Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

NS-Reiziger schreef:Schiphol had het huidige aantal banen niet eens nodig gehad als het niet aan die paupers had gelegen. Kijk naar Heathrow, gaat met 2 banen af en niemand klaagt. Een Polderbaan en 2e Polderbaan is enkel nodig om Zwanenburg te ontzien. Waar zijn we dán mee bezig vraag IK me dan af. Juist ja, met Nimby'en en polderachtig de lasten verdelen over een groter gebied. En juist hierdoor krijg je een golf van klachten op een moment dat een baan in gebruik genomen wordt VANWEGE geluidsnormen: men gaat van een stille dag naar een paar uur vol vliegtuiglawaai. Beter dan de hele dag vol lawaai doorgebracht, dan hoor je het niet meer, en klaagt er niemand.
Rond Heathrow klagen wel degelijk heel veel mensen over geluidsoverlast. De huidige 2 banen hebben op dit moment absoluut niet genoeg capaciteit om al het vliegverkeer te verwerken. Daarnaast speelt mee dat op Schiphol bepaalde banen niet voor 100% beschikbaar zijn door wind en andere weersinvloeden.

Neemt niet weg dat er smerige spelletjes rond Schiphol worden gespeeld. Zembla heeft daar een aantal weken terug een interessante aflevering over gemaakt die via uitzending gemist is terug te kijken
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Suus »

Cerfontaine was gewoon een manager die alleen maar dacht aan zichzelf en aan zoveel mogelijk geld aftroggelen, op dat punt gaat het daar niet helemaal net. Maar of de situatie nu ook zo is zoals in het verslag wordt voorgeschoteld vraag ik mij ook af. Het zal er wel op neerkomen dat aan beide kanten het verhaal wordt opgedikt. Zembla staat bij mij ook niet bekend om hun neutrale, evenwichtige verslaggeving overigens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Chauf21 »

Voor wie geïnteresseerd is in de tarieven heb ik onlangs een link naar een bestandje geplaatst op de wiki: http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf. Je kan kaartjes alleen voor het HSL-traject kopen, maar ook toeslagkaartjes voor 'normale kaartjes'. Voor een standaard 2e klasse kaartje is de toeslag 2~7,30 euro per enkele reis. In de eerste vier weken van de ingebruikname zullen introductietoeslagen (1~2 euro) gelden. Tarieven voor retourritten of 1e-klasplaatsen zijn grofweg 2x zo hoog. Ook komen er discounttarieven, maar waar, wanneer en hoe weet ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Daniel »

Ik hoor net in het nieuws op de radio dat de exploitatie van de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam daadwerkelijk op 7 september van start gaat! Werd tijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

HSL vanaf 7 september in gebruik

Bericht door Daniel »

HSL vanaf 7 september in gebruik
Geplaatst op: donderdag 9 juli 2009 om 20:22
Laatst bijgewerkt: donderdag 9 juli 2009 om 20:22

UTRECHT - Het is definitief, vanaf maandag 7 september gaan er treinen rijden over de hogesnelheidslijn. Dat maakte NS Hispeed donderdag bekend.
Alle betrokkenen, NS Hispeed, spoorbeheerder ProRail en het ministerie van Verkeer hebben het groene licht gegeven. De treinen gaan rijden tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam met een snelheid van 160 kilometer per uur.
De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

Er komt dus eindelijk licht aan het einde van de (koeien)tunnel. Zelfs de Thalys gaat er vanaf december dus gebruik van maken. Wat is eigenlijk de prognose voor Rotterdam - Antwerpen? Of zijn daar nog veel grotere problemen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Wubbo »

Voorzichtige voorspelling, gebaseerd op eigen logica: ongeveer een jaar later, als ze klaar zijn met testrijden van de Fyra.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

Je bedoelt "op zijn vroegst" een jaar later :idea:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door playertwo »

Antwerpen - Brecht is al open, en daar rijdt al een trein, dus dat zal dan niet heel lang hoeven te druen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door JWM »

Was er niet een verschil tussen de systemen op het Nederlandse en het Vlaamse deel waar problemen mee zijn? Of is dat inmiddels opgelost?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Fles »

playertwo schreef:Antwerpen - Brecht is al open, en daar rijdt al een trein, dus dat zal dan niet heel lang hoeven te druen.
Nee maar goed, de vraag is natuurlijk: Is de Fyra na een jaar klaar met testen? :?: Of komt er ineens nog zoveel gedonder boven water dat dat eerst opgelost moet worden, waarna opnieuw een testperiode van een jaar ingaat? Het zou maar zo kunnen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Suus »

Heeft iemand al een idee wanneer de reservering voor de eerste binnenlandse treinen open gaat? Mijn vader en ik hebben ons zinnen gezet op een ritje op de eerste paar dagen als het kan, en ik vermoed dat wij niet de enige zullen zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eerste hsl–trein verwacht op 7 september

Bericht door Ardan »

Volgens de LowSpeed-site start de kaartverkoop op 24 augustus. Noteert het in uw agenda!
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten