Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Wieringerwerf-Den Oever-Harlingen-Leeuwarden-Drachten is allemaal lijndienst...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De route is doorgetrokken naar Krakau wat de totale rittijd Oostende- Praag op 25u en 20 minuten brengt.Statler Rail schreef:Hadden we deze al?
Lijn N84 rijdt vanaf 6 april Oostende - Brugge - Gent - Brussel - Leuven - Hasselt - Maastricht - Aken - Keulen-Bonn Airport - Bonn - Frankfurt Airport - Frankfurt Hbf - Würzburg - Nürnberg - Praag.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Met die laatste verbinding erbij kom ik nu op het volgende overzicht:
Vanaf 6 April:
- N80: Dortmund- Essen- Dusseldorf- Einhdoven- Antwerpen- CAFO- FOCA- Londen.
- 120: Leipzig- Jena- Erfurt- Alsfeld- Marburg- Giessen- Siegen- Keulen- Dusseldorf- Monchengladbach- Krefeld- Moers/Nijmegen- Amsterdam.
- 128: Maastricht- Aachen- Koln- Bonn- Montaubar- Limburg- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Ingolstadt- Munchen.
- 328: Frankfurt- Bonn- Köln -Sud- Aachen- Maastricht- Hasselt- Brussel- Lille.
- N804: Amsterdam- Brussel- Parijs CDG- Parijs.
- 814: Amsterdam- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.
- N814: Amsterdam- Den Haag- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.
Vanaf 7 April:
- 268: Den Haag- Rotterdam- Eindhoven- Venlo/ Roermond- Mönchengladbach- Düsseldorf- Keulen- Frankfurt.
- 804: Amsterdam- Utrecht- Breda- Brussel- Parijs.
- 815: Londen- FOCA- CAFO- Gent- Brussel- Keulen.
- N815: Keulen- Brussel- Gent- CAFO- FOCA- Londen.
Vanaf 9 April:
- 158: Maastricht- Aachen- Mönchengladbach- Krefeld- Duisburg- Bochum- Hannover- Berlijn.
Vanaf 11 April:
- N84: Oostende- Brugge- Gent- Brussel- Leuven- Hasselt- Maastricht- Aachen- Koln-Sud- Bonn- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Praag- Brunn- Ostrau- Kattowitz- Krakau.
Vanaf 27 April:
- 175: Rotterdam- Den Haag- Amsterdam- Groningen- Westerstede- Oldenburg- Bremen- Hannover.
Vanaf 6 April:
- N80: Dortmund- Essen- Dusseldorf- Einhdoven- Antwerpen- CAFO- FOCA- Londen.
- 120: Leipzig- Jena- Erfurt- Alsfeld- Marburg- Giessen- Siegen- Keulen- Dusseldorf- Monchengladbach- Krefeld- Moers/Nijmegen- Amsterdam.
- 128: Maastricht- Aachen- Koln- Bonn- Montaubar- Limburg- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Ingolstadt- Munchen.
- 328: Frankfurt- Bonn- Köln -Sud- Aachen- Maastricht- Hasselt- Brussel- Lille.
- N804: Amsterdam- Brussel- Parijs CDG- Parijs.
- 814: Amsterdam- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.
- N814: Amsterdam- Den Haag- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.
Vanaf 7 April:
- 268: Den Haag- Rotterdam- Eindhoven- Venlo/ Roermond- Mönchengladbach- Düsseldorf- Keulen- Frankfurt.
- 804: Amsterdam- Utrecht- Breda- Brussel- Parijs.
- 815: Londen- FOCA- CAFO- Gent- Brussel- Keulen.
- N815: Keulen- Brussel- Gent- CAFO- FOCA- Londen.
Vanaf 9 April:
- 158: Maastricht- Aachen- Mönchengladbach- Krefeld- Duisburg- Bochum- Hannover- Berlijn.
Vanaf 11 April:
- N84: Oostende- Brugge- Gent- Brussel- Leuven- Hasselt- Maastricht- Aachen- Koln-Sud- Bonn- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Praag- Brunn- Ostrau- Kattowitz- Krakau.
Vanaf 27 April:
- 175: Rotterdam- Den Haag- Amsterdam- Groningen- Westerstede- Oldenburg- Bremen- Hannover.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Brunn moet Brno zijnN84: Oostende- Brugge- Gent- Brussel- Leuven- Hasselt- Maastricht- Aachen- Koln-Sud- Bonn- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Praag- Brunn- Ostrau- Kattowitz- Krakau.
Ostrau mag ook gewoon Ostrava genoemd worden
Kattowitz heet tegenwoordig Katowice
Ik ben benieuwd welke toerist deze rit van begin tot eind wil doen. De flixbus rit die mij nog wel interessant lijkt is van Wien naar Bucuresti
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Brünn, Ostrau en Kattowitz zijn gewoon de Duitse namen van die plaatsen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Die worden in Duitsland ook niet meer gebruikt voor deze plaatsen. Wellicht misschien nog in Oostenrijk die zijn wat sentimenteler
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Lijn N31 Berlijn - Den Haag rijdt vanaf 14 april door naar Amsterdam. Voor doorgaande reizigers lijkt zo´n enorme omweg mij niet erg interessant, dus zal wel meer bedoeld zijn voor binnenlands verkeer Rotterdam - Den Haag - Amsterdam. Misschien dat de bus sowieso richting Amsterdam moest.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
De stop Berlijn Wannssee wordt ook aan de route toegevoegd. Volgens mij wordt deze lijn door Besseling gereden. Als zij vanuit Amersfoort komen, wordt er niet via Amsterdam gereden. Kan zijn dat hij gekoppeld gaat worden aan de andere lijnen waar ik Besseling weleens heb zien rijden (802 en 803), maar dat is slechts speculatie. Ik ben morgen waarschijnlijk toch op Sloterdijk voor de nachtbussen, dus zal ook wel even naar deze kijken.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Gister even wezen kijken. Weer interessante dingen gezien. Lijn N31 naar Berlijn werd ditmaal gereden door Besseling 103. DIt was een andere dan de bus die eerder op de avond op lijn 802 aankwam vanuit Parijs (Besseling 100). Doet vermoeden dat zij voor deze lijn uit Amersfoort komen.
Wat me ook opviel is dat er een aantal ex- Megabussen nu worden ingezet op Flixbus- lijnen en bij Lanting rijden. Op zowel een van de twee ritten van lijn N94 als lijn N844 trof ik een megabus met de respectievelijke nummer 73 en 82. Wat ik heb begrepen zijn dit ex Megabus- Italië bussen.
Wat me ook opviel is dat er een aantal ex- Megabussen nu worden ingezet op Flixbus- lijnen en bij Lanting rijden. Op zowel een van de twee ritten van lijn N94 als lijn N844 trof ik een megabus met de respectievelijke nummer 73 en 82. Wat ik heb begrepen zijn dit ex Megabus- Italië bussen.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik kwam vandaag lijn 803 tegen bij Rotterdam Centraal, deze werd gereden met een VDL Futura met een Belgisch kenteken. Ik kon zo snel geen naam van een uitbater vinden (Besseling en Verhoef hebben dat wel)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dat zou weleens Staf Cars uit Lommel kunnen zijn.
Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Moers - Mülheim an der Ruhr - Essen - Bochum - Dortmund - Schwerte - Iserlohn
Vanaf donderdag 27 april 2017 start Flixbus met lijn 156 een lijndienst verbinding tussen Amsterdam & Dortmund / Iserlohn
Deze lijn is een aanvulling op de reeds bestaande lijn 056 (Amsterdam - Dortmund (- Sauerland)
Deze lijn is een aanvulling op de reeds bestaande lijn 056 (Amsterdam - Dortmund (- Sauerland)
Code: Selecteer alles
056 056 156 056 056 056 156 056
11:00 15:15 17:15 19:15 Amsterdam Sloterdijk 09:45 12:45 15:45 17:45
11:45 | | | Utrecht Centraal | | | 17:10
12:45 | | | Arnhem Centraal | | | 16:15
| | 19:45 | Moers | | 13:20 |
| | 20:15 | Mülheim Hbf | | 12:50 |
14:10 17:40 21:40 Oberhausen Hbf 07:20 10:20 | 14:50
14:30 18:00 20:35 22:00 Essen Hbf 07:00 10:00 12:30 14:30
| | 21:05 | Bochum Hbf | | | 12:00
15:10 18:40 21:35 22:40 Dortmund ZOB 06:15 09:15 11:30 13:45
| 22:00 Schwerte (Ruhr) 10:55 |
| 22:20 Iserlohn 10:35 |
18:15 Willingen(Sauerland) 10:30
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Als ik jouw tabel bekijk is dat niet het hele verhaal, één rit gaat door naar Willingen.
En één van de ritten rijdt onder een ander lijnnummer
En één van de ritten rijdt onder een ander lijnnummer
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dat staat er toch ook, de 156 die doorgaat naar Iserlohn als min of meer een aanvulling op de 56?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geen wonder trouwens dat Flixbus voor binnenlandse ritten niet aanslaat, in vergelijking met de trein is deze bus een half uur langzamer van, Sloterdijk naar Arnhem, en niet eens goedkoper dan het dalurentarief... :X
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
@MarkNL: om 12 uur begin ik net wakker te worden (A) on-topic: je kunt voor de gekste bestemmingen een reisje boeken met Flixbus.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik las woensdag, in de Telefgraaf @ de snackbar, een artikel over het nieuwe offensief van Flixbus.
Hieronder een stukje uit een ander medium over hetzelfde onderwerp.
(..)
FlixBus blijft dus gewoon reizigers vervoeren tussen Nederlandse steden, benadrukt de mobiliteitsaanbieder woensdag op een persconferentie. “Als we internationaal uitbreiden, breiden we ook nationaal uit”, vertelt FlixBus-woordvoerster Rosa Donat. Maar het creëren van een uitgebreid nationaal intercitybusnetwerk in Nederland lijkt niet langer een prioriteit. “Wij bieden primair internationaal vervoer aan; nationaal vervoer is daaraan secundair”, aldus de nieuw aangestelde directeur Benelux, Jesper Vis.
(..)
Overigens is FlixBus momenteel alleen rendabel in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Nog niet in Nederland dus, al heeft het bedrijf hier tot nog toe 3,3 miljoen reizigers vervoerd. Daarmee zijn de verwachtingen overstegen en ook voor 2017 wordt een verdere groei voorspeld, vertelt Vis. Door de uitbreiding van internationale verbindingen zullen er dit jaar ook meer nationale verbindingen bijkomen tussen bijvoorbeeld Breda en Amsterdam en tussen Den Haag/Rotterdam en Venlo en Roermond. Vis wil echter geen cijfers onthullen over die groei, de verwachtingen van FlixBus in 2016 of over de omzet in Nederland.
http://www.ovpro.nl/bus/2017/04/20/succ ... bindingen/
Hieronder een stukje uit een ander medium over hetzelfde onderwerp.
(..)
FlixBus blijft dus gewoon reizigers vervoeren tussen Nederlandse steden, benadrukt de mobiliteitsaanbieder woensdag op een persconferentie. “Als we internationaal uitbreiden, breiden we ook nationaal uit”, vertelt FlixBus-woordvoerster Rosa Donat. Maar het creëren van een uitgebreid nationaal intercitybusnetwerk in Nederland lijkt niet langer een prioriteit. “Wij bieden primair internationaal vervoer aan; nationaal vervoer is daaraan secundair”, aldus de nieuw aangestelde directeur Benelux, Jesper Vis.
(..)
Overigens is FlixBus momenteel alleen rendabel in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Nog niet in Nederland dus, al heeft het bedrijf hier tot nog toe 3,3 miljoen reizigers vervoerd. Daarmee zijn de verwachtingen overstegen en ook voor 2017 wordt een verdere groei voorspeld, vertelt Vis. Door de uitbreiding van internationale verbindingen zullen er dit jaar ook meer nationale verbindingen bijkomen tussen bijvoorbeeld Breda en Amsterdam en tussen Den Haag/Rotterdam en Venlo en Roermond. Vis wil echter geen cijfers onthullen over die groei, de verwachtingen van FlixBus in 2016 of over de omzet in Nederland.
http://www.ovpro.nl/bus/2017/04/20/succ ... bindingen/
Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan
Vanaf donderdag 1 juni 2017 start Flixbus met lijn N207 een nachtdienst verbinding tussen Amsterdam & Milaan.
Code: Selecteer alles
17:10 Amsterdam Sloterdijk 14:05
19:50 Duisburg Hauptbahnhof 11:35
20:25 Düsseldorf ZOB am Hbf 11:05
21:30 Köln Süd (Flughafen CGN, T2) 10:10
22:05 Bonn Museumsmeile 09:35
23:10 Koblenz Hbf (Neversstraße) 08:30
00:30 Wiesbaden Hbf (Busbahnhof) 07:10
00:55 Mainz Hbf (Westausgang) 06:45
01:50 Worms Hbf (Omnibusbahnhof) 05:50
04:50 Stuttgart Nord (Kornwestheim) 02:50
05:50 Reutlingen Hbf (Busbahnhof) 01:50
06:20 Tübingen Hauptbahnhof 01:25
07:35 Villingen-Schwenningen 00:15
08:25 Singen (Hohentwielstadion) 23:25
09:05 Konstanz Döbeleplatz 22:35
10:15 Zürich HB (Carpark Sihlquai) 21:30
14:15 Milano (Busbahnhof Lampugnano) 17:25
Re: Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan
Wat een eind.
De Overnight Express had ooit 55.000 reizigers op die verbinding, maar dat was ook in een periode dat er minder lowcost airlines waren.
http://nieuws.ns.nl/overnight-express-n ... et-stoppen
http://www.rd.nl/oud/econ/010921econ03.html
De Overnight Express had ooit 55.000 reizigers op die verbinding, maar dat was ook in een periode dat er minder lowcost airlines waren.
http://nieuws.ns.nl/overnight-express-n ... et-stoppen
http://www.rd.nl/oud/econ/010921econ03.html
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vanaf morgen rijdt lijn N36 (Frankfurt- Bratislava) door naar Antwerpen (de stop in Frankfurt vervalt) en vanaf morgen rijdt ook de langverwachte nachtlijn Antwerpen- Bratislava onder lijnnummer N136. Dit heeft tot gevolg dat er zowel een nacht- als een daglijn tussen Antwerpen en Bratislava ontstaat.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan
Even rekenen: 55000 / 365 = 150 reizigers per dag, dus 75 per trein. Dat past nog in één dubbeldekkerbus.ovforens schreef:De Overnight Express had ooit 55.000 reizigers op die verbinding, maar dat was ook in een periode dat er minder lowcost airlines waren.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Maar dan kan er niemand uit Reutlingen meer mee. :D
Tijdelijk busstation Sloterdijk, speciaal voor de langeafstandsbussen
Bij station Sloterdijk wordt deze zomer een tijdelijk busstation gebouwd, speciaal voor de langeafstandsbussen van onder meer Flixbus en Ouibus.
Onder de sporen van Sloterdijk, op het Piarcoplein, komen vier nieuwe haltes waar langeafstandsbussen hun passagiers kunnen oppikken en afzetten. Andere vervoerders zijn er niet welkom. Ook wordt er een wachtruimte gebouwd, inclusief informatievoorzieningen. Het gebouwtje blijft er zeker vijf jaar staan.
Op termijn wil de stad een nieuw touringcarstation bouwen aan de zuidoostkant van de stad. Gekeken wordt naar de mogelijkheden bij station Duivendrecht, waar ook de metro en de trein stoppen.
Bron: Parool 05/05/2017
Onder de sporen van Sloterdijk, op het Piarcoplein, komen vier nieuwe haltes waar langeafstandsbussen hun passagiers kunnen oppikken en afzetten. Andere vervoerders zijn er niet welkom. Ook wordt er een wachtruimte gebouwd, inclusief informatievoorzieningen. Het gebouwtje blijft er zeker vijf jaar staan.
Op termijn wil de stad een nieuw touringcarstation bouwen aan de zuidoostkant van de stad. Gekeken wordt naar de mogelijkheden bij station Duivendrecht, waar ook de metro en de trein stoppen.
Bron: Parool 05/05/2017
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten