OVer Missers in de Reisinformatie

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
JWM

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor JWM » wo 12 apr 2017, 23:35

Wat mij betreft is een extra vermelding alleen nuttig bij extra stops bijvoorbeeld bij werkzaamheden, verstoringen of evenementen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om aan te passen?

Suus

Berichtdoor Suus » do 13 apr 2017, 10:05

In de storingsmeldingen staat dat er door onverwachte werkzaamheden geen stoptreinen rijden tussen Arnhem en Emmerich en minder stoptreinen tussen Arnhem en Doetinchem.

Vanochtend werd op Amsterdam Centraal echter omgeroepen dat ICE 105 naar Basel ook omgeleid zou worden en niet zou stoppen te Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf. Daar heb ik echter geen melding van gezien.
Rame à l'approche

groningen

Berichtdoor groningen » do 13 apr 2017, 10:20

Vertraging schijnt rond Keulen rond 30 minuten te gaan worden.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » do 13 apr 2017, 17:55

JWM schreef:Wat mij betreft is een extra vermelding alleen nuttig bij extra stops bijvoorbeeld bij werkzaamheden, verstoringen of evenementen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om aan te passen?
En bij alternerend wel/niet stoppen (Driebergen, De Klomp, Heiloo) wat mij betreft.

Ardan
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Ardan » do 13 apr 2017, 17:57

Suus schreef:geen stoptreinen rijden tussen Arnhem en Emmerich

Nu je het daarover hebt. Die wordt in Arnhem in het Engels omgeroepen als 'the stoptrain'...

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » do 13 apr 2017, 18:10

Wachtend op lijn 71 bij halte Europaplein Oost in Utrecht zag ik in OVinfo dat de daarop volgende lijn 72 niet reed maar ook +2 had, blijkbaar was de uitval ook vertraagd :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » vr 14 apr 2017, 07:16

NS is lekker consequent met eindbestemmingen aanpassen zag ik net in Amersfoort...

-------
7.31 Sprinter
Amsterdam Centraal
Rijdt niet verder dan Weesp / Ends at Weesp

Hierna/next 08.01 SPR Weesp
-------

Waarom nou de ene keer wel een aangepaste bestemming en erboven weer niet???
Schapekop in de Keistad

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » vr 14 apr 2017, 09:33

In Utrecht staat nu op de borden dat de IC naar Schiphol niet verder rijdt dan Amsterdam Bijlmer. In werkelijkheid is de 3100 juist verlengd naar Den Haag Centraal, maar in Bijlmer wisselt deze van treinnummer.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

MetroRET

Berichtdoor MetroRET » vr 14 apr 2017, 10:24

Ze zijn ook zo lekker consequent met het doorkoppelen van treinseries....
De (700)700 en de (70)1800 zijn te Asb doorgekoppeld aan de 3100
De 2400 is gewoon te Shl doorgekoppeld aan de 3500

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » vr 14 apr 2017, 13:01

Er is wel een verschil: 3100 rijdt na Bijlmer in een ander pad dan normaal, de 3500 rijdt gewoon tot Schiphol zijn normale dienstregeling.
Dat zou verder niets uitmaken, als de koppeling goed in de reisinformatie verwerkt was.

Er gaat nog meer mis: de 11700 wordt nu aangekondigd als intercity naar Amersfoort, "rijdt niet verder dan Amersfoort". Terwijl deze nu verder rijdt als 1600 naar Enschede...

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » vr 14 apr 2017, 18:09

Nee als Intercity naar Amersfoort Schothorst, rijdt niet verder dan Amersfoort ;-)
Schapekop in de Keistad

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » vr 14 apr 2017, 19:03

In de actuele vertrektijden stond toch echt alleen maar Amersfoort, zonder Schothorst. Dan zijn de diverse bronnen het ook nog met elkaar oneens -o-

Voor de 3100 hebben ze nu een omroepbericht gemaakt: "De Intercity naar Amsterdam Bijlmer Arena rijdt verder naar Den Haag Centraal".
Maar op de schermen staat gewoon in grote letters Schiphol Airport (met in de kleine lettertjes dat-ie niet verder rijdt dan Asb ).

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » vr 14 apr 2017, 19:10

Tja, wat ik aangaf stond dus op de TBP.

Ook nog wel een bizarre misser: in de 11765 gaf OBIS bij Amersfoort niet alleen aan dat het de eindbestemming was, maar ook dat we een gewijzigd aankomstspoor 2 zouden hebben en de aansluitende trein naar Enschede van spoor 1 zou vertrekken. In werkelijkheid kwamen we natuurlijk gewoon op spoor 1 aan waar het de trein naar Enschede werd. Maar waarom OBIS er dan spoorwijzigingen die er niet zijn bij gaat verzinnen? De wijziging is immers juist dat de trein naar Enschede normaal niet van spoor 1 gaat, maar dat gaf OBIS weer niet als gewijzigd vertrekspoor bij de aansluitingen weer.
Schapekop in de Keistad

dylanwild94
Contacteer:

Berichtdoor dylanwild94 » za 15 apr 2017, 13:45

Blijf het altijd wonderlijke vinden hoe de NS 2x op hetzelfde station kan stoppen. :roll:

Want tuffy roept op station Breda onderstaande rond.
De intercity naar Etten-Leur, Roosendaal en Roosendaal vertrek van spoor 6 deze trein rijdt verder naar Vlissingen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » za 15 apr 2017, 13:49

Leuk die werkzaamheden, tussen Breda en Roosendaal is er nu de IC die wel in Etten-Leur stopt, en de sprinter die dat niet doet. :')

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Milco » za 15 apr 2017, 14:31

Vanmiddag in de 14600 na vertrek uit beginpunt Weesp, op weg naar Almere, Lelystad en Zwolle :lol:
Afbeelding

De aankondiging van de drie eerstvolgende stations en de automatische omroep deden vrolijk mee *O*
Tja, Poort klopte tenminste wel, alleen een andere ... Poort waar we naartoe reden :P Na Almere Poort werd alles weer hersteld. :)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 14-12-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

waldo79

Berichtdoor waldo79 » za 15 apr 2017, 17:49

Gebeurt wel vaker in SLT :)
Mij best :)

Etienne
Contacteer:

Berichtdoor Etienne » za 15 apr 2017, 19:40

Vanuit Zwolle ging het eveneens mis. In de 14600 werd bij vertrek de omroep gemeld, die normaal pas bij Oostvaarders te horen zou moeten zijn en vanuit Lelystad gold dat eveneens en werd als eerste station Almere Buiten omgeroepen, ongeveer ter hoogte van Lelystad Zuid.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Bemined

Berichtdoor Bemined » ma 24 apr 2017, 13:02

Volgens de NS reisplanner rijdt de Benelux sinds kort met drie locomotieven: twee voor en een achter :roll:

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » ma 24 apr 2017, 19:14

Op Utrecht Centraal viel het op dat men blijkbaar geen afwijkende dienstregeling had ingeladen voor de werkzaamheden bij Gouda: alle treinen naar Rotterdam stonden er simpelweg met "rijdt vandaag niet" op de borden. De (1)1700 was dan wel weer aangepast vanwege z'n afwijkende bestemming Woerden, al gebeurde dat dan weer op een wijze die het deed lijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat die trein in Woerden stopt.

Sowieso niet heel handig om op de TBPs nog in koeienletters "Den Haag Centraal" te hebben staan waarna vervolgens een trein met "Woerden" op de koersdisplays buiten en de OBIS-schermen binnen voor komt rijden.
Schapekop in de Keistad

SLToilet

Berichtdoor SLToilet » di 25 apr 2017, 19:10

Bij de NS is het nu één grote storing/stortvloed/ellende/pleuris als het gaat om reisinformatie. Voor de duidelijkheid: er rijden géén treinen tussen Tb en Ht door een kapotte bovenleiding, waarbij reizigers elders op de 6600 overigens ook worden genaaid waar ze bijstaan, er rijden weldegelijk Virm-zesjes, Virmm's en dubbele treinstellen en de FLIRT die je pakt is gewoon blauw/wit/geel.

Voorzover een opsomming van wat ik momenteel weet wat ze in het systeem niet weten.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » di 25 apr 2017, 19:30

Het systeem weet wel meer niet, want het hele reisinformatiesysteem is stuk.

Geert
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Geert » di 25 apr 2017, 21:44

Daniel schreef:Op Utrecht Centraal viel het op dat men blijkbaar geen afwijkende dienstregeling had ingeladen voor de werkzaamheden bij Gouda: alle treinen naar Rotterdam stonden er simpelweg met "rijdt vandaag niet" op de borden. De (1)1700 was dan wel weer aangepast vanwege z'n afwijkende bestemming Woerden, al gebeurde dat dan weer op een wijze die het deed lijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat die trein in Woerden stopt.

Dit is al jarenlang zo, niets nieuws onder de zon. Infoplus kijkt naar jaarplan, als een trein tov jaarplan niet rijdt dan wordt-ie als "rijdt niet" op de borden gezet en dat gaat bij vrijwel alle werkzaamheden op die manier.

Geert
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Geert » di 25 apr 2017, 21:49

SLToilet schreef:Bij de NS is het nu één grote storing/stortvloed/ellende/pleuris als het gaat om reisinformatie. Voor de duidelijkheid: er rijden géén treinen tussen Tb en Ht door een kapotte bovenleiding, waarbij reizigers elders op de 6600 overigens ook worden genaaid waar ze bijstaan, er rijden weldegelijk Virm-zesjes, Virmm's en dubbele treinstellen en de FLIRT die je pakt is gewoon blauw/wit/geel.

Voorzover een opsomming van wat ik momenteel weet wat ze in het systeem niet weten.

Alle actuele informatie was rond een uur of vijf vanmiddag stuk gegaan, inclusief opgeheven/extra ingelegde treinen, afwijkend mat, vertragingen en spoorwijzigingen.

Pas net (zo rond half 10) begint de informatiestroom weer op gang te komen.

Uit de wandelgangen vernomen dat gisteren of vandaag de laatste reisinformatiesystemen van ProRail naar NS gegaan zijn. Misschien niet helemaal goed gegaan (A)

PHS

Berichtdoor PHS » wo 26 apr 2017, 22:42

Kan iemand mij de logica achter "sprinter naar Eindhoven" en "rijdt door naar Deurne" uitleggen? Alle stations tussen Eindhoven en Deurne stonden overigens ook vermeld.

Terug naar “Vragen & Meldingen”