Abellio Niederrhein-netz
Re: Abellio Niederrhein-netz
Vind ik een duur grapje als het je puur om het afstrepen te doen is. Als je 6 euro meer lapt heb je een STT en kun je er een leuk dagje weg van maken :)
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
dennistd schreef:Wat soms ook nog goedkoper is, is de NS-automaat. Voor Arnhem-Emmerich betaal je €5,80 VRR-tarief, maar de NS-automaat rekent daarvoor (met vrij reizen binnen NL) maar €4.
Dan ga ik eens spelen met die NS automaat. Ik neem trouwens ook een actiedagkaart voor binnen Nederland (dat VDU is dus eigenlijk helemaal niet van toepassing). Dan zou ik voor Arnhem - Emmerich v.v. € 8,- kwijt zijn. Dan zit ik maar 40 minuten te niksen in Emmerich, als ik het een beetje slim plan kan ik er een sanitaire tussenstop van maken en de Aldi die langs het station zit met een bezoekje vereren. Het is niet alleen dát stukje afstrepen dus, het is onderdeel van een grotere route:Ardan schreef:Vind ik een duur grapje als het je puur om het afstrepen te doen is. Als je 6 euro meer lapt heb je een STT en kun je er een leuk dagje weg van maken :)
- Spoiler: show
🍉
Re: Korte vragen
Kadotip: t/m 29 april koop je een NS Dagkaart als e-ticket voor €12,50 (geldig t/m 30 juni).Hainje schreef:Dan ga ik eens spelen met die NS automaat. Ik neem trouwens ook een actiedagkaart voor binnen Nederland
-
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Een alternatief is Arnhem->Duisburg->Mönchengladbach->Venlo is €15 of Arnhem->Emmerich->Nijmegen voor €15. Als het alleen om Zevenaar-Emmerich gaat dan kun je beter Arnhem->Emmerich->‘s Heerenberg doen voor €5,80. In 's Heerenberg kun je het kasteel nog bezichtigen en dan met lijn 24 naar Doetinchem. Het nadeel is dat lijn 91 tussen Emmerich en 's Heerenberg maar een aantal keer per dag rijdt en niet op zondag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Voor Zevenaar - Emmerich krijg ik op de ns kaartautomaat toch echt de prijs van €32,-dennistd schreef:....
Een reis Arnhem-Haldern levert dan op dat het Preisstufe C is, oftewel €12,10 voor een enkeltje. Zevenaar-Haldern is echter Preisstufe B, wat maar €5,80 kost.
Wat soms ook nog goedkoper is, is de NS-automaat. Voor Arnhem-Emmerich betaal je €5,80 VRR-tarief, maar de NS-automaat rekent daarvoor (met vrij reizen binnen NL) maar €4.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik heb het ook over een retour Arnhem-Emmerich met NL-traject gratis. Dat leverde gisteravond in Arnhem (Sonsbeekzijde) een prijs van €8 op. Zevenaar-Emmerich wordt mogelijk nog via Arnhem berekend.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik denk dat ik er niet echt ga komen. Misschien na de zomervakantie dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het klopt inderdaad dat bij vrij reizen binnen Nederland een enkele reis met de RE 19 tot en met station Dinslaken (aanzienlijk) goedkoper is via de NS-automaat dan een enkeltje volgens het corresponderende VRR-tarief. Vanaf station Oberhausen-Holten is een VRR-ticket via de Abellio-automaat goedkoper. Het kan zijn dat de automaat op Zevenaar nog niet is geüpdatet.
De Nederlandse vertaling op de automaten is om je de ogen uit je kop te schamen. Naar ik heb vernomen had Abellio dit ook liever meteen goed vertaald gezien (er werken genoeg Nederlanders bij Abellio in Duitsland), maar valt de vertaling onder de verantwoordelijkheid van medewerkers van VRR, die ervan uitgingen dat Google ook wel een goede vertaling zou weten aan te dragen. Met dit soort vertalingen als gevolg:
"Let op! Bij het wisselen van geld tekort, dan kunt u fit golfreizen of elektronisch betalen!"
Dat is haast vragen om grappenmakers met surfplanken in de trein.
Het is nog niet mogelijk via de VRR-app of via een online TicketShop een enkeltje te kopen, dus overstappers in Arnhem zullen in de meeste gevallen naar de automaat moeten lopen om een kaartje te kopen.
Overigens kunnen houders van een Vielfahrerticket van VRR hun kaart gebruiken als sleutel voor de poortpassage. Bij het aanbieden van de kaart geeft het poortje de melding "Passage OK".
De Nederlandse vertaling op de automaten is om je de ogen uit je kop te schamen. Naar ik heb vernomen had Abellio dit ook liever meteen goed vertaald gezien (er werken genoeg Nederlanders bij Abellio in Duitsland), maar valt de vertaling onder de verantwoordelijkheid van medewerkers van VRR, die ervan uitgingen dat Google ook wel een goede vertaling zou weten aan te dragen. Met dit soort vertalingen als gevolg:
"Let op! Bij het wisselen van geld tekort, dan kunt u fit golfreizen of elektronisch betalen!"
Dat is haast vragen om grappenmakers met surfplanken in de trein.
Het is nog niet mogelijk via de VRR-app of via een online TicketShop een enkeltje te kopen, dus overstappers in Arnhem zullen in de meeste gevallen naar de automaat moeten lopen om een kaartje te kopen.
Overigens kunnen houders van een Vielfahrerticket van VRR hun kaart gebruiken als sleutel voor de poortpassage. Bij het aanbieden van de kaart geeft het poortje de melding "Passage OK".
Re: Abellio Niederrhein-netz
Jazeker!DPDelft schreef:Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Ik ben net terug van een weekendje Tsjechië, €50 retour inclusief reserveringen voor de ICE (zowel heen als terug) en de EuroCity (terug). Ik had een retourtje Gronau-Praha, op de heenweg via Nürnberg-Cheb en op de terugweg via Berlin ;) De Tsjechen zijn veel goedkoper dan de DB, bovendien zijn goedkope tickets veel korter van te voren te krijgen. Soms moet je een beetje spelen met de route om een goede prijs te krijgen, maar dat moet je bij de DB ook ;) Het is ook interessant als je naar bijvoorbeeld Dresden of Nürnberg gaat ;) Alleen de DB Regio conducteur wil nog wel eens achterdochtig doen bij het zien van een Tsjechisch e-ticket :')
Mijn Flickr account.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat werkte vrijdag overigens nog niet. Meerdere mensen met die passen konden het station daarmee niet verlaten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik ben er inderdaad ook een paar tegengekomen die niet werkten, maar het gros van de passen doet het wel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 17 apr 2017, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Abellio Niederrhein-netz
Gistermorgen van de Abelliotrein gebruik gemaakt. Gelukkig was ik voorbereid op het wat onduidelijke Nederlandse scherm. Gewapend met 20 euro aan briefgeld kon ik snel een kaartje trekken. Vervolgens duurde het even voordat het Arriva-poortje de barcode herkende.
Over de treinrit kan ik weinig bijzonders melden: fatsoenlijk ingerichte trein met stopcontacten in de tweede klas, toiletten. Meubilair is wat beter dan SLT, maar een ritje Arnhem - Düsseldorf gaat je een pijnlijk zitvlak opleveren. De rijtijden zijn wel ruim te noemen, de stops duurden bovengemiddeld lang.
Over de treinrit kan ik weinig bijzonders melden: fatsoenlijk ingerichte trein met stopcontacten in de tweede klas, toiletten. Meubilair is wat beter dan SLT, maar een ritje Arnhem - Düsseldorf gaat je een pijnlijk zitvlak opleveren. De rijtijden zijn wel ruim te noemen, de stops duurden bovengemiddeld lang.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Nou ja, ik houd het gemiddeld wel een aardig tijdje vol in een SLT. Maar dat kan ook aan mijn gestel liggen. Wat dat betreft vind ik een SGM erger.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Waren de toiletten gewoon geopend? Ik heb zaterdag een retourtje Arnhem-Zevenaar gedaan en van beide stellen waren beide toiletten afgesloten/defect.waldo79 schreef:Over de treinrit kan ik weinig bijzonders melden: [..] toiletten.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik heb er niet in het bijzonder op gelet, maar een andere reiziger is tijdens de rit naar de wc geweest. En die heb ik niks horen zeggen over gesloten toiletten.
Re: Abellio Niederrhein-netz
De website van NS Internationa(a)l kan geen prijs van Zevenaar naar Emmerich geven.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Klopt, maar dat kan ie ook niet van Enschede naar Gronau. De automaat kan het wel gewoon.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat wilde ik dus zeggen. Helaas was mijn heenreis iets duurder, maar wel beter dan met flixbus . De heenweg reis dan ik ook s´nachts via Kaldenkirchen, Düsseldorf, Berlin naar Praha. Op de terugweg maak ik wel gebruik van weekend vrij op het Nederlandse traject. De 19 euro ticket is dus Praha naar EmmerichTimon91 schreef:Jazeker!DPDelft schreef:Klinkt interessant, kun je die tickets ook online kopen?Jay20 schreef:Ik ga deze lijn zondag doen komende vanuit Praag, met een ticket die me maar 19 euro heeft gekost. Lang leve de Tsjechische spoorwegen. *O*
Ik ben net terug van een weekendje Tsjechië, €50 retour inclusief reserveringen voor de ICE (zowel heen als terug) en de EuroCity (terug). Ik had een retourtje Gronau-Praha, op de heenweg via Nürnberg-Cheb en op de terugweg via Berlin ;) De Tsjechen zijn veel goedkoper dan de DB, bovendien zijn goedkope tickets veel korter van te voren te krijgen. Soms moet je een beetje spelen met de route om een goede prijs te krijgen, maar dat moet je bij de DB ook ;) Het is ook interessant als je naar bijvoorbeeld Dresden of Nürnberg gaat ;) Alleen de DB Regio conducteur wil nog wel eens achterdochtig doen bij het zien van een Tsjechisch e-ticket :')
-
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik vind het jammer dat de nieuwe treinen van Abellio geen wifi hebben. In Nederland is het gebruikelijk om nieuwe treinen van wifi te voorzien, maar Duitsland blijft achterlopen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Abellio Niederrhein-netz
De introductie van WiFi in de trein is in Duitsland wel bezig maar verloopt inderdaad erg traag. In NRW hebben in ieder geval de treinen op de RE 15, RE 42, RE 60 & RE 70 al WiFi. Maar wel in testfases
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Iedereen heeft tegenwoordig toch 3 of 4G?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Nog niet iedereen heeft ook zonder roaming-kosten 3G of 4G in het buitenland. Nog niet iedereen, want door veranderende regelgeving vanuit Brussel is dat binnenkort (ik meen per 1 juni, maar weet het niet meer zeker) verleden tijd.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Volgens mij zou het 15 juni zijn.
Providers zijn het laatste jaar wel steeds meer abonnementen gaan verkopen zonder roaming kosten
Providers zijn het laatste jaar wel steeds meer abonnementen gaan verkopen zonder roaming kosten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten