Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Ze schieten al op met de bouw van het nieuwe eindpunt in Roden voor de Qlink lijn 4 https://twitter.com/jelmereh/status/852938518183673856
De wielen van de bus gaan rond en rond...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Voor de Leer pendel werden extra bussen ingezet. Sommige vertrokken te vroeg, maar dan was er vaak een 2de. Extra ingezet en nog nooit gezien was de Arriva dubbeldekker nummer 490. Deze is niet in de witte kleur, maar iets tegen het bruine aan.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Lijn 9 van 17.48 uit de Punt is na het aandoen van Eelde en Paterswolde via P+R Haren naar Groningen C.S. gereden. Volgens 9292 10 minuten gehalterd bij vliegveld, dus blijkbaar een volle vakantievlucht? Vertraging wel meteen weer weg, wel irritant voor Ter Borch en de Weijert
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Vlucht uit Gdansk zit weer op de maandag en vrijdagavond. Dat moet de oorzaak geweest zijn.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

groningen schreef:Dagkaart hele dag is dan volgens mij 1 euro goedkoper geworden. Hoeveel zones is Groningen - Emmen? Vroeger 8 euro; nu wordt dat dus 2 euro duurder.
Hoe zit het eigenlijk met de maximum prijs van een ritje met de bus? Provinciale stat'n van
Drenthe en Groningen hadden die ooit toch op 8 euro gezet, omdat anders de succesvolle Qliner Groningen-Emmen onbetaalbaar zou worden voor de passagier?
hej*
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Aankomst Eelde gistermiddag: 17:40 W61643 Gdansk (GDN) Wizz Air A320 HA-LPL Landed 17:34
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Jorn »

geert4OV schreef:
groningen schreef:Dagkaart hele dag is dan volgens mij 1 euro goedkoper geworden. Hoeveel zones is Groningen - Emmen? Vroeger 8 euro; nu wordt dat dus 2 euro duurder.
Hoe zit het eigenlijk met de maximum prijs van een ritje met de bus? Provinciale stat'n van
Drenthe en Groningen hadden die ooit toch op 8 euro gezet, omdat anders de succesvolle Qliner Groningen-Emmen onbetaalbaar zou worden voor de passagier?
Met de ov-chipkaart is de prijs ook acht euro :)
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Wel goed idee om 40/4 voor 7 uur ook in te voeren. OV studentenkaart / abonnementen geldig in nachtbus begrijp ik dan weer niet.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik snap abonnementen + SRP in nachtbus ook niet echt, Groningen-Drenthe is de eerste concessie waar dit gebeurt denk ik. Misschien om het gebruik van de bussen nog verder aan te moedigen?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ZipperZapper »

Treinvervangend vervoer in Groningen lijkt goed te werken, met de tijdelijke haltes en de afggezette straat. Nou is vandaag natuurlijk een rustige dag, nog even afwachten hoe dat de rest van de week gaat, maar over het systeem lijkt in ieder geval goed nagedacht.

Op OogTV een artikel over de NS treinen die nu via Leeuwarden naar Onnen gaan. Had er niet eens over nagedacht dat dat natuurlijk gewoon door gaat! https://www.oogtv.nl/2017/04/ns-interci ... -hoogkerk/
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Nicketick schreef:Ik snap abonnementen + SRP in nachtbus ook niet echt, Groningen-Drenthe is de eerste concessie waar dit gebeurt denk ik. Misschien om het gebruik van de bussen nog verder aan te moedigen?
Alleen hoe krijg je ze dan 100% kostendekkend. Dat zijn ze nu vrijwel. Al scoort 402 het slechtst in het dashboard.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

De snelbus Leer - Groningen die om 20:30 aankwam op Hoofdstation was gisteren zo vol dat volgens mij de stopbus ook nog doorgereden is naar Groningen.

Daarnaast leek het erop dat sommige ritten van lijn 2 gisteravond werden uitgevoerd met een gewone 12 meter stadsbus en extra AirportLink LE.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Op het kruispunt bij de Herepleinbrug stonden vanmiddag 4 verkeersregelaars. Auto's gaan nu al over de Zuiderdiep. Die Arriva snelbus van 18.30 naar Leer had ook een gele sticker van de NS, zodat het ook richting Hoogeveen heeft gereden. Het is de 462 of 482. Bus 3097 reed vanmiddag als 178. Qua reistijd ben je sneller van Hoogeveen naar Groningen dan Beilen. Vanmiddag reed een bus naar Groningen via de Verlengde Hereweg naar het station. Er waren klachten dat die bussen in Haren alleen maar bij de Transferium stoppen en niet naar centrum/station rijden of het was een foutje. Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Gekko123 »

Van wat ik onder meer via twitter heb vernomen rijden de stopbussen inderdaad langs het transferium en stoppen niet bij het station van Haren. Als het goed is rijden er pendelbusjes tussen het transferium en het station.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Als je geluk hebt een taxibusje. Anders een normale taxi. Je zou maar bagage bij je hebben.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Bjarte »

groningen schreef:Er waren klachten dat die bussen in Haren alleen maar bij de Transferium stoppen en niet naar centrum/station rijden of het was een foutje. Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Klachten? Is toch juist prachtig opgelost. Je kunt je auto makkelijk kwijt op de P+R en hop naar Groningen of Assen en verder. Veel beter dan dat onbereikbare station van Haren.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Klachten? Is toch juist prachtig opgelost. Je kunt je auto makkelijk kwijt op de P+R en hop naar Groningen of Assen en verder. Veel beter dan dat onbereikbare station van Haren.
Van Oosterhaar ga je toch niet met de auto naar de P + R toe. U stelt dat iedereen zijn/haar auto gebruikt voor een klein ritje. Tenminste 1 VIRM staat in Groningen niet onder een bovenleiding geparkeerd.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Globetrotter »

groningen schreef:Bij de bussen zit ook een oude Connexxion bus in de bekende groene kleur.
Ik denk dat je de bus van South West Tours bedoeld. Deze heeft niet bij Connexxion, maar bij Van Oeveren (onder andere) gereden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Eigenlijk gaat het allemaal best prima zo naar Groningen, zonder trein.
Zou zeggen, toch maar Hoogeveen intercity-station, de rest opbreken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Extra overstap, kwartier tot 3 kwartier langer onderweg, veel minder ruimte, geen internet in de bus, geen wc in de bus... Nee, ik ben blij als de treinen weer rijden naar Groningen.
We krijgen hier trouwens nog genoeg stremmingen: er komt een tunnel bij station haren, station Europapark krijgt een extra spoor met perron en natuurlijk nog de verbouwing van station Groningen straks. Oh ja, en het emplacement aan de oostkant van station Zwolle gaat nog verbouwd worden en Zwolle-Herfte wordt viersporig met een ongelijkvloerse kruising bij Herfte. *bus*
Basislijn
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Gisteravond ketelwagens met Locon loc 1796 richting Noord Willemskanaal.

Koplopers rijden nu weer tussen Leeuwarden en Groningen.

Afbeelding
Bron: Daniel de Ruig
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Zet dan ook even het linkje naar de fotograaf erbij: KLIK HIER
Basislijn
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door erka »

Vandaag paar keer van de vervangende bus gebruik gemaakt tussen Groningen en Hoogeveen, maar het was allemaal prima geregeld hoor. De drie soorten bussen (stop, snel Assen en snel Hoogeveen) stonden duidelijk aangegeven en er was genoeg en vriendelijk personeel en capaciteit. Niks mis mee.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ZipperZapper »

Zag mobiele chippalen bij de bussen staan vanmiddag, waren me vrijdag nog niet opgevallen? Zorgt voor lekker makkelijk en snel in-/uitchecken.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Rijden die bussen Groningen - Hoogeveen non-stop over de A28? Dat stukje moet ik nog afstrepen. :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jelle en 23 gasten