OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Nouja, er kwamen twee dingen tussendoor eigenlijk.

1. Er waren plannen voor een aquaduct.
2. De brug, hoewel pas 20 jaar oud, is niet zo goed onderhouden, en heeft regelmatig last van storingen, al is dat de laatste tijd wat minder. Omdat de brug van metaal is maakt hij daarnaast ook een hoop lawaai, ook dat is in half Alphen te horen. En daarnaast heeft hij een draaipunt in het midden van de Gouwe, waardoor hij de capaciteit van de Gouwe enorm belemmerd. Dat zijn redenen dat ze hem liever vervangen zien worden door een brug waarbij er geen pilaar in het midden staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Wat jullie hier schrijven over het al dan niet neer hoeven laten van stroomafnemers bij stroomloze bruggen klopt helemaal. Wat een kennis allemaal trouwens, petje af of zitten er hier stiekem nog meer 'spoor' mensen? :wink:

De beveiliging dat de stroomafnemer niet boven een bepaalde hoogte uitslaat heet trouwens de 'stuit' en buitenlands mat heeft dit niet dus de Thalys, Benelux en ICE moeten daar wel hun stroomafnemers neerlaten. En er is momenteel nog een tweede spoorbrug waar de stroomafnemers moeten worden neergelaten, gek genoeg juist bij een niet-stroomloze brug: De Vinkbrug tussen Dvnk en Ledn. Dit is een tijdelijke situatie omdat de stroomrails boven de brug versleten zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Dexter schreef:Wat jullie hier schrijven over het al dan niet neer hoeven laten van stroomafnemers bij stroomloze bruggen klopt helemaal. Wat een kennis allemaal trouwens, petje af of zitten er hier stiekem nog meer 'spoor' mensen? :wink:
Wel een hele hoop interesse, in mijn geval ;) Techniek is iets wat me erg interesseert. Verder heb ik ook een keer ergens gelezen dat een Duitse stroomafnemer pas echt stuk is als ie te hoog uitslaat :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Ik vind het gewoon knap dat veel mensen hier zoveel weten, er komen vaak dingen voorbij (bv op het gebied van plannen voor de dienstregeling en materieelinzet) wat je als NS-personeel nog niet eens weet. Dat hoor je dan achteraf wel weer eens een keer... :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding
Met DDM-1 naar Zeeland! Het kon vandaag. Als de trein onderweg niet is vervangen door ander materieel.

Verder zag ik vandaag de nieuwste VIRM (9596) op haar eerste dag van inzet in reizigersdienst op de Zaanlijn: tr. t5854 had de eer.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daantje »

Hmm, dat is wel heel bijzonder, heb ik nog nooit meegemaakt :) Wel eens in de stoptrein Roosendaal - Vlissingen maar nog nooit als intercity. Daar heb ik echt altijd VIRM.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

In de s12100 (of de toenmalige s14600) is het ook tamelijk bijzonder. DD-AR is wel een tijd planmatig geweest op die lijn, bedoel je die niet? :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Hmm, dat is wel heel bijzonder, heb ik nog nooit meegemaakt :) Wel eens in de stoptrein Roosendaal - Vlissingen maar nog nooit als intercity. Daar heb ik echt altijd VIRM.
Tja, het rijdt er ook nooit lang in. Ik heb een keer ICM gehad in de eerste IC uit Amsterdam naar Vlissingen, maar dat werd toen al in Roosendaal door IRM vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoewel, wat weekjes terug zat er ook ICM (11 bakken) in de 2100/2600 en dat heeft het volgehouden Rotterdam - Amsterdam - Den Haag - Amersterdam - Rotterdam :). Zie: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 100#p43895
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op do 25 jun 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

ziggy schreef: Met DDM-1 naar Zeeland! Het kon vandaag.
Dat voor je lol doen is gewoon zelfkastijding :? Ik heb eens Ut - Hvs - Shl - Gv - Dtz achter elkaar in 1 keer in DDAR/DDM gereden, dan ben je zo gaar als boter. Dit lijkt me NOG wat langer...
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Helaas was het geen stam met degeklasseerde ABv's erin inderdaad :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

ziggy schreef:Helaas was het geen stam met degeklasseerde ABv's erin inderdaad :(
Alsof dat bij dat materieel veel uitmaakt.... :|
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door MdJ »

En ook in de s7000 was het een groot feest: 2 van de 6 setjes reed met het materieel waarmee het hoort te rijden:
2x losse ICM IV
2x losse SGMm3 (planmatig!)
1x losse SGMm2
1x SGMm2+3 ...
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door dennistd »

Dan denk ik: haal dat tweetje van dat drietje af en hang die aan het andere tweetje. Maarja, zo snugger zijn ze vast niet :evil:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:
ziggy schreef:Helaas was het geen stam met degeklasseerde ABv's erin inderdaad :(
Alsof dat bij dat materieel veel uitmaakt.... :|
Nou...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_klas.jpg ik zou het wel weten :D - Beter dan VIRM (2e klas).

En oja, de Zaanlijn was weer zoals het de afgelopen weken elke dag is...
3x Mat64
1x VIRM
2x solo SGM
De 'rest' (hoeveel omlopen zijn dat nog WEL?) Was wel 2xSGM.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag in de avondspits een defecte bovenleiding, naar alle waarschijnlijkheid in de Willemsspoortunnel. Dat leverde nogal wat gegoochel op door de treindienstleider in Rotterdam: door een vertraagde Thalys op spoor 4 moest de t1965 gespoorwijzigd worden. Eerst werd 'ie naar spoor 3 gestuurd maar net toen ik de trap van de loopbrug af wilde lopen zag ik 'm daar weggedraaid worden en op spoor 6 verschijnen. Was daarmee de eerste die het wist want Tuffy werd afgebroken net voor ze het spoornummer zou gaan noemen om de wijziging pas minuten later weer om te roepen.
De reden bleek later: we gingen via spoor KA de tunnel door en daar kan je vanaf spoor 3 niet komen. Rare gewaarwording trouwens om op Blaak met een trein naar Dordrecht een CTA te passeren waar de stoptrein naar Den Haag op staat aangekondigd. Via de langzame wissels tussen Rotterdam Zuid en Stadion ging het al een stukje naar rechts, vervolgens over het perronspoor van Rotterdam Stadion en daarna weer doorwisselen naar het buitenspoor ri. Dordrecht zodat eindelijk weer doorgereden kon worden. Zodoende werd de vertrekvertraging er onderweg niet uitgereden maar nam hij met 3 minuten toe.

En owja: de kaartautomaat op Dordrecht Stadspolders is nog altijd defect. Dat is dat ding nu al twee weken ofzo. De stewards van Arriva worden er ondertussen wel een beetje gek van vermoed ik want de reizigers zijn nogal actief met het melden van deze storing. En dat doen ze niet met z'n allen tegelijk, nee, dat gebeurd een keer of vijf achter elkaar verspreid door het treinstel.
Overigens kunnen de stewards geen kaartjes uitschrijven met als gevolg dat je vanaf Ddrs nu gratis kunt reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daantje »

Ik had vanmiddag gelukkig nergens last van doordat ik nog net de s5100 van 17.15 uur op Delft haalde.

Vanmorgen was de s2100 van 7.30 uur richting Amsterdam defect, reizigers werden verzocht gebruik te maken van de s2200 van 7.41 uur. Normaal is dat dan haringen in een ton maar vanmorgen was het zo rustig dat zelfs twee treinen in een nog voor bijna iedereen een zitplek opleverde :lol: Had wel medelijden met mezelf vanmorgen want ik had echt het idee dat niemand hoefde te werken zo rustig was het overal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Vanmorgen was de s2100 van 7.30 uur richting Amsterdam defect, reizigers werden verzocht gebruik te maken van de s2200 van 7.41.
Pfoe, maar goed dat ik de s2100 van een half uur daarvoor had dan. Vanmiddag had je er trouwens ook niks van moeten merken want de s5000 was pas vanaf Rotterdam C. opgeheven, waarbij ik het nog altijd opmerkelijk vind dat reizigers voor Dordrecht wordt geadviseerd de s2200 van 9 min. later te nemen. Ten eerste zullen er op Rotterdam Centraal weinig mensen een stoptrein naar Dordrecht nemen aangezien de IC 'm onderweg inhaalt, ten tweede is het eerste alternatief na de s5000 de s1900 (dat scheelt maar 2 minuten en levert een aankomst met -10 op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

@Daantje: Misschien veel mensen die met de fiets gingen in plaats van de trein? Zeker op een stukje Rotterdam - Delft is dat wel goed te doen. :)
Vanavond veel omreizigers voor Den Haag tussen Rotterdam en Gouda. Handige actie: toen mijn trein binnenkwam in Gouda stond aan de overkant de s9800 richting Utrecht te wachten, op beide stelletjes (2xPlan V) stond echter nog "Den Haag Centraal" als eindbestemming. Ik hoop niet dat er veel mensen in die trein gestapt zijn, al zag ik wel al wat mensen er naar toe rennen.
Reiziger Ddrs schreef:(...) s5000 was pas vanaf Rotterdam C. opgeheven, waarbij ik het nog altijd opmerkelijk vind dat reizigers voor Dordrecht wordt geadviseerd de s2200 van 9 min. later te nemen. Ten eerste zullen er op Rotterdam Centraal weinig mensen een stoptrein naar Dordrecht nemen aangezien de IC 'm onderweg inhaalt, ten tweede is het eerste alternatief na de s5000 de s1900 (dat scheelt maar 2 minuten en levert een aankomst met -10 op)
Ik denk dan ook dat de meeste reizigers die de s5000 wilden hebben op een station tussen Rotterdam en Dordrecht uit willen stappen (anders hadden ze sowieso al de s1900 genomen). Dan is de s2200 een wat logischer alternatief, die stopt tenminste ook in Blaak en Lombardijen en dat is wel de eerste trein die je kunt nemen ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daantje »

@ Ddrs: hij ging pas in Rotterdam kapot en dan ga jij er al uit, toch? ;)

@ Geert: zou kunnen maar het is nu ook wel vakantietijd aan het worden en met zo'n vrijdag met mooi weer zijn er altijd extra mensen vrij. Een collega van me is wel eens van Rotterdam naar Delft gefietst maar vond dat toch tegenvallen. Tis maar 18 km vanaf mijn huis naar het werk maar echt geen leuk stuk om te fietsen. En ik denk dat mijn fiets er eerder mee kapt dan ik ;)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Had je toevallig de t20581? Daar stond ook Den Haag Centraal als eindbestemming aangegeven. Om vervolgens met ons gelijk op te rijden richting Goverwelle...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik denk dan ook dat de meeste reizigers die de s5000 wilden hebben op een station tussen Rotterdam en Dordrecht uit willen stappen (anders hadden ze sowieso al de s1900 genomen). Dan is de s2200 een wat logischer alternatief, die stopt tenminste ook in Blaak en Lombardijen en dat is wel de eerste trein die je kunt nemen ;)
Mja, dat lijkt mij ook. Daarom vind ik 't ook zo vreemd dat bij het niet rijden van de s5000 consequent wordt omgeroepen "...reizigers naar Dordrecht wordt aangeraden gebruik te maken..."

@Daantje: ik ga er normaal inderdaad in Rotterdam al uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

@JeePee: Nee, had de t21771 (19:03 uit Rtd), het is dus kennelijk nog een keertje gebeurd vanavond. Goed bezig :P
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

2,5 uur later -> zelfde setje dus. Dat kan betekenen dat ze gewoon vast stonden op Den Haag Centraal. Lullig, maar goed kan gebeuren, of er waren meer luiaards vanavond aan het werk.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Justin »

Was vandaag erg gezellig om van Asd naar Ddr te gaan. Wilde eigenlijk de t2183 nemen van 20:59, maar ik hoorde zojuist op dat moment dat er een bovenleiding defect was op het traject Rtd-Gv. Omdat op dat moment de s1500 gespoorwijzigd was naar 15, kwam een medewerker op me af die vroeg waar ik naar toe moest, en antwoordde braaf "Dordrecht". 14b, luidde het antwoord, maar hij kwam terug rennen om me te melden dat ik beter de trein (t9272) naar Brussel kon nemen.

Zogezegd, zogedaan, en het ding kwam vanuit de richting Zaanstraat 13b binnenrijden. Met een +5 vertrokken we in de richting Asa, alwaar we zouden stoppen te Asb, Gd (!) en Rtd.

Goed, eenmaal aangekomen op Asb werd, op het moment dat de NMBS-HC fluitsignaal gaf, (te laat dus) omgeroepen dat de BNL op spoor 8 gereedstond. En zo kwam het dus voor dat een meneer in pak dus achter het net veste en zijn trein miste... Na hem luid en duidelijk te horen (en expliciet) k****ren was het gewoon dikke pech voor die meneer. Maar er waren genoeg andere reizigers die wel binnen gekomen waren.

De reis vervolgende ons naar Gd en het zou dus erom spannen of we wel of niet zouden stoppen, en jawel, we stopten op Gd! Maar wel op het perronloze middenspoor, en toen we weer net bewogen, riep de HC van de NMBS doodleuk om dat dit station Gouda is.

Uiteindelijk om 22.02 op Rotterdam Centraal aangekomen op spoor 3 en veel mensen stapten in. De NMBS-crew riep nog om dat we pas om 22.15 eruit zouden gaan, omdat we op aansluitende treinen moesten wachten. Een flinke zucht, maar men was allang blij dat er wat reed. Er werd omgeroepen dat reizigers voor de richting Breda, Tilburg, Eindhoven en Venlo op Dordrecht over moesten stoppen op de aansluiteinde trein (aannemelijk trein t1983, deze zou eerst direct op Rtd keren, maar dit werd uiteindelijk trein t1985). Fout gedacht, want we zouden pas om 22.40 vertrekken. De t1983 werd dus t1985 en zou nog even blijven staan op spoor 4.

Ondertussen was de t2283 ook al vertrokken, alsmede stoptrein t5183. Om 22.30 werd er omgeroepen dat reizigers voor de richting Roosendaal en Vlissingen per direct moesten overstappen naar spoor 6, want daar stond hun trein gereed. Fout gesproken, want op spoor 6 stond niks, op spoor 7 stond de stoptrein naar Roosendaal klaar (één V'tje), en op spoor 9 stond de betreffende intercity (30)t2185 gereed. Gelukkig voor de vele mensen dat de stopper iets eerder weg mocht, aangezien de IC deze moest kruisen naar het buitenspoor, en konden alsnog vele reizigers in de t2185 stappen. Ben uiteindelijk met zo'n +40 op Ddr aangekomen, en had daardoor m'n bus gemist. Gelukkig haalde mijn moeder me op na een belletje :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten