[VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

[VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Geert »

Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Venlo - De treinen van Veolia Transport Limburg rijden steeds beter op tijd. Op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen rijdt sinds 10 december 87,8% van de treinen op tijd. Op tijd betekent in dit geval dat er een maximale vertraging is van 3 minuten. Dit heeft de vervoersmaatschappij bekend gemaakt.

Het op tijd rijden, de zogenaamde punctualiteit, wordt uitgedrukt in het percentage treinen dat op de grote stations aankomt met een maximale vertraging van 3 minuten. Op de Maaslijn zijn dat de stations Roermond, Venlo en Nijmegen.

De verbetering van de punctualiteit op de Maaslijn is een direct gevolg van de introductie van nieuwe treinen sinds 10 december 2007. Deze zijn sneller en veel minder storingsgevoelig dan de treinen die in 2007 werden ingezet. Omdat de Maaslijn een enkelsporig traject is, is de punctualiteit daar altijd lager dan op dubbelsporige trajecten, zoals de Heuvellandlijn. Sinds 1 januari komt bijna 88% van de treinen op de Maaslijn op tijd aan. In het dienstregelingjaar 2007, met oude Wadloper-treinen, was dat ongeveer 54%.

Ook in vergelijking met de prestaties van NS in 2006 is sprake van een duidelijke verbetering. In 2006 kwam ongeveer 75% van de NS-treinen op de Maaslijn op tijd aan op de grote stations. Daarnaast blijkt Veolia nu ook op de tussenliggende stations veel beter op tijd te rijden.

Bron: Blik op NIeuws
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Doc Zenith »

En de behaalde aansluitingen te Nijmegen, Venlo en Roermond (voor zover die er nog zijn) op andere treinen?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Thijs »

Doc Zenith schreef:En de behaalde aansluitingen te Nijmegen, Venlo en Roermond (voor zover die er nog zijn) op andere treinen?
Die in Nijmegen worden enorm vaak gehaald. Kan me nauwelijks herinneren dat ie niet is gehaald de laatste tijd. Trein komt soms met -2 binnen in Nijmegen. Dat doen ze dus goed!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Mark »

Nu nog langere treinen, de keren dat ik met die trein reisde zat het altijd stampvol. Zelfs op zondagavond om 21:00 :|
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Jeroen »

Ja, inderdaad. Ik reis elk weekend met deze trein, maar op zondagavond mag je geluk hebben als je een zitplaats hebt als pas vanaf Boxmeer of later in bent gestapt. De goede punctualiteit kan ik echter wel onderschrijven. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Wubbo »

Thijs schreef:Trein komt soms met -2 binnen in Nijmegen.
Hmmm, dan ben ik toch benieuwd of ze niet te vroeg uit Heyendaal zijn vertrokken...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Thijs »

Wubbo schreef:
Thijs schreef:Trein komt soms met -2 binnen in Nijmegen.
Hmmm, dan ben ik toch benieuwd of ze niet te vroeg uit Heyendaal zijn vertrokken...
Dan moeten ze het stukje inderdaad in 2 minuten doen. Maar ach, beetje snelheid erin en het kan misschien wel.
Overigens zag ik vandaag nog een 3700 in Arnhem richting Zwolle te vroeg vertrekken. Ding kwam ook al met -3 aan en dat vond ik verbijsterend want meestal is het andersom ;)
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Jeroen »

Wubbo schreef:
Thijs schreef:Trein komt soms met -2 binnen in Nijmegen.
Hmmm, dan ben ik toch benieuwd of ze niet te vroeg uit Heyendaal zijn vertrokken...
Die mensen nemen maar de bus. Er rijden er genoeg. :wink:
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Linkerspoor »

Als je de spits niet meerekent wel ja, maar in de (avond)spits wel jij echt niet met de bus van station Heyendaal naar het "centraal" station.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Vinny »

^^ Dan rijdt er elk kwartier een Veoliatrein. Je wacht dus nooit lang op de volgende... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Linkerspoor »

Er is ook nog zoiets al aansluiting. Dat er vier treinen per uur rijden, betekent niet automatisch dat er vier treinen een aansluiting geven. :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:^^ Dan rijdt er elk kwartier een Veoliatrein. Je wacht dus nooit lang op de volgende... :roll:
Dan is die aansluiting in Nijmegen nog minder van belang. Naar Arnhem rijden immers 8 treinen per uur in de spits, dus je staat daar nog veel minder lang te wachten. Conclusie: ga voortaan maar te laat rijden, je staat immers nooit lang te wachten.

Wat is er mis met ouderwets op tijd rijden? Als de dienstregeling te ruim blijkt, kun je er volgens mij voor kiezen om gewoon gepland een minuut eerder uit Nijmegen Heyendaal te gaan. Weet iedereen waar ie aan toe is.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door IC3 »

Linkerspoor schreef:Er is ook nog zoiets al aansluiting. Dat er vier treinen per uur rijden, betekent niet automatisch dat er vier treinen een aansluiting geven. :roll:
Precies, de Veoliastoptrein uit Roermond sluit in Nijmegen niet aan op de intercity naar Roosendaal. Wachttijd in Nijmegen is precies 30 minuten. :|
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door waldo79 »

Bij het opstellen van de drgl is dan vast het aantal overstappers op de 3600 naar Brabant onderschat :o OF zijn dat er niet zoveel?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door IC3 »

Er waren altijd wel veel overstappers tussen deze treinseries, maar nu de overstap zodanig om zeep is geholpen, is dit aantal duidelijk afgenomen. Er wordt wel in grote getale overgestapt van/naar de 4400, de stoptrein tussen 's-Hertogenbosch en Nijmegen. Naar Heyendaal met de trein gaan vanuit Brabant is buiten de spitsuren geen alternatief meer. Wel is er nu een (overigens erg krappe, 4 min) overstapmogelijkheid van de stoptrein uit Roermond op de stoptrein naar 's-Hertogenbosch, maar daar heb ik niks aan. In de andere richting is er tussen de stoptrein uit 's-Hertogenbosch in Nijmegen een overstaptijd van 6 minuten.

Misschien een beetje off-topic: 's avonds ondervind ik helemaal veel problemen met de reis van de uni naar Etten-Leur. Lijn 3 en 4 sluiten ook niet aan op de 3600, de Heyendaaltrein dus ook niet (het lopen van/naar het Erasmusgebouw ervaar ik dan nog niet eens als een probleem) en is een half uur wachten op het station op de ic naar Roosendaal vaste prik...
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Linkerspoor »

IC3 schreef:Misschien een beetje off-topic: 's avonds ondervind ik helemaal veel problemen met de reis van de uni naar Etten-Leur. Lijn 3 en 4 sluiten ook niet aan op de 3600, de Heyendaaltrein dus ook niet (het lopen van/naar het Erasmusgebouw ervaar ik dan nog niet eens als een probleem) en is een half uur wachten op het station op de ic naar Roosendaal vaste prik...
Naar tandheelkunde lopen en daar de 6 of de 83 nemen?
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Jeroen »

Of gewoon de fiets nemen...
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door IC3 »

Linkerspoor schreef:Naar tandheelkunde lopen en daar de 6 of de 83 nemen?
Kan evt. ook, alleen geeft lijn 6 's avonds ook geen aansluiting op de trein.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door waldo79 »

Tot hoe laat rijdt die 9?
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: [VEO] Punctualiteit treinen Veolia toegenomen

Bericht door Linkerspoor »

Op zich wel redelijk laat (21:58), maar wel maar eens per uur zag ik. Daarom mijn bericht verwijderd. Helaas reageerde jij in de tussentijd, dus hierbij toch weer mijn bericht: ;)
Linkerspoor schreef:Nog even zitten kijken, en de 9 geeft een prima aansluiting. En dan kun je bij zowel Tandheelkunde als Heyendaal opstappen.

Vind je klacht daarom bij deze onterecht. :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten