(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Dat schijnt in de trams van de RET nu ook te moeten. Heb het toen maar gedaan, maar het is inderdaad wel onzinnig. De chipkaart werkt overigens alleen nog bij Qbuzz Maasland en Lansingerland als ik de teksten in de bussen moet geloven. Maar, dan weer niet bij bussen die Qbuzz inhuurt volgens diezelfde teksten, dus als er ineens een bus van BAB-VIOS in Lansingerland rijdt (wat vaak voorkomt) heb je mooi pech. :roll: Net als bij de busjes van Hoekse Tax op lijn 172/174 in Berkel en Bergschenhoek overigens.

Nog wat nieuws van Qbuzz, want er is nog een Lion's City van Friesland naar Ridderkerk gekomen, namelijk de 1099:
Afbeelding

Ook heeft TCR in HW/GO een andere Integro rijden op Qliner 396 (Rotterdam - Dirksland v.v.), namelijk de 82. Wellicht de vervanger van de 73:
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

^^ Ik stapte in Krimpen aan den IJssel op, dacht dat daar alleen Krimpense en Ridderkerkse bussen reden....
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Inderdaad, maar volgens mij rijdt er ook wat vanuit Zevenhuizen en wat vanuit Krimpen in Lansingerland. Ik zie tenminste regelmatig bussen met de lijnnummers 176 of 98 buiten dienst rijden tussen de Capelsebrug en station Alexander.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Krimpen is nu in de testfase. Het gebruiken van de Chipkaart bij SOV-houders heeft een aantal redenen. Daar kom ik nog wel een keertje op terug. Zevenhuizen rijdt niet in Krimpen overigens. Krimpen rijdt wel inderdaad ongeveer de helft van de 176.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

(kuch) verdeelsleutel? (kuch)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

JeePee schreef:Krimpen rijdt wel inderdaad ongeveer de helft van de 176.
Hier in de buurt (tussen Zevenhuizen en Nieuwerkerk aan den IJssel) kom ik regelmatig bussen van QBUZZ tegen uit de serie 170 met het opschrift "Sorry Geen Dienst".

Als ik me niet vergis zag ik vanmidag (rond 17:00 uur) bus 1053 op Capelse Brug staan met blauw / oranje opschriften.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De O405 9026 van Connexxion is zelfs voorzien van OV-Chipkaart lezers. Erfenis van zijn verleden of zijn die er gewoon echt nog ingebouwd tijdens zijn tweede leven in Almere?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Dat ding komt uit de Hoekse Waard als ik me niet vergis en in de laatste jaren dat hij daar reed was daar de OV-chipkaart ook bruikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ja klopt, alle wagens die in Heinenoord hebben gereden, waren voorzien van OV-chipkaartlezers. Zelfs de SB220's hebben ze nog gehad!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag rond 16.40 uur een nou niet zo echt klantvriendelijke chauffeur op lijn 66 in Utrecht... deze man weigerde te stoppen bij halte Europalaan wat toch echt gewoon een halte voor die lijn is en het gebruikelijk is dat de eerst langkomende bus stopt en de rest doorrijdt. Maar nee, meneer wilde kennelijk 1 minuut langer aan de koffie zitten en verwees de twee wachtende reizigers met abonnement (die dus zo binnen zijn) naar de lijn 77 die er een minuut of twee achter zat.

Je zou zeggen: 2 minuten, waar maak je je druk om... nou om het feit dat lijn 66 maar één tussengelegen halte heeft en 77 op alle haltes stopt (waarvan vooral de Bleekstraat veel tijd kost). Dat in combinatie met het feit dat 'ie al iets later kwam en je in Utrecht natuurlijk altijd net alle verkeerslichten tegen hebt als er een halte tussen zit maakte dat ik precies op de vertrektijd van de t12554 op Utrecht Centraal was, terwijl ik die trein met lijn 66 nog makkelijk had kunnen halen :twisted:

Zo, dat wilde ik even kwijt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Vandaag een chauffeuse van Connexxion waarvan er lelijkere versies bestaan. Deze had ook nog een rijstijl van, er zit een gaspedaal in deze bus en een bodem en het gaspedaal kan door die bodem heen... Nog nooit zo snel op m'n bestemming gekomen. Pluim. :pos:
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gingvandaag met lijn 21 van Aalbersestraat naar Centraal Station en toen we even halteerde op de halte de Vlugtlaan (deel 1, bij Pl. 40-45) kwam er een vrouw de bus in: Meneer, stopt de connexxion hier ook? Chauffeur: "Ja geen idee mevrouw, ik ben van de GVB", en hoppa, de deur dicht. Om nog geen minuut later te zwaaien naar een Connexxion-collega die passeerde op de lijn die de vrouw bedoelde :lol:.

Overigens weet ik gelijk weer waarom ik die Berkhof/Volvo's nu zo fijn vind. In de betreffende Mercedes waar ik in zat was de airco kapot, en de dakluiken konden welgeteld 2 centimeter open. Meerdere reizigers kwamen klagen bij de chauffeur over de hitte in de bus! Bij een Berkhof heb je dat niet. Hup gewoon het hele luik eraf :D.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Als je ietsje terugleest lees je dat ik sinds deze week een ander ervaring heb met een van die bussen. Man, wat was die bus een sauna.

Er was een auto-ongeluk gebeurd op de Middenweg in de Watergraafsmeer, ten hoogte van de Wakkerweg. Hierdoor konden de trams er niet langs, en reed lijn 9 tussen het Centraal Station en het Muiderpoortstation v.v. Echter was er weinig vervoer richting naar de haltes tot Diemen mogelijk, aangezien de Middenweg richting Diemen voor een groot deel is afgesloten (en de bussen over de Gooiseweg rijden, of andere vreemde routes). Daardoor werd het voor veel mensen een flink eindje tippelen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik een lijn 180 op weg naar Utrecht CS tegen op de Europalaan in Utrecht. Nogal een omleiding, het ding is dan kennelijk al bij De Meern de A12 op gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Als je ietsje terugleest lees je dat ik sinds deze week een ander ervaring heb met een van die bussen. Man, wat was die bus een sauna.
Ik had er geen last van, toen ik gisteren een soortgelijke bus had op lijn 192. Maar damn, als de airco ff kapot is (MB Citaro), is het geen pretje dat die luiken zo weinig open kunnen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Chauf21 schreef:
Ardan schreef:In Amsterdam is er weer een metro van kunst voorzien. Ik zat in BN-stel 53 voor een stoptonend sein voor CS stil te staan toen er twee LHB'tjes van de 53 passeerde. De achterste had een soort bomen-motief aan de binnenkant, en blauwe deuren. GVB zet het project wel heel snel door, nu zijn de 13, de 28 en de 30 voorzien, en deze nu dus.... iemand trouwens enig idee welk stel dit is?
Toevallig zag ik vanmiddag de 34 met bomen-motief aan de binnenkant :)
Zojuist zat ik in GVB metrostel 39 en deze was ook voorzien van kunst. Het thema kon ik er niet zo snel uit opmaken, maar er waren onder meer koffiebekertjes+gebakjes en wolken+landschappen te zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Taartjes, hondjes en lieveheersbeestjes heb ik eruit gehaald, maar ik wordt er nogal priegelig van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Ik zat gisteravond in RET-Citaro 233 op lijn 44 in Rotterdam. Dit was echter een bus waar de airco niet werkte en waar de ramen niet openkonden. Pff, dan mis je wel de dakramen die ik wel in de Qbuzz (ex-RET) 610 had vanmiddag. Het was erg benauwd in de bus. Opvallend aan de rit zelf was nog dat de bus voor de verkeerde buis van de Maastunnel ging. Ik ging dus van Zuid naar Noord, maar door een nachtelijke schoonmaakbeurt ging de bus nu door de andere buis en werd het verkeer van Noord naar Zuid omgeleid via de Erasmusbrug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Is het voor de gemiddelde RET chauffeur lastig om op tijd te rijden? Altijd als ik lijn 44 vanaf Zuidplein richting Centraal Station neem, vertrekt deze bus standaard met +4.. En als je de chauffeur er op aan spreekt, dan doen ze alsof ze van niets weten.. Vanochtend had ik een geweldig excuus van een chauffeur: "Ja, sorry.. Het was druk..". Uiteraard, 'k zag 'm zelf vanuit de kantine komen... :roll: :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

Ik had vanmiddag de Citea op lijn 52, geinig busje :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Stefan schreef:Is het voor de gemiddelde RET chauffeur lastig om op tijd te rijden?
Uit empirische waarnemingen blijkt: ja. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Voor één personeelslid van Connexxion Zeist is dat overigens ook het geval... want ja, vanmorgen had ik weereens de "koffie-chauffeur" en was lijn 74 dus vertraagd (we werden onderweg zelfs ingehaald door de lijn 65 van 4 min. later). Echt opvallend hoe die man altijd met vertraging weet te arriveren terwijl 99,99% van z'n collega's op Utrecht Centraal altijd nog even de tijd kan nemen om een sigaretje te roken of gewoon even buiten de bus te gaan staan.

Opmerkelijker was de situatie in Dordrecht waar ik een heuse privé Mercedes met chauffeur naar het station had. Over het volledige traject Oudelandshoek - Station was ik de enige passagier van lijn 3 waardoor de bus ook met -6 :shock: op 't station arriveerde: da's erg veel op een rijtijd van 14 minuten, al komt deze rit zo'n beetje standaard met -3 op het station aan. Tja, dat krijg je als iemand ver weg in Heerenveen ervan overtuigd is dat je om half zeven net zoveel rijtijd nodig hebt als middenin de ochtendspits :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Precies. Immers voor elk ritje een aparte rijtijd definiëren is veel handiger. Vooral ook veel duidelijker voor de klant die geen 15' interval heeft dan, maar een willekeur aan vertrektijden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Connexxion heeft daar echter wel een handje van :evil: Zeer frustrerend :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

@JeePee: Voor elk ritje is wat overdreven, maar per tijdsinterval moet het redelijk goed mogelijk zijn. Sterker nog, dat gebeurd al maar er is geen uitzondering voor de allereerste ritten waardoor die verzuipen in de rijtijd.
Elk tijdsblok heeft hier een strakke kwartiersdienst (alleen de eerste twee ritten rijden om een of andere merkwaardige reden het complete traject één minuut eerder), maar per tijdsblok is de rijtijdverdeling wel anders. Zo wordt in de ochtendspits vroeger uit Oudelandshoek vertrokken om de drukte op te vangen, waarmee de tegenspitsrijtijd juist wat korter is. Op de ritten voor 7 uur zou echter het dalpatroon (even lang heen en terug) beter passen.

Nog even voor de duidelijkheid: dat maakt geen verschil in aansluitingen want aankomst en vertrek op het station is heel de dag door op dezelfde tijd. Alleen tussen 8 en 9 uur hebben enkele ritten meer dan het vrij standaard zijnde halfuur per rit de tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten