OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

Als je +30 hebt t.o.v. de planning die de Reisplanner je gegeven hebt, kan je gewoon claimen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Justin »

Oke, heb het ingevuld. Lastige is alleen dat mn kaartje Zwd-Vk is. Bij vertrek uit Vk (18.01 dacht ik zo) ging ik in de Brasserie nog wat eten op Mt, en wilde daarna om 19.26 de t874 pakken. Zat er al ruim op tijd in, en werd dus opgeheven.

Ik heb daarom ook op het invulformulier Zwijndrecht-Maastricht ingevuld (en sowieso telt het stuk Maastricht-Valkenburg niet eens mee omdat het niet NS is). Heb wel toelichting daarover geschreven op een bijlage met een kopie van m'n SOV. Naja, niet geschoten is altijd mis :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Je mag je reis altijd onderbreken, dus ik zie geen probleem. :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Ik heb ook wel eens een gelimiteerder traject opgeschreven dan waar ik met mijn kaartje recht op had. Stel dat je een dagkaart hebt en je krijgt vertraging, dan ga je ook niet je uiteindelijke begin- en eindstation opschrijven. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Gisteren maar eens een groot Rondje Randstad per trein gedaan, aangezien ik nog een Kruidvatkaartje op moest maken.
Ik besloot om gewoon wat te treinen en ter plekke te besluiten waar ik heen wilde. Zo ben ik onder meer in Breukelen, Amsterdam, Weesp, Utrecht, Leiden, Zandvoort en Uitgeest geweest. :P
De controle-kans begon zo goed: zowel in de s4000 --> Asd als in de s17400 --> Ut (ja, ik heb inderdaad een onzinnige overstap gemaakt in Breukelen :P) wrd ik gecontroleerd. In de 12 treinen die volgden echter precies nul keer. En daar zaten toch echt langere stukken bij dan Breukelen-Utrecht Centraal. :P
Verder meegemaakt:
- 1x VIRM-VI in de s3000 tussen Utrecht en Amsterdam Centraal op een zonnige zaterdagmorgen is niet zo'n goed idee. Het was nog niet proppen en ook de meeste gangpaden waren nog leeg, maar er waren wel veel staanplaatsen.
- 1x DD-AR in de s5400 op een zonnige zaterdagmiddag is helemáál geen goed idee. Ik ben niet meegegaan, maar ik zag vanuit mijn s3000 dat hij al zeer goed bezet was. Als ook maar de heelft van mijn s3000 in die s5400 gemoeten had, had het niet gepast.
- VIRM-4 is echt cool. :D En gelukkig bedoel ik dat letterlijk. :P
- 3x Plan V in de s15400. Gelukkig ging ik later op de dag, dus ik had ruim een zitplaats.
- Op Amsterdam Centraal werd gisteravond reizigers tot Roosendaal geadviseerd om geen gebruik temaken van de Benelux, maar van binnenlandse treinen, wegens één of ander muziekfestival in België. Dat reizigers naar Roosendaal dan gelijk +30 hebben, vergat juffrouw Tuffie even. :roll:
-Blijkbaar luisterden er wel veel mensen naar juf Tuf (ik niet uiteraard :mrgreen: ), want ik had in Benelux t9268 tussen Amsterdam Centraal en Schiphol een privé 64-zits. :lol: (Nu gebiedt de eerlijkheid me wel om erbij te zeggen dat ik in de vooroprijdende Bs zat. ;) )
-Vanaf Schiphol moest ik mijn rijtuig delen met twee meisjes die nogal lollig wilden doen. Zo zetten ze muziek op en zetten ze alle ramen open. Gelukkig zaten we maar met ons drieën in het rijtuig en ik had er absoluut geen last van. Op Den Haag HS moesten ze eruit en werd het rijtuig gevuld met andere mensen. Deze deden echter wel snel de ramen dicht. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Begin van de middag vertrok ik vanuit Oostende richting Brugge (waar heen anders per trein...) en daar zag ik een klassiekske staan in CityRail livrei. Ik dacht die stellen in en om de Brusselse agglomeratie gebruikt werden? Volgens mij is Oostende ongeveer het verste punt in Vlaanderen van Brussel af...

De trein waar ik in zat (de IC naar Kortrijk) bestond uit vijf aftandse rijtuigen en het emplacement stond vol (en dan bedoel ik vól) met I6 rijtuigen en een hele hoop locomotieven. Is er zo'n verschil tussen zondagsdienst en ma-vr-dienst? En waarom staat dat allemaal bij Oostende, je stelt toch ook geen zestig bakken VIRM op in Den Helder?
Laatst gewijzigd door Karl op zo 05 jul 2009, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

Karl schreef:Begin van de middag vertrok ik vanuit Oostende richting Brugge (waar heen anders per trein...) en daar zag ik een klassiekske staan in CityRail livrei. Ik dacht die stellen in en om de Brusselse agglomeratie gebruikt werden? Volgens mij is Oostende ongeveer het verste punt in België van Brussel af...
Ach, mb90 en ik hebben zo'n stel gehad als L-trein Spa-Geronstère - Welkenraedt. :lol:
Lijkt me toch nog iets verder eigenlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

meltrain schreef:- 3x Plan V in de s15400. Gelukkig ging ik later op de dag, dus ik had ruim een zitplaats.
Heb je grote kans dat je mij als chauffeur had, want ik heb met dat setje s'middags 3 slagen Zandvoort gemaakt. Enne, hoe had je 100% trefkans hc willen hebben met zo'n treinsamenstelling en route? (3x Plan V met 1 tussenstop in Overveen) Meer dan 66,6% is niet haalbaar, aangezien de meeste hc's liever geen Mission Impossible-stunts uithalen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Karl schreef:De trein waar ik in zat (de IC naar Kortrijk) bestond uit vijf aftandse rijtuigen en het emplacement stond vol (en dan bedoel ik vól) met I6 rijtuigen en een hele hoop locomotieven. Is er zo'n verschil tussen zondagsdienst en ma-vr-dienst? En waarom staat dat allemaal bij Oostende, je stelt toch ook geen zestig bakken VIRM op in Den Helder?
In België is de algemene gedachte bij de NMBS: reizigers hebben weekend, dan heeft het treinpersoneel dat ook. Gevolg: De volledige weekenddienstregeling is anders dan de weekdienstregeling, en diverse stations zien het hele weekend geen enkele trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door M57 »

Karl schreef:je stelt toch ook geen zestig bakken VIRM op in Den Helder?
Toevallig dat je dat vraagt. Gisteren was ik in Den Helder en daar stonden toch zeker een VIRM of zes (dus rond de 30 bakken) te wachten op wat komen gaat.
Laatst gewijzigd door M57 op ma 06 jul 2009, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door deadlock »

Afgelopen vrijdagmiddag stond ik te wachten op de trein terug naar Zl vanuit Dv. Men had veel last van vertragingen en de IC naar Den Haag had al +10. Vervolgens komen er twee stammen IRM voorbij over spoor 5 en die wordt voor de rode pit gezet. Terwijl ik sta te kijken gaan bij de achterste stam de lichten uit en komt er vanonder het voorste draaistel opeens een enorme rookontwikkeling en vlammetjes. Ik loop gelijk naar een NS-medewerker, want uiteraard ziet iedereen het maar niemand doet iets (behalve filmen met mobieltje!). NS-medewerkers rukken uit met blusmateriaal en gaan blussen. Hoe het is afgelopen weet ik niet want toen ging mijn trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:
Karl schreef:je stelt toch ook geen zestig bakken VIRM op in Den Helder?
Toevallig dat je dat vraagt. Gisteren was ik in Den Helder en daar stonden toch zeker een VIRM of zes (dus rond de 30 bakken) te wachten op wat komen gaat.
Welnu, en er is een goede reden voor dat in Hdr maar de helft van het aantal bakken staan als in Oostende. VIRM is splitsbaar, M6 niet. Gevolg: al het M6 rijdt door naar Oostende, en slechts de helft van het VIRM rijdt door naar Hdr. De andere helft staat in Amr, daar staan ook zeker 30 bakken elke nacht; zelfs 2 of 3 perronsporen worden dan gebruikt voor materieelopslag (weliswaar vrijwel alleen SGM/DDAR langs de perrons, maar toch).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
Karl schreef:De trein waar ik in zat (de IC naar Kortrijk) bestond uit vijf aftandse rijtuigen en het emplacement stond vol (en dan bedoel ik vól) met I6 rijtuigen en een hele hoop locomotieven. Is er zo'n verschil tussen zondagsdienst en ma-vr-dienst? En waarom staat dat allemaal bij Oostende, je stelt toch ook geen zestig bakken VIRM op in Den Helder?
In België is de algemene gedachte bij de NMBS: reizigers hebben weekend, dan heeft het treinpersoneel dat ook. Gevolg: De volledige weekenddienstregeling is anders dan de weekdienstregeling, en diverse stations zien het hele weekend geen enkele trein.
Dat merkte ik zaterdag ook: Brussel - Leuven (Fles, heb je deze al?) werd gereden met een treintje dat nog minder voorstelt dan een plan V. Alhoewel Rock Werchter in de buurt, was het aantal staanplaatsen maar beperkt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Mikos »

Een Klassiekje? :P Dan heb je trouwens ook nog het geweldige station van Diegem (waar ik heb gewoond) mogen aanschouwen. :P
Die Klassiekjes rijden daar trouwens standaard, dus dat is niet eens vanwege het weekend :roll:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Jawel, Diegem ook gepasseerd! Vrijwel alle stations op die lijn werden trouwens aangepakt. Het leek erop alsof de stations aan die lijn nieuw uit de grond waren gestampt? Veel van de stations hadden nog maar heel beperkte aankleding (nog minder dan standaard bij kleine stationnetjes in België, zeg maar), zelfs de bordjes mistten nogal eens. Maargoed, de trein rijdt er tussen alle werkzaamheden wel! :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Mikos »

Wat ik heb begrepen is dat men in België alle haltes aan gaat pakken en er een eenheidsworst van gaat maken. Het station van bijvoorbeeld Diegem ligt er (ogenschijnlijk) al eeuwen en was één grote bende. Net als Zaventem en Haren-Noord, trouwens. Grote plassen water ergens in het zand, geen fatsoenlijke wachthokjes... Nee, het is maar goed dat ze er mee bezig gaan. :P
Edit: Dat die treinen wel rijden mag dan ook wel. Brussel-Diegem-Leuven is de enige CityRail lijn waar elk half uur een trein rijdt (stel je voor dat we dat in Amsterdam zouden gaan doen!), alle andere CR-lijnen rondom Brussel hebben maar een uursdienst ( :!: ). Als ze dan helemaal niet zouden rijden.... :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Waarom heet het dan CityRail, ik dacht dat het een soort hoogwaardig product moest zijn.
Het is een spectrum.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door playertwo »

Hier is er een artikel over te vinden op Wikipedia. Of het allemaal nog actueel is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Mikos »

Karl schreef:Waarom heet het dan CityRail, ik dacht dat het een soort hoogwaardig product moest zijn.
Hehe, omdat het over België gaat... Er zijn daar wel meer dingen waar je je over verbaast. Ik heb ook nooit begrepen waarom dat op die manier moest, ik heb er op gegeven moment maar voor gekozen om van en naar de luchthaven te reizen, omdat ik daar ongeveer een 20 minutendienst van en naar had. Naar Diegem rijdt 's avonds ook maar een uursdienst, en als de BeNeLux dan wat aan de late kant is (wil wel eens gebeuren... :roll:), dan mag je meteen een uur zitten op Brussel Noord. :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:Dat merkte ik zaterdag ook: Brussel - Leuven (Fles, heb je deze al?)
Yep :) Hier kun je trouwens het volledige IC/IR boekje downloaden. Vroegâh kon je ook het complete spoorboekje downloaden in PDF maar dat is niet meer het geval zo te zien....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

aaaargh er gaat iets mis met mijn linkje :cry:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Gefixt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik zat in een DD-AR die in de s5000 reed. We vertrokken uit Rotterdam Blaak, en de binnenverlichting ging knipperen tot we op Rotterdam Centraal stilstonden. Zou dat iets te maken hebben met de met ICR gereden s1900 die naast ons op de tunnelhelling eerst stilstond en vervolgens ging oprijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Jurjen schreef:Welnu, en er is een goede reden voor dat in Hdr maar de helft van het aantal bakken staan als in Oostende. VIRM is splitsbaar, M6 niet. Gevolg: al het M6 rijdt door naar Oostende, en slechts de helft van het VIRM rijdt door naar Hdr. De andere helft staat in Amr, daar staan ook zeker 30 bakken elke nacht; zelfs 2 of 3 perronsporen worden dan gebruikt voor materieelopslag (weliswaar vrijwel alleen SGM/DDAR langs de perrons, maar toch).
Dat is niet helemaal waar, in Belgie heb ik vaak ook 2x 5 rijtuigen M6 aan elkaar gezien, met dus 2x een loc en 2 stuurrijtuigen. Een beetje als 2 Ddarren dus.
Waarom heet het dan CityRail, ik dacht dat het een soort hoogwaardig product moest zijn.
Ik zag vorige maand wel dat er wordt gewerkt aan een 4 sporig traject Ottignies- Brussel Luxemburg. Neem aan dat het er mee te maken heeft? Door de heuvelachtige omgeving wordt er flink gegraven, en zijn er een paar lange nieuwe bruggen nodig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:Dat merkte ik zaterdag ook: Brussel - Leuven (Fles, heb je deze al?) werd gereden met een treintje dat nog minder voorstelt dan een plan V. Alhoewel Rock Werchter in de buurt, was het aantal staanplaatsen maar beperkt.

Afbeelding
Oh nou zie ik die foto pas :shock: Ja, die heb ik al :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten