Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Vergeet dat winkels spekken, de keer dat ik zo vroeg op Shl was, waren alle winkeltjes en zelfs de eethokjes achter de douane potdicht. Man wat hebben we ons verveeld. Hoop dat dit inmiddels verbeterd is?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door JeePee »

Geen idee, ik heb me de laatste keer dat ik in de nacht vloog gewoon op een stoel in slaap laten sukkelen. Verder vlieg ik eigenlijk alleen maar overdag.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door deadlock »

De Starbucksen zijn gewoon open hoor :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Geert »

Ach, mijn baas vliegt tegenwoordig regelmatig (buitenlandse vriendin) en die checkt tegenwoordig ongeveer 15 tot 30 minuten van tevoren in. Recordtijd was 5 minuten van tevoren, maar dat werd hem zelfs te gortig :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

deadlock schreef:De Starbucksen zijn gewoon open hoor :o
Die heb je tegenwoordig natuurlijk ja. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Mikos »

JeePee schreef:3 uuur van tevoren inchecken is echt onzin. 1,5 uur van tevoren is meer dan zat. Volgens mij willen ze alleen maar de winkels spekken. Midden in de nacht is het echt niet dermate druk dat je uren van tevoren aanwezig hoeft te zijn is mijn ervaring.
Nog nooit 's nachts met Transavia gevlogen, dus. :mrgreen:
@Daantje: Zorg er maar voor dat je er voor 0200 uur al bent, dan mag je al redelijk achteraan aansluiten in de rij. Geloof mij: Vanaf 02.30 uur wordt het on-me-te-lijk druk 's zomers. En vroeg inchecken is niet om winkelinkomsten te spekken, maar om ervoor te zorgen dat je uberhaupt mee kunt met je vlucht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Maar wat wil je nu stellen dan? We hebben deze berichtuitwisseling hier eerder gedaan, maar betekent dat dat er vanaf 2 uur ofzo een dusdanig lange rij is, dat er Efteling-praktijken ontstaan waardoor er een bordje naastgezet kan worden met "vanaf hier 2 uur wachttijd"? Dán snap ik de opmerking dat je anders niet meer met je vlucht mee kan, maar anders: voor elke vlucht moet er toch een minimale capaciteit zijn om in zeg 2 uur tijd alle passagiers in te kunnen checken? Daarbij komt dat de rijen voor sluiten van die balies altijd wel weg zijn, dacht ik zo. Als het is om een spreiding van passagiers af te dwingen, welke logisch is, dan hoeft toch niet iedereen 3 uur vantevoren er te zijn: dat zorgt juist voor geen spreiding. Hoe is het wat dat betreft bij transavia.com met balies geregeld, meerdere vluchten per balie ofzo? Daar krijg je dan de problemen van meerdere vluchten achter elkaar, waardoor je het als passagier niet kan permitteren om redelijk laat te komen; je staat dan achter alle passagiers die met een vlucht naar bestemming B gaan die 1 uur later vertrekken bij wijze van, terwijl jij met vlucht A mee had gewild. Dat zal vast grondpersoneel uitsparen zo'n combo, maar daardoor moet je dus 3 uur vantevoren er zijn, mijns inziens een nadeel van transavia.com dan.

@ Daantje: niet dat het wachttijden bespaard, je moet tenslotte voor je baggage nog in de rij, maar je kan online vanaf 24 uur voor vertrek al inchecken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Mikos »

NS-Reiziger schreef:Maar wat wil je nu stellen dan? We hebben deze berichtuitwisseling hier eerder gedaan, maar betekent dat dat er vanaf 2 uur ofzo een dusdanig lange rij is, dat er Efteling-praktijken ontstaan waardoor er een bordje naastgezet kan worden met "vanaf hier 2 uur wachttijd"? Dán snap ik de opmerking dat je anders niet meer met je vlucht mee kan
Ja, dat wil ik stellen, ja. :|
Hoe is het wat dat betreft bij transavia.com met balies geregeld, meerdere vluchten per balie ofzo? Daar krijg je dan de problemen van meerdere vluchten achter elkaar, waardoor je het als passagier niet kan permitteren om redelijk laat te komen; je staat dan achter alle passagiers die met een vlucht naar bestemming B gaan die 1 uur later vertrekken bij wijze van, terwijl jij met vlucht A mee had gewild. Dat zal vast grondpersoneel uitsparen zo'n combo, maar daardoor moet je dus 3 uur vantevoren er zijn, mijns inziens een nadeel van transavia.com dan.
Ja, meerdere vluchten (lees: alle ochtendvluchten) zijn per balie in te checken. De grootste onderverdeling die gemaakt wordt, is of je al bent ingecheckt (balierij 17) of niet (rij 18, 19, afhankelijk van seizoen en drukte rij 20). Dan worden de vluchten tussen 4 uur en 5 vertrek tot ongeveer 5.30 uur bij rij 20 onderverdeeld, die tussen 5.30 en 7 uur bij rij 18 en 19.
Stel je voor dat we per vlucht een balie opengooien, dan krijg je dus bij de ene balie een enorme rij (er komen drie groepen van meer dan 5 man tegelijkertijd opdagen) en bij de ander geen (passagiers komen af en toe eens binnendruppelen). Dan kun je niet gaan schuiven met reizigers; ze snappen er op gegeven moment helemaal niks meer van.

Vandaar mijn mening (nog altijd): Die nachttrein uit Enschede is een leuk initiatief, maar voor bijvoorbeeld de reizigers met Transavia compleet waardeloos: Je staat totaal achteraan in de rij om half drie. En dat geldt niet alleen voor Transavia, overigens, ook bij o.a. ArkeFly kan het een grote drukte wezen 's nachts.

Het online inchecken is geheel afhankelijk van je touroperator, of die toestaat dat je online incheckt of niet. Klinkt raar, maar er zijn er genoeg die het niet toestaan. Daantje komt, als ze wel in kan checken, in aanmerking voor rij 17. :)

Met EDIT vanwege het laatste: Transavia heeft op deze wijze een volledige bezetting van de beschikbare incheckbalies. Meer personeel kan er simpelweg niet achter de balie zitten; alle posities zijn tijdens het hoogseizoen 's nachts bezet. Als er nog meer balies bijgehuurd zouden moeten worden (even afgezien van of dat uberhaupt wel mogelijk is), komt dat in het kostenplaatje weer terug. Gevolg: Duurdere tickets. Da's het 'nadeel' van vliegen op een vroeg uur; dan gaan alle vluchten het liefst tegelijkertijd eruit. :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Waarom staan mensen bij nacht en ontij op om een ochtendvlucht te nemen? Als avondmens prefereer ik vluchten die later op de dag of zelfs 's avonds vliegen. Dan zijn er ook rijen, maar bovenstaande chaotische taferelen heb ik dan nog nooit meegemaakt. Sterker nog, ik ben wel eens even voor middernacht aangekomen op Schiphol. Wat een heerlijke serene rust zeg! Ik kon gelijk mijn baggage halen, en ik haalde net de laatste reguliere IC naar Amsterdam. :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Geert »

Dat is 's avonds aankomen, niet 's avonds vertrekken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Vinny »

Mwah, aangezien alles in Europa op zo'n 2 / 3 uur vliegen ligt, ook 's avonds vertrekken :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Ruben »

Je hebt nooit wat te zeggen over vluchttijden als dit onderdeel is van een pakketreis. Daarnaast is het juist bij dat soort pakketreizen heel gunstig 's ochtends te vertrekken omdat de reisdag telt als de eerste dag.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Caspar »

Maar aan de andere kant, als ik al om 2 uur snachts al op pad ben, dan heb ik ook niet zo veel meer aan die eerste dag. Dan ben je alleen maar moe en suf als je aangekomen bent op je lokatie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Stedendriehoek Deventer, Zutphen en Apeldoorn-topic

Bericht door Jurjen »

En daarom boek ik m'n reisjes altijd gewoon zelf. ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten