Ddrs on tour #39: Midibusjes in 't wild in DAV

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #39: Midibusjes in 't wild in DAV

Bericht door Daniel »

Op de allereerste doordeweekse dag van de vakantie gisteren maareens een stukje het DAV-gebied door geweest nu 't nog geen vakantiedienst is: midibusjes zijn altijd nog leuker dan taxibusjes :P Maar het begon met wat groter spul. Om precies te zijn: de enige rit op een streeklijn gereden door een Dordtse stadsbus.
Op de foto de Arriva 6261 als lijn 116 ri. Dordrecht CS op de Burgemeester Keijzerweg in Dordrecht, waar ik gelijk het zonnigste moment van de dag trof...
Afbeelding

Daarna maar even een tussenstopje thuis gemaakt om van fiets te wisselen, altijd handig er twee te hebben: degene waar ik mee onderweg was bleek een lekke band te hebben, de andere een zachte band. En tja, dat laatste is toch een stuk simpeler te verhelpen :P
Het ging vervolgens verder richting het Leerpark om diezelfde 6261 weer te onderscheppen op de scholierenritten van lijn 7. Dat zijn ook de enige drie ritten in heel de concessie die bij Ziekenhuis Dordwijk eindigen, dus tja, het zal wel Arriva-logica zijn dat er van die eindbestemming alleen een streekversie is... er eindigt daar geen streeklijn en er heeft er ook nooit eentje z'n eindpunt gehad :roll: Vandaar dus de vrij bizarre tekst op de film op onderstaande foto: 't geheel is namelijk ook nog alternerend...
Afbeelding

Op weg naar de locatie van de foto hierboven zag ik onze tijdelijke Groningse bus al langskomen, waarna m'n rekenkunsten me het idee gaven dat ik 'm weleens in Sterrenburg zou kunnen onderscheppen. En zo geschiedde: had amper een leuk plekje gevonden of hij kwam al aangereden...
Afbeelding

In Stadspolders, waar ik op weg naar Sliedrecht toch langs kwam, kwam ik 'm alweer tegen. Handig die binnendoorroutes bij een bus die relatief heel erg omrijdt...
Afbeelding

Maargoed, het ging dus naar Sliedrecht: dorp der tegenstellingen. Althans, op de Rivierdijk dan. Daar kon ik de 6039 op lijn 77 naar Gorinchem vastleggen met zowel nieuwbouw als een oude vervallen watertoren en een fraai gerestaureerde synagoge (uiterst rechts) op de achtergrond...
Afbeelding

Diezelfde Rivierdijk splitst zich een stuk verderop in Boven-Hardinxveld in twee dijken die langs weerszijden van iets wat waarschijnlijk ooit een wiel was lopen. Aan de eigenschap dat het een diepe put is voldoet 't nog wel, maar water staat er niet meer in. In ieder geval een leuk plekje voor een foto en in tegenstelling tot ergens vorig jaar, toen ik samen met tsov hier in de buurt langskwam, kwam de bus nu wel opdagen :P
Onderweg naar Sliedrecht passeert de 6036 op lijn 77 over het Kromme Gat aan de ene kant...
Afbeelding

Aan de andere kant heet het gewoon Rivierdijk en daar kwam even later de 6038 op weg naar Gorinchem langs. Als 'ie maar niet omvalt...
Afbeelding

Via Gorinchem kwam ik in Hoornaar terecht, waar de 6037 op lijn 75 een bruggetje in de Dorpsweg af gereden komt...
Afbeelding

En tot slot maar even snel doorgereden richting Nieuwpoort om iets wat enkele weken geleden mislukte opnieuw te proberen, wat ook lukte. Wederom de 6039, nu als lijn 74, doorkruist de vestingswal van Nieuwpoort. Ook nog een leuk detail: op de achtergrond kan je precies lijn 90 zien passeren over de Hoogstraat...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ddrs on tour #39: Midibusjes in 't wild in DAV

Bericht door Ronald »

Leuke foto's, ik wil altijd nog een "landelijk" tochtje maken met die Midi-busjes. Alleen rijden ze niet op de tijdstippen dat ik tijd heb voor een ritje (=weekend). Midi-busjes zijn inderdaad beter dan taxibusjes :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten