'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
Geplaatst op: donderdag 25 juni 2009 om 20:40
Laatst bijgewerkt: donderdag 25 juni 2009 om 20:53
BARNEVELD/ARNHEM - Op de website van de Valleilijn wordt binnenkort een automatische link geplaatst naar de website OV9292 met actuele informatie over eventuele treinuitval op het traject Ede-Barneveld-Amersfoort. Dat blijkt uit de beantwoording door het Gelderse college van gedeputeerde staten op vragen van ChristenUnie-statenlid Pieter Plug, die ook zelf een aantal ritten maakte met de Valleilijn.
,,Uit de antwoorden komt heel helder naar voren dat de communicatie over uitval van ritten nog beter kan door medegebruik van de omroepinstallaties op stations'', aldus Plug. De provincie gaat dat bij spoorbeheerder ProRail opnieuw onder de aandacht brengen.
Lees verder
'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39165
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
Hoera, je gaat natuurlijk iedere dag even op de website van de Valleilijn kijken om te zien of je trein wel rijdt, toch?
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
communicatie: Tot daar aan toe. maar treinuitval, daar wil ik nog wel wat over zeggen. Voor het uitvoeren van de volledige dienst heb je minimaal 5 treinstellen nodig. Nog zonder de spitspendels Amf - Bnn. Er zijn 5 blauwe protossen, 1 grijze en 2 veetjes. Ik zie de veetjes recentelijk geregeld in Ed. Dat betekent dus dat er hooguit 4, maar waarschijnlijk slechts 3 van de Protossen aan de actieve dienst deelnemen, de rest kan blijkbaar niet. Er worden geen protossen meer bijgebouwd, FTD is op de fles, groot onderhoud zal ook niet meer gebeuren. Misschien kan NedTrain hier en daar een boutje aandraaien, maar daar zal het bij blijven. De Protos is stervende. Nu al.
Wat denkt Cxx over 5 jaar op die lijn in te zetten? Zijn ze daar al mee bezig?
Wat denkt Cxx over 5 jaar op die lijn in te zetten? Zijn ze daar al mee bezig?
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
:DWikipedia schreef:Vanaf 14 december 2008 is de pendeldienst tussen Amersfoort en Barneveld Noord verlengd tot Barneveld Centrum. De aanpassing aan de beveiliging die noodzakelijk was om dit mogelijk te maken is voor een groot deel betaald uit de eerder aan Connexxion opgelegde boetes.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
Sowieso is er het plan om de Proto-Protos (de grijze) over te nemen, maar dan heb je nog steeds een extra stel nodig als je niet alle stellen constant in wilt zetten.Fles schreef:communicatie: Tot daar aan toe. maar treinuitval, daar wil ik nog wel wat over zeggen. Voor het uitvoeren van de volledige dienst heb je minimaal 5 treinstellen nodig. Nog zonder de spitspendels Amf - Bnn. Er zijn 5 blauwe protossen, 1 grijze en 2 veetjes. Ik zie de veetjes recentelijk geregeld in Ed. Dat betekent dus dat er hooguit 4, maar waarschijnlijk slechts 3 van de Protossen aan de actieve dienst deelnemen, de rest kan blijkbaar niet. Er worden geen protossen meer bijgebouwd, FTD is op de fles, groot onderhoud zal ook niet meer gebeuren. Misschien kan NedTrain hier en daar een boutje aandraaien, maar daar zal het bij blijven. De Protos is stervende. Nu al.
Wat denkt Cxx over 5 jaar op die lijn in te zetten? Zijn ze daar al mee bezig?
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
Ze hebben 5 Protossen nodig en (als ik de proto-Protos meetel) 6 stellen voor de dienst. Da's een reserve van 20%. Dat haalt geen enkele andere vervoerder, die zitten eerder rond de 10.
Re: 'Communicatie en treinuitval blijven probleem Valleilijn'
En ook nog 2 veetjes, die geregeld ook op de dienst zitten. Dat maakt dus dat er 2 of 3 protossen nu al terzijde staan of anderszins niet inzetbaar zijn..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten