Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.

En het uiterlijik van CS Jaarbeurszijde is er ook wel op achteruit aan het gaan nu er in plaats van de in het design van de rest van het station passende prullenbakken nogal lelijke grotere exemplaren geplaatst zijn (die qua kleur al niet bij de rest passen - ze zijn donkerblauw).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.
Ach ... Rotterdam Centraal is in 2014 ook officieel geopend door de koning en in 2016 kwam je zo af en toe ook nog een bouw hek tegen :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Het huidige gebouw van station Den Haag HS is geopend in 1891, en toch zie je daar ook nog wel eens een bouwhek.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Geert »

KM46 schreef:
Daniel schreef:Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.
Ach ... Rotterdam Centraal is in 2014 ook officieel geopend door de koning en in 2016 kwam je zo af en toe ook nog een bouw hek tegen :wink: .
Dat is iets heel anders. In Utrecht waren (en zijn) er nog heel wat dingen overduidelijk niet af. Als jij in Rotterdam vorig jaar een bouwhek zag, dan was dat een reparatieklus of een los projectje, in ieder geval iets wat niets te maken heeft met de grote verbouwing die in 2014 klaar was.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door dylanwild94 »

Toen in 2014 Rotterdam centraal werd geopend moest het huidige busstation nog aangelegd worden. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door matti93 »

Daniel schreef:En het uiterlijik van CS Jaarbeurszijde is er ook wel op achteruit aan het gaan nu er in plaats van de in het design van de rest van het station passende prullenbakken nogal lelijke grotere exemplaren geplaatst zijn (die qua kleur al niet bij de rest passen - ze zijn donkerblauw).
Wel fijn dat er een asbak bovenop zit, hopelijk blijft de grond daarmee iets netter. De matig aangeduide rookzone (het bordje zie je pas als je er staat) heeft niet echt gewerkt. Verder is dat blauw geloof ik de standaardkleur die word/werd gebruikt voor bushaltes. De haltepalen die bij tijdelijke haltes neergezet worden (op zo'n betonblok) zijn ook blauw. Misschien nog een erfenis van de GVU...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Busstation Utrecht Centraal snel veiliger voor blinden

UTRECHT - De gemeente Utrecht gaat op korte termijn de veiligheid voor blinden op het busstation bij Utrecht Centraal verbeteren. Dat is dinsdag toegezegd, tijdens een gesprek tussen de Stichting Overleg Lichamelijk Gehandicapten Utrecht, de gemeente en meerdere mensen die blind of slechtziend zijn. De gemeente Utrecht gaat met spoorbeheerder ProRail bespreken hoe de veiligheid van blinden rond Utrecht Centraal het best kan worden aangepakt.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OVinspecteur »

Nog zo'n dingetje. Als het regent stroomt het water gewoon door het dak van de fietsenstalling Jaarbeurszijde heen. Het wordt dan spekglad op de vloeren, die ook al aardig zijn aangetast. Laatst hing er zelfs een stopcontact los uit de muur. :N Ben toch wel benieuwd hoe lang dat allemaal gaat houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Er is een wonder geschiedt: vanmorgen was de trap vanaf 8b naar de hal voor het eerst open! Direct doorsteken achter de winkeltjes langs ging echter nog niet want daar lag nog het een en ander aan bouwmaterialen die nog opgeruimd moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wubbo »

Het viel me al eerder op dat die open was, maar dat zou ook zomaar gistermiddag kunnen zijn geweest.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Zou ook handiger zijn als de rommel boven de passage tussen spoor 11 en 9 wordt opgeruimd. Heb ik in de ochtend een rustiger looproute naar spoor 8.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OVinspecteur »

Worden de dranghekken tussen de busperrons C en D nog een keer vervangen door iets definitiefs of blijven ze daar tot in de eeuwigheid staan? :?:
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Michael »

Volgens mij worden er uiteindelijk nog vaste hekken geplaatst om te voorkomen dat reizigers de weg over gaan steken om op het andere perron te komen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door dnmw2705 »

Michael schreef:om te voorkomen dat reizigers de weg over gaan steken om op het andere perron te komen.
Ik snap stukje veiligheid, maar ik vind het zo kut ingedeeld. Zorg dat er in het midden een zebrapad komt oid. Als je nu je aansluiting wilt halen, is dat zowat onmogelijk. Ook door het feit dat U-OV moeite heeft met op tijd komen de laatste tijd!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Michael »

Een zebrapad is naar mijn mening niet echt handig gezien de vele bussen die daar komen. Komt de veiligheid ook niet echt ten goede. Op het oude busstation lag ook een zebrapad. Heb het daar toch wel een aantal keer bijna fout zien gaan.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door dnmw2705 »

Persoonlijk ben ik van mening dat het busstation ook niet handig gebouwd is in de lengte. In de breedte was het, net als centrumzijde misschien toch handiger geweest en overzichtelijker.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door dylanwild94 »

In breedte heb je dan het probleem van een zebrapad die je aan moet leggen. Iets waar de gemeente Utrecht vanaf wilde en aan de centrumzijde ook te gevaarlijk Was gebleken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tom523 »

Als gebruiker van het nieuwe station is het elke morgen wel lachen geblazen als ik op de 63 naar Vianen sta te wachten. In het buffervak naast het spoor mogen tussen volgens mij 07.00 en 12.00 alleen dubbelgeledes staan voor lijn 12.

Dat sommige chauffeurs blijkbaar erg koppig zijn of blind, blijkt maar weer. Regelmatig zie ik een gewone lijnbus van zowel Arriva, Syntus als U-OV parkeren en dan is het wachten. Vaak komt de perronopzichter naar de bus toe om de chauffeur weg te jagen, soms komt er een lijn 12 toeterend achter staan. Een enkele keer is de bus verlaten en is de chauffeur een bakkie halen, heb ook een keer een U-OV`er een Arriva bus zien wegzetten naar achteren :lol:
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Chrysa »

Tom523 schreef: heb ook een keer een U-OV`er een Arriva bus zien wegzetten naar achteren :lol:
En dat kan gewoon? Zit daar geen slot op ofzo?
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tom523 »

Veel bussen gaan met een bepaalde knop aan de voorzijde of zijkant open. En aangezien Arriva, net zoals U-OV, rijdt met Amba`s, is dat makkelijk gedaan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 20 mar 2017, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Lijnbussen hebben bij mijn weten nooit een contactslot, en zoals hierboven al gezegd is het openen van de deuren ook niet heel moeilijk (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Hainje »

De Scania's die in Waterland voor EBS reden of nog rijden hebben wél een contactslot.
🍉
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tom523 »

Persoonlijk vind ik het wel raar dat de meeste bussen gaan contactslot hebben. Heb toch wel eens het bericht gekregen dat een chauffeur in de winter de bus op de buffer had gezet, een bakkie troost ging halen, en terugkwam om vervolgens een passagier in de bus te vinden. Die mocht overigens wel mee met de geeljassen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Wat heeft het vinden van een passagier in de bus precies te maken met het contactslot? (dus om de motor te starten)
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Tom523 »

Hoor mij dan...

Bedoel het knopje om de deur open te doen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten