van anderen of leg uit waar jij je informatie op baseert.
Re: Dienstregeling 2018
Haal je niet twee dingen door elkaar nu? Het aantal reizigers tussen Dordrecht en Breda heeft niets te maken met het aantal reizigers tussen Breda en Rotterdam, omdat het vervoer tussen deze steden via een andere spoorlijn gaat. En ik neem aan dat reizigers Eindhoven / Tilburg - Rotterdam niet meegenomen zijn in die 4000, want die profiteren immers niet van deze extra trein.OVinspecteur schreef:De leugen waar ik het over heb slaat niet op de IC Brussel, maar op de vervoersvraag voor het aantal IC- treinen. NS geeft nu zelf aan dat er 4000 mensen gebruik maken van de rechtstreekse IC/ICD tussen Breda en Rotterdam.
Vorig jaar meldde NS dat er 4000 mensen gebruik maken van de IC tussen Dordrecht en Breda en dat zouden er te weinig zijn om een IC-verbinding in stand te houden.
Re: Dienstregeling 2018
Ik ken de tijden niet, maar vanuit Tilburg heb je misschien een extra mogelijkheid door de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] te nemen naar Breda en over te stappen?Bemined schreef: Haal je niet twee dingen door elkaar nu? Het aantal reizigers tussen Dordrecht en Breda heeft niets te maken met het aantal reizigers tussen Breda en Rotterdam, omdat het vervoer tussen deze steden via een andere spoorlijn gaat. En ik neem aan dat reizigers Eindhoven / Tilburg - Rotterdam niet meegenomen zijn in die 4000, want die profiteren immers niet van deze extra trein.
Re: Dienstregeling 2018
Die sluiten beide al op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] aan. De [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] gaat waarschijnlijk zo'n 3 á 4 minuten achter de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] aan rijden vanuit Breda, andersom 3 á 4 minuten voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] aan vanuit Rotterdam. Wat dat betreft valt dat profiteren dus erg mee.
Re: Dienstregeling 2018
Als ik de adviesaanvraag goed gelezen heb is het nog niet zeker dat die vanaf begin dienstregeling al via Breda gaat. De route via Roosendaal wordt in ieder geval als basis aangevraagd, staat in de adviesaanvraag. En er is al zo vaak een internationale trein via Breda beloofd dat ik het voorlopig eerst maar moet zien.Bemined schreef:En nu weer verder over de dienstregeling van 2018: de Benelux rijdt via Breda en gaat vanaf Rotterdam verder als [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] omdat dit nou eenmaal het beste uitkomt, niets meer niets minder.
In Zwolle wordt nog dit jaar het een en ander aan infrastructuur aangepast, als ik het goed heb zit daar het extra perron ook bij.cassie127 schreef:maar er is in Zwolle ook nog niet een extra perronspoor waar ze het al over hadden
Re: Dienstregeling 2018
Komt er dan naast spoor 10 een spoor 11 die vanaf het toekomstige busstation bereikbaar is of maken ze ergens een keerspoor met perron?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Ik begeef me nu op heel glad ijs (als in: lang geleden ergens gelezen en niet gecheckt of het waar is) maar volgens mij wordt spoor 9 een kopspoor en komt er een perron langs een deel van het (aan te leggen) spoor 8 (als het ware over spoor 9 heen).
Re: Dienstregeling 2018
Dat zou ook kunnen ja. Spoor 8 bestaat nu ook nog niet behalve een wissel dat naar spoor 8 moet gaan wat er al wel ligt in Zwolle. Maar verwacht wel dat je dan een stukje moet omlopen om de 6 of 8 bakken langs het perron mogelijk te houden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Wie wat bewaart die heeft wat: http://dennistd.nl/trein/dump/zlspoor8.pdf
In het document dat hierbij hoort (de Nota van Inlichtingen ZwenZwoka uit april 2015):
In het document dat hierbij hoort (de Nota van Inlichtingen ZwenZwoka uit april 2015):
ZwolleSpoort -In principe is voor wat betreft het tweede perronspoor op Zwolle gekozen voor variant O-4 (zie bijlage). Prorail bekijkt nog of het mogelijk is om op basis van deze variant de beschikbare perronlengtes op spoor 8 en 9 onderling aan te passen naar bijvoorbeeld een variant met een perron van 195 en een perron van 155 meter.
Re: Dienstregeling 2018
Bedankt! :pos:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Dienstregeling 2018
Vertrektijden Tilburg in de richting van Breda (huidige situatie):Chrysa schreef: Ik ken de tijden niet, maar vanuit Tilburg heb je misschien een extra mogelijkheid door de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] te nemen naar Breda en over te stappen?
11000: intercity Eindhoven - Breda ".08 en ".38
3600: intercity Zwolle - Roosendaal ".28 en ".58
6600: sprinter Dordrecht - 's Hertogenbosch ".19 en ".49
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten