(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:Dat is normaal... de Deventer stadsbus is echt een potpourri van van alles en nog wat. Normaal Berkhofjes uit de serie 8100 of 8300, maar Van Hooltjes zitten er ook wel eens op. En dan ook nog in drie verschillende uitvoeringen, wit met geel, wit met rode en blauwe bies, en de normale kleurstelling..
Euhhh.. Van Hooltjes? Welke bussen bedoel je daar mee?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Vanavond weer een Qliner gesignaleerd op lijn 20 in Groningen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Dat schijnt iets omloopmatigs te zijn (d'r zit een rit lijn 20 in een Qliner-omloop) las ik laatst op het Arriva Groningen-forum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door MdJ »

Veluws Volvo7700 nieuws:
-3801+3828 zijn na een half jaar eindelijk verlost van die verschrikkelijke "Ede"stickers...
- Lijn 109 van 14:46 naar Eerbeek rijdt met een Volvo, welke in Eerbeek leeg naar Arnhem gaat voor de 293 die om 17:15 op het busstation van Apeldoorn is. Hij is weer terug :neg: Vandaag had de 3815 de eer
- Lijn 231 van 15:30 aankomst busstation Apeldoorn reed met een volvo... Ik mag hopen voor die mensen eenmalig... (3806)
En dat was het weer :p
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:
Geert schreef:Waarom werkt dat niet gewoon op GPS? Bus 38 is ongeveer een half jaar lang omgeleid en iedere keer liep de omroep weer verkeerd na het stukje dat-ie werd omgeleid. Hoe moeilijk is dat aan te passen, vraag je je af... :roll:
Ik ken de precieze werking van die RET-dingen ook niet, maar er is wat voor te zeggen om de omroep etc. iets te laten doorlopen. Op die manier wordt tijdelijke onbereikbaarheid (van de GPS-satellieten) ondervangen.
Daar valt zeker iets voor te zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat op een ritje in de open lucht telkens geen GPS beschikbaar is. Infoxx gaat daar volgens mij een stuk beter mee om.

Maar ja, een half jaar lang de verkeerde haltes in het omroepsysteem laten staan getuigt sowieso van enige desinteresse lijkt me.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb gek genoeg wel een keer meegemaakt bij de RET dat alle haltes en zelfs de omroep van een lijn aangepast was voor een omleiding van een paar uur. Lijn 73 reed toen door de marathon namelijk Dokhaven - Poortugaal Metro v.v. i.p.v. Dokhaven - Zuidplein v.v. en onderweg werden alle haltes vervangende omgeroepen en waren deze op het scherm te zien. Het kan dus wel, maar waarom het bij bijvoorbeeld lijn 38 niet kon zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Dat heb je dan waarschijnlijk ook verkeerd verstaan. Het is Courtyard with chapel. 'Yard' is tuin/hofje, dus dat is dus het Begijnhof :idea:
Zou kunnen, maar ik zou het er niet uithalen. OK ik ben dan geen toerist met een Engelstalige reisgids - maar ik vind dit dus eerder verwarrend dan verhelderend. Sowieso hoeven de toeristische bestemmingen niet vertaald te worden wat mij betreft. De Notre-Dâme wordt toch ook niet omgeroepen als 'Our Lady'... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik was vandaag in Ede, met de bus (jawel Veolia was zowaar op tijd op mijn halte :)), de 5409 welteverstaan. Zónder barst in de voorruit. maar Veruit de meeste bussen die ik tegenkwam hadden inderdaad een barst in de voorruit :shock: - Wat doen ze daar met die bussen?! Overigens viel me wel op dat met een aantal bussen echt 'ruw' gereden werd.. hoog toerental maken om vervolgens verderop weer in de ankers te gaan bijvoorbeeld. Zal me niet verbazen als die bussen compleet afgeragd die concessie uit komen over een paar jaar.

EN het viel me op, dat die bussen (nog vrij moderne dingen) géén halteafroep hebben :shock: en ook geen scherm in de bus :shock:. Terwijl de provincie Gelderland altijd zo erg van de informatievoorzieningen is met actuele vertrekbordjes enzo...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ardan »

Stefan schreef:
Ardan schreef:(...) maar Van Hooltjes zitten er ook wel eens op. En dan ook nog in drie verschillende uitvoeringen, wit met geel, wit met rode en blauwe bies, en de normale kleurstelling..
Euhhh.. Van Hooltjes? Welke bussen bedoel je daar mee?
Tsja.. hoe heten die krengen.. ik bedoel van die ouwe meuk van Den Oudsten. Met nummers in de 28xx als ik me niet vergis.
(ik ben nog maar een beginneling op bus-gebied, das duidelijk :wink:)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Ik was vandaag in Ede, met de bus (jawel Veolia was zowaar op tijd op mijn halte :)), de 5409 welteverstaan. Zónder barst in de voorruit. maar Veruit de meeste bussen die ik tegenkwam hadden inderdaad een barst in de voorruit :shock: - Wat doen ze daar met die bussen?! Overigens viel me wel op dat met een aantal bussen echt 'ruw' gereden werd.. hoog toerental maken om vervolgens verderop weer in de ankers te gaan bijvoorbeeld. Zal me niet verbazen als die bussen compleet afgeragd die concessie uit komen over een paar jaar.

EN het viel me op, dat die bussen (nog vrij moderne dingen) géén halteafroep hebben :shock: en ook geen scherm in de bus :shock:. Terwijl de provincie Gelderland altijd zo erg van de informatievoorzieningen is met actuele vertrekbordjes enzo...
Ja, maar wat mij wel opvalt aan de Amba's die Veolia heeft, is dat ze veel minder rammelen dan de amba's uit Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnstreek/Hollands Midden waarmee Connexxion rijdt. Wel hangt de helft van de klepjes los bij de amba's van Veolia waar dat bij Connexxion niet is, maar kwa leeftijd ontlopen ze elkaar toch niet heel erg veel volgens mij.

En die idiote rijgedrag komt door de rijtijden, die zijn op zijn zachts gezegd best krap daar, zoniet onmogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:
Stefan schreef:
Ardan schreef:(...) maar Van Hooltjes zitten er ook wel eens op. En dan ook nog in drie verschillende uitvoeringen, wit met geel, wit met rode en blauwe bies, en de normale kleurstelling..
Euhhh.. Van Hooltjes? Welke bussen bedoel je daar mee?
Tsja.. hoe heten die krengen.. ik bedoel van die ouwe meuk van Den Oudsten. Met nummers in de 28xx als ik me niet vergis.
(ik ben nog maar een beginneling op bus-gebied, das duidelijk :wink:)
Aliances :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ja, daar dacht ik al aan. 't Is weer duidelijk, bedankt! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

ziggy schreef:Overigens viel me wel op dat met een aantal bussen echt 'ruw' gereden werd.. hoog toerental maken om vervolgens verderop weer in de ankers te gaan bijvoorbeeld. Zal me niet verbazen als die bussen compleet afgeragd die concessie uit komen over een paar jaar.
Dat ligt vooral aan de chauffeur heb ik gemerkt: sommigen doen inderdaad erg lomp.
ziggy schreef: EN het viel me op, dat die bussen (nog vrij moderne dingen) géén halteafroep hebben :shock: en ook geen scherm in de bus :shock:. Terwijl de provincie Gelderland altijd zo erg van de informatievoorzieningen is met actuele vertrekbordjes enzo...
Sinds twee of drie maanden hebben ze dat juist (meestal) wel. Het is nu meestal wel aan, maar ik geloof niet in 100% van de bussen.

Overigens kwam ik gisteravond in Ede aan en moest de bus naar huis hebben. Met +8 kwam de bus van de buffer aanrijden: volgens de chauffeur had 'ie eerst twee kapotte/defecte bussen, pas de 3e kon 'ie mee wegrijden. Vrij schandalig als er 5-6 bussen op de buffer staan...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed de enige Alliance B95 van Arriva in het DAV-gebied, de 2194 die in Qliner-kleuren rijdt, op de Arriva-lijnen 91 (Sliedrecht - Rotterdam Zuidplein) en 190 (Rotterdam Zuidplein - Streefkerk). Een weekje geleden reed er ook al een Integro op deze ritten. Lekker comfortabel allemaal. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag was het, voor lijn 3-begrippen althans, erg druk in de bus van 18.10 uur vanaf het station naar Oudelandshoek: er waren zelfs enkele staanplaatsen.
Heb zo'n vermoeden dat dat te maken had met een uitgevallen rit een kwartier eerder want die bus heb ik nooit langs zien komen onderweg. In mijn reisrichting maakt dat niet gek veel uit (de volgende zit er dan nog een kwartier achter), maar de andere kant op wordt het toch een ander verhaal: da's gelijk +30. Mijn gebruikelijke busje is namelijk de laatste van de tussenliggende ritten die voor de kwartiersdienst zorgen en die gaat vanuit Oudelandshoek niet meer terug naar Crabbehof.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Arrivabus in brand bij Oude Tonge

Bericht door Stefan »

De TCR 73 heeft vanavond aardig staan fikken... :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Opvallend. Gelukkig zonder gewonden. Ik zag de bus overigens eerder op de avond nog vertrekken voor deze rit vanaf het Zuidplein. Toen leek er nog niks aan de hand.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Ik zal mijn mening over de falende peddeljosti's van het GVU verder maar voor me houden zeker? Anders blijf ik aan de gang en ik wil niet overkomen als een negatieveling :mrgreen:

Bij Veolia ging alles best redelijk vandaag :pos: Al zijn de 5009 en de 5424 wel ERG hard aan een nieuwe voorruit toe...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen met eigen ogen de nieuwe aankondiging van halte Busstation Lekbrug met lijnnummers erbij kunnen aanschouwen: 't was dus geen kleiner lettertype, d'r staat gewoon "Busst Lekbrug 63+65+74+287".

Verder nu ook kunnen aanschouwen dat op lijn 65 dus niet gedaan wordt aan plaatsnaamvermelding als vanuit Nieuwegein Utrecht binnengereden wordt: hij stopt immers niet bij Kanaleneiland Zuid waar de plaatsnaam bij de andere lijnen voor staat :P Ook geen vermelding bij het van Vianen naar Nieuwegein rijden gezien trouwens.
Opmerkelijk was de aankondiging van mijn uitstaphalte die als "Europalaan 2" op het scherm verscheen. Geen idee waarom die 2 erbij staat, want de enige andere halte Europalaan ligt gewoon aan de overzijde van de weg en de halte van lijn 71 om de hoek heet Europaplein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag een kwartiertje langer gewerkt als normaal, dus dat werd even verzinnen wat nu de snelste weg naar huis was...
Kreeg de naar later bleek geniale ingeving naar halte Kanaleneiland Zuid te lopen om lijn 63 naar Vianen Lekbrug te kunnen nemen. Aldaar een mooie overstap op de 389 die ook nog eens door de 2194 gereden bleek te worden :pos: Heerlijk met zo'n Alliance over de A27 scheuren :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Tijdens een toertje door Naarden en Muiden met bus 110 (was het niet van plan, maar fiets is kaduuk), was de buschauffeuse op zijn zachtst gezegd niet de beste chauffeur van Nederland. Tijdens de rit hebben we drie keer een stukje achteruit moeten rijden, heeft een keer een tegenliggende bus een stukje achteruit moeten rijden en hebben in totaal zeven auto's voor de bus achteruit gereden, omdat ze in veel gevallen de bocht te ruim nam. Dat was niet echt handig toen we een U-turn van een bushalte naar de snelweg moesten maken, en daardoor een drukke doorgaande weg blokkeerden :?

Later een rit met GVB-bus 44, waar het binnen een tropische sauna was. Alle dakluiken stonden open en nog waren de ruiten volledig beslagen. Om toch te zorgen dat het een beetje aangenaam bleef binnen stopte de chauffeur bij elke halte om de deuren even kort open te doen, ook als er niemand stond of er niemand uitmoest. Daarbij had hij wel de gewoonte om heel snel op te trekken en bij het stoppen elke keer het gaspedaal door de bodem heen te trappen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

Ik zag vandaag een oude geel met witte bus van Conexxion rijden op lijn 121 van Uden naar Eindhoven.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Maik »

Om 18.40 zag ik de 7109 van Syntus in Winterswijk staan. Volgens de lijnfilm had ie er een ritje op lijn 73 opzitten.
Pommes.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Raymond »

Pimz0r schreef:Ik zag vandaag een oude geel met witte bus van Conexxion rijden op lijn 121 van Uden naar Eindhoven.
Dat is één van de gele Alliances die in het SRE gebied rondrijden. Worden zowel op de stad als de streekdienst ingezet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

In de Qbuzz (omgeving Rotterdam) heeft men nu ook OV-c apparatuur en nu wilde de chauffeur dat ik m'n SOV liet zien èn bliepte bij het chauffeurs ding. Bedenk mij nu dat ik helemaal ben vergeten uit te checken, maar wat een onzin... :| Volgende keer weiger ik er aan mee te werken.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten