'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39189
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
Geplaatst op: vrijdag 19 juni 2009 om 14:17
Laatst bijgewerkt: vrijdag 19 juni 2009 om 14:17
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hoeven de prijzen van hun treinkaartjes waarschijnlijk niet fors te verhogen. Dat is het gevolg van een besluit dat het kabinet vrijdag heeft genomen.
Verkeersminister Camiel Eurlings vindt dat de tarieven die de NS betaalt voor het gebruik van het spoor niet extreem mogen stijgen ten opzichte van de voorgaande jaren.
Lees verder
Geplaatst op: vrijdag 19 juni 2009 om 14:17
Laatst bijgewerkt: vrijdag 19 juni 2009 om 14:17
DEN HAAG - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hoeven de prijzen van hun treinkaartjes waarschijnlijk niet fors te verhogen. Dat is het gevolg van een besluit dat het kabinet vrijdag heeft genomen.
Verkeersminister Camiel Eurlings vindt dat de tarieven die de NS betaalt voor het gebruik van het spoor niet extreem mogen stijgen ten opzichte van de voorgaande jaren.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
gelukkig :D
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
Ja, maar dit...
Verder wordt ook even flink de vloer aangeveegd met NS Poort trouwens.
vind ik wel een beetje een bureaucratische eis, het is nu ook al een flink aantal maanden van te voren bekend toch?De komende jaren zal de NS van zijn kant grote wijzigingen in de dienstregeling minstens een jaar van tevoren moeten aanmelden bij de minister
Verder wordt ook even flink de vloer aangeveegd met NS Poort trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
oke bijv. dit: wijzigingen per dienstregeling 2012 aanmelden voor 2010Bee schreef:Ja, maar dit...vind ik wel een beetje een bureaucratische eis, het is nu ook al een flink aantal maanden van te voren bekend toch?De komende jaren zal de NS van zijn kant grote wijzigingen in de dienstregeling minstens een jaar van tevoren moeten aanmelden bij de minister
Verder wordt ook even flink de vloer aangeveegd met NS Poort trouwens.
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
Sorry?Bee schreef:Verder wordt ook even flink de vloer aangeveegd met NS Poort trouwens.
Hij versterkt ook de positie van regionale vervoerders zoals Veolia, Arriva en Syntus. Het NS-logo verdwijnt van de stations langs de lijnen die deze vervoerders exploiteren. Zij mogen ook de exploitatie van deze stationslocaties overnemen.
Dat is alles wat eventueel op NS-Poort zou kunnen slaan...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
NS Poort heeft een concessie tot 2020 (meen ik) om alle stations in Nederland te exploiteren. Als daar nu met een pennenstreek alle stations van niet-NS-trajecten vanaf worden gehaald, dan kun je wel stellen dat met NS Poort flink de vloer wordt aangeveegd.
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
Als dat zo is zal NS Poort heus wel opstaan om de minister, de overheid of wie dan ook aan zijn contractuele verplichtingen te houden lijkt meGeert schreef:NS Poort heeft een concessie tot 2020 (meen ik) om alle stations in Nederland te exploiteren. Als daar nu met een pennenstreek alle stations van niet-NS-trajecten vanaf worden gehaald, dan kun je wel stellen dat met NS Poort flink de vloer wordt aangeveegd.
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
NS Poort kan toch ook stations exploiteren die in Arriva-kleuren zijn?
Re: 'Treinkaartje wordt niet veel duurder'
Dan staat het vreemd in dat artikel, daar staat echt specifiek dat de regionale vervoerders zelf de stations mogen gaan exploiteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ProRail komt met aangepast tariefvoorstel
ProRail komt met aangepast tariefvoorstel
Geplaatst op: woensdag 1 juli 2009 om 20:00
Laatst bijgewerkt: woensdag 1 juli 2009 om 20:06
UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail heeft woensdag een nieuw, lager tariefvoorstel voor 2010 voorgelegd aan gebruikers van het spoor.
Aanvankelijk lag de spoorbeheerder met de NS in de clinch, omdat het de tarieven voor het gebruik fors wilde optrekken. Dat zou ertoe leiden dat ook de prijs van een treinkaartje flink omhoog zou moeten.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 1 juli 2009 om 20:00
Laatst bijgewerkt: woensdag 1 juli 2009 om 20:06
UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail heeft woensdag een nieuw, lager tariefvoorstel voor 2010 voorgelegd aan gebruikers van het spoor.
Aanvankelijk lag de spoorbeheerder met de NS in de clinch, omdat het de tarieven voor het gebruik fors wilde optrekken. Dat zou ertoe leiden dat ook de prijs van een treinkaartje flink omhoog zou moeten.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten