Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De laatste keukens zijn pas in 1993 verdwenen en vervangen door centrale distributiepunten op Amersfoort, Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Eindhoven en Zwolle.

De exploitatie werd overigens gedaan door Wagon-Lits, dat eind jaren 80 toestemming kreeg om hun nieuwe hoofdkantoor/stationshotel naast Amsterdam Centraal te bouwen. In 1991 is Wagon-Lits overgenomen door Accor, waarna de hotelketens van Wagon-Lits in Accor zijn geïntegreerd. Vandaar dat het hotel naast Amsterdam Centraal nu een IBIS-hotel is. De cateringbusiness is als Eurest verder gegaan en in 1995 verkocht door Accor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

In 1993 kreeg je ook veel zwaardere karren. Als ik het goed heb werd het water ter plekke op hoge temperatuur gebracht voor koffie en thee. Je kreeg dan ook koffie met een apart dripfiltertje, waardoor je in de trein eigenlijk nog koffie aan het zetten was. Kon soms even duren voordat het doorgelopen was. Amersfoort - Utrecht was dan eigenlijk te kort. Voor mijn gevoel was dat concept het begin van het einde voor de karretjes.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Wat zijn nou eigenlijk de veranderingen in de oranjedienstregeling vandaag? Naast langere treinen en geen internationale treinen naar Amsterdam zie ik het nergens staan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Alle Sprinters rijden vanaf/tot Amsterdam Centraal, de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] stopt extra in Zaandam en in tegenstelling tot een gewone zaterdagdienst rijdt de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] vandaag extra en rijdt de [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] vanaf Breukelen door naar Amsterdam. Verder stoppen de treinen in Amsterdam niet bij de stations Science Park en RAI; deze zijn vandaag gesloten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Dennenboom schreef:Amersfoort - Utrecht was dan eigenlijk te kort.
Vraag me eerlijk gezegd af, waar dat traject wèl lang genoeg voor is (A)
Dennenboom schreef:(...) dripfiltertje, waardoor je in de trein eigenlijk nog koffie aan het zetten was.
Drip versus drab. Keuzes, keuzes...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

Dat was als koffiekameel net lang genoeg om door een weekenddruk ICM-drietje te komen :P
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Kijk, daar hebben we wat aan. Maar je laatste klanten zullen hun koffie ook wel niet voor Utrecht achterovergeslagen hebben :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Qbuzzie »

Kort vraagje over het tijdelijke materieel dat nu bij Syntus Utrecht rijdt. Wat gebeurd er met dit materieel als de nieuwe bussen zijn ingestroomd. Gaat het weer terug naar de oorspronkelijke vervoerder of niet?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Het komt van handelaren en de importeur, dus die krijgen de bussen weer terug. En de voor Cuba bestemde bussen zullen dan daadwerkelijk geëxporteerd worden. Twentse en Veluwe en MO bussen zullen daar weer naar terug gaan.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Hebben ze die bussen uit andere concessies van Syntus gespoten of helemaal wit beplakt?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Logischerwijs geplakt. De 4142 en 4143 rijden sinds enige tijd weer in het blauw in hun oorspronkelijke gebied.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Dan is dat best goed gedaan. In Twente zie je nog wel eens bussen die een andere kleur hebben rondom de lampen en het dak. Kon ik op de bussen die toen wit door Midden-Overijssel reden niet zien. En dat er 2 bussen terug zijn gegaan naar MO kan wel kloppen de 2 optare's die we tijdelijk hadden zijn nu dus in Utrecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De Overijsselse bussen die in het wit in Utrecht reden waren ook nog gewoon een stukje blauw op het dak :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Ik hoorde via een video van een kennis een automatische SGMm-omroep over afval en zakkenrollers.

Zijn er meer van dit soort 'zeldzame' automatische omroepen en sinds wanneer zitten ze in de software ingebakken?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Het stikt van dergelijke omroepen, ik geloof dat er een stuk of 10 zijn. "Pas op, gladde perrons", "Deze trein wordt bij binnenkomst van het station gecombineerd", "Deze trein wordt op het volgende station gesplitst , treinstel xxxx rijdt verder als Sprinter naar XXXX, treinstel xxxx blijft achter", "Deze Sprinter rijdt niet verder", "Vergeet niet uit te checken", "Let op: In deze trein zijn zakkenrollers actief" en zo hebben we er nog een aantal. Sinds de ombouw van SGM naar SGMm zit dat al in de software.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Wanneer hebben er voor het laatst treinen naar stadionperrons (Eindhoven, Arena, is er meer?) gereden?

Ik weet dat Rotterdam Stadion nog wel regelmatig gebruikt wordt, maar volgens mij is dat de enige of zit ik daar fout?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Mikos schreef:Het stikt van dergelijke omroepen, ik geloof dat er een stuk of 10 zijn. "Pas op, gladde perrons", "Deze trein wordt bij binnenkomst van het station gecombineerd", "Deze trein wordt op het volgende station gesplitst , treinstel xxxx rijdt verder als Sprinter naar XXXX, treinstel xxxx blijft achter", "Deze Sprinter rijdt niet verder", "Vergeet niet uit te checken", "Let op: In deze trein zijn zakkenrollers actief" en zo hebben we er nog een aantal. Sinds de ombouw van SGM naar SGMm zit dat al in de software.
Zit de 4-mei-herdenkingsomroep er nog in sinds NS van Loes naar de nieuwe stem is gegaan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

@Aking: Rotterdam Stadion valt wel meer op omdat er in principe openbare pendeltreinen heen rijden bij wedstrijden. Amsterdam ArenA en Eindhoven Stadion worden alleen gebruikt voor besloten supporterstreinen immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En hoe vaak rijden die nog?

Want volgens mij komen supporterstreinen nauwelijks meer voor tegenwoordig?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Visgraatmodel schreef:Zit de 4-mei-herdenkingsomroep er nog in sinds NS van Loes naar de nieuwe stem is gegaan?
Negatief.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

@Aking: Dat kan ik me dan weer niet herinneren zogauw, al zal het denk ik wel Amsterdam ArenA zijn wat het meest recent gebruikt is nog. Het lastige met die supporterstreinen is dat ze onderweg niet mogen stilstaan, da's dus best een uitdaging om ze van A naar B te krijgen met al die werkzaamheden. Vooral met de ArenA omdat je dan ook nog over een specifieke verbindingsboog heen moet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Korte vragen

Bericht door groningen »

Van 1992 tot 2005 had De Graafschap in Doetinchem een eigen station.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Heerenveen ijsstadion
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Heerenveen tel ik als normaal station, in Amsterdam en Eindhoven kun je echt alleen maar het stadion in...
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Korte vragen

Bericht door ZipperZapper »

Het niet meer inzetten van Heerenveen IJsstadion bij wedstrijden in Thialf werd erop gegooid dat er geen chipkaart-infrastructuur aanwezig is op dat station.

Nu is me bij het treinvervangend vervoer in Groningen deze weken opgevallen dat NS wel degelijk beschikt over verplaatsbare incheckpalen. Dat lijkt dus meer op onwil dan onmogelijkheid.

Zou een flinke verbetering zijn als dat station weer eens gebruikt werd. Het is soms nogal een zootje/chaos in Heerenveen op de schaatsdagen. Veel mensen worden uit pure ellende dan ook maar een taxi in gejaagd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten