Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door M57 »

Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg
Bij een botsing tussen een trein en een bus bij Halfweg zijn zaterdagnacht zeven mensen, onder wie de chauffeur en de machinist gewond geraakt. Niemand raakte zwaargewond.

Het volledige nieuwsbericht vind je op nu.nl. Het moet een enorme klap zijn geweest. :shock: Op de foto's is te zien dat een gelede bus doormidden is gereden. Het ongeluk gebeurde hier. Bij deze overweg staan overigens ook nog verkeerslichten op het kruispunt zuidelijk van de overweg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Fles »

Leeg mat op weg naar Awakenings om feestgangers af te voeren. Moet je nagaan als het op de terugweg gebeurd was met een stampvolle bus. Dat soort verhalen hoor je alleen uit India en zo :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Daniel »

Meer foto's staan hier. Lijkt me het einde van de 7919...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Suus »

Die bus kan het vergeten inderdaad. En inderdaad, zoals Fles zegt geluk bij een ongeluk dat hij op de heenweg was, anders was het aantal slachtoffers vast niet te overzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Meer foto's staan hier. Lijkt me het einde van de 7919...
:idea: Nou ik denk dat ze hem nog gaan maken hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Daniel »

Ze kunnen 'm nog als standaardbus gebruiken :mrgreen: Probleempje alleen is dat dit type de motor in de aanhanger heeft zitten :P

Even serieus: een chauffeur die op dit pendelvervoer gereden heeft meldt hier dat 'ie de hele dag geen spoorwegovergang is tegengekomen. Dat maakt het ongeval wel wat merkwaardig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Fles »

Link is niet te zien voor niet-Arriva-forumleden ;) Maar het verhaal wordt er niet logischer op iig :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Jurjen »

Mwah, waarschijnlijk reed die ene chauffeur heen en terug via de N202, dan kom je geen spoorwegovergang tegen. Maar het terrein ligt precies tussen de N200 en de N202, via de N200 moet je wel over de betreffende spoorwegovergang.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Suus »

Op de route Sloterdijk - Awakenings zou je best zonder spoorwegovergang kunnen rijden.

Dat zou ook verstandig zijn, want bij de spoorwegovergang in Halfweg heb je voor de doorgaan route er een vervelende bocht inzitten. Met een gelede bus lijkt mij dat al helemaal een rotbocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door STF »

Die bus valt best nog wat van te maken, bijvoorbeeld een snackbar. :mrgreen:

Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als die ontspoorde randstadrail laatst in Den Haag, ook helemaal uit elkaar gerukt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Geert »

Bee schreef:Die bus kan het vergeten inderdaad. En inderdaad, zoals Fles zegt geluk bij een ongeluk dat hij op de heenweg was, anders was het aantal slachtoffers vast niet te overzien.
Als die bus wat voller zat waren er denk ik wel doden gevallen. Het achterste deel is gewoon compleet losgerukt van de voorkant :shock:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door M57 »

De prognose is niet gehaald en voorlopig rijden er nog geen treinen. Rond 17 uur reed ik met de bus langs de ongevalsplek en er werd druk geklust.

Bij Haarlem Spaarnwoude zijn de perrons afgezet met linten. Op en rond het station een hele handige vondst :pos: :
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Fles »

STF schreef:Die bus valt best nog wat van te maken, bijvoorbeeld een snackbar. :mrgreen:
Een klimtoestel voor op de camping :idea:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Geert »

M57 schreef:De prognose is niet gehaald en voorlopig rijden er nog geen treinen. Rond 17 uur reed ik met de bus langs de ongevalsplek en er werd druk geklust.

Bij Haarlem Spaarnwoude zijn de perrons afgezet met linten. Op en rond het station een hele handige vondst :pos: :
http://i686.photobucket.com/albums/vv22 ... ticker.jpg
Wordt die opblaasbare tent toevallig ook nog gebruikt? :)
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door racingweirdo »

zo te zien is vooral een kwestie van alles vervangen vanaf de harmonica oftewel de harmonica en het achterste deel/aanhanger vervangen.

en eventueel voor wat bijspuiten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Vinny »

Sjonge dat moet een klap geweest zijn. Gelukkig was het een leeg mat. rit geweest, als de bus vol feestgangers had gezeten dan was de ellende niet te overzien geweest zijn :shock: :o

Het is ook een rotbocht, maar in principe wel beveiligd met verkeerslichten vóór de bocht. Wat mij betreft: tijd voor een tunneltje (of een verdiept spoor door Halfweg, en neem dan gelijk de N 200 mee)...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door M57 »

Geert schreef:Wordt die opblaasbare tent toevallig ook nog gebruikt? :)
Nee, die spotte ik gisteren dus te Almo. :lol:

Het wrak van de bus staat bij een bergingsbedrijf langs de weg tussen Haarlem en Halfweg, in de buurt van de halte Vinkebrug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Fles »

M57 schreef:
Geert schreef:Wordt die opblaasbare tent toevallig ook nog gebruikt? :)
Nee, die spotte ik gisteren dus te Almo. :lol:

Het wrak van de bus staat bij een bergingsbedrijf langs de weg tussen Haarlem en Halfweg, in de buurt van de halte Vinkebrug.
Post eens een foto dan, ramptoerist :P Je bent de hele dag bezig met die bus :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Nog geen treinen tussen Haarlem en Sloterdijk

Bericht door Wubbo »

Nog geen treinen tussen Haarlem en Sloterdijk
Geplaatst op: zondag 28 juni 2009 om 22:35
Laatst bijgewerkt: zondag 28 juni 2009 om 22:35

HALFWEG - Het treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk ligt tot zondagavond laat stil. Dat liet een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail weten. De herstelwerkzaamheden na een ongeval op het spoor duren langer dan gepland.

Door een aanrijding tussen een passagierstrein en een bus op de Haarlemmerstraatweg in Halfweg (Noord-Holland) zijn in de nacht van zaterdag op zondag zeven mensen lichtgewond geraakt. Het gaat om vijf passagiers van de trein, de machinist en de chauffeur van de bus.

Lees verder
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Zeven gewonden bij treinbotsing Halfweg

Bericht door Daan »

racingweirdo schreef:zo te zien is vooral een kwestie van alles vervangen vanaf de harmonica oftewel de harmonica en het achterste deel/aanhanger vervangen.

en eventueel voor wat bijspuiten.
Tuurlijk. Weet je wat dat kost man :roll: :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten