Het grote OVInfo-app topic
Re: Het grote OVInfo-app topic
Gaan er nog ff naar kijken, misschien dat wat andere veranderingen zorgen dat de ritten niet zo goed samengevoegd meer worden.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik heb de West Brabantse omlopen nog even aangevuld voor als daar interesse naar is. 12** is Bergen op Zoom dus ga ik ervanuit dat 16** Schelluinen is.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Schelluinen is 64**.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het grote OVInfo-app topic
Oh okee. Dank je voor de correctie. Ik was er vanuit gegaan dat de Brabantse omlopen die Schelluinen rijd in de 16** genummerd zouden zijn
Re: Het grote OVInfo-app topic
Zou dit toegevoegd kunnen worden!? Zou bijzonder fijn!!dnmw2705 schreef:Het valt mij op dat vaak de bussen van Syntus Utrecht 'vertrokken' zijn zonder realtime informatie. Deze bussen zijn dat nog niet vertrokken, maar hebben vertraging. Hoe komt dit?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Volgens mij is dit een algemeen Syntus- of zelfs datafeedissue. Wat ik wel weet is als bijvoorbeeld een bus op station Apeldoorn (voorbeeldje) aankomt, stilstaat, chauffeur het naar de volgende lijn doorzet en nog een stukje verder rijdt om aan te sluiten oid, dat de bus dan wordt gezien als vertrekt.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat merk je ook gelijk met de ov-chipkaartlezers want die verspringt dan ook meestal naar de volgende halte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het grote OVInfo-app topic
Syntus zuigt in het bijzonder. Maar bussen die even verzet worden kunnen idd makkelijk vertrek-berichten sturen. Maar bij Syntus is er misschien meer aan de hand, zou ook nooit nooit bij de volgende halte moeten kunnen komen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Bij katwolderplein (zwolle) zie ik heel vaak een (realtime) groen vraagteken staan bij vertrektijd reactie. Is dat ook zo iets?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het grote OVInfo-app topic
Vraagteken bij vertrektijden in het verleden is dat de tijd gebaseerd is op een oude voorspelling ipv een aankomst/vertrek bericht met bijbehorende vertraging. Kan betekenen dat een rit een halte nooit gepasseerd heeft.cassie127 schreef:Bij katwolderplein (zwolle) zie ik heel vaak een (realtime) groen vraagteken staan bij vertrektijd reactie. Is dat ook zo iets?
In dit geval lijkt er iets te zij waardoor al die bussen die halte niet herkennen..
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote OVInfo-app topic
Sinds de laatste update voor ios verspringt mijn routeoverzicht naar de eerste halte (ook al heb ik een halte ergens halverwege) als ik de lijst wil verversen
Re: Het grote OVInfo-app topic
Wellicht moet ik me gaan verdiepen in openov.nl
Maar wellicht is het erg simpel.
Is er met een simpel scriptje reisinfo (met vertragingsinfo van een halte op te vragen die je zelf met css kan opmaken.
Elke halte is uniek em ik begrijp dat de data voor eenieder te gebruiken is.
Maar wellicht is het erg simpel.
Is er met een simpel scriptje reisinfo (met vertragingsinfo van een halte op te vragen die je zelf met css kan opmaken.
Elke halte is uniek em ik begrijp dat de data voor eenieder te gebruiken is.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Is dit nieuw dat er weergeven word op welke lijn de bus eerder reed?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Het grote OVInfo-app topic
Het beginpunt van tram10 in Amsterdam is volgens de app Van der Hoopstraat ipv van Hallstraat
Re: Het grote OVInfo-app topic
Michael schreef:Is dit nieuw dat er weergeven word op welke lijn de bus eerder reed?
Heeft heel even gewerkt, functie is al weer verdwenen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 10 mar 2017, 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
Reden: Foto uit quote gehaald
Re: Het grote OVInfo-app topic
Nee hoor, hij werkt nog prima. Alleen niet bij alle ritten in alle concessies, krijg ik het idee.. Maar daar kan de maker vast goed antwoord op geven :-)
Re: Het grote OVInfo-app topic
En wellicht is het alleen bij lijnen die op het eindpunt verder gaan als eem andere lijn. En aanvezien in Breda letterlijk alle lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. Lijn 4 vanuit Princenhage gaat in de Haagse Beemden over op lijn 2 die in de Hoge Vucht lijn 1 word en in Nieuw Wolfslaar overgaat op lijn 7 naar Heusdenhout alwaar overgegaan word op lijn 5 naar princenhage en daarna hetzelfde rondje in de andere richting te doen
Re: Het grote OVInfo-app topic
Het lijkt een beetje aan de ritten te liggen: ik kan bij Hermes vrij ver vooruit kijken, maar dat lukt alleen als er een directe koppeling is: de reeks onderbreekt zodra de bus een 999 Geen Dienst toont bij aankomst op de eindbestemming. Wel een erg fijne functie. Zeker op het station is het erg fijn om hiermee te zien waar je vertraagde bus is gebleven als de rit zelf nog geen actuele reisinformatie heeft.
Re: Het grote OVInfo-app topic
In ieder geval bij HTMBuzz werkt dit ook, bij lijn 28 die als ringlijn rijdt, maar wel uit 2 ritten bestaat die bij station Voorburg in elkaar overgaan, heb ik dit vandaag nog gespot.
Daarnaast trouwens een foutje ontdekt in de route van lijn 24, daar staan namelijk in de richting Kijkduin in deze app gek genoeg de haltes Leyweg, Leyenburg en Station Holland Spoor genoemd. In beide richtingen worden deze haltes niet aangedaan, ze liggen deels ook een beetje uit de richting.
Daarnaast trouwens een foutje ontdekt in de route van lijn 24, daar staan namelijk in de richting Kijkduin in deze app gek genoeg de haltes Leyweg, Leyenburg en Station Holland Spoor genoemd. In beide richtingen worden deze haltes niet aangedaan, ze liggen deels ook een beetje uit de richting.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Nee dat niet. Lijn 1 Hoograven in Utrecht heeft bijvoorbeeld bij halte IJsselsteinlaan ook de melding "rijdt verder als 1 Overvecht via Utrecht CS" terwijl dat nieteens een ringlijnconstructie of lijnkoppeling is. Direct doorrijden lijkt wel een voorwaarde te zijn en Syntus lijkt deze info ook niet aan te leveren want daar zie ik deze meldingen niet.Michael schreef:En wellicht is het alleen bij lijnen die op het eindpunt verder gaan als eem andere lijn.
Overigens kom ik bij het bekijken hiervan trouwens ook een bugje tegen: als ik een halte van lijn 1 in Utrecht kies door op halte te zoeken krijg ik de melding bij alle ritten "Stopt niet op Hooft Graaflandstraat" maar als ik 1 Hoograven opzoek via de optie lijnen en vervolgens een halte op de route aantik dan staat er bij alle ritten "Does not call at Hooft Graaflandstraat" terwijl ik de app op Nederlands heb staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dit kan mogelijk zijn voor de omleiding tijdens de CPC-loop op 12 maart a.s.Gekko123 schreef:Daarnaast trouwens een foutje ontdekt in de route van lijn 24, daar staan namelijk in de richting Kijkduin in deze app gek genoeg de haltes Leyweg, Leyenburg en Station Holland Spoor genoemd. In beide richtingen worden deze haltes niet aangedaan, ze liggen deels ook een beetje uit de richting.
Dan rijdt de bus enige tijd via station HS en Leyenburg en de route van lijn 26 naar Kijkduin.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Is nieuwe functionaliteit die ik nu in productie aan het testen ben, schakel ook nog wel eens tussen omgevingen dus kan plotsklap ook weer wegzijn. Is onderdeel van een hele sloot aan wijzigingen waarvan je verder het effect als het goed is (nog) niet merkt.
Die rijdt verder als functionaliteit is alleen voor korte keringen en is sporadisch beschikbaar omdat we dit soort informatie niet van vervoerders krijgen. Daarnaast zitten er teksten in die Qbuzz levert die soms ook zeggen "rijdt verder als XX, 8 persoonsbus, etc"
GVB: Van Hallstraat. Is bekend probleem, bij GVB zitten wat haltes soms in een halte-gebied met 2 verschillende namen. De halte-naam in de rit zelf is wel goed.
Lijn 24 zal idd CPC loop zijn, hij pakt patroon van alle ritten over alle dagen.
Die rijdt verder als functionaliteit is alleen voor korte keringen en is sporadisch beschikbaar omdat we dit soort informatie niet van vervoerders krijgen. Daarnaast zitten er teksten in die Qbuzz levert die soms ook zeggen "rijdt verder als XX, 8 persoonsbus, etc"
GVB: Van Hallstraat. Is bekend probleem, bij GVB zitten wat haltes soms in een halte-gebied met 2 verschillende namen. De halte-naam in de rit zelf is wel goed.
Lijn 24 zal idd CPC loop zijn, hij pakt patroon van alle ritten over alle dagen.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Als ik de Vertrektijden van bijvoorbeeld Zutphen bekijk, zie ik bij lijn 54 naar Laren staan: Servicebus, enig idee waarom dit is? Is gewoon lijndienst.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat heb ik bij wel meer lijnen zien staan die (in elk geval een gedeelte van de dag) met een taxibus worden uitgevoerd. Leveren de vervoerders dat niet gewoon zelf aan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het grote OVInfo-app topic
Als ik bij de halte Nationaal Militair Museum in Soesterberg de vertrektijden van een andere dag wil bekijken geeft de app de melding dat de datum tussen eergisteren en eergisteren moet liggen, daardoor kan ik geen andere dag kiezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten