Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
oh, dat is dus het verschil tussen de servicepunten. Ik dacht dat het over algemene servicepunten ging, dus ongeacht materieeltype.
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Da's maar in één concessie / vervoerder toch?CamilleKreemers schreef: (..)
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Te weinig
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Misschien maar een concessie, maar wel meer dan 100 stellen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
CAF hoeft hier geen servicepunt te openen. Dat heeft niets te maken met concessies, maar wel met het feit dat NS een eigen onderhoudsbedrijf heeft en de andere vervoerders niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Een andere vraag, waar die treinen van Syntus onderhouden gaan worden, vind ik wel interessant.
De werkplaats van Nedtrain in Hengelo, die nu al niet meer zoveel om handen heeft (22x DM '90 en 9x LINT), zou daar best een praktische locatie voor kunnen zijn.
De werkplaats van Nedtrain in Hengelo, die nu al niet meer zoveel om handen heeft (22x DM '90 en 9x LINT), zou daar best een praktische locatie voor kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Zou kunnen, hoewel die werkplaats natuurlijk wel helemaal op diesel toegelegd is. Ik denk dat een nieuwe werkplaats beter zou zijn, en Hengelo zou op zich wel handig liggen als je daar ook de Lintjes wil onderhouden.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
De inhoud van het volgende artikel wisten we eigenlijk al wel en zit vol met fouten... maar toch deel ik hem http://www.sallandcentraal.nl/zwolle-en ... er-per-uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Iedereen is journalist :N
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
De NS die vanuit Hengelo de achterhoek in gaat, juist ja :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Achja, bij NOS hebben ze ook wel eens gezegd dat Heracles Almelo een Achterhoekse club is, dus met die logica klopt het wel
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Ze denken zeker dat de trein in Deventer en in Zutphen keert om in de achterhoek te komen... Waarbij die vanaf Zutphen wel een behoorlijke snelheid moet hebben om in Winterswijk te komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Cassie, nu lach je die krant uit vanwege hun aardrijkskundige gebreken, terwijl je ze nu zelf ook laat zien: Zutphen ligt toch echt geografisch in de Achterhoek (alleen de wijk De Hoven ligt in de Veluwe)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik heb zowel augustus als september voorbij horen komen.flipje schreef:*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En complete renovatie, bouw van station Stadshagen etc.groningen schreef:Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bouw van station Stadshagen is al bezig. ook de snelheid op het traject zal omhoog gaan. En de spoorovergang meteen na het station wordt momenteel ook aangepakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).
Maargoed, ik ken de NS en ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
Maargoed, ik ken de NS en ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ligt er aan of de NS dm90 nog gaat inzetten op andere trajecten (met bovenleiding)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ga er maar van uit dat NS de concessie uitrijdt met DM90. Voor dat spul is er toch geen beter inzetgebied en elektrisch materieel is niet zomaar over om even daar in te zetten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het probleem is juist dat het beveiligingsysteem niet wordt vervangen, NS heeft geen elektrisch materieel met ATB-NG dus moet DM'90 nog tot december blijven rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
NS en elektrisch rijden op dit traject.
De NS komt nu al materieel tekort om alles fatsoenlijk te kunnen rijden.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat DM90 hier blijft rijden.
En waarom zou de NS hier moderner materieel willen gaan inzetten, ze verliezen dit traject toch!
De NS komt nu al materieel tekort om alles fatsoenlijk te kunnen rijden.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat DM90 hier blijft rijden.
En waarom zou de NS hier moderner materieel willen gaan inzetten, ze verliezen dit traject toch!
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In Zwolle staan ook nog 2 rangeerlocs van Nedtrain, dus ik denk het niet.starx schreef: Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het kost waarschijnlijk meer om steeds op en neer naar Hengelo te rijden. O.a. in de personeelskosten en de brandstofkosten voor het rijden van en naar Hengelo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten