Reisjes-topic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Reisjes-topic

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:in Rotje Knor bijna half uur overstaptijd.. maar dat moeten we er maar even voor over hebben.
Het zou mij compleet NIET verbazen als dat nog langer wordt dan een half uur, gezien de punctualiteit van de Benelux.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reisjes-topic

Bericht door Vinny »

Misschien heb je wel geen overstaptijd omdat de vorige een half uur vertraging heeft 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reisjes-topic

Bericht door Geert »

Dan mis je 'm net vanuit de NoordOost :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisjes-topic

Bericht door Meltrain »

Bij nader inzien (we waren uiteindelijk maar met z'n tweeën) besloot Ardan om met de eerste rit van de nachttrein Enschede-Schiphol mee te gaan en uiteindelijk dus zeeën van overstaptijd in Rotterdam te hebben. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Reisjes-topic

Bericht door Ardan »

Haha ja ik heb flink zitten rondscheuren om de nacht op te vullen. 4 00 uit Schiphol naar Ut, waarbij we telkens links reden in een ICM. Bijzonder. Toen 5 23 Ut-6 15 Rtd met stoptrein, die gevorkt als stoptrein Enkhuizen terugging, toen metro CS-Stadhuis, stukkie lopen, RandstadRail Hofplein-Gvc, 7 51 Gvc-Rtd. 20 minuutjes wachten en daar kwam Meltrain uit de tram rollen.

WAARSCHUWING! HOU JE VAST! OPGELET! Ik ben niet verantwoordelijk voor schade als gevolg van het van stoelen vallen van verbazing.
De Benelux kwam keurig op tijd aan te Brussel Zuid.

Dagkaartje gekocht en we hebben ons prima vermaakt met metro, tram en bus. Echt van die gare buslijntjes als de 75 die twee kilometer door een gare buitenwijk rijdt. Baden in weelde en luxe in een BOA, geweldige dingen. Ik wil er ook eentje in mijn achtertuin hebben. Puffen, zweten en als een worstje gebraden worden in een 7900-tram-ramp zonder airco, maar wel gevalletje sardientjes-in-blik. Dit was in lijn 25 die we helemaal hebben gedaan van Station Boondaal naar Station Noord. Bij de halte Weldoeners/Bonfaiteurs hield een vrouw het niet meer uit van de hitte, ze begon te schreeuwen en rende naar buiten waar ze huilend tegen een muur ging staan. Tsja, wat doe je eraan. We hebben een uur gedaan over een rit die normaal in 40 minuten wordt afgelegd. Daarna een rit maken in een Flexity is echt een verademing.
Al met al was het een leuke dag. En ook de Benelux terug was weer keurig op tijd.
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Reisjes-topic

Bericht door Caspar »

Ik heb nog 2x 2 dagen vrij-vervoer door Duitsland te gebruiken voor september. Aangezien ik tot die tijd geen vakantie heb, worden het korte tripjes, van 2 dagen per keer. Nu vraag ik me af, zijn de Duitse steden aan/nabij de Oostzee de moeite waard? Bv Kiel, Rostock of Lubeck? Allemaal onbekend gebied voor mij. Of is een stad in het zuiden beter aan te raden, zoals Stuttgart?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reisjes-topic

Bericht door Suus »

Kiel is wel een mooie stad, het ademt ook een wat aparte sfeer uit omdat het de belangrijkste marinehaven van Duitsland is.

In het zuiden is München een absolute aanrader, echter is de reistijd van Nederland t.o.v. Kiel wel vrij lang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Reisjes-topic

Bericht door Karl »

München is wel leuk, de omgeving is ook een aanrader. Stuttgart is niet echt bijzonder ofzo. Nurnberg of Regensburg, net als München ook in Bayern, is ook een aanrader. Over Rostock kan ik pas na de 22e iets zeggen.
Het is een spectrum.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Reisjes-topic

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:Ik heb nog 2x 2 dagen vrij-vervoer door Duitsland te gebruiken voor september. Aangezien ik tot die tijd geen vakantie heb, worden het korte tripjes, van 2 dagen per keer. Nu vraag ik me af, zijn de Duitse steden aan/nabij de Oostzee de moeite waard? Bv Kiel, Rostock of Lubeck? Allemaal onbekend gebied voor mij. Of is een stad in het zuiden beter aan te raden, zoals Stuttgart?
Rostock, Schwerin, Stralsund, Greifswald, Lübeck, allemaal de moeite meer dan waard. :D In de zomer wellicht iets te toeristisch, maar in september is zeker prima.

Persoonlijk vind ik Noord-Duitsland hoe dan ook interessanter dan Zuid-Duitsland. Zo is Ostfriesland ook een mooie streek (maar waarschijnlijk niet als je veel trajecten wilt zien waar je nog niet eerder bent geweest).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten