OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Volgens mij wel, een bericht vol non-informatie in elk geval. Ik hoorde er vanmiddag ook nog ergens eentje met een wel heel apart advies maar het schiet me even niet meer te binnen wat dat nu was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Later op de middag hoorde ik ook een bandje dat de IC's naar Den Haag Centraal gewijzigde tijden hadden. De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, maar ik zou gewoon slechts één bandje inspreken per traject, heel kort de belangrijkste wijzigingen en dan doorverwijzen naar schermen/app/website.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Momenteel staan op de AV van Amersfoort tot Hilversum ingekorte (1)1600en wegens een wisselstoring, maar bij de storingen staat alleen een wisselstoring bij Eindhoven en niks over Amersfoort - Schiphol. Nieuw dieptepunt in de reisinformatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Met ingang van vandaag rijdt Thalys t9994 naar Lille als vleugeltrein van de gloednieuwe Thalys t9316 naar Parijs, vertrek 7:17 op Amsterdam Centraal.

Gaat echter nog niet helemaal goed met de reisinformatie, in Rotterdam werd alleen een trein naar Parijs getoond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik blijf die inkortingen op TBPs toch een apart verhaal vinden... nu hebben ze het probleem opgelost dat de werkelijke bestemming bij een inkorting tot de eerstvolgende stop helemaal niet meer op de TBP staat, maar dan krijg je dus zoals ik vanmorgen zag dit...

----------------
07:10 Intercity
Schiphol
Rijdt niet verder dan Hilversum / Ends at Hilversum
via Hilversum

i.v.m. wisselstoring
----------------

Of het daarmee nu echt duidelijker is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Momenteel staan op de AV van Amersfoort tot Hilversum ingekorte (1)1600en wegens een wisselstoring, maar bij de storingen staat alleen een wisselstoring bij Eindhoven en niks over Amersfoort - Schiphol. Nieuw dieptepunt in de reisinformatie.
Nee hoor, dat was het niet vermelden van de werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam op de Argos-borden en T7/T14/T21s in Den Haag Centraal vanmorgen.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Inderdaad heel suf dat die werkzaamheden vrijwel nergens te vinden waren... (En waren er écht werkzaamheden?!)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Gisteren werd eerst doorgegeven dat de storing tussen Schiphol en Hilversum was. Even later werd dat uitgebreid tot Leiden naar Lelystad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De 11761 vertrok vandaag zonder enige opgaaf van oorzaak (anders dan kort: het sein staat nog op rood) met +10 uit Utrecht Centraal. Nou was dat nog niet extreem schokkend, maar dat de trein vervolgens wordt ingekort tot Amersfoort (i.p.v. naar Schothorst door te gaan) zonder dat de reizigers in de trein daarover geïnformeerd werden is toch wat slordig.
Er blijft dan wel nooit heel veel zitten, maar je zou maar net tot die paar reizigers behoren die wel verder wilde en vervolgens ongewild terugkeren naar Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Die trein zou uit Amersfoort Schothorst niet op tijd kunnen vertrekken. Ik denk dat de machinist zou moeten rennen om rond 17.34 in Schothorst zou aankomen en uiterlijk om 17.37 weer zou moeten vertrekken. Die mensen naar Schothorst moesten dus nu 15 minuten op de stoptrein naar Zwolle wachten. De Sprinter van 17.11 van Amsterdam Centraal naar Vathorst heeft helemaal niet gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ja dat weet ik ook wel, maar dan nog is het wel handig om dat ook aan de reizigers in de trein te laten weten. Overigens was de trein pas om 17.34 uur op station Amersfoort dus de wachttijd op de Sprinter naar Zwolle was maar 10 minuten en de Sprinter naar Vathorst hadden ze sowieso niet gehaald ook al had 'ie gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Daniel schreef: maar dat de trein vervolgens wordt ingekort tot Amersfoort (i.p.v. naar Schothorst door te gaan) zonder dat de reizigers in de trein daarover geïnformeerd werden is toch wat slordig.
Er blijft dan wel nooit heel veel zitten, maar je zou maar net tot die paar reizigers behoren die wel verder wilde en vervolgens ongewild terugkeren naar Utrecht.
Mijn pa is er toch 90% zeker van dat er een omroep was???
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Er was een omroep ja, maar die was "Amersfoort, station Amersfoort" :P De vermelding dat het de einbestemming was ontbrak echter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Afbeelding

Natuurlijk, dat de trein niet stopt in Beverwijk is een stuk relevanter dan Zaandam...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

De stopt-niet-in-meldingen kijken alleen naar de actuele route van de trein, niet de oorspronkelijke route. Heel onhandig bij omleidingen, het gaat ook vaak mis als er IC's Utrecht-Amsterdam via Hilversum omgeleid worden. Dan krijg je te zien "Stopt niet in Hilversum" (deed-ie toch al niet...), maar geen melding "Stopt niet in Amsterdam Amstel" wat veel nuttiger zou zijn.

Snap niet waarom dit met de recente verbeteringen niet aangepakt is, want dit is echt een verwarrende methode.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Er staat toch wel vermeldt dat de trein in Haarlem, Heiloo en Castricum stopt. En met een wachttijd van 6 minuten kan serie 3000 makkelijk in Beverwijk stoppen zonder vertraagd aan te komen in de kop van Noord Holland.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Voor wat betreft de stop in Haarlem, die is onlogisch. Dit omdat er vanuit Utrecht planmatig geen treinen in Haarlem stoppen.
De andere 2 stops uit jouw citaat is niks mis mee. Dat zijn stops die op de reguliere route liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Twee van de vier nutteloze mededelingen zijn weg: "Stopt ook in Heiloo" en 'Stopt vanaf Alkmaar op tussengelegen stations", maar de rest van de non-informatie op dit bord is helaas niet aangepast met de software update, het staan alleen ergens anders.

Dat er bij omleidingen in Haarlem wordt gestopt is nieuw dit jaar (nu 2e keer dat er wordt omgereden dit jaar), vorig jaar werd in Haarlem nog doorgereden, wat eigenlijk nergens op sloeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

"Stopt ook in Heiloo" wordt nog steeds meegegeven als melding, maar is op de foto waarschijnlijk niet te zien. "Stopt vanaf Alkmaar..." niet, maar die zal weggevallen zijn omdat de omreis tijd kost en er een tijdlimiet op zit (waardoor in Utrecht niet zichtbaar).

In Amsterdam Centraal krijg je nog vrolijk alle drie de 'reistips' ("Stopt niet in Beverwijk", "Stopt ook in Heiloo", "Stopt vanaf Alkmaar op alle stations").
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Geert schreef:"Stopt ook in Heiloo", "Stopt vanaf Alkmaar op alle stations".
Kunnen deze 2 niet samen worden gevoegd tot "Stopt vanaf Castricum op alle stations" ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Dat zou volgens NS-logica alleen gaan als Alkmaar niet meer als IC-station in de boeken zou staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Zou het niet handig zijn om van reizigerslogica uit te gaan in plaats van spoorweglogica?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Neen! :x

Hoe durf je zoiets te zeggen? :o
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Ik snap werkelijk waar niet waarom je stops waar een treinserie altijd al stopt en gewoon bij de tussenstations staat nog eens extra moet benadrukken met een extra regeltje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Het systeem kijkt naar het type station (wel/niet IC) en niet naar andere treinen in dezelfde serie. That's all (en blijkbaar niet waard om aan te passen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten