Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Daniel »

Een rare titel misschien, maar die slaat natuurlijk op de brandstof van veruit de meeste Zeeuwse stads- en streekbussen. En dat was dus ook precies de regio waar ik gistermiddag een tourtje door maakte.
Na een ritje met de Benelux, die zowaar op tijd was, naar Roosendaal ging het aldaar verder met een nieuwe IRM-IV als stoptrein richting Goes. Eenmaal gearriveerd kwam er al wel heel snel een busje aangereden, qua bestemming al klaar voor de terugrit...
Afbeelding

Al verder lopend kwam er nog wel meer langs, maar dat legde ik allemaal pas op mooier plekje vast nadat het weer van het station vertrokken was. Onderweg naar dat plekje trof ik nog deze Parade op de pendeldienst naar het Transferium, welke hier halteert aan de Westwal...
Afbeelding

Niet veel later was ik langs de Middelburgsestraat beland waar al snel alle busjes weer terugkwamen. Maar eerst kwam de AMZ 370 nog langs als Transferium-pendel...
Afbeelding

Om te beginnen deze fraaie Citaro LE van Van Oeveren op lijn 28...
Afbeelding

En die werd gevolgd door de 2980 op lijn 20, een busje wat me deze dag zou gaan achtervolgen...
Afbeelding

Langzaam terug naar het station lopend kwam er nog wel meer langs...
Afbeelding

Afbeelding

En voordat de trein me weer naar Middelburg bracht kon ik de 2975 nog mooi vastleggen op het station...
Afbeelding

Verder met Middelburg, waar de 2970 op het punt staat de Stationsbrug op te rijden...
Afbeelding

Een rare filmstoring had deze 2984: de voorfilmbak ging om de zoveel tijd een tijdje uit :roll: ...
Afbeelding

Op de Turfkaai kwam de 2967 nog langs...
Afbeelding

En ja, de 2980 achtervolgde me dus zoals gezegd. Na z'n ritje vanuit Goes naar Terneuzen was de bus in Middelburg beland en zou mij daarvandaan naar Koudekerke vervoeren. Maar op de foto komt hij net bij m'n instaphalte aangereden...
Afbeelding

Zoals gezegd ging het naar Koudekerke. En daar passeerde de 2974 op lijn 53 naar Domburg...
Afbeelding

Met de 2971 kwam ik daarna weer in Vlissingen terecht...
Afbeelding

En ja hoor: daar is de 2980 weer :P ...
Afbeelding

Erg veel leuke fotoplekjes hebben ze daar nu ook weer niet, maar deze vond ik wel aardig...
Afbeelding

Via het station ging het dan maar weer richting Middelburg waar ik nog 'n kleine tussenstop maakte alvorens de IC naar Dordrecht te nemen. Want tja, was toch wel dorstig en in Vlissingen weigerde de betaalautomaat bij de Kiosk dienst :wink: Nog wat zonnige plaatjes op het station aldaar...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Etienne »

Nou dan heb je die verzameling gaspotten wel compleet :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 1903, in Zaandam hadden ze een grote hekel aan dat ding :lol: Altijd kapot, of ingezet op lijndiensten die veeeeel grotere bussen nodig hadden.

Nice pics! Het staat me zeker aan dat Connexxion MAN-bussen aanschaft, tot nu toe echt de beste bussen van 'de nieuwe garde' in Nederland.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Bart »

ziggy schreef:Het staat me zeker aan dat Connexxion MAN-bussen aanschaft, tot nu toe echt de beste bussen van 'de nieuwe garde' in Nederland.
Ambassadors vind ik wel beter als ze een beetje kunnen doorrijden. Dan wordt het motorgeluid best mooi. Ook hebben de meeste MAN's geen stoel op het rechtervoorwiel, toch mijn favoriete plaats in de bus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Suus »

Ik blijf die kleurstelling van de gasbussen een vreemde vinden. Ik zie niet echt de relatie met Zeeland hierbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Stefan »

Dat is expres gedaan. Als ze boel weer opnieuw aanbesteed wordt, dient de volgende vervoerder de bussen over te nemen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Bart »

Waarom moet dat? Zijn die bussen eigendom van Zeeland of van Connexxion?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #38: Zeeuws gas

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's.
Wel jammer dat de diversiteit in Zeelnad steeds kleiner wordt. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten