(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Tramlijnen 1, 2, 5, 13 en 17 reden rond twaalf uur allemaal over het Damrak naar het Centraal. Werd een flinke file-ellende dus :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

De brug in de Sarphatistraat over de Amstel ligt in de storing. Althans, de bomen gaan niet meer omhoog, allemaal trams in de file, mensen werden eruit gestuurd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door tsov »

Waarschijnlijk sluit-ie niet meer, is nogal een kwaaltje van die brug (de Hoge Sluis). Hij wordt ook bij temperaturen boven de 20*C standaard natgehouden, omdat-ie anders teveel uitzet...
Hij moet het nog heel eventjes volhouden, want vanaf september is de brug afgesloten en moet het verkeer (óók de trams) gebruik maken van de noodbrug die nu ernaast in aanbouw is ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Ik had vanmiddag lijn 395 van 16.03u vanaf de halte Station in Zierikzee. We vertrokken met 8 minuten in de plus en kwamen met -2 aan op Zuidplein, top! :pos:

Was overigens een heerlijk ritje, eindelijk een bus (nummertje 73 ;) ) met een échte airco en goede stoelen! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

En het lullige is dat tram 10 dan het Azartplein niet meer kan bereiken wanneer de Hoge sluis niet meer wil sluiten terwijl lijn 7 gewoon even via de route van lijn 3 om kan rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Een extra paar wissels die kant op zou geen kwaad kunnen inderdaad, of een verbindingsspoor op de Zeeburgerstraat ofzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Maik »

Ik kwam rond 18.00 Syntus Setra 5787 tegen tussen Aalten en Varsseveld, bus reed richting Aalten. Mogelijk dat ie als treinvervangende bus reed maar de bus leek van binnen nogal donker en heb ook niemand zien zitten.
Pommes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Bee schreef:De stremming van Schiphol was nog niet bekend, of het busstation van Station Bijlmer ArenA stond helemaal vol. (...) Een paar "slimme" chauffeurs dachten hiermee geld te kunnen verdienen, en probeerden mensen ritjes naar Schiphol aan te smeren.
Taxichauffeurs zeker? Of buschauffeurs :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Nou, beiden niet. In Zuidoost is er een soort underground taxinetwerk. Als je langs de weg gaat staan, dan zie je vanzelf auto's met lampen knipperen, en in de meeste gevallen kan je dan voor een laag bedrag een aantal kilometer afleggen. Die mensen hebben geen taxivergunning, en doen geen inkomstenbelastingaangifte, meestal ontvangen ze een werkloosheidsuitkering. Dat soort types probeerden nu geld te verdienen door mensen naar Schiphol te brengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door tsov »

2x een bijzondere inzet op lijn 170:
Donderdag werd ik, al fietsend naast M57, ingehaald door gelede Citaro 9102. Die zijn dus eindelijk gaan rijden, met een maand of drie vertraging...
En vandaag spotte ik Ambaatje 4183 onder de Westertoren :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Wordt 170 nu met een gelede bus gereden? :shock:
Ik dacht er geen gelede streekbussen meer mochten worden ingezet in Amstelland-Meerlanden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Heb je lijn 170 in de spits wel eens gezien :| De lijn ging van 4x per uur met gelede bus naar 6x per uur met standaardbus, wat mij al krap lijkt (je verliest capaciteit), en dan komen daar nog de passagiers van de opgeheven lijn 144 bij. Hierdoor verviel die lijn in ouderwets proppen. Nu weet je zelf dat die lijnen trage slakken zijn in Amsterdam en Amstelveen, en het lijkt mij geen pretje om dan zolang in een bus te moeten staan terwijl er iemand zowat op je gezicht zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Heb je lijn 170 in de spits wel eens gezien
Ik heb er zelfs ingezeten... :evil:
(Meestal in de 172 trouwens).

Ik reis tegenwoordig via Schiphol of Hoofddorp. Bus 188 is leeg. Daar kun je een kanon in afschieten, zelfs tijdens het hoogtepunt van de avondspits. Heerlijk! (En je ziet af en toe ook nog eens knappe stewardessen :oops: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door tsov »

Rond 14.00 stond de GVB 584 op lijn 21 defect te wezen midden op de busbaan op de Haarlemmer Houttuinen. Hij stond met de motorklep open waar wat vloeistoffen uit stroomden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Veolia had voor de valleilijn 88 (Ede - Wageningen) een Citaro uit de kast getrokken, altijd een groot succes op zondagmiddag. Daarbij was de verplichte ster in de voorruit ook nog eens bijzonder groot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

De inzet op de gecombineerde lijnen 2 en 10 in Dordrecht bestond vandaag uit de Citaro's 721 en 723. Da's voor lijn 10 hoogst uitzonderlijk (12 meter past niet zo goed in de binnenstad) en was dan ook op speciaal verzoek van de organisatie van de Dordtse boekenmarkt én met ontheffing van de gemeente.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door webguy »

Bee schreef:Veolia had voor de valleilijn 88 (Ede - Wageningen) een Citaro uit de kast getrokken, altijd een groot succes op zondagmiddag. Daarbij was de verplichte ster in de voorruit ook nog eens bijzonder groot.
Ah, weer een MAN bus kapot of in onderhoud... (zondagmiddag draaien ze een weekdagmiddag drgl geloof ik, en hebben ze alle bussen nodig...)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Afbeelding

Dit is opzich geen bijzondere foto.. Een abri, meer niet. :P Hoewel.. Deze halte, halte Walewegje in Strijen, werd tot 4 januari dit jaar bediend. Sindsdien komt hier geen bus meer. Het vreemde is echter, dat de halte ná 4 januari opgehoogd is en er een nieuwe abri is geplaatst. Verder hangt er de nieuwste reclame in, maar dat zal wel vanwege de contracten te maken hebben.

Tussen Strijen, Cillaarshoek en Maasdam staan er zo nog wel meer van die abri's met opgehoogde haltes, maar het zal me benieuwen of er ooit nog een bus gaat rijden.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Er bestaan in heel Nederland tientallen van dat soort spookhaltes geloof ik. Tot ongeveer een half jaar geleden zat er zo'n abri-zonder-buslijn tegenover mijn werk, wel vermakelijk als je er weer eens mensen zag wachten op een bus die niet komt :P. Gistermiddag zag ik in Zeist bij het busstation ook een abri staan bij de halte 'OPSTELPLAAT conneXXion' (sic). Erg nuttig :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Tussen Strijen, Cillaarshoek en Maasdam staan er zo nog wel meer van die abri's met opgehoogde haltes, maar het zal me benieuwen of er ooit nog een bus gaat rijden.. :roll:
Daar reed toch alleen de 667 (die niet via de provinciale weg ging)? Lijkt me zowiezo al wat overdreven dan om voor een lijn met drie ochtend- en vier middagritten die alleen op werkdagen buiten de schoolvakanties rijdt abri's te gaan plaatsen.

In Dordrecht heeft men ooit een mooie stunt uitgehaald bij de voormalige halte Suze Groeneweg-erf: iets van een jaar na opheffing van die halte is het kruispunt waar 'ie net voorbij lag opgeknapt en kwam er een drempel te liggen bij de uitrit van het erf naar de ring. Die hele drempel is daar deels schuin aangelegd om de haltekom bereikbaar te houden, terwijl er vervolgens nog een jaar geen bus is langsgekomen. Tegenwoordig rijdt lijn 1 daar wel weer, maar de halte is nooit teruggekeerd.
Of neem halte Atmosfeerstraat langs diezelfde lijn 1: die lag kennelijk ooit ergens anders, want waar de abri staat is geen zwartwit geblokte rij tegels aanwezig... die ligt een paar meter verderop :P

Maar de ultieme spookhaltes lagen toch wel in Dordtse Kil II in Dordrecht: na de komst van Arriva hebben daar nog maandenlang haltepalen van (alweer) lijn 1 gestaan bij haltes waar geen bus meer kwam. Die waren zelfs nog voorzien van vertrekstaten. Moet toch nog eens gaan kijken of die er nogsteeds staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Daar reed toch alleen de 667 (die niet via de provinciale weg ging)? Lijkt me zowiezo al wat overdreven dan om voor een lijn met drie ochtend- en vier middagritten die alleen op werkdagen buiten de schoolvakanties rijdt abri's te gaan plaatsen.
Ja klopt, de 667 (en daarvoor de 168) reed eerst via Cillaarshoek. "Heel" vroeger reed ook lijn 167 er langs, maar de route is niet al te busvriendelijk, dus zodoende is 'ie via de Trambaan/provincialeweg gaan rijden. :)

De 667 rijdt tegenwoordig overigens van Strijen naar Oud-Beijerland via De Klem en Klaaswaal. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

I.v.m. het niet rijden van metro 50 tussen Gein en Station Zuid rijden de meeste 54's met 3 zilvermeeuwen. :pos:
Ik wacht nog op het BN Sneltramspul om langs te komen, dat heeft toch niets te doen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Rijden 53 en 54 ook nog gevorkt, of is dat er tijdelijk uit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Ik verwacht dat die constructie inderdaad is opgeheven, de vorige keer was dat immers ook het geval. Daarnaast heb ik vanochtend 2x CAF in de 53 gezien, welke tot op heden nog niet in de 54 (die langs mijn werk gaat) zijn gesignaleerd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door STF »

Ze rijden niet gevorkt, dat werd weken van te voren al aangekondigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten