Is Sittard-Heerlen-Maastricht dan niet veel logischer? Daar moeten die treinen toch al regelmatig heen.Daniel schreef:Lijkt me onlogisch, daar doen ze niks met diesel. Wel worden wegens eenzijdige slijtage de stellen op kleine concessies zo af en toe gedriehoekt zodat ze andersom staan. En daarvoor is Nijmegen - Tilburg - Venlo een mooie optie.
Korte vragen
Re: Korte vragen
Re: Korte vragen
Wat moeten die stellen daar dan?
Re: Korte vragen
Die worden toch in Maastricht onderhouden?
Re: Korte vragen
Nee, in Blerick.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zie geen bussen van Syntus op Ov zoeker, weet iemand waarom?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Komt geen data binnen sinds vanochtend, heb het aangegeven, zal naar gekeken worden.
Re: Korte vragen
Het heeft even gewerkt, in ieder geval tussen 9 en 10...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Daarna was het de rest van de dag niet. Vanochtend weer wel.
EDIT:
Nog erg onregelmatig vandaag...
EDIT:
Nog erg onregelmatig vandaag...
Re: Korte vragen
Die dipjes in de middag verklaren wel waarom ik in Amersfoort op verschillende DRISsen de ene keer wel iets actueel zal, en een kwartier later weer "tijd bij benadeeing".
Kunt ook mooi zien hoe laat iemand op kantoor vanochtend begon om de boel weer aan te zetten
Kunt ook mooi zien hoe laat iemand op kantoor vanochtend begon om de boel weer aan te zetten
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bij een leverancier naar verluid...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Probleempje bij 9292 weer?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nope, die deze keer weer niet (en zit er officieus niet meer tussen).
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Was op zoek naar de acceleratie van de diverse materieeltypes.
Op Somda kwam ik onderstaande info tegen uit 2010, maar daar valt wel wat op af te dingen.
Het lijkt mij dat bijvoorbeeld dat SLT sneller optrekt dan daar staat (kijk maar eens op de cabine filmpjes op Youtube).
Weet iemand meer?
Op Somda kwam ik onderstaande info tegen uit 2010, maar daar valt wel wat op af te dingen.
Het lijkt mij dat bijvoorbeeld dat SLT sneller optrekt dan daar staat (kijk maar eens op de cabine filmpjes op Youtube).
Weet iemand meer?
Tot 100km/h:
DD-AR met loc: 31 sec
DD-AR met mDDM: 43 sec
SGMm-III: 44 sec
Plan V/T (zonder turbo): 52 sec
SLT: 59 sec
ICM-III: 68 sec
VIRM-VI: 82 sec
DM '90: 125 sec
Re: Korte vragen
Ik geloof dat dit voornamelijk waarden uit de plansystemen zijn. Daarin staan de treinen veel trager dan ze daadwerkelijk zijn.
Re: Korte vragen
Heeft iemand wellicht al een idee wat de werkzaamheden tussen Rotterdam/Den Haag - Utrecht in gaan houden van 22 t/m 25 april? Die maandag en dinsdag gaan mij voor flinke hinder betekenen. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Aangezien Gouda-Alphen a/d Rijn in die periode ook niet rijdt, vermoed ik dat het iets rondom Gouda is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Inderdaad, zie ProRail / Gouda- Rotterdam/Alphen a/d Rijn (22 t/m 25 april)
Tussen Gouda en Den Haag en tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vernieuwen we een deel van de bovenleiding.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Klopt het nou dat de laatste sprinter op de Hoekse lijn om 00:56 in Hoek van holland Haven vertrekt, terwijl de laatste trein vanuit rotterdam daar pas om 1:02 aankomt? wat gaan ze nog met die laatste trein doen daar dan?
Re: Korte vragen
Leeg mat?
Re: Korte vragen
Jammer, als ze toch terug naar Schiedam moeten.
Korte vragen
Waarschijnlijk is in de concessie afgesproken dat de laatste trein op het beginpunt na 00:30 moet vertrekken, dan is het waarschijnlijk goedkoper om die laatste trein na aankomst leeg weg te laten rijden in plaats van dan nog met reizigers, zeker omdat je bij een vertrek om 1:26 al snel tegen nachtgaten zult aanlopen, die je bij een lege rit waarschijnlijk nog net kan vermijden (zeker als het nachtgat om 1:30 in gaat)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Wie weet welke ritten van de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] met I6/I10 gereden worden aanstaande zondag?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Was het inleggen van een Intercity Hoek van Holland>Rotterdam (stopt niet op tussengelegen stations) met vertrek 1:09 geen optie? Reizigers moeten dan plaatsnemen in de eerste bak. Die trein moet je toch rijden, kun je net zo goed die enkele reizigers meenemen.Suus schreef:Waarschijnlijk is in de concessie afgesproken dat de laatste trein op het beginpunt na 00:30 moet vertrekken, dan is het waarschijnlijk goedkoper om die laatste trein na aankomst leeg weg te laten rijden in plaats van dan nog met reizigers, zeker omdat je bij een vertrek om 1:26 al snel tegen nachtgaten zult aanlopen, die je bij een lege rit waarschijnlijk nog net kan vermijden (zeker als het nachtgat om 1:30 in gaat)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
De vraag om die retourrit open te stellen voor reizigers is ook bij het NS-forum gedropt. Wellicht gaat het alsnog gebeuren, maar pin niemand erop vast
Re: Korte vragen
Voor die ene dag? Ik denk het niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten