MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door cassie127 »

Weekenddagkaarten van ns 1e en 2e klas of actie kaartje van arriva. Een trein miniatuur van connexxion, gratis kopje koffie, vvv bonnen, spoordeelwinkel cadeaukaarten, enz.

Het is de moeite waard.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door regenmaker »

Wat ik stom vind is dat ik mijn reis volledig met de bus afleg in de spits, ik geen punten krijg. Terwijl ik wel spitstreinen aan het mijden ben. :evil:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Wubbo »

Tsja, als ik mijn baan opzeg en voortaan dus helemaal niet meer in de spits reis zal ik ook wel geen punten krijgen.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Chrysa »

Ik mijdt Utrecht in de spits door in Breda op school te zitten, krijg ik nu ook punten?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Michael »

Jij krijgt alleen stadsbussen :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door webguy »

Wat een gedoe om je aan te melden met de NS Business Card. Maar goed, het is gelukt hoor, eens kijken hoe snel die punten gaan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Nog niet erg snel vermoed ik. Ik keek tijdens de lunchpauze al voor 'n collega die toch wel behoorlijk buiten de spitspiek reist en kon toen op Den Bosch - Utrecht nog geen treinen ontdekken die punten opleveren volgens de app. Voor Arnhem - Utrecht ook niet toen ik net nog eens keek trouwens.
Blijkbaar zijn ze nog vergeten aan MyOV door te geven dat die trajecten ook punten op moeten gaan leveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door webguy »

Oh, ik zag voor Ede-Utrecht en Utrecht-Ede een aantal treinen net buiten de spits met 200 punten en in de spits met 30. Er zit best een hoge piek tot Ede, dus dat is denk ik niet raar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Ah, ik zie ze nu ook ja nadat ik eerst even voor morgen gekeken heb en 'm daarna weer op vandaag gezet heb. Sinds dat moment geeft 'ie ook gewoon een lijstje adviezen met punten i.p.v. steeds maar één trein, die app blijft een gedrocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door webguy »

Ik kan vergelijken, maar hij is op iPhone *iets* beter
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door cassie127 »

Vanaf vandaag is het niet meer mogelijk om punten te sparen bij Arriva & Connexxion
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Mja het is een beetje een rotschop voor dit topic, maar past hier het beste... uit betrouwbare bron vernomen dat MyOV binnenkort wordt uitgebreid naar alle trajecten rond Utrecht (richting Gouda, Leiden, Schiphol, Amsterdam en Hilversum komt er dus bij).
Hopelijk hebben ze er daar wel erg in dat het niet meer werkt als je de rustige treinen juist tot het minimale verkort waardoor ze alsnog ook druk worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Tochjo »

Op http://www.myov.nl staan nu inderdaad alle trajecten rondom Utrecht vermeld.

Gebaseerd op mijn historie in de MyOV-app lijkt die uitbreiding al de hele maand te gelden; mijn reizen Utt-Cl leveren me sinds begin april eindelijk puntenaantallen op waar je iets mee kan, omdat Ut-Utt nu ook meedoet. Waar ik eerder zo'n 30 punten per dag spaarde, kan dat nu oplopen naar 320! Althans, dat is het hoogste aantal dat ik nu per dag heb gehaald, maar omdat die reisplanner in de app zo waardeloos werkt, kan ik niet zelf kijken hoeveel punten welke reis waard is...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Probeer 't anders eens via 4G, dat blijkt bij mij sneller te werken dan de wifi waarop de app wel eeuwig lijkt te blijven laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Tochjo »

Met mobiele data laadt de app wel sneller en kan ik eerder mijn huidige puntenaantal en dergelijke zien, maar de reisplanner kan ik nog altijd niet gebruiken. Blijft maar laden en toont geen reizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Hmm dan weet ik het ook niet, hier doet 'ie het wel goed als ik eenmaal in de app zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Tochjo »

Het lijkt erop dat de reisplanner hier niet werkt bij reizen van en naar Culemborg. Voor andere reizen krijg ik wel een advies. Door te plannen van en naar Htn of Gdm kan ik dus alsnog zien welke reizen hoeveel punten waard zijn :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Wubbo »

Ik ben heel benieuwd hoe ze die punten tellen. Mijn ochtendtrein, die met ICM-7 rijdt maar het makkelijk met een losse ICM aankan, is 10 punten. De trein van een kwartier later is 200 punten, maar die rijdt ook met 2 ICMen en is beduidend drukker.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Geert »

De app (API) laadt wel over IPv4 maar niet over IPv6. Daarom helpt het waarschijnlijk om wifi uit te zetten (als je internetprovider IPv6 ondersteunt). Beetje slordig van MyOV :?

De intercity die voor mijn doen vroeg is, geeft 10 punten, de IC die ik normaal heb 30 punten, maar de combinatie van stoptrein+IC daar tussenin geeft maar liefst 200 punten (hoewel de IC waarop je overstapt waarschijnlijk nog drukker is). Maar los van dat, hoe ziet de app welke combinatie ik gebruikt heb?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Daniel »

Geert schreef:De app (API) laadt wel over IPv4 maar niet over IPv6. Daarom helpt het waarschijnlijk om wifi uit te zetten (als je internetprovider IPv6 ondersteunt). Beetje slordig van MyOV :?
Goeie verklaring, ik heb hier idd IPv6-ondersteuning als ik op de wifi zit :wink:
Wubbo schreef:Ik ben heel benieuwd hoe ze die punten tellen.
Geert schreef:Maar los van dat, hoe ziet de app welke combinatie ik gebruikt heb?
Dat vroeg ik me eerst ook af, maar sinds ik afgelopen vrijdag een bezoekje aan HGB-IV bracht voor een interview over het effect van MyOV op m'n reisgedrag zijn er wel wat dingen duidelijk geworden...

1: De punten zijn ooit handmatig aan de treinen gekoppeld op basis van drukte-statistieken en houden geen rekening met de actuele materieelinzet. Op Utrecht - Amersfoort zijn er bv. nog veel gebaseerd op de lange VIRM-treinen ten tijde van de introductie van MyOV aldaar, ze waren wel blij met m'n opmerking over het losse ICM-viertje met staanplaatsen in de gangpaden op vrijdagmorgen dat 200 punten oplevert :P

2: Voor het toekennen van punten wordt als eerste je check-out tijd gematcht met de aankomsttijd van een trein, waarna door de combinatie met de vertrektijd wordt bepaald in welke trein je gezeten moet hebben. Dat gaat echter weleens mis want het is een verre van foutloze aanpak. Als ik bv. in m'n historie terugkijk dan heb ik zowel op dinsdag als woensdag om 16.33 uur ingecheckt in Utrecht. Op dinsdag checkte ik om 16.53 uur uit in Amersfoort en heeft de app correct vastgesteld dat ik in de 1759 met 90 punten (zie hier weer iets wat mis gaat door aangepast materieel - deze trein staat op 1 in de druktemelder :P ) heb genomen. Op woensdag checkte ik door vertraging echter pas om 17.01 uur uit en dat heeft 'ie aan de 559 met 0 punten gematcht.
En zelfs dan zitten er nog rariteiten in. Ik krijg 's ochtends bijvoorbeeld nooit punten als ik om 7.04 uur in Amersfoort incheck en om 7.25 uur in Utrecht uitcheck, maar bij een combi 7.04 / 7.26 of 7.05 / 7.25 krijg ik ze wel. Geen flauw idee welke route de app met die specifieke combi van tijden bedacht heeft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door cassie127 »

Waar ik vaak last van heb in de reishistorie is de melding niet uitgecheckt en de rest van de reizen die dag dan daarna in de app missen (en dus ook de punten)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door reisthijs »

Het is nu officieel:
Vanaf nu: punten sparen op alle trajecten van en naar Utrecht
Samenvatting

Treinreizigers kunnen vanaf nu op alle trajecten van en naar Utrecht Centraal punten sparen met MyOV. Eerder kon dit alleen op een beperkt aantal trajecten van en naar Utrecht. Slimme spaarders kunnen wekelijks een gratis kop koffie bij elkaar sparen of elke maand gratis naar de bioscoop.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Geert »

Mailtje doet wonderen: de app werkt nu ook weer via IPv6 :)
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door cassie127 »

Ik zie net op de NS site dat er extra trajecten aan myOV zijn toegevoegd. Het gaat om de trajecten:
Rotterdam Centraal - Schiphol Airport (Intercity direct)
Zwolle - Groningen

Op deze trajecten zijn sinds 4 september ook punten te behalen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: MyOV:Punten sparen buiten spits nu ook bij NS

Bericht door Suus »

Ik heb even gekeken naar de punten voor de ICD met vertrek uit Rotterdam naar Schiphol

06:28 - 10 punten
07:11 - 0 punten
07:28 - 500 punten
07:41 - 0 punten
07:57 - 0 punten
08:11 - 0 punten
08:28 - 90 punten
08:57 - 90 punten
09:11 - 30 punten

Totale onzin dit, de 7:11 uit Rotterdam is, hoewel deze uit Breda komt, meestal rustiger dan de 7:28, maar die trein krijgt maar liefst 500 punten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten