Maken van een dienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Maken van een dienstregeling

Bericht door Gekko123 »

Het komende half jaar moet ik voor school werken aan mijn ProfielWerkStuk. Ik ben ingedeeld bij wiskunde. En toen kreeg ik het idee om mijn pws te houden over de wiskunde die gebruikt wordt bij het ontwikkelen van dienstregelingen. Die wiskunde heeft ook een naam: de grafentheorie. Zijn er misschien mensen hier die meewerken bij het maken/wijzigen van de dienstregeling? Indien dat het geval is, zou ik graag in contact willen komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maken van een dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Ik heb vorig jaar in het kader van beroepsoriëntatie een dagje meegelopen in HG IV bij het maken van de dienstregeling.
De meneer met wie ik meeliep zit, als het goed is ook op Somda, dus PM me maar voor meer info (wegens privacy enzo).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maken van een dienstregeling

Bericht door Suus »

Waar is de keuzevrijheid heen :? Ik kon een paar geleden nog gewoon zelf een vak kiezen waar ik mijn profielwerkstuk over zou houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Maken van een dienstregeling

Bericht door Gekko123 »

Wij, leerlingen, mochten wel eerst een formulier inleveren met daarop onze keuzes. Vervolgens heeft de school ons ingedeeld :neg:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Maken van een dienstregeling

Bericht door Tochjo »

Eén van de wiskundigen die zich bezig hebben gehouden met het ontwerpen van dienstregelingen, is Lex Schrijver. Je vindt wat informatie hierover op zijn website. Misschien dat dat je verder helpt.
Oud forumgebruiker

Re: Maken van een dienstregeling

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gekko123 schreef:Wij, leerlingen, mochten wel eerst een formulier inleveren met daarop onze keuzes. Vervolgens heeft de school ons ingedeeld :neg:
Ik moest afgelopen jaar ook een PWS maken (hoewel van scholieren.com geplukt) en mocht hierbij wél zelf de vakken kiezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten