De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Het lijkt richting het Brabantse te gaan, dus die kant maar op dan:
Oosterbeek Toulon van der Koogweg V. 09:16
Arnhem Centraal A. 09:26
Arnhem Centraal V. (IC3000) 09:35
Nijmegen A. 09:47
Nijmegen (B331) V. 09:53
Nijmegen Dukenburg A. 10:05
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door regenmaker »

Ik reis van station Ede-Wageningen met lijnen 84 en 50 naar Rhenen Station/Tuinlaan (9:09 - 9:46)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Jacht!

Bericht door Meltrain »

Om 9:45 vertrek ik vanaf de Nijmeegse Waalkade met buslijn 80 naar het station, waar ik om 9:50 arriveer.
Om 10:09 vertrek ik met de 3633 naar [wiki]'s-Hertogenbosch[/wiki], alwaar ik om 10:37 aankom en mijn reis beëindig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Lijn 9 van 10:08 naar Station Nijmegen Heyendaal. Aankomst 10:37. Overstap op de S1 naar Roermond van 10:41. Mijn eindstation is Boxmeer, om 11:00.
Laatst gewijzigd door JothamvW op vr 10 mar 2017, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Etienne schreef:Het lijkt richting het Brabantse te gaan, dus die kant maar op dan:
Ik denk niet dat olof ergens in één van de drie zuidelijke provincies zit eerlijk gezegd. Ik kan me geen treinreis met overstap bedenken in Zeeland/Brabant/Limburg die nog niet rechtstreeks is, die dat wel zou moeten worden én die niet voorbij station Tilburg of station Den Bosch komt.

Misschien Zeeland - Breda, maar Breda kom ik bij mijn volgende reis langs en in Zeeland kan ie toch geen kant meer op :P

Ik reis vanuit Tilburg naar Breda met de IC (V 10:08 A 10:21) en vanuit Breda met de IC (over de HSL) naar Den Haag HS (V 10:23 A 11:08). Precies één uur! *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit 's-Hertogenbosch ga ik met de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal (V 10:12 A 11:03)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Als je op dit moment in Amsterdam bent, heb ik je nog niet gevangen! :o

(Maar, dan weet waarschijnlijk een van de jagers vanaf Utrecht Centraal je nu wel te vangen...)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Michael »

Ik vertrek om 12:13 uit Nijmegen met de Intercity naar Utrecht Centraal met aankomsttijd 13:06
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

olof schreef:Vandaag heb ik de trein naar Amsterdam genomen met overstap op Rotterdam. Ik had laatst gezegd dat die verbinding rechtstreeks moest zijn
Die is er toch al rechtstreeks, maar trager? (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De Jacht!

Bericht door dylanwild94 »

Dit is leuk ik ga van Utrecht Centraal met vertrek om 13:38 naar Amsterdam centraal aankomst 14:05.

Olof gevangen. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PHS

Re: RE: Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

Yanaike schreef:Als je op dit moment in Amsterdam bent, heb ik je nog niet gevangen! :o

(Maar, dan weet waarschijnlijk een van de jagers vanaf Utrecht Centraal je nu wel te vangen...)
Je hebt me onderweg toch gevangen? Je bent immers langs Rotterdam gekomen en daar stopte beide treinen?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De Jacht!

Bericht door BrengMe »

Nee, wij maken (in de meeste gevallen) pas onze reis als jij je reis hebt gemaakt. Dat betekend dat je in dit geval Rotterdam al gepasseerd was toen Yanaike daar arriveerde. Je was dus nog niet gevangen.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

De Spelregels schreef:De volgorde van forum posts bepaald of je iemand hebt kunnen vangen, of net bent misgelopen.
Ik plaatste mijn post na die van jou, dus op het moment dat ik postte zat je al in Amsterdam, en had ik je dus nooit meer in Rotterdam kunnen vangen. Als ik mijn post/reis vandaag geplaatst had voor jouw post van 8:22, dan had je nog in Rotterdam gezeten en had ik je wel gevangen.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

Als een van de jagers de halte/het station bereikt waar je bent, of er ‘overheen’ komt (bus/trein stopt er wel maar het is niet de eindbestemming van de jager), dan ben je gevangen en is het spel afgelopen!
Ik begrijp je punt Yanaike, maar dan is deze regel nogal ongelukkig geformuleerd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

De Spelregels schreef:Als een van de jagers de halte/het station bereikt waar je bent, of er ‘overheen’ komt (bus/trein stopt er wel maar het is niet de eindbestemming van de jager), dan ben je gevangen en is het spel afgelopen!
Maar je bent er op dat moment dus niet meer...
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

olof schreef:Nogmaals: ik begrijp je punt, maar je regels zijn naar mijn mening verwarrend.
Als je suggesties hebt om de regels duidelijker te maken, dan hoor ik dat graag!
Hoe zit het in de volgende situaties?
1 Crimineel wordt (om 10 uur) gevonden in Nijmegen

2 Crimineel kan niet naar Nijmegen reizen omdat ie zichzelf daarmee overgeeft aan de jager. Maar strict gezien zou de crimineel om 9 uur gevonden worden in Nijmegen.

3 Crimineel kan niet (via Oss) naar Nijmegen reizen omdat ie zichzelf daarmee overgeeft aan de jager. Maar strict gezien zou de crimineel om 9 uur gevonden worden in Oss.

4 De intercity van Den Bosch naar Nijmegen stopt niet op Ravenstein. Dat betekent dat de jager de crimineel dus wel spot, maar niet kan vangen.

Eigenlijk moet je het zo zien:
- Je mag maximaal 1 uur per dag reizen
- Je mag alleen reizen maken die ergens op die dag gemaakt kunnen worden (je kan dus niet op zondag een buslijn nemen die alleen op dinsdag in de ochtendspits gemaakt kan worden)
Verder speelt (reis)tijd geen enkele rol:
- Op het moment dat je in dit topic plaatst 'teleporteer' je als het ware van locatie A naar locatie B.
Het meest verwarrende vind ik eigenlijk dat je soms ook moet aangeven dat iemand je 'gespot' heeft. Maar als je naar posttijden gaat kijken, dan komt dat natuurlijk nooit voor.
Bijna niet inderdaad. De 'gespot-regel' is vooral om te voorkomen dat een crimineel ongezien weg kan komen door gebruik te maken van een vervoersmiddel dat niet overal stopt.
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

Dank voor de uitwerkingen!
Yanaike schreef:Als je suggesties hebt om de regels duidelijker te maken, dan hoor ik dat graag!
Ik zal erover gaan nadenken. Je idee is me nu wel duidelijk. Wat fine-tunen geeft niet, we zijn immers ook maar net begonnen. Die 'gespot'-regel is best wel complex en komt maar weinig voor. Die zou ik zelf schrappen.
dylanwild94 schreef:Dit is leuk ik ga van Utrecht Centraal met vertrek om 13:38 naar Amsterdam centraal aankomst 14:05.

Olof gevangen. *O*
Je bent!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De Jacht!

Bericht door dylanwild94 »

Episode 4 dag 1.
Ik stap in een bus en na een paar haltes stap ik weer uit.
Hint van de dag: over de dammen weg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit Roosendaal met de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Middelburg (V 22:36, A 23:30)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De Jacht!

Bericht door Chrysa »

Ik reis van de Graadt Van Roggenweg in Utrecht naar de Claudius Prinsenlaan te Breda, een rit van precies een uur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten