OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Vanochtend zou er om 07:05 een extra ICE uit Asd naar Weesp vertrekken, aldus de systemen. :lol: Treinnummer was 29xxx, ik gok om te driehoeken.

Verder wordt op dit moment te Hoorn spoor 1 en 2 vervangen, alsmede perron 2 dat compleet weggebroken was. :shock: De s3400 rijdt na Hoorn door als stopper naar Enkhuizen. Niet zo handig dat alle CTA's daarvoor daar niks over zeggen: in Hoorn stapt nu iedereen uit, om vervolgens gehaast weer in te stappen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

In Roosendaal zag ik net SLT 2403 in de tuin staan. Die stond daar om 12.30 uur nog niet als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

De laatste s140 naar Berost reed weer eens met vertraging. +10 bij Apdo. Andere kant op trouwens 2x Victor als s7000, was dus weer een vertrouwd geluid :-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Nog meer gepruts van gisteravond:
Trein t2185 stond gevlagd met +10, maar nog geen vijf minuten na de oorspronkelijke vertrektijd kwamen er twee VIRM-IV'tjes aanrijden. 't Had zo mooi kunnen zijn...
Reizigers stapten in beide stellen in, maar al snel volgde de mededeling dat het voorste stel afgerangeerd zal worden. De reizigers daar stapten dus weer uit. Eenmaal plaatsgenomen in het achterste stel werd dáár omgeroepen dat men moest overstappen op het voorste deel, het achterste deel zou achterblijven. Gevolg: twee donkere stellen en veel onwetende reizigers op het perron.
Eerder was al omgeroepen dat de s2100 op dat moment Gvc als eindpunt zou gaan hebben, alhoewel de machinist niet beter wist dan Ledn. De s2600 van een kwartier later stond inmiddels ook al langs de andere zijde van het perron, maar de CTA daarvan werd doorgebladerd naar de t2187 en later naar 'niet instappen'. Een kwartier lang gebeurde er niets, de machinist bleef druk bellen en liet zijn ongenoegen ook blijken. Uiteindelijk, na 25 minuten een fluitsignaal, blijkbaar gaat de trein vertrekken naar ergens. Al die tijd is er geen enkele omroep geweest. Onderweg zou het 'druk op het spoor' zijn geweest, want we stonden uiteraard weer eens stil bij de Riekerpolder aansluiting. Voor mij was het uiteindelijk +30 geworden, maar voor reizigers naar Zeeland kan het, gezien het tijdstip, wel eens taxiwerk geworden zijn. En waarom? Met een beetje goede wil was de vertraging er op Leiden al weer uit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Net met de t2242 non-stop van Ledn naar Asd omgeleid, apart om zonder stoppen Shl te passeren. Eenmaal in Asd wist de omroep te melden dat je voor Zandvoort via Uitgeest moest reizen, maar het advies voor Zandvoort aan Zee later in dezelfde omroep was via Leiden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:Net met de t2242 non-stop van Ledn naar Asd omgeleid
Waarom werd er niet gestopt op Sloterdijk spoor 11/12?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren stapte ik in Rtd over van de t2189 naar de t5189 en gelijk viel me het 9 man sterke "politiekorps" me op. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar bij de eerste deur van het voorste V'tje leek wat bloed te liggen. :| Ik kon wat opvangen dat er een gevecht of iets geweest was, maar dat weet ik niet zeker.

De trein vertrok met een kleine 3 minuten in de plus, dus het viel wel mee. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

M57 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Net met de t2242 non-stop van Ledn naar Asd omgeleid
Waarom werd er niet gestopt op Sloterdijk spoor 11/12?
Geen idee. Wellicht vanwege grote drukte op de westtak, want vanwege een storing op de zuidtak werd de s1600 en s140 via Asd omgeleid..

En was stoppen op alle tussengelegen stations niet een kenmerk van de sprinterformule? In Ah werd dat net nog extra omgeroepen bij een vetraagde s7600. In de s7500 zag ik trouwens even eerder liefst vijf bakken SGMm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat gebeurt bij elke sprinter... Bij de 4700/5800 wordt dat ook altijd omgroepen als er vertraging is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Bij de s4000 van de vorige dienstregeling werd in Gouda bij vertraging alleen de mededeling dat de trein op alle tussengelegen stations na Amsterdam Centraal werd gestopt (die pasten niet op de CTA), niet dat op alle stations wordt gestopt.

Overigens kan de mededeling volgend jaar worden geschrapt voor de s5800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door M57 »

Gisteren stond de opblaasbare NS-wachtkamer te Almere Oostvaarders, terwijl er geen verstoring was. :?:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Overigens kan de mededeling volgend jaar worden geschrapt voor de s5800.
Waarom? Grotendeels zal deze serie nog worden uitgevoerd met SGM.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De s5800 gaat (gelukkig) niet stoppen te Amsterdam Science Park (omdat het station stiekem een eeuwige faal is :neg: ).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Dat gebeurt bij elke sprinter... Bij de 4700/5800 wordt dat ook altijd omgroepen als er vertraging is.
Vorig jaar nooit gehoord voor de s4000 (toen dat nog een Sprinterserie was), en evenmin nog nooit voor de sprinters op de Hoekse Lijn. Het lijkt er dus op dat daar enige willekeur in zit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Vandaag iets heel bizars meegemaakt. De IC t146 tussen Bad Bentheim en Hengelo passeerde net na de Nederlandse grens een stel dat sex had naast de trein in het weiland. :o
En doordat de trein vanwege het emplacement bij Oldenzaal niet op volle snelheid reed kon je het heel goed zien; en dat terwijl de trein vol met middelbare scholieren uit Duitsland zat... :lol:

Dan de 'gewone' details: De trein begon in Berlin Gesundbrunnen in plaats van Ostbahnhof i.v.m werkzaamheden. Wij namen daarom de ICE naar Interlaken Ost om in Wolfsburg over te stappen. Verder liepen we 8 minuten vertraging op bij Hengelo door het overnemen van een aansluiting uit de richting Enschede. De vertraging werd ingelopen en op de planmatige aankomst van 16.23 bereikten we Amersfoort.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Ongelofelijk. Ik kom om 7:09 aan in de hal van Utrecht Centraal. Wordt net omgeroepen dat de IC van 7:07 naar Ede nog gereedstaat op spoor 14b. Hee, dat is handig :idea: Gelukkig had één of ander helder genie alle roltrappen naar 14b ingesteld op "omhoog", en voordat je dan met een andere trap daar bent is je trein wel pleite. Nou ja, kan gebeuren, pech, niks aan de hand. Nog niet.
Dus ik sta met een bak koffie in de hand rustig op 14a, wachtend op wat komen gaat. Er staat een VIRMpje stil daar, op 14a. Ondertussen is duidelijk dat door episch gefaal (lees: "uitgelopen werkzaamheden") geen treinverkeer mogelijk is naar 's-Hertogenbosch en verder. Men wordt geadviseerd om te reizen via Nijmegen.
Dan komt het bericht dat de IC van 7:23 naar Nijmegen zal vertrekken van 14b. Nou, dat zal me een dolle boel worden, want daar kun je maar 4 bakken kwijt. Het Virmpje van 14a rijdt weg in Noordelijke richting, en de IC van 7:23 wordt weer omgeroepen als vertrekkende vanaf spoor 14. Dus iedereen die achterin de trein moet zijn (de mensen voor De Klomp en Ede-Wageningen) mompelt en strompelt weer naar 14a.
De volgende omroep weet te melden dat de ICE naar Frankfurt/Main zal vertrekken van spoor 14. En dat de IC naar Nijmegen van 7:23 een vertraging heeft van 5 minuten. Die waren op dat moment inderdaad al bijna om, maar okee.
Dan wordt er omgeroepen dat de IC naar Nijmegen zal vertrekken van 18b en dat de vertraging inmiddels een kwartier is. Nog voordat ik halverwege 18b ben wordt omgeroepen dat de trein binnen enkele minuten zal vertrekken, en in de verte zie ik hem al binnenkomen.
Enfin, iedereen erin, de Intercom. "Deze trein zal stoppen in Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen etc." Okee, plausibel, want we zitten inmiddels bijna in het pad van de IC van 7:37, die inderdaad in Driebergen stopt. En we wachten. Paar minuten later weer de intercom: "Deze trein zal stoppen in Veenendaal-De Klomp, Ede-Wageningen etc." Oh, nu toch weer wel :roll:

Uiteindelijk rijden we om 7:42 (+19) weg en komen we zonder verdere kleerscheuren aan in Ede-Wageningen.

Vervolg hier
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:
ziggy schreef:Dat gebeurt bij elke sprinter... Bij de 4700/5800 wordt dat ook altijd omgroepen als er vertraging is.
Vorig jaar nooit gehoord voor de s4000 (toen dat nog een Sprinterserie was), en evenmin nog nooit voor de sprinters op de Hoekse Lijn. Het lijkt er dus op dat daar enige willekeur in zit.
Apart. Op de Zaanlijn hoor ik het eigenlijk altijd.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Timon91 »

Ik ben gisteren teruggekomen uit London. De Eurostar vertrok om 16:04, precies volgens plan, en kwam om 19:03 aan in Brussel, ook precies volgens plan. Zodra ik de trein verlaten had ben ik hard gaan lopen, om de Beneluxtrein van 19:15 te halen (ik had geen idee hoe ver het lopen was en of er nog iets als een uitgangscontrole was). Volgens het vertrekscherm was die "afgeschaft". Toen ben ik maar naar de centrale gang gegaan om te wachten op de volgende trein, om 20:15. Om 19:30 verscheen deze trein ook op de vertrekschermen, met de mededeling "+0:11". Twee minuten later werd dat "+0:17", en om kwart voor 8 werd ook deze trein "afgeschaft". Toen ben ik de infobalie gaan zoeken om te vragen of ik eventueel mee kon met de Thalys van 19:52. Als ik gewacht zou hebben op de IC van 21:15 had ik maar 14 minuten gehad op Rotterdam om de laatste stoptrein naar huis te halen, en gezien het hier om de Beneluxtrein gaat is dat nogal riskant. Maar goed, de infobalie heb ik niet gevonden, alleen een infobalie voor nationale reizen. Ik ben toen maar gewoon naar spoor 5 gegaan om het aan de conductrice te vragen. Ik (samen met een hele hoop andere Nederlanders met een retourtje London van 99 euro) konden wel mee met de Thalys, maar we moesten staan en 18 euro voor een reservering betalen. Vanaf Antwerpen kon ik wel zitten, maar ik zag ook dat een hele groep reizigers in Antwerpen geweigerd werd, omdat er ook gewoon geen staanplaats meer vrij was. We kwamen gelukkig op tijd aan in Rotterdam en zo kon ik toch nog m'n stoptrein halen, en uiteindelijk was ik maar een half uurtje later thuis dan gepland. Nu hoop ik wel dat ik die 18 euro kan terugkrijgen van NS "HiSpeed". Weet iemand of dat mogelijk is? Ik heb al gebeld met NS HiSpeed maar die zeggen dat ik maar de klantenservice moet schrijven. Toch denk ik dat ik het sneller te weten kom als ik het hier vraag. Alvast bedankt!
Mijn Flickr account.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Karl »

Nou ik wens je veel succes, NSHispeed is een regelrecht prutsbedrijf als het gaat om vertragingen.

Toen ik in noordelijke richting wilde reizen met de Benelux en die op Roosendaal werd opgeheven, er na een uur een stoptrein ging naar Dordrecht en vanaf daar na weer lang wachten een stopbus die vijfhonderd keer verkeerd reed, zodoende had ik ongeveer vier uur vertraging opgelopen.
Volgens NsHispeed was dat m'n eigen schuld, omdat er vanaf Dordrecht ook weer treinen reden en zo had ik net onder de geld terug grens kunnen blijven. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Fles schreef:Gelukkig had één of ander helder genie alle roltrappen naar 14b ingesteld op "omhoog", en voordat je dan met een andere trap daar bent is je trein wel pleite.
Niets nieuws, dat is met alle roltrappen aan de b-zijde op Utrecht Centraal in de ochtendspits.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Geert schreef:Niets nieuws, dat is met alle roltrappen aan de b-zijde op Utrecht Centraal in de ochtendspits.
Ja, dat heb ik wel vaker gezien. Maar ga dan geen trein omroepen die op een effectively onbereikbaar perron staat :roll:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

De CNL t401 reed gisteren, naast een grote mooie omleiding via o.a. Apeldoorn, Deventer en Dieren (waar ik was), ook nog met een mooi bont gezelschap. Voorop reed de vrijwel schone Railion 1603 met daarachter op sleeptouw de CNL 189 092, wat rijtuigen en achterop de 189 090. 8-)

Verder moest IC t693131 (Utrecht Centraal - Amersfoort - Arnhem - Nijmegen v.v.) gisteren vlak voor Lunteren flink in de teugels. De reden: 2 koeien op het spoor. :lol: Na een paar minuten waren ze verjaagd en zag ik ze weglopen richting hun vrienden die wel achter hun hek stonden.

Verder reed gisteren IC t1731 met 15 bakken ICM (geen idee of het planmatig is, maar het zag er mooi uit) en kwam er gisteren in Rijen rond 14:45 uur 14 bakken VIRM als LM richting Breda langs. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reed Plan V 475 in de t14164 i.p.v. een SGMm-II.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

En die SGMm-II die in de t14100 hoorde te rijden, reed nu samen met een SGMm-III in de t4100. Gezien het lekkere strandweer van de komende week zal dat nog wel vaker gebeuren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Ik zat vandaag in de trein die een "aanrijding" had net voor Nijmegen. Het stelde weinig voor maar er moesten wel 3 brandweer, twee politieauto's en twee politiemotors, een ambulance en een auto van NS-R aan te pas komen met dus zo'n 17 hulpverleners om wat blikschade. Foto's en meer info volgt...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten