Mag ik even kwijt #22

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Ruben »

Iemand enig idee hoe ik het beste een .mkv bestand in een .avi ofzo kan omzetten? Het prog wat ik ervoor probeerde liet die avi in de tientallen Gigs eindigen. :S
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Geert »

Er zijn meerdere tools beschikbaar zo te zien, kijk eens op: http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska#Tools
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door webguy »

Zooo... Mijn "zomervakantie" is ook begonnen: heb net gehoord dat ik het afgelopen half jaar heb gehaald. Lijkt er echter op dat de zomer zonder school nog drukker is dan met :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Stefan »

Dat probleem ken ik.. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Zooo... Mijn "zomervakantie" is ook begonnen: heb net gehoord dat ik het afgelopen half jaar heb gehaald. Lijkt er echter op dat de zomer zonder school nog drukker is dan met :P
Hoe ging dat liedje over de zomer van ene meneer Cox ook alweer. :mrgreen: :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mag ik even kwijt, dat ik per fiets (normaal tempo) sneller was dan lijn 13 op het stuk: Elisabeth Wolffstraat - Lambertus Zijlplein :shock:. (Oke, een tram moet zich aan de stoplichten houden, en een fietser niet.. maar toch).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Suus »

Das normaal hoor :P Als ik tegelijktijdig met tram 9 van Alexanderplein vertrek, dan ben ik eerder in Diemen dan de tram door alle haltes en verkeerslichten (en dat zijn er niet zo veel). Meestal haalt de tram mij echt definitief in zo rond Schoolstraat. Vanaf CS zou ik ook nog wel winnen als ik via de Zeedijk fiets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nouja, ik had wel verwacht dat ik op de Burg. Roëllstraat of de Jan Eef werd ingehaald, maar nee!
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op do 25 jun 2009, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Ik kan me aansluiten bij tsov over het jatten van een foto van dit forum. Dit keer is het Megastad FM uit dit artikel :shock: :
http://www.megastadfm.nl/article.php?id=7989
met deze foto:
Afbeelding

En dit is het origineel:
Afbeelding

Overeenkomsten genoeg, dus Megastad FM is de klos.

Ben wel gelijk wakker na een nachtje stoppen in de tuin van Rtd. Erg mooie machines trouwens die stopmachines. Het scheelt veel zwaar handwerk, want een spoorstaaf til je niet in je eentje op. :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door htm_tram »

Maar bij de bovenste foto staat je naam er niet bij, hoe wil je dat bewijzen?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Er zijn overeenkomsten genoeg. Het propje linksonder de bus, de 3 mensen links van de bus, de buschauffeur, de bus achter de bus, de reclame die door de bus te zien is, de instappende vrouw. Je kan mij niet wijsmaken dat iemand anders exact dezelfde foto gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Suus »

Megastad FM :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Na even bellen naar de redactie is de foto verwijderd van de site. Ik ga er nu ook verder geen problemen meer van maken.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Jurjen »

mb90 schreef:Na even bellen naar de redactie is de foto verwijderd van de site. Ik ga er nu ook verder geen problemen meer van maken.
Je hebt ook geen poot om op te staan. In de EXIF data van je foto staat:

Code: Selecteer alles

      <rdf:Description rdf:about=""
            xmlns:xmpRights="http://ns.adobe.com/xap/1.0/rights/">
         <xmpRights:Marked>False</xmpRights:Marked>
      </rdf:Description>
En als die waarde 'false' is, betekent dat 'public domain'.

Wellicht zou je het nog over de boeg kunnen gooien dat de foto bewerkt is, en daarmee, door het weghalen van je naam, wezenlijk veranderd is, terwijl de foto 'as is' released was voor het public domain.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door M57 »

Waarom is het een probleem dat een site je foto gebruikt? Als het met mensen is die jij kent, of een afbeelding van jouzelf, à la. Maar in zo'n geval?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

Ja, waarom bestaat "Auteursrechten" als woord eigenlijk? ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Daantje »

Ik ben geslaagd en nu dus stralingsdeskunde niveau 5B 8-) Mag ik eindelijk legaal met radioactiviteit werken (y)

Eindelijk weer tijd om zonder studieboek in de zon te zitten :D
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door |Pim| »

Gefeliciteerd.

Kom trouwens neit hier in de buurt expirimenteren :P .
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door M57 »

Fles schreef:Ja, waarom bestaat "Auteursrechten" als woord eigenlijk? ;)
Zodat iedereen er lekker wat over kan zeggen (y) :p

Wat ik bedoelde, bij zo'n busfoto lijkt het me juist een eer wanneer die gebruikt wordt. Maar ik ben geen fotograaf.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Ik vind het ook wel een eer dat die foto gebruikt wordt, maar nu ik het zonder te weten ineens tegenkom voelt het niet zo. Meer als diefstal.
In een Belgisch schoolboek wordt bijvoorbeeld waarschijnlijk (is nog niet 100% zeker) ook een foto van een geluidsscherm van mij gebruikt, maar daar weet ik van en dat vind ik meer een eer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Fles »

M57 schreef:Wat ik bedoelde, bij zo'n busfoto lijkt het me juist een eer wanneer die gebruikt wordt.
Kun je vinden. Maar het is natuurlijk ook gewoon jatwerk. Zeker als men ook nog even voor het gemak jouw naam er vanaf knipt. Maar goed, zo gaan zulke dingen tegenwoordig blijkbaar.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Geert »

Als een organisatie het van tevoren vraagt is er toch ook niets aan de hand? Omgekeerd kunnen zij het waarschijnlijk ook niet waarderen als je artikelen van hun site zonder bronvermelding op je eigen site plaatst. Dat staat los van het feit of het een hobbyfoto is of een foto gemaakt door een professionele full-time fotograaf.

@Jurjen: dat zegt niet zoveel, als ik op de website van mb90 kijk staat daar "©2009 by Mario Blaak". Welke van de twee is leidend dan? Overigens bestaat public domain niet in Nederland. ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Karl »

mb90 schreef:Ik vind het ook wel een eer dat die foto gebruikt wordt, maar nu ik het zonder te weten ineens tegenkom voelt het niet zo. Meer als diefstal.
In een Belgisch schoolboek wordt bijvoorbeeld waarschijnlijk (is nog niet 100% zeker) ook een foto van een geluidsscherm van mij gebruikt, maar daar weet ik van en dat vind ik meer een eer.
Zoek het boek op, op Google Books bijvoorbeeld, en stuur even een rekening naar de uitgever. :pos:
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door mb90 »

Ik krijg al een boek toegestuurd van de uitgever aan het begin van het aankomende schooljaar. Dat is me toegezegd toen ik over de foto gemaild werd. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #22

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat staat los van het feit of het een hobbyfoto is of een foto gemaakt door een professionele full-time fotograaf.
Inderdaad, een beroepsfotograaf heeft niet meer rechten ofzo. Nu is het met OV-foto's wel zo dat ze daarvoor vaak bij hobbyisten uitkomen omdat die gewoon bedrevener zijn in het maken van dergelijke foto's.
Geert schreef:Als een organisatie het van tevoren vraagt is er toch ook niets aan de hand?
Nou, dat kan nog weleens tegenvallen... Dordrecht Marketing heeft ooit bij mij geïnformeerd of ze een foto die ik gemaakt had in de "kerstmarktkrant" mochten gebruiken en zegde toen ook toe dat ze 'm met naamsvermelding zouden plaatsen.
Paar weken later valt die krant hier in de bus: mooi dat 'ie er zonder enige naamsvermelding in stond...

Dat het ook beter kan bewees de Rekenkamer Dordrecht die wat foto's had gebruikt in een rapport en me daar een vergoeding voor aanbood.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten