Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Afgelopen vrijdag heb ik gebruik gemaakt van het ov in IJsselmond. Verrassend goed. Ik ben weer met de 13 maar drachten, 320 naar heerenveen en de 315 naar Emmeloord gegaan.

AfbeeldingConnexxion OV Ijsselmond VDL Citea XLE145 lijn 75 Emmeloord 4317 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Lijn 71 naar Marknesse gegaan. Het is een VDL citea XLE 145. Deze rijdt sowieso beter dan de 12 meter versie ervan. Ik vond alleen de infoschermen van connexxion tegen vallen. Doe mij maar gorba.

AfbeeldingConnexxion OV IJsselmond Iveco Crossway 5505 Lijn 75 Marknesse by Jeroen pijper photography, on Flickr

Voor het eerst in een iveco crossway gereden. Rijdt voor een iveco verrassend goed. Maar heeft te veel kracht, daardoor werd ik zelfs misselijk in de bus. Een al in Steenwijk aangekomen, moest ik opeens naar school. De docent had te laat aanwezig gemeld. Weer zo snel mogelijk naar Groningen om het.

AfbeeldingArriva Volvo 8900 7789 Qliner lijn 314 Drachten by Jeroen pijper photography, on Flickr

En naar huis met een qliner de lijn 314. Het is een Volvo 8900 uit het DAV gebied. Wel leuk om weer in z'n 1 te zitten.

Volgende dag met pa naar Oldenburg geweest. Even een leuke impressie van het stads OV daar.

AfbeeldingVWG Oldenburg Mercedes Benz Citaro O530 CNG 811 lijn 301 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Wel appart dat iedere bus een CNG bus is.

AfbeeldingVWG Oldenburg MAN NL 313 CNG A21 Lion's City 151 Lijn 323 (2) by Jeroen pijper photography, on Flickr

Zozo een nieuwe MAN. Ik zie bijna geen verschil met de oude alleen een chrome strip.

AfbeeldingVWG Oldenburg Mercedes Benz Citaro CNG G O530 505 lijn 304 (2) by Jeroen pijper photography, on Flickr

Wel bekende 304, waar ik ook meestal in ga richting school.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Etienne »

Die foto's uit Oldenburg mogen er wel zijn. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door ArrivaBas »

Een stapje naar links en ook de bus op de achtergrond zat niet met een paal voor zijn front bij de laatste foto. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

AfbeeldingArriva 7541 ex qbuzz Lijn 315 Mercedes Intouro L Groningen by Jeroen pijper photography, on Flickr

valt deze compositie bij jullie in de smaak. Ik heb deze foto afgelopen week genomen tijdens een observatie rondje voor school rondom het stations gebied.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door dylanwild94 »

Zo probeer ik ook de meeste foto's te maken. Aangezien ik de beste busfotograaf van het forum ben zal het wel goed zijn. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Zelf hanteer ik een verhouding van 1:2 qua positie van de horizon. Iets meer lucht dan grond, op deze foto is wel erg veel asfalt te zien. Maar verder, mét omgeving, dus top!
Spoiler: show
Voorbeeldje van afgelopen zaterdag...AfbeeldingHTMbuzz 1105, Den Haag by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Dafdriver »

dylanwild94 schreef:Zo probeer ik ook de meeste foto's te maken. Aangezien ik de beste busfotograaf van het forum ben zal het wel goed zijn. (A)
Speciaal voor de allerbeste fotograaf dan maar.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

dylanwild94 schreef:Zo probeer ik ook de meeste foto's te maken. Aangezien ik de beste busfotograaf van het forum ben zal het wel goed zijn. (A)
Als ik de kans krijg om zo te fotograferen. Meestal komt het net wat minder uit en dan is mijn prioriteit het materieel goed er op te krijgen. Vaak heb ik mijn eos 7d met een 17-50 f/2.8 lens ook niet mee.

Bij deze foto verslag van vandaag met mijn htc one m9. Helaas had ik mijn 1,5KG wegende camera niet mee.

AfbeeldingMercedes benz capacity L Qbuzz GD 3410 lijn 3 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Kijk is aan de nieuwe capacity L kwam naar voren de 3410. Even een ritje gemaakt vanuit de grotemarkt naar P+R hoogkerk. Ze zijn vele malen comfortabeler dan de zernike bussen qlink 15.

AfbeeldingMercedes Benz Capacity L QBuzz GD 3410 lijn 3 by Jeroen pijper photography, on Flickr

bij P+R hoogkerk aangekomen nog snel even een fotootje gemaakt.

AfbeeldingMercedes Benz Capacity L Qbuzz 3412 lijn 3 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Daarna kwam ook de 3412 aan. Sorry voor de slechte beeld kwaliteit.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door OmniLezer »

Dit was dus geen 1 april grap.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Dafdriver »

Overigens even door je knieën heen zakken en de staande objecten als halte palen of vuilnisbakken mis houden komt de kwaliteit van de plaatjes ook vaak ten goede.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door dylanwild94 »

Dafdriver schreef:
dylanwild94 schreef:Zo probeer ik ook de meeste foto's te maken. Aangezien ik de beste busfotograaf van het forum ben zal het wel goed zijn. (A)
Speciaal voor de allerbeste fotograaf dan maar.
filmpje
Het zijn mijn eigen woorden niet hoor.

zie hier.

Want ik ben best bescheiden en dat weet jij ook.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Dafdriver »

dylanwild94 schreef:Want ik ben best bescheiden en dat weet jij ook.
Maar het is wel wat jij getypt hebt waar ik op heb ingehaakt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door dylanwild94 »

En je dus te serieus nam.

Maakt niet uit hoor.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door Dafdriver »

Ik heb liever dat jij dat zegt dat ik ( te ) serieus ben dan dat ik het zelf moet rondbazuinen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 11 apr 2017, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

Afgelopen weken heb ik vele leuke dingen gezien. Hierbij een korte samenvatting.

AfbeeldingDopraviní Podmik 406 Irisbus Citelis Lijn 1 Karlovy Vary by Jeroen pijper photography, on Flickr

Prachtige Tsjechische stad Karlovy Vary Met een rammelende Irisbus Citelis Tsja het is een oostblok land, maar arriva kijk dit is niet Nederlands waardig.

Volgende dag naar Chemnitz geweest daar 2 bussen gefotografeerd.

AfbeeldingMercedes Benz citaro G CVAG lijn E21 248 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Een oude citaro Geleed.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro lijn 23 69 by Jeroen pijper photography, on Flickr

En nog een normale citaro, hierbij kan ik een leuk bruggetje maken.

AfbeeldingArriva 552 Mercedes Benz Citaro lijn 21 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Wie herinnerd dit nog. Ik heb leuke herinneringen aan toen ik vroeger met mijn ouders naar Groningen ging om te winkelen met een oude qlink 3 lijn 21.

Ik zag zijn broer afgelopen week toen ik naar school reed als ZOF lijn 114.

AfbeeldingArriva Mercedes Benz Citaro 553 ex GGD bus. ZOF Lijn 114 by Jeroen pijper photography, on Flickr
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

AfbeeldingConnexxion Schiphol net 9707 VDL citea 181 BRT Electric bus on knooppunt schiphol Noord by Jeroen pijper photography, on Flickr

Vandaag twee BRT's gezien als test bus op Knooppunt Noord. Mooi met een Airbus A380 841 van Emirates.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

AfbeeldingKoningsdag 2018 Groningen Mercedes citaro Le ü qbuzz 3286 lijn 300 koningsbus by Jeroen pijper photography, on Flickr

Het koningsdag gevoel in Groningen. Speciale livery voor de aankomend Koningsdag in dé stad Groningen
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Bus / trein foto's van JPbuzz.(jeroen)

Bericht door JP13357 »

In de maand mei had ik een aantal vrije dagen van school, 2 dagen lekker vliegtuigen gespot bij schiphol. Naast het vliegtuig spotten heb ik ook een aantal bussen gespot op schiphol, hier is de nieuwe concessie gaande van Amstelland en Meerlanden. Dit is 1 van mijn lievelingsconcessies.

AfbeeldingKnooppunt Schiphol Nood Connexxion 9331 Rnet Solaris Urbino 18 euro VI Connexxion lijn 356 by Jeroen pijper photography, on Flickr
op 3 Mei trappen we af met de foto van een Solaris Urbino 18 op schiphol Knooppunt Noord als lijn 356.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro c2 Capacity L O530GL Connexxion Rnet lijn 300 9358 9370 Knooppunt Schiphol Noord by Jeroen pijper photography, on Flickr
Twee capacities L die elkaar passeren op Knooppunt Schiphol Noord. Als je goed inzoomt kun je zien dat de buschauffeur duimpje omhoog doet.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro facelift Connexxion sternet 3987 lijn 193 Knooppunt Schiphol Noord by Jeroen pijper photography, on Flickr
De laatste restanten van de oude Schiphol sternet glorie, lijn 193.

AfbeeldingConnexxion schiphol hello 9733 lijn 180 Knooppunt Schiphol Noord VDL Citea SLFA 181 BRT electric by Jeroen pijper photography, on Flickr
Hier 1 van de vele BRT's die rond Schiphol rond rijden. Deze bus heeft bagage rekken boven de stoelen.

AfbeeldingGVB Amsterdam 354 Mercedes-Benz O530G citaro facelift lijn 69 Knooppunt Schiphol Noord by Jeroen pijper photography, on Flickr
Nog een Amsterdammer kwam langs knooppunt Noord, na deze sessie ben ik naar de Mc donald's gegaan om vliegtuigen spotten.

AfbeeldingConnexxion IVECO Bus Crossway LE lijn 340 Haarlem 2720 by Jeroen pijper photography, on Flickr
Dan op 11 mei ben ik vanuit Amsterdam-Zuid met de dubbeldekker lijn 346 naar Haarlem gegaan, Daar kwam ik lijn 340 tegen met een niet rnet Iveco.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro c2 Capacity L O530GL Connexxion Rnet lijn 300 9350 De hoek Hoofddorp by Jeroen pijper photography, on Flickr
Daarna met lijn 300 naar de Hoek in Hoofddorp gegaan.

AfbeeldingArriva Rnet lijn 470 De hoek Hoofddorp 7754 Volvo B7R-LE 8900 by Jeroen pijper photography, on Flickr
Hier nog een foto van de volvo 8900 Rnet van de concessie Provincie Zuid-Holland Noord. Ik kom steeds op tijden dat ze die 15 meter volvo's niet inzetten op lijn 470. Dan maar de volgende keer maar pakken.

AfbeeldingConnexxion rnet VDL Citea Elektrik SLFA 180 9790 Knooppunt schiphol noord by Jeroen pijper photography, on Flickr
Daarna Naar Knooppunt Schiphol Noord gegaan om wat te eten. Helaas was de baan daar dicht, maar wel kwam ik deze elektrische Rnet bus tegen. Deze bus staat nog op mijn lijstje.

AfbeeldingMercedes Benz Citaro G 9144 Connexxion Schiphol Sternet lijn 190 Handelskade by Jeroen pijper photography, on Flickr
Ik had nog de verkeerde lens op mijn camera zitten, maar goed ik heb snel de foto genomen van een hele oude citaro Sternet bus op lijn 190. Helaas kwam ik pas later achter dat ik ook in deze bus op mijn bestemming kon komen met een overstap op de 341.

Dit was mijn foto verslag van die 2 dagen schiphol.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten