OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Timon91 schreef:Ik ben gisteren teruggekomen uit London.
Toevallig, wij kwamen gisteren uit Parijs aan met Thalys 9457 in Brussel-Zuid. Die geeft normaal net geen aansluiting op de Benelux (a: sp. 5, 20:17, v: sp. 18, 20:15) en ik zag dus ook op de schermen met de actuele vertrektijden dat die van 20:15 afgeschaft was. We zagen de bui al hangen en zijn toen aan de trainmanager van de Thalys van 20:52 gaan vragen of we mee mochten reizen naar Rotterdam. Er waren gelukkig nog plaatsen, dus dat was geen probleem.

Als het goed is, kan je op de site van NS Hispeed een formulier downloaden en moet je dat inderdaad naar de klantenservice opsturen. Of en hoeveel restitutie je krijgt, weet ik niet en sluit ik me bij de woorden van Karl aan...

@Reiziger Ddrs: Ik zag vandaag ook Mat '64 tweetje 466 als spitspendel op en neer rijden tussen de sprinters.
Vallend blad maakt rails glad.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Timon91 »

Dexter schreef:
Timon91 schreef:Ik ben gisteren teruggekomen uit London.
Toevallig, wij kwamen gisteren uit Parijs aan met Thalys 9457 in Brussel-Zuid. Die geeft normaal net geen aansluiting op de Benelux (a: sp. 5, 20:17, v: sp. 18, 20:15) en ik zag dus ook op de schermen met de actuele vertrektijden dat die van 20:15 afgeschaft was. We zagen de bui al hangen en zijn toen aan de trainmanager van de Thalys van 20:52 gaan vragen of we mee mochten reizen naar Rotterdam. Er waren gelukkig nog plaatsen, dus dat was geen probleem.

Als het goed is, kan je op de site van NS Hispeed een formulier downloaden en moet je dat inderdaad naar de klantenservice opsturen. Of en hoeveel restitutie je krijgt, weet ik niet en sluit ik me bij de woorden van Karl aan...
Moest je ook 18 euro bijbetalen? Het was trouwens wel raar want ik zag op teletekst dat de trein van 20:15 een vertraging had van 11 minuten, terwijl ik ook op Brussel-Zuid had gezien dat deze afgeschaft was. Ik ga morgen wat meer verdiepen in het formulier, en ik hoop dat ik in ieder geval iets terugkrijg.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Formeel hoef je helemaal geen geld bij te betalen wanneer je treinkaartje 50 euro of duurder is.

Ik vraag me trouwens nog steeds af waar dat regularisatietarief op gebaseerd is, ik heb nog nergens enig verband kunnen ontdekken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door dennistd »

Timon91 schreef:Het was trouwens wel raar want ik zag op teletekst dat de trein van 20:15 een vertraging had van 11 minuten, terwijl ik ook op Brussel-Zuid had gezien dat deze afgeschaft was.
Misschien vertrok ie pas vanaf Brussel Centraal?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Timon91 »

^^Zou kunnen, maar dan had ik er alsnog niet zoveel aan gehad. Onderweg zag ik vlak voor Antwerpen een benelux richting Brussel rijden, en ik zag er een stilstaan op station Essen.
Vinny schreef:Formeel hoef je helemaal geen geld bij te betalen wanneer je treinkaartje 50 euro of duurder is.
Serieus? Mijn treinkaartje was 99 euro retour, dus 49,50 per enkele reis, en das minder dan 50 euro :roll:
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers: vanmorgen dus weer Plan V op de Hoekse Lijn... de 466 werd rond 7.00 uur uit de tuin naar Rotterdam C. gereden om aannemelijk even later als LM voor de t14125 naar Vlaardingen Centrum te vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mikos »

webguy schreef:Ik zat vandaag in de trein die een "aanrijding" had net voor Nijmegen. Het stelde weinig voor maar er moesten wel 3 brandweer, twee politieauto's en twee politiemotors, een ambulance en een auto van NS-R aan te pas komen met dus zo'n 17 hulpverleners om wat blikschade. Foto's en meer info volgt...
Mag ik je er anders even héél erg voor op de vingers tikken dat jij dat 'om wat blikschade' noemt, als NS'er zijnde? We hebben het hier nog altijd over veiligheid; het stel moet nagekeken worden, de ravage moet onderzocht worden (wie is schuldig? klinkt knullig, maar is allemaal geldkwestie), slachtoffers maar bovenal: Het personeel moet opgevangen worden.
Jij stelt je er misschien niet zoveel bij voor, zo'n klapper heeft op een machinist, maar óók op een HC, een enorme impact. Ik gun het je niet, maar als je ooit iets aanrijdt met bijvoorbeeld de auto, dan heb je er misschien een idee van.
Geloof mij, het is juist heel fijn als er 17 hulpverleners voor 'wat blikschade' langskomen en niet meer dan normaal.
Tot zover. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Over aanrijdingen gesproken: Justin zit in trein t1935 (stel 9405) ter hoogte van Gz-Tbr die een aanrijding met persoon heeft gehad bij kilometer 13,3. Er worden bussen ingezet, begrijp ik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

Mikos schreef:Mag ik je er anders even héél erg voor op de vingers tikken dat jij dat 'om wat blikschade' noemt, als NS'er zijnde? We hebben het hier nog altijd over veiligheid; het stel moet nagekeken worden, de ravage moet onderzocht worden (wie is schuldig? klinkt knullig, maar is allemaal geldkwestie), slachtoffers maar bovenal: Het personeel moet opgevangen worden.
Jij stelt je er misschien niet zoveel bij voor, zo'n klapper heeft op een machinist, maar óók op een HC, een enorme impact. Ik gun het je niet, maar als je ooit iets aanrijdt met bijvoorbeeld de auto, dan heb je er misschien een idee van.
Geloof mij, het is juist heel fijn als er 17 hulpverleners voor 'wat blikschade' langskomen en niet meer dan normaal.
Tot zover. :wink:
Ok, ik was misschien iets te cynisch, maar er waren wel 6 brandweermannen die geen drol te doen hadden en gezellig stonden te kletsen. Verder was het meer een protocol/afhandelingskwestie: toen de Brandweer Officier van Dienst en de Politie commandant er eenmaal waren mochten we na 10 min weer verder. Er was een hoekruit in de cabine gesneuveld, een treeplank kapot en de trein reed prima (we hebben nog een meter gereden voor de hulpdiensten er waren om dit te controleren.).
Mijn kritiek was dus eerder op de disorganisatie van de hulpdiensten en dat ze er 25 min over deden (ok, was een lastige locatie, maar nog). De HC en Mcn was niks aan de hand mee: de HC kwam vrolijk de hele trein langs om het uit te leggen aan iedereen naderhand. Ze Mcn zag het aankomen maar kon niet op tijd remmen. De trein was ook zo goed als leeg, zaten max 20 man in een van de twee stellen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Voor de liefhebbers: vanmorgen dus weer Plan V op de Hoekse Lijn... de 466 werd rond 7.00 uur uit de tuin naar Rotterdam C. gereden om aannemelijk even later als LM voor de t14125 naar Vlaardingen Centrum te vertrekken.
Inderdaad, en ook vandaag reed er een combi van 5 bakken SGMm op de Hoekse Lijn rond. Alleen nu in de t4200 i.p.v. de t4100, dus dan hebben strandgangers er nog weinig aan. :roll: Bij die 466 stond overigens vanmorgen ook de 918 te niksen. Die zal dus ook wel in de t14100 rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond de 475, die gisteren ook reed, in de lage tuinsporen (1M-3M). Er stond idd nog een 900'je, maar dat stond in de middelste tuin en was de 917 trouwens.

Mijn ervaring met dit soort weer, vorig jaar zomer forensde ik immers nog naar Maassluis, is dat eerst de s4200 door gaat rijden naar Hoek van Holland en dat pas als het echt heel mooi strandweer (zoals nu) wordt er gekoppelde stellen gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

webguy schreef: maar er waren wel 6 brandweermannen die geen drol te doen hadden en gezellig stonden te kletsen.
Dat dat de standaardbezetting van een tankautospuit is kan ook niemand helpen.......
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dubbele P »

Wie trekt in Roermond even de stekker uit de cassetterecorder? Het hoogst irritante bandje over de groene afvalbakken en het beter milieu wordt nog steeds dagelijks veelvuldig gedraaid... Om het nog wat erger te maken, is er sinds enkele dagen ook iedere morgen heel wat keren een onofficieel bandje te horen met de mededeling 'u dient er rekening mee te houden dat er voor 9 uur niet gereisd mag worden met de voordeelurenkaart'.
Dat vervolgens een VIRM-viertje aan komt sukkelen en er dus weer overgestapt moet worden voor de richting Heerlen, hoor je niemand over. Nee, om tot een deugdelijke informatievoorziening te komen, is er nog een hoop werk aan de winkel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep in de t2856 gaat deze na Gouda verder "als intercity naar Alexander en Centraal" :p. In Rotterdam neem ik aan, maar dat werd niet vermeldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door playertwo »

Geert schreef:Over aanrijdingen gesproken: Justin zit in trein t1935 (stel 9405) ter hoogte van Gz-Tbr die een aanrijding met persoon heeft gehad bij kilometer 13,3. Er worden bussen ingezet, begrijp ik.
Dat was dus de oorzaak van alle problemen, toen ik rond 17u15 vanaf Ht naar Tb wilde, of is het daarna nog een keer 'prijs' geweest?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Ik weet niet waar ze in Rotterdam mee bezig waren, maar het zag er allemaal wat chaotisch uit vanmiddag... op spoor 1b stonden 2 SGMm-III'tjes en op 1a een los tweetje.
Om 17.43 uur vertrok één van de twee drietjes als t4156 naar Hoek van Holland, waarna het tweetje naar spoor 1b reed om te combineren met het daar nog aanwezige drietje. Dat stel had "Hoek van Holland Strand" op de displays staan, kennelijk dan materieel voor een versterkte en doorgetrokken t4256.
Echt lekker liep het in ieder geval niet want toen ik van 't werk vertrok zag ik op de AV nog een opgeheven sprinter (niet zijnde een spits s14100) staan en het tweetje zou weleens uit de s9700 gekomen zijn want daarin was ook een trein opgeheven.

Eenmaal in Dordrecht zag ik nog een losse GTW 2/8 als t32567, dat zal knus geworden zijn. Op spoor 16 stond de 10.506 opgesteld met de deuren tegenover elkaar open, wellicht had die een defecte airco ofzo (of gewoon een deurstoring :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

De t4146 was eerder op de middag in Rotterdam opgeheven. Wellicht dat dat wat met de SGMm'en op spoor 1 te maken had.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door JeePee »

Ze zijn momenteel flink aan het racen met Sletjes tussen Gdg en Gvc. Op het stukje Bleiswijk - Gouda net 2 tegengekomen. Zou het dan binnenkort weer gaan gebeuren?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Justin »

De aanrijding was niet al te plezant, zeker niet omdat ik uiterst vooraan achterstevoren en onderin de VIRM zat, en dus precies zag hoe alles 'in werking ging' . Niet echt prettig moet ik zeggen :(.

2 bussen ingezet, alletwee goed vol en daarna naar Tb gebracht en aldaar om 12:50 aangekomen (aanrijding was om 11:03).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Mikos schreef:Mag ik je er anders even héél erg voor op de vingers tikken dat jij dat 'om wat blikschade' noemt, als NS'er zijnde? We hebben het hier nog altijd over veiligheid; het stel moet nagekeken worden, de ravage moet onderzocht worden (wie is schuldig? klinkt knullig, maar is allemaal geldkwestie), slachtoffers maar bovenal: Het personeel moet opgevangen worden.
Jij stelt je er misschien niet zoveel bij voor, zo'n klapper heeft op een machinist, maar óók op een HC, een enorme impact. Ik gun het je niet, maar als je ooit iets aanrijdt met bijvoorbeeld de auto, dan heb je er misschien een idee van.
Geloof mij, het is juist heel fijn als er 17 hulpverleners voor 'wat blikschade' langskomen en niet meer dan normaal.
Goed dat je dat even onderstreept! :pos:

Heel veel reizigers staan er niet bij stil dat er nog personeel op zo'n trein aan het werk is en dat wij allesbehalve van steen zijn. Je hoort vooral veel gemauw over vertragingen en dingen als 'Oh jee kom ik nog wel op tijd?", maar dat er een mcn en hc op zo'n trein zitten die erg geschrokken zijn en toch maatregelen moeten nemen, daar hoor je vaak niemand over. We hoeven ook weer geen standbeeld, maar een beetje begrip, wat geduld en medeleven mag wel.

@Reiziger Ddrs: Er was een defect stel op de MLL vanmiddag, waardoor de boel even in het honderd liep daar. Uiteindelijk hebben ze het stel naar Ddr spoor 16 gebracht en moesten er monteurs en aparatuur uit Venlo komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Weer dan kennelijk: vanmorgen miste de t32521 ook al een stelletje en toen was het juist de 10.501 die aan de kant stond op spoor 16.
Trouwens, geen monteurs uit Leidschendam? De MLL-stellen zijn immers bij NedTrain en niet bij Voith in onderhoud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Dexter »

Nee echt niet, want ik heb zelf een tijdje met de storingsmonteur zitten praten en die vertelde dat er speciaal monteurs uit Venlo moesten komen, die hadden een zware kist van 60 kg bij zich met speciale onderdelen uit Zwitserland.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door webguy »

De werkplaats in Blerick is inderdaad waarschijnlijk gespecialiseerder op GTWs: monteurs krijgen naast een algemene opleiding ook een GTW-specifieke opleiding. Moet ook haast wel, met het aantal GTWs wat er daar wordt onderhouden. Voith maakt ook als ik het goed heb een aantal van de GTW onderdelen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

De 10.506 stond vanmorgen overigens nogsteeds op spoor 16 in Dordrecht aan de kant. Als gevolg daarvan was de t32521 ingekort van 5 naar 3 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Meltrain »

Opvallende dingen van gisteravond (nadat ik uit Brussel kwam ;) ):
-Benelux t9257 reed met voorop een Traxx en achterop een Traxx én een 11.8 (om precies te zijn: de 1185).
-Benelux t9272 reed met een 11.8 + 'trein' + Bs + 11.8.
-Sneltrein t2276 reed met DDM-1, waaronder een gedeklasseerde bak. :D Omdat ik door een 'bedelaar' van de KWF Kankerbestrijding precies de t5176 had gemist, moest ik met deze trein, wat gezien het materieel geen straf was. :mrgreen: Overigens heb ik wel wat geld toegezegd aan de KWF Kankerbestrijding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten