OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Misschien in de tijd dat de spoorlijn Bijlmer - Watergraafsmeer nog een verbindingsspoortje was dat dwars door de bebouwde kom van Duivendrecht liep (en waar nu de busbaan van lijn 41 en 46 loopt)?

Overigens is de naam Gaasperdammerweg Aansluiting ook opmerkelijk, de viaducten liggen precies op de plaats waar vroeger de N1 liep, de Muiderstraatweg. Al is die naam onbekender da de Gaasperdammerweg (A9).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.

Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

NS-Reiziger schreef:Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?
Nee, want dat is dus blijkbaar de Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa). Voor de aansluiting van de GVB-Hoofdwerkplaats kan ik geen afkorting vinden, het ligt ook wel heel erg dicht op Diemen Zuid.

Het bruggetje tussen Diemen/Diemen Zuid en Gaasperdammerweg Aansluiting heeft ook een afkorting trouwens: Ddm (De Diemen)

En dan heb je tussen Ddm en Dmn ook nog een aansluiting, Wgmo (Watergraafsmeer Aansluiting Oost)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Net kwam, vlak voor vertrek van de t12723, de HC samen met de PLP nog even de trein door om prullenbakken te legen en oude kranten mee te nemen.
Ook niet alledaags, blijkbaar hadden de schoonmakers hun werk niet gedaan/kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Hier nog eentje met perikelen rondom Amf gisteren.
Heen de s500 vanaf Gvc met geplande vertrektijd 16.36 uur. Allereerst een spoorwijziging. Op vertrektijd nog geen trein. Na vertrektijd de omroep: "de trein (...) vertrekt later". Enkele reizigers wisten niet goed wat ze daarmee moesten, maar dat werd al vrij snel door de dagelijkse reiziger verduidelijkt: "Dat betekent dat 'ie wellicht nog gaat rijden. Voor 19 uur vanavond moet 'ie wel vertrokken zijn. Of niet, dat weet je eigenlijk nooit bij de Spoorwegen." :pos: Weer later werd 'ie omgeroepen als +5 vanwege problemen met het materieel, weer later een spoorwijziging en weer later gevlagd met +20. Uiteindelijk met iets minder vertrokken, maar zowel bij Zoetermeer, Gouda en Woerden stilgestaan vanwege diverse belemmeringen. Aankomst Amf was veel later dan gepland, maar gelukkig was een dusdandig aantal genodigden te laat dat het hele festijn maar wat later is begonnen.

Terugreis ging niet veel beter, rond 21.30 uur weer terug. Trein stond allereerst normaal aangekondigd, tussen alle andere treinen met +20 in. Het zal wel. Later werd het +5 (dus toch). Maar de omroep overtrof dat weer met een ruime +15. Afin, later die avond kwamen er twee stelletjes ICM met 'Rotterdam CS' en één met 'Den Haag CS' voorrijden. Vlak voor Utrecht werden er wel nummertjes omgeroepen, maar door de geopende ramen niet te verstaan. Bij vertrek uit Utrecht de mededeling met excuses: de mensen in het achterste stel (4xxx) met bestemming Rotterdam moesten in Gouda overstappen; er was verkeerd gesplitst. Gelukkig kwam de tram in de hofstad vrijwel direct na aankomst van de trein aanrijden en stond het bier nog koud. Pluim!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Marc »

Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen. Onderweg naar Utrecht in trein t865 begon ik al het gevoel te krijgen dat er iets mis was, er kwamen maar weinig treinen ri Breukelen langs. Bij Maarssen werd omgeroepen dat er een stremming was (defecte trein) tussen Utrecht en Geldermalsen, trein t865 reed niet verder en keerde in Utrecht op de trein naar Alkmaar. Om 18:20 was de storing alweer voorbij, de eerste IC die weer vertrok was de t3565 met +17 (deze trein stopte volgens de omroep extra in Geldermalsen). Zelf heb ik op de t867 gewacht die met +9 vertrok. Helaas heeft trein t16067 niet gewacht en mochten we tot Geldermalsen achter de stoptrein aanhobbelen. In Eindhoven was de vertraging ongeveer +13, maar hier kwamen nog een kleine vijf minuten bij omdat er gewacht werd op de eveneens vertraagde t1967 naar Venlo. De rest van de reis heeft de trein met ongeveer +15 gereden.

Gisteren was iemand opruiming aan het houden op het opstelterrein van Maastricht. Op een gegeven moment stonden zes V'tjes achter elkaar in het station. Later kwamen nog twee lege stellen uit Sittard en twee afgekoppelde stellen van de s6800 erbij waardoor het aantal om 10:00 op 10 V'tjes stond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Dat de Uitgeesttoko (s4700/s5800) ondertussen SGM met van alles en nogwat wordt gemengd mag niet meer opvallend heten. Vandaag maken ze het alleen wel heel bont met korte treinen.

- 2x Plan V (die was om half een in Amsterdam Centraal al proppen)
- 2x SGM-II (en dat was om half een in Amsterdam Centraal ook al proppen)
- 1x SGM-III (en om kwart over twee was dat in Weesp ook proppen)

Verder een lege Thalys die op een middenspoor in Weesp kopmaakte. Verder werd in Weesp er een s5700 voor de s1500 en s1600 gegooid, die reizigers zullen blij zijn geweest (s1600 stond in Hilversum aangekondigd met +25)

In de s2000/s8800 rijdt ook een setje van 2x Plan V rondt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 vertrok door een voorlangs kruisende IC naar Nm met +3 uit Ut en mocht daarom net daarbuiten de t9856 inhalen die op het linkerspoor op ons stond te wachten. Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep. Inmiddels rijden we gelukkig weer in volle vaart verder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep.
Dat is precies de plek waar de baanvaksnelheid omhoog gaat van 130 naar 140 km/h en als je na de fly-over in Utwaw vol tractie geeft kan je dat met ICM net in 1 moeite halen. Maar het hangt er net om, dus dat verklaart het denk ik wel. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.
Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.
JWM schreef:
Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.

Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?
Mwah, heb wel eens meer ingelopen op dat traject. 's Avonds, als de Zaanlijnsprinters niet of minder rijden. De IC's rijden op de Zaanlijn niet op baanvaksnelheid omdat het anders niet past... Knapper vind ik dat het grootste deel eruit gereden is tussen Ass en Asd (inclusief de stop te Ass, dan).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

In nog minder dan 2 minuten? :shock:
Marc schreef:Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen.
Dat heeft woensdag flink wat vertraging opgeleverd in de s800, ik zat in de t858 die met +40 reed en er reed ook nog een s800 met +70 rond zag ik op de AV van Utrecht. Goed bezig dus ;)

Gisteravond in Utrecht een DDAR in de s7400 naar Rhenen. Helaas was het enorm benauwd, en het bleek maar (weer) dat er net zo goed geen ramen in een DDAR kunnen zitten: het bleef bloedheet. Ik was blij toen ik in Veenendaal uit kon stappen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Okay, typfout opgemerkt. :') Wordt hoog tijd dat ik m'n bed eens opzoek. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.
Dat is Gdpa. Diemen aansluiting is even verder op, waar de zijtak naar de Wgm uitwisselt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Is dat niet Wgmo? (Watergraafsmeer Oost aansluiting)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Was vanmiddag ook zo'n feest op Ed. Reed hele boel niet van/naar Ut/Ah, alleen de s3000 van 17:10 naar Ut en 17:20 naar Nm zou rijden. Die van 17:10 was voor mij iets te vroeg, want kwam pas met de bus om 17:12 aan. K zag al dat de s3100 niet reed, en ook was de s3000 van 17:40 opgeheven. Dus dan maar via Amf... dat liep wel lekker. Ben benieuwd of er nog wat heeft gereden richting Ut...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.
Kortom, er is dus geen Diemen Aansluiting :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Een screendumpje van het sporenplan:
Afbeelding
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Gisteravond werd het een latertje, ik ben blijkbaar vervloekt door Hispeed, de afgelopen buitenlandse treinreisjes met hun waren zeer dramatisch te noemen:

Afbeelding
Door een boom op het spoor kon ik niet meer met de laatste ICE naar Amsterdam mee vanuit Duisburg. Het alternatief was met de RE naar Emmerich, en daar stond de taxi klaar, die me naar Utrecht zou brengen. De chauffeur is uiteindelijk doorgereden naar Alkmaar waar ik om 2.15u aankwam. Overigens waren er zo'n 20 mensen die met taxi's mee moesten. Leuke grap :neg:

Kan je nu alsnog een vergoeding van je treinkaartje krijgen omdat er 2 uur vertraging was?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Timon91 »

Ik denk van wel. Waarschijnlijk weten anderen hier wel meer van. Ik heb afgelopen week een klachtenbrief naar NS HiSpeed opgestuurd. Hopelijk hoor ik daar nog iets van terug.
Mijn Flickr account.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Die taxi is een vervanging van de treinreis, een vergoeding voor de extra uren staat hier dan dus los van. Stel dat de trein wel was doorgereden en je bijv. even laat in Alkmaar was aangekomen, had je die vergoeding ook gevraagd, zonder twijfel. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

t874 (stel 8653) had er weinig zin in om vanuit Mt te vertrekken. Om 19.44 is besloten maar de trein op te heffen. Daarna moest de hele inhoud naar de t876 die op spoor 2 geparkeerd werd, en dit was best wel vol. Maar het gekke was, dat de defecte t874 eerder weg mocht, wat een dikke +10 en onbegrip opleverde. Lekker geklungel dus.

Gelukkig met +5 in Ht aangekomen, alwaar ik met de s16000 en s32500 naar Ddr kon vervolgen (ivm werkzaamheden Bd-Tb vanaf 13:00; in de ochtend was ik er zonder problemen langs gekomen ;)).

Mag ik alsnog een gtbv'tje inleveren, omdat ik - buiten de omgeleide terugreis, die vooraf bekend was - +30 uiteindelijk heb gekregen omdat de t874 niet reed?

Normaal:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 21.28 Ddr

Door werkzaamheden origineel:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 22.15 Ddr (via Tb) of 22.25 (via Gdm)

Nu:
Vertek 19.26 Mt (+30)
Aankomst 22.55 (via Gdm)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door dennistd »

Stel dat je tot aan de werkzaamheden was gereisd (tot Tilburg dus), had je dan ook die +30 gehad? Dan ligt het dus niet aan die werkzaamheden en kun je gewoon claimen volgens mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten