(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Oplossing: chauffeur van Ddrs z'n ritje simpelweg een minuut of 5 koffie te laten drinken, is 'ie op de eindhalte gewoon op tijd én is je dienstregeling netjes. ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Heeft de RET een nieuwe omroepster voor de trams aangenomen ofzo? :?
Ik zat vanmiddag in lijn 25, maar alle halte-omroepen klonken anders dan ik tot nu toe gewend ben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik stond vannacht wel even vreemd te kijken toen er ineens een Arriva-wagen aankwam als lijn 860 bij Rotterdam Centraal. Maar dat was natuurlijk omdat bijna alle TCR wagens in Renesse staan vanwege Concert at Sea.

Wat overigens wel ergerlijk was, toen ik eenmaal op Heinenoord, Busstation was, moest de 864 (beide kanten op) wachten op een aantal overstappers van lijn 860 die uit Oud-Beijerland kwam.. Deze bus had echter +10, dus ik heb van 4.35u tot 4.51u gewacht tot we konden vertrekken. Uiteindelijk hadden alle ritten (logisch) +10. Bij aankomst hier in Numansdorp was dit nog +6, dus de "schade" viel mee.. Het was niet echt erg ofzo, maar ik wou gewoon graag naar huis.. :P

Het lichtkrantje in de Arriva 8349 op lijn 864 was overigens aardig van slag. Toen we vanaf Heinenoord, Busstation vertrokken (om 4.50u :P) kwam er het volgende te staan:

Code: Selecteer alles

Next: Beukenhof : 19:40 *** Final: Wethouder v.d. Veldenweg : 20:00
:lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

meltrain schreef:Heeft de RET een nieuwe omroepster voor de trams aangenomen ofzo? :?
Ik zat vanmiddag in lijn 25, maar alle halte-omroepen klonken anders dan ik tot nu toe gewend ben.
In welk voertuig was dit? Het was mij de afgelopen 2 weken namelijk ook al opgevallen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Vervolg van hier

Aangekomen in Ede-Wageningen nam ik de 85 van 8:10. Deze rit werd gereden met Ambassador 200 nummertje 5009, AKA "de Glasbak", vanwege de erbarmelijke staat van de voorruit. Voorbij de halte Pascalstraat sloeg de bus rechtsaf, in plaats van zijn normale route te vervolgen. Een kilometer verderop bleek waarom: een passagierende chauffeur moest afgezet worden bij het Veolia-kantoortje.
Vervolgens veroorzaakte de chauffeuse nog even een aanrijding met een klusbusje, maar na het uitwisselen van gegevens en het vegen van wat scherven konden we vrij vlot weer doorrijden. Zo maak je nogeens wat mee op maandagochtend :? Driedubbel episch gefaal Veolia :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Rond 19.00 vertrok er vanaf Utrecht Centraal een bus naar Houten waar de mensen nog net niet uit vielen, zo val zat-ie :shock:. Dat had natuurlijk te maken met de verstoring tussen Utrecht en Geldermalsen op het spoor. Overigens prima om dat aan te zien in het lekkere avondzonnetje terwijl je wacht op een rustige bus met airco naar Zeist :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, als je het geluk had dat de airco werkte (dat geluk had ik in ieder geval wel in de 3227 op lijn 77). En als 'ie werkt moet de bus ook niet te kort geleden zijn uitgerukt, want dan heeft 'ie het nog niet echt af weten te koelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik had de Arriva 8323 vanmiddag en (zoals altijd met deze temperaturen) was het niet te harden in de bus, zelfs met de dakluiken open bleef het bloedheet in de bus. Dus airco of niet, dat maakt hier niet uit.. :roll: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door ODRAIL »

Een collega had vanochtend vertraging met de Bus, Metro en de Tram en toch was ze een kwartier eerder op het werk :shock: :wink: :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik in Utrecht een Ambassador tegen die "66 Utrecht Centraal Station" filmde, met de bestemming dus tweeregelig. Kennelijk was groot "Utrecht CS" niet onduidelijk genoeg te lezen volgens connexxion ofzo :P

In de XX 3267/74 waarin ik zelf zat waren de OV-chipkaartlezers trouwens in werking!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Gekko123 »

Dan zijn ze eerder dan ik persoonlijk had verwacht. Volgens mij zouden die lezers op zijn vroegst medio juli in werking gesteld worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Er is natuurlijk een essentieel verschil tussen chipkaartapparatuur die in werking is en het in gebruik zijn van de chipkaart :wink: Waarschijnlijk wordt er alleen nog getest of alles naar behoren functioneert, want ik hoefde nog niet in te checken ondanks dat ik al sinds eind 2008 'n jaarkaart op chipkaart heb :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Gekko123 schreef:Dan zijn ze eerder dan ik persoonlijk had verwacht. Volgens mij zouden die lezers op zijn vroegst medio juli in werking gesteld worden.
Het is meer dan logisch, in Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnland/Hollands Midden reden ook diverse bussen al weken voor de introductie rond met In/uitchecken op de display.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Een kleine 10 minuten geleden zag ik in Gouda een onbekende Citaro filmend "1 Station NS" op het busstation staan.

En owja: in de XX 3213/77 vanmiddag geen werkende chipkaartlezers. Maargoed, er werkte wel meer niet: de airco bijvoorbeeld...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat net in de Arriva 8361 op de 174, waarbij de "klimaatregeling" op de meest lage temperatuur stond. Normaal trekt de airco het al niet, nu stond ook de kachel lekker te loeien waardoor het echt bloedheet in de bus was.. :neg:

Daarentegen was het ritje eerder op de dag in de RET 369 wel prettig. Lekker die Citaro airco's! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Een kleine 10 minuten geleden zag ik in Gouda een onbekende Citaro filmend "1 Station NS" op het busstation staan.
Dat is er vast eentje uit de 2800-serie van Zoetermeer, die maken wel vaker een uitstapje naar Gouda :P

In de rubriek "We wachten af" wacht ik inmiddeld al 5 dagen op het opnieuw ophangen van vertrektijden bij de bus- en tramhalte Nicolaas Lublinkstraat in Diemen. Het GVB is donderdag gebeld erover, dus had ondertussen toch wel iets van actie verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Nou, de wegen van het GVB zijn ondoorgrondelijk :?

De volledig afwezige dienstregelingen bij de abri van de halte Nicolaas Lublinkstraat zijn niet opgehangen, maar bij de halte aan de andere kant van de weg is wel de witte winterdienstregeling vervangen door de gele zomerdienstregeling (vijf dagen te vroeg) :shock: :? :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers die toevallig in de buurt zijn: morgen komt de Arriva 557 vanuit Groningen naar Dordrecht! Hij blijft hier tot 11 juli en vervangt de 724 waarvan de motor is vastgelopen en vervangen moet worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
Gekko123 schreef:Dan zijn ze eerder dan ik persoonlijk had verwacht. Volgens mij zouden die lezers op zijn vroegst medio juli in werking gesteld worden.
Het is meer dan logisch, in Duin- en Bollenstreek/Leiden en Rijnland/Hollands Midden reden ook diverse bussen al weken voor de introductie rond met In/uitchecken op de display.
Reiziger Ddrs schreef:En owja: in de XX 3213/77 vanmiddag geen werkende chipkaartlezers. Maargoed, er werkte wel meer niet: de airco bijvoorbeeld...
De eerste paar weken wordt er inderdaad met testkaarten gewerkt. Chauffeurs hebben de mogelijkheid om de OV-C apparatuur handmatig uit te zetten ("buiten werking"), maar niet iedere chauffeur doet/deed dat. Of een chipkaartlezer dus wel of niet werkt, kan je op basis van de getoonde tekst niet zeggen. In principe werken namelijk alle lezers, maar is de juiste softwareversie nog niet gedownload of is de lezer handmatig uitgezet.

Wanneer er in-/uitchecken in het scherm staat en de software nog in testfase is (wat nu in Utrecht zo het geval is, dacht ik), heeft het ook weinig zin om er een OVC-jaarkaart tegenaan te houden; je zal een melding "kaart onbekend" of "kaart ongeldig" krijgen.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Bart »

Vanmiddag om 18:40 op busstation 't Oor liepen er twee mannen en een vrouw bus 158 (Almere-Haven - Amsterdam-ZO) in. Ze lieten twee kaartjes zien aan de chauffeur die blijkbaar alleen op de stadsdienst golden, dus de chauffeur laat ze niet door. Ene man claimt dat hij die kaartjes als dagkaart heeft gekocht op lijn 10 en dat hij er €10 voor betaald heeft en dat hij nu ook naar Amsterdam gaat. Enfin, de discussie strandt en de chauffeur roept assistentie op.

Intussen bemoeit iemand uit de bus zich er ook mee. Hij zegt dat de chauffeur ze maar moet laten meerijden, 'omdat er op deze lijn toch nooit controle is'... Op de mededeling van de chauffeur dat ze zich maar bij de klantenservice moeten melden, omdat hij er niets meer mee kan, zegt hij 'o, hebben ze dat ook nog bij CXX, da's zeker klachtenservice'. Hilarisch toen diegene de bus uitstapte: 'met zo'n chauffeur hoef ik niet mee te rijden hoor'. :mrgreen:

Om de minuut riep de man met het verkeerde kaartje wel iets als 'ach, die man krijgt helemaal geen assistentie' of 'geven ze geen antwoord daar?'. De chauffeur kreeg inderdaad geen antwoord van de centrale en het leek erop dat de reizigers maar bus 157 die een half uur daarna kwam moesten nemen. Dan komt de vrouw erachter dat ze de verkeerde twee kaartjes uit haar tas heeft gehaald en nu komen er inderdaad geldige vervoerbewijzen op tafel. Uiteindelijk met +12 vertrokken. :roll:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Ruben »

Op de metrokaart van Amsterdam worden de Hemboog (niet zo erg) en de Utrechtboog niet weergegeven. Op de Utrechtboog schijn je niet met je strippenkaart e.d. te mogen reizen, maar daarvan afgezien is het na al die jaren vrij kansloos dat dit niet aangepast is. Zéker nu de 50 vanaf volgende week tot en met eind augustus niet rijdt tussen Station Zuid en ZuidOost, en de trein dus als alternatief gebruikt kan worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Bart »

Ik zie VBN of GVB er wel voor aan dat ze in de waan verkeren dat het niet nodig is om de regelgeving aan te passen omdat je 'straks' met de ov-chipkaart toch overal in kunt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Ik zie het op Bijlmer juist helemaal fout gaan. Daar worden de poortjes de komende tijd niet ingeschakeld want ze staan verkeerd opgesteld :( Hetzelfde waarschijnlijk ook bij Amstel en Duivendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door JWM »

Wat is er "verkeerd" aan de opstelling op die 3 stations?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De poortjes van de NS en van het GVB geven beide toegang tot één gebied, waardoor er vrij makkelijk vergissingen zullen ontstaan: Mensen die bij de NS inchecken maar met de metro gaan, of mensen die bij het GVB inchecken maar met de trein gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten