Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat is het busnummer van de Ebusco?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk niet dat de Ebusco op dit moment een nummer heeft, omdat mijn vermoeden is dat hij geen boordcomputer van Qbuzz heeft. Ik vermoed ook dat het in/uitchecken via een handheld gaat en de chauffeur een los pinapparaat mee krijgt.
Op de fotos van de Ebusco op OV Nieuws GD is namelijk geen boordcomputer of OV-Chipkaart lezer te zien. (Ik vermoed dat die grote kast bij de chauffeur de ticketverkoopmachine uit Bremen is).
Daarnaast denk ik dat proberen de bus te spotten via OVinfo etc weinig kans van slagen heeft, lijn 100 geeft over het algemeen geen actuele data door.
Op de fotos van de Ebusco op OV Nieuws GD is namelijk geen boordcomputer of OV-Chipkaart lezer te zien. (Ik vermoed dat die grote kast bij de chauffeur de ticketverkoopmachine uit Bremen is).
Daarnaast denk ik dat proberen de bus te spotten via OVinfo etc weinig kans van slagen heeft, lijn 100 geeft over het algemeen geen actuele data door.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken
hej*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik snap hem niet?geert4OV schreef:busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat is je definitie van druk?busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Heeft schijnbaar pepermunt en spons in de tussentijd opgegeten, ik volg het ook niet.busfanNL schreef:Ik snap hem niet?geert4OV schreef:busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vindt t ook een aparte opmerking. :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nou ja succesvol net als de andere Qlink lijnen. Dus reizigersgroei enzo.CamilleKreemers schreef:Wat is je definitie van druk?busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het stuur, dashboard en de voor lampen lijken wel op een MAN bus.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
tja, lijn 140 was al druk en nu worden alle ritten geleed gereden, waar dit deels grotendeels 12m is. Ik wacht wel af wat er precies aan ontwikkelingen gaat gebeuren, al was lijn 140 ook een grote groeier in de concessie.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is het ook. In Nederland in elkaar geknutseld samenraapsel, waaronder van MAN.JP13357 schreef:Het stuur, dashboard en de voor lampen lijken wel op een MAN bus.
Meestal wel redelijk vol tot vol de stad in/uit richting Delfzijl. Maar dat was 140 ook altijd al, dus geen verrassing. Of dat laatste stuk naar P+R een beetje loopt heb ik geen zicht op, maar meestal stapt iedereen op station wel uit.busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nog steeds stoppen sommige lijn 6 bussen in Appingedam en wat is de toegevoegde waarde om door te rijden naar P+R Haren. Weet niet of er mensen uit Delfzijl, Appingedam, Ten Boer en Lewenborg naar Haren waar ze hun auto hebben staan en v.v..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
JP13357 schreef:ZipperZapper schreef:Is het ook. In Nederland in elkaar geknutseld samenraapsel, waaronder van MAN.
net als een vdl citea. Een fiat motor Daf chassis volgens mij, daf stuur, iveco knoppen en instrumentarium
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Omdat het efficiënter is om de bus uit Delfzijl die (net als lijn 5) langs UMCG, Zuiderdiep gaat door te trekken, dan om extra bussen op het traject UMCG - Haren in te zetten. Je voegt nu in feite 10 minuten rijtijd toe door de oude lijn 140 te verlengen. Anders kan je 20 minuten toevoegen voor het traject UMCG - Haren, exclusief tijd om naar beginpunt te rijden.groningen schreef:Nog steeds stoppen sommige lijn 6 bussen in Appingedam en wat is de toegevoegde waarde om door te rijden naar P+R Haren. Weet niet of er mensen uit Delfzijl, Appingedam, Ten Boer en Lewenborg naar Haren waar ze hun auto hebben staan en v.v..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn geweest als direct voor de deur van UMCG gestopt zou worden. Ik ben nog steeds niet goed doorgevoerd om door te rijden naar Haren, maar ja; zou vaak zit ik eerlijk gezegd ook niet in de bus in Groningen stad.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 2 paar deuren van die waterstofbus zitten wel vlak bij elkaar.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
busfanNL schreef:Ik snap hem niet?geert4OV schreef:busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken
http://ovbureau.nl/ov-cijfers/dashboard/
hej*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ohh Aha. Bedankt. :pos: *bus*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bron: RTV Drenthe.Provincie wenst dubbeldekkers tussen Emmen en Groningen
ASSEN - Is het binnenkort mogelijk om in een dubbeldekker van Emmen naar Groningen, en uiteraard ook weer terug, te rijden? Als het aan de provincie Drenthe ligt wel. "Het is een wens van de provincie", vertelt gedeputeerde Henk Brink.
Volgens Brink is het de bedoeling dat er uiteindelijk vijf dubbeldekkers gaan rijden op de drukke lijn tussen Emmen en Groningen.
Klinkt veelbelovend ☺☺
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 14 feb 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright citaat ingekort en link geplaatst
Reden: Ivm copyright citaat ingekort en link geplaatst
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Biedt een dubbeldekker dan zoveel voordelen tegenover een gelede bus zoals de nieuwe Citaro C2 op Paars?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zie alleen een aantal nadelen.
-De viaducten moeten verhoogd worden en de doorgangen.
- Als de dubbeldekker vol zit en je zit boven, kun je minder snel uitstappen. Eerst de trap naar beneden door alle mensen het worstelen dan ben je eindelijk bij de duur en de bus heeft al 4 minuten vertraging.
-
-De viaducten moeten verhoogd worden en de doorgangen.
- Als de dubbeldekker vol zit en je zit boven, kun je minder snel uitstappen. Eerst de trap naar beneden door alle mensen het worstelen dan ben je eindelijk bij de duur en de bus heeft al 4 minuten vertraging.
-
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Alleen het ontwerp van de toekomstige bustunnel in Groningen is niet voorbereid op dubbeldekkers, alle andere viaducten wel. Er rijden nu ook al genoeg dubbeldekkkers bij touringcar bedrijven en Flixbus rijdt ook met dubbeldekkers.
Het probleem dat jij schets bij het uitstappen lijkt in steden als Londen en Berlijn waar veel dubbeldekkers rijden niet te spelen. Je moet dan wel zorgen voor een goed reisinformatiesysteem met halte omroep in de bus.
Het probleem dat jij schets bij het uitstappen lijkt in steden als Londen en Berlijn waar veel dubbeldekkers rijden niet te spelen. Je moet dan wel zorgen voor een goed reisinformatiesysteem met halte omroep in de bus.
Basislijn
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dergelijke OV-dubbeldekkers zijn natuurlijk ook anders ingericht dan touringcardubbeldekkers, zoals wij die eigenlijk alleen kennen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het scheelt natuurlijk ook dat het aantal haltes tussen Emmen en Groningen erg beperkt is en dat er (bijna) nooit mensen staan. Maar ik vraag me wel af wat het voordeel van dubbeldekkers is ten opzichte van gelede bussen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten