Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dan zou ik de Bloemstraat -> Boterdiep -> Kolendrift pakken
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Past dat uberhaupt in een omloop?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als ik dit zo lees http://www.dvhn.nl/groningen/NS-dupeert ... 24849.html voorlopig maar geen "Kruidvat" kaartjes meer in het weekeinde op het traject van / naar Groningen.
En voor de treinspotters tel eens hoeveel passagiers er in een trein zitten zo rond 11:00 uur s'ochtends of rond 14:00 uur in de middag als je bij bijvoorbeeld station Europapark gaat staan. Maar goed de trieste aantallen die dan in de trein zitten die halen natuurlijk niet de krant...
En voor de treinspotters tel eens hoeveel passagiers er in een trein zitten zo rond 11:00 uur s'ochtends of rond 14:00 uur in de middag als je bij bijvoorbeeld station Europapark gaat staan. Maar goed de trieste aantallen die dan in de trein zitten die halen natuurlijk niet de krant...
hej*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Eh sorry; reizigers bepalen zelf wanneer ze gaan reizen. Waarom denk je dat ik met de eerste trein vertrek en met de laatste trein weer in Groningen aankom. Mensen die in Assen instappen. Ik wens ze altijd veel succes met het vinden van een zitplaats.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Treinstellen uit de Randstad halen? Als die er al zijn dan worden ze in ieder geval in het weekend niet ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In Heerlen staan er nog altijd vier ICM's (4212, 4034, 4024 en 4061) te niksen... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Stuur maar naar Leeuwarden en Groningen..
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is er geen ruimte meer voor "voortreinen"? Die werden in het verleden wel op vrijdag en zondag ingezet tussen Groningen en Zwolle. Voordeel is dat je daarvoor niet zo beperkt bent in de keuze van het materieel.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is helemaal niet nodig, zeker op zondag staan er door het hele land hordes ICM te niksen, en de hele week door staan er een hoop stellen in Limburg (en Hlm?) te niksen.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En een tekort aan bevoegde machinisten kan ook niet als argument worden aangedragen want het gaat slechts om versterking...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Icm7 is vaak al genoeg en daar is net zoveel personeel voor nodig als voor icm3.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De reservebus 3458 dook vandaag op lijn 1 op.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een automobilist moest vanmorgen maar weer eens zijn/haar auto op het spoor neerzetten tussen Hoogeveen en Meppel. Foto van DvhN.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Goeiendagschotel, de bestuurder mag van geluk spreken dat deze zelfstandig uit het wrak heeft kunnen stappen.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik vind wel dat er de laatste tijd wel veel aanrijdingen zijn op het NS-traject vanaf Groningen naar het zuiden.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik vind dat de inzet van het materieel de vraag moet volgen. Er is allang bekend uit eerdere acties welke treinen drukker worden van deze acties, maar de inzet wordt er niet op aangepast.geert4OV schreef:Als ik dit zo lees http://www.dvhn.nl/groningen/NS-dupeert ... 24849.html voorlopig maar geen "Kruidvat" kaartjes meer in het weekeinde op het traject van / naar Groningen.
En voor de treinspotters tel eens hoeveel passagiers er in een trein zitten zo rond 11:00 uur s'ochtends of rond 14:00 uur in de middag als je bij bijvoorbeeld station Europapark gaat staan. Maar goed de trieste aantallen die dan in de trein zitten die halen natuurlijk niet de krant...
Vanuit de periferie zullen de treinen in de ochtend naar de Randstad drukker zijn. De treinen rijden echter dan op minimale lengte, omdat dat voor NS voordeliger is. Zo kun je ook donder erop zeggen dat de treinen in de zondagavond drukker zijn, maar dan wordt er regelmatig ICM3 uit Zwolle gestuurd. Kun je niet mee, pak je maar de volgende trein. Zet dan langer materieel in, zodat iedereen mee kan. Het beeld van de NS kan wellicht dan ook verbeteren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vrijdag middag heb ik iets leuks gezien bij P+R hoogkerk.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 09:38
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vrijdag reed de capacity L al door leek heen, niet als instructie maar gewoon als lijn 3
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
vandaag weer naar school. Ik ben benieuwd hoe snel de routes zijn van 133 39 139 vanwege dat Grootegast en Doezem zijn gedempt.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat zijn twee plassen, waardoor nu een mooi stuk asfalt is gelegd?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bij Arriva Touring aan de Bornholmstraat staan meerde Qbuzz-bussen. Onder meer de Ebusco. Geen flauw idee wat daar de reden van is. De Peizerweg is toch niet te klein lijkt me?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er heeft gisteren een blauwe C2 tegen de spelersbus van De Graafschap aan gezeten, forse schade aan beide bussen:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176623/Sc ... ng-in-Stad
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176623/Sc ... ng-in-Stad
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee, dit is ook de werkplaats van Wensink die de bussen onderhoud en af en toe ze een nieuw stickertje geeft.Kevster schreef:Bij Arriva Touring aan de Bornholmstraat staan meerde Qbuzz-bussen. Onder meer de Ebusco. Geen flauw idee wat daar de reden van is. De Peizerweg is toch niet te klein lijkt me?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zou wel logisch zijn, hoorde namelijk dat de Ebusco defect was en laatst zelfs afgesleept is
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Waarom er dan weer bij verteld moet worden dat het om een spelersbus gaat snap ik niet helemaal... Misschien zat mijn buurman wel in de stadsbus, maar daar lees ik niets over. Blijkbaar ben je heel belangrijk als je goed tegen een bal aan kan trappen.Nicketick schreef:Er heeft gisteren een blauwe C2 tegen de spelersbus van De Graafschap aan gezeten, forse schade aan beide bussen:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/176623/Sc ... ng-in-Stad
Oke, dan over die bus: Die touringcar reed achteruit, de C2 reed er achterlangs.
Dan krijg je een touringcar die de beugel van zo'n koffer gebruikt als blikopener.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten