Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Ardan »

Vind ik een duur grapje als het je puur om het afstrepen te doen is. Als je 6 euro meer lapt heb je een STT en kun je er een leuk dagje weg van maken :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:Wat soms ook nog goedkoper is, is de NS-automaat. Voor Arnhem-Emmerich betaal je €5,80 VRR-tarief, maar de NS-automaat rekent daarvoor (met vrij reizen binnen NL) maar €4.
Ardan schreef:Vind ik een duur grapje als het je puur om het afstrepen te doen is. Als je 6 euro meer lapt heb je een STT en kun je er een leuk dagje weg van maken :)
Dan ga ik eens spelen met die NS automaat. Ik neem trouwens ook een actiedagkaart voor binnen Nederland (dat VDU is dus eigenlijk helemaal niet van toepassing). Dan zou ik voor Arnhem - Emmerich v.v. € 8,- kwijt zijn. Dan zit ik maar 40 minuten te niksen in Emmerich, als ik het een beetje slim plan kan ik er een sanitaire tussenstop van maken en de Aldi die langs het station zit met een bezoekje vereren. Het is niet alleen dát stukje afstrepen dus, het is onderdeel van een grotere route:
Spoiler: show
Afbeelding
Het is dus vooral belangrijk dat ik in Heerlen of in Arnhem een kaartje voor Venlo - Viersen kan scoren, aangezien ik in Venlo maar een paar minuten overstaptijd heb. Deze trip ga ik dan ook eind mei doen, als het vakantiegeld binnen is. Dus dan heb ik net wat meer bestedingsruimte. :P
🍉
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Korte vragen

Bericht door michiel71 »

Hainje schreef:Dan ga ik eens spelen met die NS automaat. Ik neem trouwens ook een actiedagkaart voor binnen Nederland
Kadotip: t/m 29 april koop je een NS Dagkaart als e-ticket voor €12,50 (geldig t/m 30 juni).
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Nitein-Repart »

Een alternatief is Arnhem->Duisburg->Mönchengladbach->Venlo is €15 of Arnhem->Emmerich->Nijmegen voor €15. Als het alleen om Zevenaar-Emmerich gaat dan kun je beter Arnhem->Emmerich->‘s Heerenberg doen voor €5,80. In 's Heerenberg kun je het kasteel nog bezichtigen en dan met lijn 24 naar Doetinchem. Het nadeel is dat lijn 91 tussen Emmerich en 's Heerenberg maar een aantal keer per dag rijdt en niet op zondag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:....

Een reis Arnhem-Haldern levert dan op dat het Preisstufe C is, oftewel €12,10 voor een enkeltje. Zevenaar-Haldern is echter Preisstufe B, wat maar €5,80 kost.

Wat soms ook nog goedkoper is, is de NS-automaat. Voor Arnhem-Emmerich betaal je €5,80 VRR-tarief, maar de NS-automaat rekent daarvoor (met vrij reizen binnen NL) maar €4.
Voor Zevenaar - Emmerich krijg ik op de ns kaartautomaat toch echt de prijs van €32,-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

Ik heb het ook over een retour Arnhem-Emmerich met NL-traject gratis. Dat leverde gisteravond in Arnhem (Sonsbeekzijde) een prijs van €8 op. Zevenaar-Emmerich wordt mogelijk nog via Arnhem berekend.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jay20 »

Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat ik er niet echt ga komen. Misschien na de zomervakantie dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door DPDelft »

Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?
Sixhaven
Berichten: 52
Lid geworden op: za 15 okt 2016, 19:35

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Sixhaven »

Het klopt inderdaad dat bij vrij reizen binnen Nederland een enkele reis met de RE 19 tot en met station Dinslaken (aanzienlijk) goedkoper is via de NS-automaat dan een enkeltje volgens het corresponderende VRR-tarief. Vanaf station Oberhausen-Holten is een VRR-ticket via de Abellio-automaat goedkoper. Het kan zijn dat de automaat op Zevenaar nog niet is geüpdatet.

De Nederlandse vertaling op de automaten is om je de ogen uit je kop te schamen. Naar ik heb vernomen had Abellio dit ook liever meteen goed vertaald gezien (er werken genoeg Nederlanders bij Abellio in Duitsland), maar valt de vertaling onder de verantwoordelijkheid van medewerkers van VRR, die ervan uitgingen dat Google ook wel een goede vertaling zou weten aan te dragen. Met dit soort vertalingen als gevolg:

"Let op! Bij het wisselen van geld tekort, dan kunt u fit golfreizen of elektronisch betalen!"

Dat is haast vragen om grappenmakers met surfplanken in de trein.

Het is nog niet mogelijk via de VRR-app of via een online TicketShop een enkeltje te kopen, dus overstappers in Arnhem zullen in de meeste gevallen naar de automaat moeten lopen om een kaartje te kopen.

Overigens kunnen houders van een Vielfahrerticket van VRR hun kaart gebruiken als sleutel voor de poortpassage. Bij het aanbieden van de kaart geeft het poortje de melding "Passage OK".
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Timon91 »

DPDelft schreef:
Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?
Jazeker!

Ik ben net terug van een weekendje Tsjechië, €50 retour inclusief reserveringen voor de ICE (zowel heen als terug) en de EuroCity (terug). Ik had een retourtje Gronau-Praha, op de heenweg via Nürnberg-Cheb en op de terugweg via Berlin ;) De Tsjechen zijn veel goedkoper dan de DB, bovendien zijn goedkope tickets veel korter van te voren te krijgen. Soms moet je een beetje spelen met de route om een goede prijs te krijgen, maar dat moet je bij de DB ook ;) Het is ook interessant als je naar bijvoorbeeld Dresden of Nürnberg gaat ;) Alleen de DB Regio conducteur wil nog wel eens achterdochtig doen bij het zien van een Tsjechisch e-ticket :')
Mijn Flickr account.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

Dat werkte vrijdag overigens nog niet. Meerdere mensen met die passen konden het station daarmee niet verlaten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Sixhaven
Berichten: 52
Lid geworden op: za 15 okt 2016, 19:35

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Sixhaven »

Ik ben er inderdaad ook een paar tegengekomen die niet werkten, maar het gros van de passen doet het wel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 17 apr 2017, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door waldo79 »

Gistermorgen van de Abelliotrein gebruik gemaakt. Gelukkig was ik voorbereid op het wat onduidelijke Nederlandse scherm. Gewapend met 20 euro aan briefgeld kon ik snel een kaartje trekken. Vervolgens duurde het even voordat het Arriva-poortje de barcode herkende.

Over de treinrit kan ik weinig bijzonders melden: fatsoenlijk ingerichte trein met stopcontacten in de tweede klas, toiletten. Meubilair is wat beter dan SLT, maar een ritje Arnhem - Düsseldorf gaat je een pijnlijk zitvlak opleveren. De rijtijden zijn wel ruim te noemen, de stops duurden bovengemiddeld lang.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jef400 »

Nou ja, ik houd het gemiddeld wel een aardig tijdje vol in een SLT. Maar dat kan ook aan mijn gestel liggen. Wat dat betreft vind ik een SGM erger.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

waldo79 schreef:Over de treinrit kan ik weinig bijzonders melden: [..] toiletten.
Waren de toiletten gewoon geopend? Ik heb zaterdag een retourtje Arnhem-Zevenaar gedaan en van beide stellen waren beide toiletten afgesloten/defect.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door waldo79 »

Ik heb er niet in het bijzonder op gelet, maar een andere reiziger is tijdens de rit naar de wc geweest. En die heb ik niks horen zeggen over gesloten toiletten.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door groningen »

De website van NS Internationa(a)l kan geen prijs van Zevenaar naar Emmerich geven.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door dennistd »

Klopt, maar dat kan ie ook niet van Enschede naar Gronau. De automaat kan het wel gewoon.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Jay20 »

Timon91 schreef:
DPDelft schreef:
Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?
Jazeker!

Ik ben net terug van een weekendje Tsjechië, €50 retour inclusief reserveringen voor de ICE (zowel heen als terug) en de EuroCity (terug). Ik had een retourtje Gronau-Praha, op de heenweg via Nürnberg-Cheb en op de terugweg via Berlin ;) De Tsjechen zijn veel goedkoper dan de DB, bovendien zijn goedkope tickets veel korter van te voren te krijgen. Soms moet je een beetje spelen met de route om een goede prijs te krijgen, maar dat moet je bij de DB ook ;) Het is ook interessant als je naar bijvoorbeeld Dresden of Nürnberg gaat ;) Alleen de DB Regio conducteur wil nog wel eens achterdochtig doen bij het zien van een Tsjechisch e-ticket :')
Dat wilde ik dus zeggen. Helaas was mijn heenreis iets duurder, maar wel beter dan met flixbus :wink:. De heenweg reis dan ik ook s´nachts via Kaldenkirchen, Düsseldorf, Berlin naar Praha. Op de terugweg maak ik wel gebruik van weekend vrij op het Nederlandse traject. De 19 euro ticket is dus Praha naar Emmerich
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vind het jammer dat de nieuwe treinen van Abellio geen wifi hebben. In Nederland is het gebruikelijk om nieuwe treinen van wifi te voorzien, maar Duitsland blijft achterlopen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

De introductie van WiFi in de trein is in Duitsland wel bezig maar verloopt inderdaad erg traag. In NRW hebben in ieder geval de treinen op de RE 15, RE 42, RE 60 & RE 70 al WiFi. Maar wel in testfases
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door regenmaker »

Iedereen heeft tegenwoordig toch 3 of 4G? :roll:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door Gekko123 »

Nog niet iedereen heeft ook zonder roaming-kosten 3G of 4G in het buitenland. Nog niet iedereen, want door veranderende regelgeving vanuit Brussel is dat binnenkort (ik meen per 1 juni, maar weet het niet meer zeker) verleden tijd.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Abellio Niederrhein-netz

Bericht door cassie127 »

Volgens mij zou het 15 juni zijn.
Providers zijn het laatste jaar wel steeds meer abonnementen gaan verkopen zonder roaming kosten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten