Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Yanaike »

Z2N schreef:Om eerlijk te zijn snap ik niets van deze vraag. Er is egeneen enkele OV-link tussen de genoemde plaatsen, en de link met leeftijd maakt het er niet beter op. Ik zou diep, maar dan ook diep teleurgesteld zijn als dit over een achterlijk niveauloos kinderprogramma gaat.
:pos: :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ArrivaBas »

Bingo! Bassie en Adriaan. -o-

Laat maar :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Meltrain »

Het ging inderdaad over Bassie en Adriaan. :Y
De reis naar de Snowdon werd met een trein afgelegd en de opdracht was: "Volg het goede spoor, al is het nog zo smal. Aan het einde van het spoor krijg je hulp." Met het benoemen van de overige plaatsen, wilde ik jullie op spoor zetten van Bassie en Adriaan, en het meermaals herhalen van "goede spoor" was een aanwijzing richting de Snowdon Mountain Railway. Het einde van het spoor was dus de Snowdon.
Z2N schreef:Ik zou diep, maar dan ook diep teleurgesteld zijn als dit bijvoorbeeld over een achterlijk kinderprogramma gaat.
Gelukkig betrof het niet "een achterlijk kinderprogramma", maar het beste tv-programma voor kinderen ooit. :D

Yanaike mag de volgende opdracht verzinnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Z2N »

Dat is subjectief, en bovendien maakt dat gelijk de hele vraag ongeldig. Hij heeft namelijk niets, maar dan ook niets te maken met het onderwerp van de quiz. Een clown en een acrobaat die als een paar zigeuners met een caravan door europa trekken heeft geen link met OV. Het is ongeveer hetzelfde als dat je een paar wetenschappers probeert in een wetenschapsquiz te vragen naar de storyline van Temptation Island.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Meltrain »

Het klopt dat mijn laatste opmerking subjectief is, maar waarom zou dat de vraag ongeldig maken?
Afgezien van het feit dat ze niet "met een caravan door Europa trekken", heeft specifiek deze situatie wel met treinen te maken (of dat vervoer "openbaar" is, laat ik even in het midden) vanwege de manier waarop naar de Snowdon werd gereisd.
Mijn eerste vraagstelling was expres redelijk vaag gekozen, zodat ik vele hints kon geven.

Deze vraag had inderdaad slechts zijdelings met het OV te maken, maar ik vond het toch genoeg om de vraag in deze quiz te stellen. Als het eindantwoord niets met treinen te maken zou hebben, had ik de vraag uiteraard niet gesteld.
Dus, om jouw vergelijking correcter te maken: er wordt nu aan de wetenschappers gevraagd het aantal mol siliconen in Barbie te berekenen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Z2N »

Bassie en Adriaan is toch een kinderprogramma waarin met een caravan rondgereden wordt en er allemaal "avonturen" beleefd worden? Zo heb ik het althans wel op school geleerd. En op basis daarvan vond ik het hele concept te inhoudsloos om te bekijken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Yanaike »

Wat mij betreft mag iemand anders een leuk, nieuw, OV-gerelateerd raadsel verzinnen! :D
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:Bassie en Adriaan is toch een kinderprogramma waarin met een caravan rondgereden wordt en er allemaal "avonturen" beleefd worden? Zo heb ik het althans wel op school geleerd. En op basis daarvan vond ik het hele concept te inhoudsloos om te bekijken. (A)
Jij kent duidelijk bassie en adriaan niet. :N
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Z2N »

Ach, als import-Nederlander kan dat natuurlijk gebeuren. Ik heb nota bene nog mogen stemmen zondag... :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ArrivaBas »

Mag ik dan ertussendoor piepen?

Hoe lang zou ik erover doen om de hele Moezel per trein te volgen. Als beginstation mag je Remiremont nemen, als eindstation Koblenz-Lützel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ICE11 »

Volgens mij is de snelste verbinding tussen Remiremont en Lützel 6 uur en 22 minuten als je altijd de loop van de Moezel volgt. Je reist dan wel tussen Thionville en Perl met de Bus, omdat er blijkbaar geen (passagiers-)treinen op deze lijn rijden. Als je de hele reis echt per trein wilt afleggen, moet je tussen Thionville en Konz de omweg via Luxemburg nemen (en dus even een stuk van de Moezel weg gaan), het duurt dan 6 uur en 11 minuten naar Lützel.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ArrivaBas »

Die eerste met de bus kreeg ik inderdaad uit Hafas. Jij mag. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ICE11 »

Ok! :D

Emden-Außenhafen, Puttgarden, Norddeich-Mole, ....

Welke plaats ontbreekt in deze rij en waarom?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Chrysa »

Ervanuitgaande dat je doelt op havenstations aan de Noordzee kom ik alleen Lübeck-Travem. Skandinavienkai tegen, de andere stations zijn stations die toevallig in de buurt van een veerterminal liggen.

Verder is er ook nog Friedrichshafen Hafen, aan de Bodensee.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door PatrickM »

Kiel HBF?

Zijn allen treinstations direct aan een veerhaven, en ze hebben allen een IC/EC verbinding.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Ronald »

ArrivaBas schreef:Die eerste met de bus kreeg ik inderdaad uit Hafas. Jij mag. :pos:
Ik dacht dat de vraag een reis per trein was. Als je ook met de bus reist, moet je ook echt langs de hele Moezel gaan, dus vanaf Trier via Bernkastel-Kues en Traben-Trarbach naar Bullay.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb dat busje wegens de tijd tussen vraag en antwoord maar gedoogd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Zugführer »

Leeg gemaakt bericht + reactie daarop verwijderd.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door diederickx »

Chrysa schreef:Ervanuitgaande dat je doelt op havenstations aan de Noordzee kom ik alleen Lübeck-Travem. Skandinavienkai tegen, [...]
Lübeck ligt niet aan de Noordzee. :?:

edit: Puttgarden evenmin.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door diederickx »

Misschien gaat het om Duitse spoorstations met een zeeveer-aansluiting. Dan ontbreekt Dagebüll Mole.

edit: tikfout verbeterd
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Chrysa »

diederickx schreef:
Chrysa schreef:Ervanuitgaande dat je doelt op havenstations aan de Noordzee kom ik alleen Lübeck-Travem. Skandinavienkai tegen, [...]
Lübeck ligt niet aan de Noordzee. :?:
Oeps, niet goed opgelet. Aan de noordkust dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Ik heb dat busje wegens de tijd tussen vraag en antwoord maar gedoogd.
In het weekend rijden er treinen tussen Thionville en Trier. Beste rare manier van het zo maar oplossen, maar oké..
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef:Misschien gaat het om Duitse spoorstations met een zeeveer-aansluiting. Dan ontbreekt Dagebüll Mole.

edit: tikfout verbeterd
You did it! :) Dat was wel vrij snel, misschien was het toch te simpel....
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door PatrickM »

Maar dat is Kiel HBF dan toch ook?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ

Bericht door ICE11 »

Nee, want in Kiel moet je nog een stukje "gewoon" door de stad lopen en er bestaat geen rechtstreekse verbinding tussen perron en veerboot.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten