OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door racingweirdo »

Vandaag stond ik toch met me bek vol tanden, ik had de trein gepakt van even over 7 uur richting amsterdam, dat ging allemaal goed.

Alles ging goed tot bij Amsterdam centraal, daar werd omgeroepen: vanwege een ongeval is de vertrektijd van [insert nummer] naar Alkmaar onbekend, de ns bied geen alternatief excuses voor het ongemak.

Ik op hoge poten naar de conducteur en die wist mij met een STALEN gezicht te zeggen dat het een uur kon duren maar dat het ook wel 3 tot 4 uur kon duren afhankelijk van het ongeval, en dat de betreffende trein daar niet op zou wachten want bussen zouden niet geregeld worden.

Ik ben kwaad maar in de trein naar Haarlem gesprongen en vervolgens richting Zandvoort, Lekker gewandeld kom ik op Zandvoort station aan en wat hoor ik:dames en heren aangezien de trein van 11:56 van Haarlem naar Zandvoort niet heeft gereden zal eveneens de trein van 12:01 naar Haarlem niet rijden, u kunt de volgende trein pakken van 12:16. :evil: :evil:

is dit nou de service van de ns? :?: :?:
Laatst gewijzigd door racingweirdo op ma 06 jul 2009, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Als er een aanrijding is tussen Uitgeest en Alkmaar, die vandaag dus plaatsvond, is er niet binnen een uur een bus beschikbaar en ter lokatie. Die bussen hebben wel gereden. Maar aan het tijdstip te zien dat jij 'ergens' de trein pakte naar Amsterdam, moet dat wel in Zuid Limburg geweest zijn, en die stremming net begonnen zijn toen jij in Amsterdam aankwam. (vermoedelijk om 9.22 toen was het ongeluk net gebeurd) Je kon ook omreizen via Hoorn :wink: (of je moest toevallig in Castricum of Heiloo zijn)
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 06 jul 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

racingweirdo schreef:Ik heb hoge poten naar de conducteur
Wat vind je daar nou zelf van? :roll:
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door racingweirdo »

het ging mij vooral om de melding van het juffertje dat er geen alternatieven waren en de opmerking van conducteur dat er geen bussen kwamen, niet er komen misschien bussen nee meteen er komen geen bussen.

Kennelijk zijn er dus toch bussen geweest. :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Caspar »

Maar waar wilde je dan heen? Alkmaar is sneller in geval van een stremming om via Hoorn te reizen. Op het moment dat jou trein uit het Zuiden aankwam, stond er nog een vertraagde t4500 naar Hoorn aan de overkant van het perron, dus was je amper een half uur extra reistijd kwijt geweest.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

Als die man je verteld dat er geen bussen komen, wat wil je dan nog meer? Die man staat je netjes te woord, je weet zelf direct waar je aan toe bent, wat had je nog meer gewild? Dat er direct een luxe taxi op het perron stond?
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door racingweirdo »

Caspar schreef:Maar waar wilde je dan heen? Alkmaar is sneller in geval van een stremming om via Hoorn te reizen. Op het moment dat jou trein uit het Zuiden aankwam, stond er nog een vertraagde t4500 naar Hoorn aan de overkant van het perron, dus was je amper een half uur extra reistijd kwijt geweest.
Ik had gepland naar Heiloo te gaan, Maar ik heb me vandaag ook prima vermaakt in Zandvoort,Dat was geen probleem ik maakte me alleen boos over het service niveau.

@daan dat vraag ik niet, Maar hoe kun je als ns zeggen we rijden niet door vanwege een aanrijding en er komt geen bus.

Ik wil best op die bus wachten, een uur wachten maakt niks uit, 2 uur wachten ook niet, maar deze man wist mij heel stellig te vertellen dat er niks kwam, nop nada niks hij adviseerde mij in de trein te blijven wachten totdat we verder gingen. :evil:

Dat het een of meerdere uren duurt om een bus te toveren snap ik, maar stellig vertellen dat er geen alternatief is en er geen bus komt vind ik te ver gaan.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door playertwo »

Als je het allemaal zo goed weet, trek je toch lekker je eigen plan door met een streekbus / taxi naar het eerst komende station waarvandaan wel treinen naar Heiloo vertrekken te gaan.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door racingweirdo »

op eigen kosten? je bent niet goed snik.

De ns dient mij binnen redelijk te stellen tijd(ze moeten wel de tijd krijgen om iets te regelen) mij verder vervoeren, en duidelijk communiceren aan haar reizigers dat er gewerkt word aan een oplossing ipv om te roepen dat er een probleem is en er geen oplossing komt.


Zelfde als met de trein in zandvoort hoezo vertrekt de van 11.56 niet in haarlem? heeft iemand in de kantine met een kop koffie zich bedacht om vandaag maar eens niet te rijden?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Bij het begin van een aanrijding is er vaak nog niet bekend of er bussen komen. Het is altijd de vraag of er voldoende bussen en chauffeurs zijn. Bovendien is de eerste prioriteit voor de bussen het ophalen van mensen uit de aanrijdingstrein (en eventuele andere gestrande treinen die niet naar een station gehaald kunnen worden). Pas daarna gaan ze alternatief vervoer bieden aan de overige reizigers. Vaak is het zo dat als dit circus gedaan is, en het een ongecompliceerde stremming is, de stremming alweer voorbij is voordat er goed en wel een bus heeft gereden. Dat er dan dus verteld wordt dat er geen bussen zijn en komen is wel logisch, bovendien is het beter om te zeggen dat er niks komt dan te zeggen dat er wel wat komt terwijl dat achteraf niet zo blijkt te zijn - om wat voor reden dan ook.

Over die trein uit Zandvoort: ik ken de reden niet, maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat die machinist van de aanrijdingstrein in zijn vervolgdienst die trein had moeten rijden. Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat de beste man/vrouw vandaag niet meer op de trein gereden heeft, maar met wat anders bezig is geweest.

Overigens: het is de toon die de muziek maakt. Als je iets vriendelijk aan iemand vraagt (uit jouw formulering haal ik dat niet) krijg je vaak veel meer gedaan dan wanneer je 'op hoge poten' iemand aanspreekt.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daan »

racingweirdo schreef:@daan dat vraag ik niet, Maar hoe kun je als ns zeggen we rijden niet door vanwege een aanrijding en er komt geen bus.
Tja, wat wil je dan? Wat er niet is, is er niet. Zo simpel is het... Of wil je dat de NS keihard tegen je gaat liegen, door te zeggen dat er wel bussen rijden en dat jij vervolgens voor niks bij een bushalte of zo staat? (en vervolgens nog een keer ontploft...)
racingweirdo schreef:op eigen kosten? je bent niet goed snik.
Nee, jij wel? Weet je wat jij zou moeten doen, jongen, een auto kopen! Kan je iedere dag lekker in de file staan :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Jurjen »

racingweirdo schreef:De ns dient mij binnen redelijk te stellen tijd(ze moeten wel de tijd krijgen om iets te regelen) mij verder vervoeren, en duidelijk communiceren aan haar reizigers dat er gewerkt word aan een oplossing ipv om te roepen dat er een probleem is en er geen oplossing komt.
Precies, ze moeten de tijd krijgen iets te regelen. En dat gaf jij niet. Nee, de stremming werd bekend, jouw trein reed niet verder. En meteen moest er iets geregeld zijn, danwel bekend zijn.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag ben ik een klein rondje wezen maken met de trein, samen met een vriend van me. Op een gegeven moment zitten we in de t30941 van Ah naar Ww. In Dtc ging het fout, er lagen 2 overwegen in de storing waardoor we met +11 vertrokken. Daarna hebben we nog kilometers maximaal 40 gereden waardoor we uiteindelijk met +18 aankwamen op Ww. M'n aansluiting kon ik natuurlijk wel vergeten, maar goed.. Had toch niets gepland, dus het maakte niet zo veel uit. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Bij het begin van een aanrijding is er vaak nog niet bekend of er bussen komen. Het is altijd de vraag of er voldoende bussen en chauffeurs zijn. Bovendien is de eerste prioriteit voor de bussen het ophalen van mensen uit de aanrijdingstrein (en eventuele andere gestrande treinen die niet naar een station gehaald kunnen worden). Pas daarna gaan ze alternatief vervoer bieden aan de overige reizigers. Vaak is het zo dat als dit circus gedaan is, en het een ongecompliceerde stremming is, de stremming alweer voorbij is voordat er goed en wel een bus heeft gereden. Dat er dan dus verteld wordt dat er geen bussen zijn en komen is wel logisch, bovendien is het beter om te zeggen dat er niks komt dan te zeggen dat er wel wat komt terwijl dat achteraf niet zo blijkt te zijn - om wat voor reden dan ook.

Over die trein uit Zandvoort: ik ken de reden niet, maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat die machinist van de aanrijdingstrein in zijn vervolgdienst die trein had moeten rijden. Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat de beste man/vrouw vandaag niet meer op de trein gereden heeft, maar met wat anders bezig is geweest.
Dit is eigenlijk het hele verhaal goed uitgelegd in een notedop.

@Wubbo, Daan, Jurjen, Caspar en Playertwo: Mijn complimenten :pos: voor de goede uitleg en fijn om te horen dat er ook gelukkig ook genoeg mensen zijn die begrip hebben voor de situatie tijdens stremmingen als deze!

@racingweirdo: Vooropgesteld is een plotselinge stremming voor niemand leuk, niet voor reizigers en niet voor het personeel, maar in deze situatie is sprake van overmacht en daar kan niemand iets aan doen. En om dan op hoge poten naar het personeel te stappen (dat ook gestrand is, in veel gevallen al een lange dienst heeft en ook naar graag huis wil) en om dan alternatief vervoer te eisen, dat gaat echt te ver.

In dit geval was er sprake van een aanrijding met een persoon, waarschijnlijk een zelfdoding. Denk je eens even in wat dat betekend voor het personeel en de reizigers in die betreffende trein. Die zijn zich rotgeschrokken en zitten voorlopig vast.

Zo heb ik een paar jaar geleden een zelfdoding op spoor 1 in Dordrecht meegemaakt. Ik stond even later een boze reiziger te woord die tegen mij tekeer ging omdat ie niet binnen 15 minuten in Rotterdam kon zijn. Ondanks dat ik zelf best geschrokken was, toonde ik begrip en stond hem rustig te woord. Toen hij tegen me bleef schreeuwen, wees ik hem op het nog niet afgedekte, doormidden gereden persoon dat achter ons op het spoor lag, maar zelfs daaraan had deze meneer echter geen boodschap.

Kennelijk ben jij ook zo'n type. Onthou dit voor het vervolg:
Wubbo schreef:Overigens: het is de toon die de muziek maakt. Als je iets vriendelijk aan iemand vraagt (uit jouw formulering haal ik dat niet) krijg je vaak veel meer gedaan dan wanneer je 'op hoge poten' iemand aanspreekt.
Laatst gewijzigd door Dexter op di 07 jul 2009, 00:10, 9 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Karl »

Volgens mij ontbreekt er ergens een tag in bovenstaand bericht.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Hij ontbrak niet, maar er stond een } i.p.v. een ]. Heb het inmiddels hersteld :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

racingweirdo schreef:op eigen kosten? je bent niet goed snik.

De ns dient mij binnen redelijk te stellen tijd(ze moeten wel de tijd krijgen om iets te regelen) mij verder vervoeren, en duidelijk communiceren aan haar reizigers dat er gewerkt word aan een oplossing ipv om te roepen dat er een probleem is en er geen oplossing komt.


Zelfde als met de trein in zandvoort hoezo vertrekt de van 11.56 niet in haarlem? heeft iemand in de kantine met een kop koffie zich bedacht om vandaag maar eens niet te rijden?
Aanrijding met een persoon: 90 minuten stremming treinverkeer. (is een vuistregel). Voor die tijd hoeven er geen bussen te worden ingezet, die leveren meestal meer ellende op dan dat het oplevert.
Amsterdam -> Alkmaar: Omreizen via Hoorn - Obdam
Amsterdam -> Uitgeest: Omreizen via Haarlem
Amsterdam -> Zaanstreek: Neem de sprinter.
Amsterdam -> Castricum, Heiloo: Omreizien via Haarlem of via Alkmaar.

De conducteur had bovenstaande reisadviezen kunnen geven, maar ik vind dit onder de noemer: pech vallen. Een beetje meer respect voor de werknemers van de NS die keihard bezig zijn om de stremming zo kort mogelijk te laten duren en de gevolgen zoveel mogelijk te beperken zou wel wenselijk zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Op Apn, Bsk, Wadn, Wad en Gd draait er nu een bandje dat er vanaf de 10e tot eind augustus wegens werkzaamheden geen lightrailtreinen maar normale treinen rijden. Dat is vanwege het tweede deel van de stationstunnel in Alphen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Tijdens die buitendienststelling zijn spoor 3 en 4 van Alphen aan den Rijn buiten dienst. De s9500 keert in Alphen op spoor 2, de s8800 gaat in beide richtingen via spoor 1. In Gouda keert de s9500 op spoor 11. Materieel zal een mix worden van SGM en Mat '64 (in de praktijk waarschijnlijk vaak Mat '64).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

De s8800 rijdt nu ook al altijd van spoor 1 in Alphen, omdat er dan minder mensen over de spoorwegovergang hoeven :wink:

En SGM, normaal gesproken hebben ze altijd SGMm-II nodig in de spits voor Leiden - Gouda. Die treinen rijden vanwege de vakantiedienstregeling niet, dus ik zie het nog wel gebeuren dat die alsnog gaan rijden, maar dan de normale diensten. Tenzij de opeens de SGM-gaten elders gaan dichten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Op Apn, Bsk, Wadn, Wad en Gd draait er nu een bandje dat er vanaf de 10e tot eind augustus wegens werkzaamheden geen lightrailtreinen maar normale treinen rijden. Dat is vanwege het tweede deel van de stationstunnel in Alphen.
Wat een verschrikkelijk zinloos omroepbericht weer. Straks moeten we voortaan ook gaan omroepen als er ICM rijdt in plaats van VIRM... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Naja ergens is het wel nuttig, mensen hoeven zich niet meer op die gammele gamma perrons op te stellen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Wubbo »

Precies. Op elk station zijn er door deze werkzaamheden spoorwijzigingen, en dat over een langere periode, dus dat dat omgeroepen wordt is logisch. Het zou pas vreemd zijn als dat niet gebeurde.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Precies, het is relevant omdat je op een ander (deel van het) perron moet zijn en dat zal wel de reden zijn dat het wordt omgeroepen. ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat zojuist in de t2169 die op Shl wat deurproblemen kreeg. Daardoor vertrokken we met +17 uit Shl en konden we netjes achter de stopper aanhobbelen. :roll: Op Ledn vertrokken we met +22 en ik kwam met een kleine +18 aan op Ddr.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten