En benoorden Zl lijken die extra bakjes bij een aantal treinen bezuiden Zwolle juist aanleiding te zijn om het met nog kortere treinen te doen, door in Zl wat af te trappen.Daniel schreef:Niet bepaald schokkende aanpassingen zo met vaak 1 bakje erbij, maar we moeten nog zien wat de rest van de week oplevert.
Dienstregeling 2017
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregeling 2017
Re: Dienstregeling 2017
Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] in OVinfo, de 2118.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Dienstregeling 2017
Het zou al een hele verbetering zijn als die trein überhaupt met ICM10 gaat rijden en ook op Gn-Zl.Bemined schreef:524 ICM10 -> ICM12
Basislijn
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij sinds vandaag weer. Het glijseizoen is nu wel weer voorbijArrivaBas schreef:Mogen SGM's weer als los tweetje rijden? Ik zag er namelijk een in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] in OVinfo, de 2118.
Re: Dienstregeling 2017
De 4583 rijdt straks met SGM3. Is dat normaal, of gaat er iets niet helemaal lekker?
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Misschien gaat er iets niet helemaal lekker met de VIRMm?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
De VIRMm is volgens berichten op Somda uit de dienst gehaald in Enkhuizen omdat 'ie al heel de dag rondreed zonder alle vereiste controles gehad te hebben. Oeps...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2017
Wat moet ik me voorstellen bij 'alle vereiste controles'?
Re: Dienstregeling 2017
Elke trein krijgt periodieke technische controles, meestal om de dag. Denk aan de remmen, elektrische installatie etc.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8606
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Wanneer is het plan dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Eindhoven - Breda11100[/serie] gekoppeld worden, de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] 1x/uur gaat rijden, de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] tot Ddr gaat rijden en de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] te Sdm gaan stoppen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2017
Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
En de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] stopt al te Schiedam Centrum, hij stopt alleen niet te Delft Zuid
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8606
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Oh ja...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2017
Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik, maar in ieder geval als de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] kan doorrijden naar Ehv, dan kunnen de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] weer normaal stoppen :).Gekko123 schreef:Volgens mij was de planning om dat met ingang van wijzigingsblad april te doen. Dus nog een paar maandjes geduld hebben.
Re: Dienstregeling 2017
Hoe stoppen ze nu dan? Met een noodremming iedere keer?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2017
Dit dreigt te ontsporen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2017
Nee hoor, die rijdt tot april volgens NS. Dus tot het moment dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] naar Eindhoven gaat.MarkNL schreef:Van het doorrijden van de 2400 is dat nog beetje vaag geloof ik,
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2017
Ah dat had ik even gemist.
Re: Dienstregeling 2017
Jammer eigenlijk. Het is ongelooflijk hoe dat het aantal passagiers lijkt te zijn gestegen sinds de omklap: we hebben zowat een hele trein per halfuur extra aan capaciteit maar nu puilt zelfs de IC naar Lelystad in Breda al uit terwijl ook de IC Direct tot aan de laatste rijtuig me regelmatig laat staan.
En het is vandaag weer eens storingmiddag! Dus als het niet aan die enorme vertraging van 40 minuten had gelegen dan was de Zeelandtrein niet zo bomvol geweest maar hadden we massaal die IC genomen.
*bericht gewijzigd na vinden zitplaats bij Ddr voor de trein die om 17:26 naar Ht rijdt
En het is vandaag weer eens storingmiddag! Dus als het niet aan die enorme vertraging van 40 minuten had gelegen dan was de Zeelandtrein niet zo bomvol geweest maar hadden we massaal die IC genomen.
*bericht gewijzigd na vinden zitplaats bij Ddr voor de trein die om 17:26 naar Ht rijdt
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2017
Zover ik had begrepen was het tot april óf tot de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zich bewezen had op gebied van betrouwbaarheid. In het weekend is de verlenging van de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] al stopgezet per deze week, doordeweeks rijdt deze voorlopig nog wel maar via het dagplan, dus men kan het stopzetten als men dat wil zonder te wachten op het volgende wijzigingsblad. Overigens heeft men ook de capaciteit van de [serie=Intercity|2017|Eindhoven - Breda11100[/serie] met wijzigingsblad februari teruggeschroefd, voorheen reden er drie composities ICM8 rond, dat is er nu nog slechts eentje en de andere drie zijn ICM7.
Wat betreft de drukte, lijkt me sterk dat er opeens twee keer zo veel reizigers zullen zijn. Mogelijk is de verdeling over het uur anders, voorheen reden de 900 en 1900 in een 12/18 verhouding, nu rijden de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in een 9/21 verhouding, nog iets schever dus. Maar wat ook mee zal spelen is de betrouwbaarheid, het zal veel vaker voorkomen dat je een dubbele portie krijgt omdat een grote groep reizigers de overstap gemist heeft of er een trein uitgevallen is. En tot slot had je vroeger nog een aantal treinen dat met ICM11 of ICM12 reed, wat nu allemaal ICR9 geworden is in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie], dus waar deze in de daluren vrij rustig zal zijn, zijn er in de spits mogelijk enkele treinen wat voller.
Wat betreft de drukte, lijkt me sterk dat er opeens twee keer zo veel reizigers zullen zijn. Mogelijk is de verdeling over het uur anders, voorheen reden de 900 en 1900 in een 12/18 verhouding, nu rijden de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in een 9/21 verhouding, nog iets schever dus. Maar wat ook mee zal spelen is de betrouwbaarheid, het zal veel vaker voorkomen dat je een dubbele portie krijgt omdat een grote groep reizigers de overstap gemist heeft of er een trein uitgevallen is. En tot slot had je vroeger nog een aantal treinen dat met ICM11 of ICM12 reed, wat nu allemaal ICR9 geworden is in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie], dus waar deze in de daluren vrij rustig zal zijn, zijn er in de spits mogelijk enkele treinen wat voller.
Re: Dienstregeling 2017
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2017
DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2017
Ik dacht dat het was omdat de aanzetversnelling dan te laag was. Twee rijtuigen extra is extra massa en met hetzelfde vermogen (en dus kracht) wordt de versnelling lager.Suus schreef:DDZ6 mag niet in de sprinterdienst, omdat de motorwagen dan overbelast kan raken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten