Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mooier uitzicht bijvoorbeeld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Minder filedruk? Ze zijn immers een stuk korter dan gelede bussen.
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vooral comfortabeler
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Tenzij het gelede dubbeldekkers zijn, want het is wel Groningen natuurlijk. :XChrysa schreef:Minder filedruk? Ze zijn immers een stuk korter dan gelede bussen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan moet er een lift in zitten.nielsie600 schreef:Vooral comfortabeler
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In een gemiddelde OV-dubbeldekker kunnen 80 personen, in de Integro's 111 mensen. (https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... beldekker/) Capacity's zouden dan alleen een uitbreiding zijn met 193 personen. Misschien dat maar gelijk goed doen in een streekuitvoering?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als we het over Groningen hebben dan moeten het eigen hybride dubbelgelede dubbeldekkers zijn ;)isadora schreef:Tenzij het gelede dubbeldekkers zijn, want het is wel Groningen natuurlijk. :XChrysa schreef:Minder filedruk? Ze zijn immers een stuk korter dan gelede bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als er dubbeldekkers rijden tussen Emmen en Groningen en v.v., dan zou ik mensen naar de eindpunten boven in laten plaats nemen en die naar Borger en Gieten beneden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een 15meter dubbeldekker ten opzichte van een 18 meter gelede?Chrysa schreef:Minder filedruk? Ze zijn immers een stuk korter dan gelede bussen.
Maakt weinig verschil, denk ik. Zeker in de stad op de vrije busbaan lijkt mij dat weinig uit te maken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dubbeldekkers zijn toch ook maar 12 meter?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In Berlijn hebben ze ze van (10, 12 &)15 meter, maar in Londen hebben ze bijna alles, 10, 12 & 15
Laatst gewijzigd door Stadsbus op do 16 feb 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan ga je uit van het maximale aantal plaatsen, maar het is toch min of meer de bedoeling dat je uitgaat van zitplaatsen en dat er weinig tot geen staanplaatsen zijn?Kevster schreef:In een gemiddelde OV-dubbeldekker kunnen 80 personen, in de Integro's 111 mensen. (https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... beldekker/) Capacity's zouden dan alleen een uitbreiding zijn met 193 personen. Misschien dat maar gelijk goed doen in een streekuitvoering?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
als ik denk aan dubbeldekkers denk algauw aan Engeland. Wrightbus (arriva Friesland) alexander (arriva friesland) dat waren geen goeie tijden.nielsie600 schreef:Vooral comfortabeler
Arriva 4489 MX61AUN by jonathon, on Flickr
voith gegier.
Arriva Yorkshire 1908 140713 Blackburn by maljoe, on Flickr
Berliner Doppelstockbusse. by Hannes Eisenach, on Flickr
ik zit ook niet te wachten op vdl bussen. doe mij maar mercedes geleed
https://www.youtube.com/watch?v=oJnPtPp0UM0
Laatst gewijzigd door JP13357 op do 16 feb 2017, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Reken maar op een meer touringcar bus.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zie alleen maar nadelen met dubbeldekkers. Ik zie nog liever dan Mercedes Integro / Intouro of die Setra van Syntus.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het ligt misschien aan mij, maar ik zie dit eerder overkomen op een bezuinigingsmaatregel. Door grotere bussen in te zetten en daardoor meer passagiers te kunnen vervoeren, kan de frequentie teruggebracht worden. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit is juist een verbinding die de laatste jaren er erg op vooruit is gegaan qua reizigeraantallen. De frequentie verlagen zou dat proces terugdraaien, dus denk niet dat dát de reden zal zijn. Eerder genoemde redenen, zoals het comfort, spelen in dit geval een grotere rol.Etienne schreef:Het ligt misschien aan mij, maar ik zie dit eerder overkomen op een bezuinigingsmaatregel. Door grotere bussen in te zetten en daardoor meer passagiers te kunnen vervoeren, kan de frequentie teruggebracht worden. :X
En we weten allemaal ook hoe
lmao :')Nicketick schreef:Als we het over Groningen hebben dan moeten het eigen hybride dubbelgelede dubbeldekkers zijn
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Heeft een dubbeldekker zo vreselijk veel meer capaciteit dan de verlengde Integro's die nu op die lijn rijden dan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een standaard streekbus zit gemiddeld op zo'n 40 zitplaatsen, een verlengde Integro schat ik op zo'n 50 zitplaatsen. Een touringcar-dubbeldekker heeft ongeveer 80 zitplaatsen. Het bovendek mag echter niet gebruikt worden door staande reizigers en veel varianten van dubbeldekstouringcars hebben geen volledige benedenverdieping omdat er nog een bagageafdeling is.
Als je op piekmomenten comfort wil bieden kan het wellicht interessant zijn dubbeldekkers in te zetten, maar waarschijnlijk zijn piekmomenten met staanplaatsen in een verlengde bus zoals er nu rijdt of een extra versterkingsbus van een touringcarbedrijf veel goedkoper op te vangen.
De vraag is waarop de afweging van het OVBGD is gebaseerd dubbeldeksbussen voor te stellen.
Als je op piekmomenten comfort wil bieden kan het wellicht interessant zijn dubbeldekkers in te zetten, maar waarschijnlijk zijn piekmomenten met staanplaatsen in een verlengde bus zoals er nu rijdt of een extra versterkingsbus van een touringcarbedrijf veel goedkoper op te vangen.
De vraag is waarop de afweging van het OVBGD is gebaseerd dubbeldeksbussen voor te stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als het bedoeld is voor opvangen van de spitspiek zie ik meer in een aanhanger eigenlijk: Zoiets van Hess bijvoorbeeld (al weet ik niet of dat merk er nog in komt bij Qbuzz...)
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is Emmen een 80km-lijntje dan? Op de lijnen naar Drachten is staan niet aan de orde.Suus schreef:Een standaard streekbus zit gemiddeld op zo'n 40 zitplaatsen, een verlengde Integro schat ik op zo'n 50 zitplaatsen. Een touringcar-dubbeldekker heeft ongeveer 80 zitplaatsen. Het bovendek mag echter niet gebruikt worden door staande reizigers en veel varianten van dubbeldekstouringcars hebben geen volledige benedenverdieping omdat er nog een bagageafdeling is.
Als je op piekmomenten comfort wil bieden kan het wellicht interessant zijn dubbeldekkers in te zetten, maar waarschijnlijk zijn piekmomenten met staanplaatsen in een verlengde bus zoals er nu rijdt of een extra versterkingsbus van een touringcarbedrijf veel goedkoper op te vangen.
De vraag is waarop de afweging van het OVBGD is gebaseerd dubbeldeksbussen voor te stellen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als ik op Google Maps kijk zie ik op alle willekeurige punten een dubbele onderbroken witte streep met een groene streep in het midden. Dat betekent dat je op de N34 toch 100km/u mag rijden. Ik kan mij echter niet meer herinneren of de Qliners Groningen - Emmen nu gordels hadden, als dat wel het geval is dan voegt een dubbeldeksbus wellicht meer toe dan een gelede bus.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
de 15 meter bussen zijn begrensd op 85. de 12 meter variant die eerst op 304 zaten zijn 100 km/u bussen. die zitten her en der verspreid over de qliner lijnen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kwam deze video tegen op Facebook: https://www.facebook.com/dumpertrejects ... 921479038/.
Los van dat het een beetje sneu is om dit te filmen, viel mij op dat dit een Citaro LE is met nagenoeg hetzelfde interieur als die van Qbuzz maar dan met een ander design informatiescherm en een gele OV-Chipkaartlezer. Is dit dan de 3368 die bij Arriva rijdt of zijn er meer concessies/vervoerders waar dit soort bussen rijden?
De bestuurdersdeur gaat in de nieuwste Citaros sowieso open met een knop op het dashboard ipv de oude handgreep in de deur toch?
Los van dat het een beetje sneu is om dit te filmen, viel mij op dat dit een Citaro LE is met nagenoeg hetzelfde interieur als die van Qbuzz maar dan met een ander design informatiescherm en een gele OV-Chipkaartlezer. Is dit dan de 3368 die bij Arriva rijdt of zijn er meer concessies/vervoerders waar dit soort bussen rijden?
De bestuurdersdeur gaat in de nieuwste Citaros sowieso open met een knop op het dashboard ipv de oude handgreep in de deur toch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit moet wel het Arriva-exemplaar zijn gezien de Intouro in Qliner-uitvoering die op de achtergrond langsrijdt Bij Syntus Utrecht, dat ex-Qbuzz LEs heeft rijden, zit er een andere boordcomputer in als hier te zien is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten