Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

Eerste hsl–trein verwacht op 7 september
Geplaatst op: woensdag 1 juli 2009 om 22:50
Laatst bijgewerkt: woensdag 1 juli 2009 om 22:50

DEN HAAG (ANP) – De eerste rechtstreekse treinen op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam gaan, als de laatste testen goed verlopen, op 7 september rijden.
Verkeersminister Eurlings maakte de datum woensdag in de Tweede Kamer bekend.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

Waar kunnen we kaartjes boeken? En wat is de GtbV-norm voor ELK half uur dat die trein te laat rijdt? :mrgreen:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

En gaat deze trein dan ook gelijk doorrijden naar Brussel via Roosendaal of wordt dit een zielige uurlijkse pendel?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

't wordt elk uur Rotterdam C. - Schiphol - Amsterdam C. van 6.00 tot 23.30 uur en dan ook nog alleen van maandag t/m vrijdag. Zie tabel 1 in het Hispeed-deel van het spoorboekje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Suus »

Ik ga geen spoorboekje kopen als een kwart van de tijden al nutteloos is binnen 3 maanden. Ik ben waarschijnlijk niet de enige die om die of een andere reden het spoorboekje niet koopt, dus je kan er naar mijn idee niet zomaar naar verwijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

Nou, voor wie geen zin heeft het op te zoeken...

Richting Rotterdam:

Code: Selecteer alles

                      HST1014
Amsterdam Centraal      6.45
Schiphol            A   7.00
Schiphol                7.02
Rotterdam Centraal  A   7.28
Verder elk uur t/m HST1078 V 22.45 uur.

Richting Amsterdam:

Code: Selecteer alles

                      HST1005
Rotterdam Centraal      6.02
Schiphol            A   6.26
Schiphol                6.28
Amsterdam Centraal  A   6.41
Verder elk uur t/m HST1069 V 22.02 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

Op zich ben ik hier al blij mee, weer wat sneller bij vrienden in Rotterdam op deze manier. Binnen het uur van deur-tot-deur :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door IC3 »

Hmm, ik vraag me af of er wel vraag naar is, zo'n verbinding die een kwartier sneller is dan de reguliere intercity naar Brussel op het traject Rotterdam<->Amsterdam met enkel een stop op Schiphol. Misschien had ik het ergens anders kunnen lezen (maar dat heb ik dan niet gezien): is het zo dat voor deze trein een toeslag moet worden betaald? Zonder toeslag wordt het vast wél een succes...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Vinny »

Nou de prijzen liggen meer dan dubbel zo hoog als het reguliere NS tarief... :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

Rotterdam-Schiphol dus in 24 minuten :D De reistijd Rotterdam-Schiphol wordt dus gewoon even lang/kort als Rotterdam-Den Haag C. En naar Schiphol gaan er zeker nog wat minuutjes vanaf als die Italiaanse snelheidsmonsters in bedrijf komen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

Mja, zover ik weet moet er voor deze trein een toeslag betaald worden. Hij sluit wel mooi op de s2100 aan trouwens, terwijl ik toch ooit ergens gelezen meen te hebben dat dat in één richting niet het geval zou zijn.

Edit: hmm, ik zie 't nu in tabel 9 van het spoorboekje. Daar staan de t2114 en t2118 in als treinen die aansluiting op de HSL bieden. Dat zijn dus de spitstreinen uit Vlissingen, daarna sluit 'ie aan op de s2100-en die in Dordrecht starten. Eigenlijk rijdt 'ie dus op het verkeerde halfuur naar Amsterdam waar men kennelijk liever in 4 (of 64?) minuten keert dan in 34 minuten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

JWM schreef: En naar Schiphol gaan er zeker nog wat minuutjes vanaf als die Italiaanse snelheidsmonsters in bedrijf komen?
Deze reistijdbekorting wordt inderdaad voornamelijk veroorzaakt door het kortere traject. Doen we er gedeeltelijk Tempo 250 bij op en we komen alweer wat dichter bij Rotterdam te liggen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Karl »

Vergeet die dienstregeling maar, bij Roelofarendsveenmoet er straks langzamer gereden worden. :neg:

Ik ben benieuwd naar de prijzen, zijn die ergens al bekend?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik ga geen spoorboekje kopen als een kwart van de tijden al nutteloos is binnen 3 maanden. Ik ben waarschijnlijk niet de enige die om die of een andere reden het spoorboekje niet koopt, dus je kan er naar mijn idee niet zomaar naar verwijzen.
Jankerd :x
Laatst gewijzigd door Fles op wo 01 jul 2009, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Vergeet die dienstregeling maar, bij Roelofarendsveenmoet er straks langzamer gereden worden. :neg:

Ik ben benieuwd naar de prijzen, zijn die ergens al bekend?
Nimby's. Het land STIKT ervan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:
Karl schreef:Vergeet die dienstregeling maar, bij Roelofarendsveenmoet er straks langzamer gereden worden. :neg:

Ik ben benieuwd naar de prijzen, zijn die ergens al bekend?
Nimby's. Het land STIKT ervan.
Wat een kutvolk zeg :lol: Net als mensen die in Badhoevedorp gaan wonen en dan gaan janken dat de vliegtuigen stil m,oeten zijn :') Wie nog steeds de illusie heeft dat het groene hart NIET binnen 30 jaar dichtgebouwd gaat worden, is toe aan een reality slap. En wat een mooie taak is dat voor de HSL :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

'tis vooral bijzonder dat ze daar geluidsoverlast ondervinden van treinen die nog niet rijden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Wat een kutvolk zeg :lol: Net als mensen die in Badhoevedorp gaan wonen en dan gaan janken dat de vliegtuigen stil m,oeten zijn :') Wie nog steeds de illusie heeft dat het groene hart NIET binnen 30 jaar dichtgebouwd gaat worden, is toe aan een reality slap. En wat een mooie taak is dat voor de HSL :pos:
De HSL moest zonodig via een tunnel onder een stel koeien door worden geleid. En waar een tunnel hard nodig is, maar voor wat extra kosten zorgt (Asd) moet men dan maar met veel minder genoegen nemen: een tramnetwerk wat dateert uit begin 20e eeuw. :lol:
Ja we bouwen alles vol met lelijkheid, maar gaan enkel zeuren over het lawaai van de broodnodige zaken. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

En het lijkt ook gewoon alsof we bouwen om te klagen. Waarom huizen bijbouwen onder de rook van Shl als daar toch alleen maar klachten van komen. Breek het zooitje dan af en geef het terug aan de natuur. Klaagcultuur.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

We bouwen huizen bij Schiphol omdat Schiphol erg veel werkgelegenheid geeft en die mensen wonen dan lekker dicht bij hun werk wonen. De klagers zijn vaak mensen vanaf een jaar of 55 die tijd genoeg hebben om elk vliegtuig dat ietwat teveel geluid zou kunnen maken te noteren en daarover te klagen. Vergeet niet dat het gros van duizenden klachten maar van een handjevol klagers komt
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

In Zuid Amstelveen bouwen en een strook thv de Buitenveldertbaan vrijhouden had niemand verder van Shl verwijderd. In Zwanenburg wonen biedt weinig voordelen t.o.v. een ander dorp rond Shl waar geen vliegtuigjes overkomen. Wat moet er dan nog dáár gebouwd worden als daar alternatieven voor zijn? Om nog maar te zwijgen over verder weg gelegen alternatieven waar met goed OV of misschien dan toch maar een snelweg ook snel op Shl gekomen kan worden?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:En het lijkt ook gewoon alsof we bouwen om te klagen. Waarom huizen bijbouwen onder de rook van Shl als daar toch alleen maar klachten van komen. Breek het zooitje dan af en geef het terug aan de natuur. Klaagcultuur.
ja inderdaad. Al dat paupervolk in Nieuw-Vennep en Hoofddorp. Deporteren! De Flevo moet ook bevolkt worden! Duur verdiend op het Wassende Water. En nu je neus er voor ophalen? Ik dacht het niet!

Haarlemmermeer opschonen, iedereen eruit, Schiphol lekker een 7e, 8e en 9e baan, De MOTOR van onze economie :pos:

En al klinkt het niet realistisch, het zou wel serieus een boel schelen :!:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

Schiphol had het huidige aantal banen niet eens nodig gehad als het niet aan die paupers had gelegen. Kijk naar Heathrow, gaat met 2 banen af en niemand klaagt. Een Polderbaan en 2e Polderbaan is enkel nodig om Zwanenburg te ontzien. Waar zijn we dán mee bezig vraag IK me dan af. Juist ja, met Nimby'en en polderachtig de lasten verdelen over een groter gebied. En juist hierdoor krijg je een golf van klachten op een moment dat een baan in gebruik genomen wordt VANWEGE geluidsnormen: men gaat van een stille dag naar een paar uur vol vliegtuiglawaai. Beter dan de hele dag vol lawaai doorgebracht, dan hoor je het niet meer, en klaagt er niemand.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ruben »

En dat is net als met die ene goederentrein door de Achterhoek, opeens hoor je voor 2 minuten iets anders dan geloei van koeien. Zie het als vermaak, maar nee, via Dv dat kreng.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Suus »

Ik weet nu niet wat erger is: Klagen over de klagers, of de klagers over bijvoorbeeld geluidsoverlast. Het is de klaagcultuur in het geheel, zou het niet fijn zijn als we gewoon met zijn allen eens wat meer nadruk zouden leggen op de positieve punten in het leven, dat lijken we met zijn allen te vergeten. Daar zou eens wat mee gedaan moeten worden, niet met het "opruimen" van mensen die een probleem maken van sommige situaties.

En ja, ik klaag ook wel eens (bijvoorbeeld in bovenstaande alinea of een aantal berichten terug, of in het topic over station Science Park), maar over het algemeen ben ik snel tevreden.

Reiziger Ddrs, bedankt voor de tijden, maakt het meteen duidelijk waar we het nu over hebben :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten